רוצה פרטים על תואר שני בחינוך לגיל הרך?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני בחינוך לגיל הרך

רוצה לדעת על תואר שני בחינוך לגיל הרך? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בחינוך לגיל הרך

 

העוסקים בחינוך בגיל הרך עומדים בפני אתגרים רבים .בהוראת ילדים רכים שני יסודות עיקריים - חינוכם של הילדים מבחינה חברתית ותרבותית מחד - דרך ארץ, הליכות, נורמות התנהגויות, פיתוח כישורים, והקניית ידע תיאורטי ומעשי ברמה המתאימה לתלמידים בשנותיהן הרכות מאידך.

 

מטרתן של התוכניות ללימודי תואר שני בחינוך בהתמחויות השונות הינה להכשיר מומחים המסוגלים לתת מענה לשלל האתגרים הללו. מומחים אלו, בבואם להשתלב במערכת החינוך, מבינים כי החינוך בגיל הרך מהווה את השלב החשוב ביותר בהתוויית דרכו של הילד. חינוך בגיל הרך מעניק לילדים את הכלים להתמודד עם מערכת החינוך בפרט ועם החברה הישראלית בכלל.

 

שני המוקדים בחינוך לגיל הרך

 

החינוך לגיל הרך נשען, כאמור, על שני מוקדים עיקריים, מוקד חינוכי ומוקד התפתחותי. בוגרי תוכניות הלימוד לתואר שני בהתמחות בגיל הרך מחויבים לשלוט ברזי שני המוקדים הללו על מנת להיות מסוגלים לעסוק בתחום זה בתום לימודיהם.

 

  • המוקד ההתפתחותי - מוקד זה בונה למעשה תוכנית לימודים המבוססת על מחקרים שנערכו בעניינם של ילדים בשנים המוקדמות לחייהם. על פי מוקד זה, יש להתאים את תוכניות הלימוד לצרכיהם המיוחדים של התלמידים הצעירים תוך התחשבות בהשפעות הסביבתיות עליהם כגון משפחה, חברים וכדומה.

 

  • המוקד החינוכי - המוקד החינוכי בגיל הרך עוסק באופן בו יש להעביר את החומר הלימודי לתלמידים בגילאים אלו. מוקד זה עוסק בשיטות הוראה בקבוצות קטנות, בכיתות גדולות, בגני ילדים, בעבודה עם ילדי מהגרים וכדומה.

 

 

מטרת הלימודים

 

מטרתן של תוכניות הלימוד הינה להכשיר מורים וגננות (או גננים) לתפקידים בכירים כגון ניהול ותפעול מוסדות לימוד לגיל הרך. הלימודים בתוכניות לימוד אלו עוסקים רבות בצרכיהם המיוחדים של ילדים בקבוצת גיל זו, הן מבחינת המעגלים הסובבים את הילדים קטנים (כגון הרשויות, המשפחה, חבריהם וכדומה) והן מבחינת הצורך להטמיע בהם ידע וערכים.

 

בניגוד ללימודי תואר ראשון בחינוך, תואר שני הינו תואר המעמיק את הידע של הסטודנטים בתחום זה ונוגע רבות בהיבטים הניהוליים והארגוניים מאחורי החינוך לגיל הרך. בוגרי התוכנית, אשר מרביתם עוסקים כבר בתחום החינוך (ובפרט בחינוך בגיל הרך), זוכים להיחשב בתור מומחים מקצועיים אשר בידם האפשרות להשפיע ולשנות.

 

מה לומדים?

 

בין הקורסים המרתקים הנלמדים בתחום זה ניתן למנות נושאים כגון התפתחות רגשית וחברתית בשנות החיים הראשונות, מניעת אלימות במסגרות חינוכיות, אתיקה מקצועית במסגרות חינוכיות לגיל הרך, התפתחות השפה והאוריינות בגיל הרך, הוראת ילדים עם קשיי השתלבות במסגרת החינוכית, החברה בישראל: רב תרבותיות והשפעות גלובליות, השפעות היום יום במסגרות חינוכיות בגיל הרך ועוד.

 

כמה זמן לומדים?

 

היקף התכניות הוא לרוב כשנתיים. השיעורים מרוכזים לרוב במספר מצומצם של ימים שבועיים, לעיתים ניתן לרכז את הקורסים ביום אחד בשבוע, כדי להתאים ללוח הזמנים של אנשי הוראה עובדים.


המסלולים משלבים בין לימוד עיוני לבין קורסים מעשיים שבהם מנתחים סיטואציות מתוך העשייה החינוכית ועורכים דיונים קבוצתיים. לרוב מדובר על תכניות ללא תזה שבהן מגישים עבודת גמר. בחלק מן המוסדות מציעים גם תכנית מחקרית שבה כותבים תזה.

