רוצה פרטים על רפואה סינית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

2,000 שנים של מידע במסלול לרפואה סינית

רוצה לדעת על רפואה סינית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי רפואה סינית

 

על פי חוקי הטבע

 

הרפואה הסינית היא תחום מרכזי ביותר בעולם הרפואה המשלימה, והיא נשענת על פילוסופיה המתבוננת בטבע וחיה איתו בהרמוניה. הרעיון המרכזי העומד בבסיסה של רפואה זו הינו לחיות בהתאם לחוקי הטבע  - הן מבחינת אורח החיים והתזונה והן מבחינה מוסרית וחברתית. אורחות חיים אלה יאפשרו לכם לחיות בהרמוניה – עם הטבע, עם הזולת ועם עצמכם. התפישה המרכזית הסינית בתחום זה היא תפישת האדם כמכלול והתעסקות במקור הבעיה ולא בתסמינים שלה, כשהמטופל הוא המפתח להצלחת הטיפול. בסין העתיקה, אגב, רופא טוב הוא מי שמונע מחלות ולא מי שמטפל בהן.

 

על פי תורת הרפואה הסינית, קיימים בגופו של האדם ערוצי אנרגיה, האמונים על העברתה של האנרגיה בין כל חלקי הגוף כולל הנפש – שאיננה נתפסת כנפרדת מהגוף. ערוצים אלה נקראים "מרדיאנים" ושיטות טיפול רבות הקשורות ברפואה הסינית פועלות למען יצירת של איזון אנרגטי על ידם. לימודי רפואה סינית יתרמו, לפני הכול, לבריאותכם האישית ולאורח חייכם. מטפל טוב המיישם על עצמו את העקרונות שאותם הוא מעביר למטופליו, יגביר משמעותית את רמת החיוניות הפיזית והנפשית שלו.

 

 

אופי הטיפול – אצבע על הדופק

 

מטפל ברפואה סינית הוא מקצוע מחייב ורב-אחריות – כיוון שהמטפל ברפואה זו אמור למנוע מחלות רבות ולא רק לרפא מחלות שמופיעות; התחושה והסיפוק המתקבלים כאשר מטופל מדווח על שיפור משמעותי במצבו, היא אדירה ומרוממת. ברגעים אלה תחושו במיוחד שאתם מגשימים ייעוד אמיתי בחייכם. קיימות אפשרויות רבות לטיפול ולרוב המטפלים מעדיפים לשלב ביניהן ולהציע למטופל התערבות כוללת. המפגש הראשון נפתח בשיחה ובתשאול של המטופל, ובהמשכו מאבחן המטפל את מצבו הרפואי של המטופל על ידי בדיקת הדופק, הלשון וסימנים נוספים. בהתאם לכך ייקבע הטיפול הנדרש. על הטכניקות המוכרות בתחום ניתן למנות דיקור סיני, נשימות ותרגילים פיסיים, שימוש בכוסות רוח, עיסויים, תזונה טבעית, טווינה, טיפול במגנטים ועוד.

 

עקרונות הרפואה הסינית

 

שיטות הטיפול קיימות כבר אלפי שנים ובבסיסן ההנחות הבאות:

 

  • גוף האדם ניתן לריפוי באמצעות איזון אנרגטי.
  • בגוף האדם מתקיים קשר הדוק וסימביוטי בין גוף ונפש ולכן יש לטפל גם בנפש האדם ולא רק בגופו.
  • הסימפטומים של המחלה אינם דורשים טיפול – יש לתת מענה לגורמים השורשיים שלה.
  • גוף האדם הוא חלק מהטבע ומהאדמה ולכן יש לטפל בו בדרכים טבעיות.

 

על הלימודים

 

לימודי רפואה סינית הם, כאמור, חלק מלימודי רפואה משלימה ומוצעים במספר מסלולים: ניתן להשתלב במסלול מעמיק ובמסגרתו להתמחות בשיטות הטיפול הסינית על פי העדפה, או להשתלב באחד ממסלולי ההכשרה הספציפיים כמו לדוגמה: לימודי שיאצו, לימודי דיקור סיני, לימודי טווינה ועוד. בוגרי המסלול יזכו בתעודת מטפל מוסמך ברפואה סינית או באחד מהתחומים השייכים לה.

 

כמו כן, קיימות גם הכשרות ייעודיות למי שרוצים להתמחות בטיפול בילדים, במסגרת קורסי רפואה משלימה לילדים.

