רוצה להשלים בגרות? לשפר ציון?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

הכנה לבגרות - לימודי ערב

רוצה לדעת על לימודי בגרות בערב? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי ערב לבגרות

הפתרון לאדם העסוק

 

תעודת הבגרות היא הפתח לעולמות האקדמיה והלימודים הגבוהים וחשיבותה ברורה – ללא תעודת בגרות מלאה לא תוכלו להתקבל ללימודים אקדמיים במרבית מוסדות הלימוד וללא ממוצע בגרות גבוה לא תוכלו להתקבל למסלולי המקצועות המבוקשים ביותר (משפטים, מחשבים, רפואה, פסיכולוגיה ועוד). ישנם מקומות לימוד שבהם ממוצע בגרויות גבוה יספיק לצורך קבלה ללימודים – אך שוב, נדרשת תעודת בגרות.

 

מבחני הבגרות של בית הספר התיכון משפיעים רבות על עתידכם האקדמי והמקצועי, אך אל חשש – גם אם לא השלמתם את לימודיכם לתעודת בגרות מלאה בזמן התיכון, תמיד תוכלו להשלים זאת לאחר השירות הצבאי או אף בזמן השירות.

 

זכאות לבגרות – היתרונות

 

כדי להיות זכאים לתעודת בגרות יש להיבחן בשבעה מקצועות חובה, וביניהם: בגרות באנגלית בהיקף של 3 יחידות לימוד לפחות, בגרות במתמטיקה בהיקף של 3 יחידות לימוד לפחות, תנ"ך בהיקף של 2 יחידות לימוד, בגרות בהיסטוריה בהיקף של 2 יחידות לימוד, ועוד. בנוסף לכך, נדרש כל תלמיד ללמוד מקצוע מוגבר אחד בהיקף של 4 יחידות לימוד לפחות. פעמים רבות, מקצוע הבחירה המוגבר הוא גם אחד ממקצועות החובה – לדוגמה, אנגלית או מתמטיקה. עם זאת, מקצוע בחירה בהחלט יכול גם להיות כל אחד הקיים ברשימה המקצועית המיועדת לכך.

 

כיום, דרישות הקבלה של מוסדות הלימוד האקדמיים מציבות רף גבוה בעבור המועמדים והמוסדות אינם מסתפקים בתעודת בגרות בסיסית אלא דורשים ממוצע ציוני בגרות גבוה ואף ציונים סופיים מינימליים במקצועות מסוימים. לדוגמה, כדי להתקבל למסלול לימודי תואר ראשון בביולוגיה, נדרשים המועמדים להציג מספר מינימלי של יחידות מדעיות בבגרות; לימודי הנדסה דורשים מהמועמדים להציג ציון גבוה בבחינת הבגרות בפיזיקה ועוד. כדי לעמוד בדרישות אלה בוחרים מועמדים רבים להשלים או לשפר בגרויות מסוימות במסגרת המכינות לבגרות המוצעות ברחבי הארץ.

 

 

לימודי ערב – והיום פנוי

 

לרבים מהנרשמים לקורסי הכנה לבגרות יש לוח זמנים צפוף בהרבה מזה של תלמידי תיכון, והוא כולל בתוכו עבודה ומחויבויות אחרות. מסיבה זו קיימות אפשרויות רבות ללימודי הכנה לבגרות וברוב מוסדות הלימוד ניתן אף לקבוע את זמני הלימוד – ולבחור במתכונת לימודי בוקר או לימודי ערב.

 

לימודי ערב מיועדים בראש ובראשונה לאנשים העובדים במשרה מלאה, או לאנשים שאינם יכולים ללמוד במהלך היום מסיבות אחרות. במוסדות לימוד רבים כמו לחמן, אנקורי, קידום ועוד, נפתחו לא מעט קורסי הכנה לבחינות הבגרות המיועדים לאוכלוסייה זו ומתקיימים בשעות אחר-הצהריים והערב.

 

קורס הכנה במסלול לימודי ערב אורך לעיתים זמן רב יותר מקורס הכנה במסלול יום; בדרך כלל הקורסים נמשכים כשלושה עד חמישה חודשים, בתדירות של פעם או פעמיים בשבוע בשעות אחר הצהריים והערב. מרבית קורסים אלה מסתיימים בסמוך ליום הבחינה.