 

תנאי הקבלה

 

תנאי הקבלה לתוכנית כוללים תואר ראשון מתחום החינוך ותעודת הוראה לגיל הרך. כמו כן, על המועמדים להציג ניסיון בתחום החינוך ולעיתים יהיה עליהם לעמוד בראיון קבלה אישי. אקדמאים בעלי תארים ראשונים שאינם מתחום ההוראה יוכלו להתקבל לתוכנית בהתאם לדרישות מוסד הלימודים ובכפוף להשלמת קורסים רלבנטיים.

 

 

אפשרויות תעסוקה - מה עושים עם התואר?

 

לאחרונה, מתפתחות שיטות חינוך ותיאוריות רבות העוסקות במערכת החינוך בגיל הרך ולכן עולה הדרישה למומחים בתחום בעלי תארים מתקדמים. מלבד זאת, בהתאם לרפורמת אופק חדש, יכולים תארים מתקדמים בחינוך להוות מקור משמעותי לשיפור בתנאי ההעסקה והשכר.

 

תוכניות הלימוד מעניקות בידי הבוגרים את הכלים להתמודד עם האתגרים במערכת החינוך בגילאים אלו. בוגרים אלו נחשפים גם לאופן הניהול הארגוני של מוסדות לימודים בגיל הרך ומשתלבים בתפקידים בכירים בענף ההוראה.

 

היכן ניתן ללמוד?

 

לימודים לתואר שני בחינוך לגיל הרך מתאפשרים במוסדות לימוד רבים ברחבי הארץ, לדוגמא:

 

  • הקריה האקדמית אונו - תכנית דגל ייחודית וחדשנית – המקנה לאנשי החינוך את המקצוע, הידע והכלים היישומיים והיצירתיים, לקידום הילדים בגיל הרך עד גיל 8 באמצעות משחק ואמנווית, פיתוח חוסן ומשאבי התמודדות עם אי ודאות ומשבר, לצד פיתוח מיומנויות חברתיות, יצירתיות וגמישות - מיומנויות הכרחיות לתפקוד והישרדות בעולם המשתנה.

 

  • אוניברסיטת חיפה - תואר יוקרתי בחינוך לגיל הרך באוניברסיטת חיפה אפשרי גם במסגרת תואר שני בחינוך עם תזה. לימודים אלו מאפשרים לבוגרים להשתלב במשרות מבוקשות בענף החינוך עם תום לימודיהם. כמו כן, הבוגרים יכולים לפנות ללימודים מתקדמים בתחום החינוך או ללכת בדרך של מחקר אקדמי בנושא זה.

 

  • מכללת לוינסקי לחינוך (תל אביב) - מכללת לוינסקי לחינוך הינה אחת המכללות הותיקות בישראל בתחום החינוך. מטרת תוכנית הלימודים לתואר שני בחינוך לגיל הרך במכללת לוינסקי הינה להכשיר גננות ומורים אשר מעוניינים לפנות לניהול גני ילדים, מעונות יום, אשכולות גנים, מחלקות חינוך לגיל הרך ברשויות המקומיות ועוד.

   

  •  המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי (באר שבע) - במכללה האקדמית קיי מתקיימת תכנית לתואר שני בחינוך לגיל הרך, אשר מתאימה לגננות ולמורים לכיתות א' - ב' ומציעה להם שלל כלים פדגוגיים דרכם הם יכולים לבנות סביבה לימודית רב תרבותית בגני הילדים.

 

  • המכללה האקדמית לחינוך תלפיות (חולון) - במכללה האקדמית תלפיות שממוקמת בחולון מתקיימת תכנית לתואר שני בחינוך לגיל הרך שמתאימה לנשים דתיות. במכללה זו אפשר למצוא גם תואר שני בלקויות למידה ותואר שני בהוראת אנגלית.

 

  • המכללה האקדמית אורנים (קריית טבעון) - בתכנית ניתן לבחור בין מספר מוקדים, בהם שילוב ילדי גנים בסיכון, משחקים ככלי התערבות או ניהול מערכות. הסטודנטים יכולים לקבל גם תעודת ייעוץ והדרכה לגילים לידה עד שלוש.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בחינוך לגיל הרך?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בחינוך לגיל הרך?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר שני בחינוך לגיל הרך
שאלות הגולשים בנושא
השלמות עבור תואר שני בחינוך לגיל הרך
קבלה למל"א - תואר שני בחינוך לגיל הרך
תואר שני בחינוך לגיל הרך - פריסת הלימודים
תעסוקה לבעלי תואר שני בחינוך לגיל הרך ללא תעודת הוראה
שכר לימוד תואר שני בחינוך לגיל הרך