 

הרפואה הסינית העתיקה מתרכזת בלימוד תכונות ומהלכי הטבע על כל מרכיביו, תוך בחינת השפעתן על האדם. בנוסף לכך לומדים הסטודנטים על אודות המבנה הפיזיולוגי והאנרגטי של גוף האדם ונפשו, באמצעות שימוש בשיטת האבחון המרכזית ברפואה הסינית שהיא למעשה מדידת הדופק. אבחנה באמצעות הדופק היא אמנם מדויקת ביותר אך היא קשה ללמידה ודורשת תרגול מעשי רב.

 

 

נושאי לימוד

 

בין נושאי הלימוד הנכללים בלימודי הרפואה הסינית ניתן לציין:

 

  • מטרות הטיפול
  • דיקור
  • יחסי מטפל-מטופל
  • תרגולי הרחה
  • אנטומיה ופיזיולוגיה
  • ניהול קליניקה
  • פתולוגיה ופרמקולוגיה
  • שיטות אבחון
  • סקירה של שמנים מרכזיים
  • ועוד

 

 

מקומות לימוד אפשריים

 

לימודי רפואה סינית נמשכים ארבע שנים אקדמאיות ועולים כ-15,000 ₪ לשנת לימוד אחת. ישנן מספר רב של מכללות המלמדות רפואה סינית, וביניהן:

 

  • מכללת רידמן – המכללה לרפואה משלימה ואינטגרטיבית – בעלת סניפים ברחבי הארץ: תל אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע, כנרת. במסגרת לימודי רפואה סינית ניתנת האופציה לסטודנטים לעבור סטאז' בבית חולים בסין עצמה.

 

  • מזרח מערב – זהו בית הספר המוביל לרפואה סינית קלסית בישראל; הוא נוסד בשנת 1999 ובעל שם עולמי ברפואה הסינית. ניתן ללמוד בו שלוש גישות שונות של רפואה זו – גישת הגזעים והענפים, רפואה על פי חמשת האלמנטים ורפואה סינית קלסית.

 

  • מכללת מדיסין – פועלת בחסות המכללה למנהל. למכללת מדיסין ארבע שלוחות ברחבי הארץ – פועלת בתל אביב, בחיפה, בבית ברל בכפר-סבא ובבאקה אל-גרבייה. במכללה מסלול מיוחד הכולל 3 סמסטרים בכל שנת לימודים וכך משך הלימודים הוא 3 שנים בלבד.

 

  • מכללת גבעת וושינגטון – המכללה מציעה מסלול ללימודי רפואה סינית הנמשך 4 שנים ובסיומו מקבלים הבוגרים תעודה מטעם המכללה ומוכרת על ידי קופות החולים.

  

 

לסיכום

 

בעשורים האחרונים, תופס התחום הרפואה הסינית תופס תאוצה רבה וזוכה להכרת הציבור ושירותי הבריאות ביעילות טיפוליו. מגוון שיטות הטיפול השייכות לרפואה הסינית אף מוצעות לכלל התושבים על ידי שירותי הבריאות בארץ. כפועל יוצא מכך עלה הביקוש למטפלים מקצועיים בתחום הרפואה הסינית, על כל שיטותיה. לימודי הכשרה ברפואה סינית הם מסלול לימודים רציני הדורש 4 שנות לימודים, אך במהלכו תוכלו ללמוד רבות על תפישת העולם הסינית ובסיומו תקבלו תעודה וחשוב מכך – מקצוע רציני ומספק.

 

כמו כן, הידע הנרחב יעזור לכם לשפר את חייכם האישיים ואת בריאותכם הנפשית והפיזית – שהן אחת – על פי תפישת רפואה זו. בוגרי המסלולים השונים יכולים להשתלב במסגרות רפואה אלטרנטיבית שונות או בשירותי הרפואה הממוסדים כמו בתי חולים או קופות חולים. כמו כן, יוכלו לעבוד במוקדי תיירות, בבתי מלון ובמרפאות פרטיות.

 

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על רפואה סינית?

רוצה לדעת יותר על רפואה סינית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
תואר ראשון נטורופתיה או רפואה סינית
רפואה סינית - איפה כדאי ללמוד?
לימודי רפואה סינית בדרום
לימודי דיקור סיני ללא רפואה סינית
דיקור סיני כחלק מהמסלול ללימודי רפואה סינית
מכללות ללימודי רפואה סינית
קמפוס ברושים-רפואה סינית