 

קיימים אף מסלולי לימוד בשעות הערב המאפשרים השלמה לתעודת בגרות מלאה; מסלולים אלה מציעים למשתתפים לשלב בין עבודה ולימודים בשלושה סמסטרים בלבד, ובסיומם – להיות זכאים לקבלת תעודת בגרות מלאה. תכניות הלימוד במסלולים אלה כוללות את כל מקצועות הבגרות ומתפרשות על פני שלושה עד ארבעה ימי לימוד בשבוע, בשעות אחר-הצהריים ובערב.

 

 

תכנית לדוגמה, הפורשת 10 מקצועות במסלול לבגרות מלאה:
 

סמסטר א':

מתמטיקה – 3 יח"ל
לשון – 2 יח"ל
היסטוריה א' – 1 יח"ל

 

סמסטר ב':

תנ"ך – 2 יח"ל
גיאוגרפיה – 5 יח"ל
אנגלית – 4/5 יח"ל

 

סמסטר ג':

ספרות – 2 יח"ל
אזרחות – 1 יח"ל
היסטוריה ב' – 1 יח"ל

 

בסיום מסלול לבגרות מלאה במתכונת ערב יקבלו הזכאים לכך תעודת בגרות מלאה הכוללת 24-21 יחידות לימוד.

 

בתי ספר הפועלים במסגרות ערב

 

יש לא מעט בתי ספר בישראל העוסקים בלימודים לקראת הבחינה הפסיכומטרית, חלקם עוסקים גם בהכנה למבחני הבגרות. מוסדות הלימוד המרכזיים בתחום הבגרויות שבהם ניתן ללמוד גם במסגרת של לימודי ערב:

 

  • לחמן - רוב לימודי ההכנה לקראת מבחני הבגרות של רשת לחמן מתקיימים בשעות אחר הצהריים והערב.
  • יואל גבע - גם בבית הספר לבגרות ופסיכומטרי של יואל גבע שהוקם בשנת 1991 ניתן לעשות קורסי הכנה מגוונים לבחינות הבגרות השונות בשעות אחר הצהריים והערב.
  • בגרות ערב - בית הספר "בגרות ערב" ברחובות נוסד בשנת 1987 ונחשב לאחד ממוסדות הלימוד הוותיקים בתחום ההכנה לבגרויות באזור ברחובות, נס-ציונה והאזור.
  • קידום - בחברה המצליחה "קידום לך תצטיין" ניתן לעשות מגוון רחב של קורסי הכנה לבחינה בשעות הערב.
  • אנקורי - רשת אנקורי היא אחת הרשתות הוותיקות בישראל שבהן ניתן ללמוד גם לקראת מבחני הבגרות השונים. ישנם סניפים ברחבי הארץ: רעננה, תל אביב, חולון, חיפה, ירושלים, באר שבע ועוד. ברשת מתקיימים לימודי ערב בסניפים השונים.

 

  • מחפשים היכן להשלים או לשפר בגרויות? רוצים ללמוד קרוב לבית? קראו על:

 

 

לא לוותר!

 

תעודת בגרות היא מסמך חיוני בימינו; מי שלא הספיקו למלא את חובותיהם הלימודיות בזמן התיכון, מי שרוצים לשפר ואפילו מי שעסוקים מאוד וכבר נמצאים בשלבים מתקדמים בהרבה בחייהם – כולם יכולים למצוא את הנתיב המתאים להם לקבלת תעודת בגרות מלאה. לימודי ערב לבגרות בהחלט נותנים פתרון הולם ומעשי לעסוקים ולקצרים בזמן, מבלי לוותר על אף אחד מהתחומים בחייהם – ולקדם את עצמם.

 

שירות אישי חינם

רוצה להשלים בגרות? לשפר ציון?

רוצה לדעת יותר על לימודי בגרות בערב?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
קורס הכנה לבגרות - 3 יחידות בביולוגיה
קורס הכנה לבגרות ביולוגיה 3 יחידות
קורס הכנה לבגרות במחשבים 5 יחידות
קורס הכנה לבגרות בתנך ובגמרא
קורס הכנה לבגרות 4 יחידות באנגלית