קורס סיוע רוחני הוליסטי באוניברסיטת חיפה - יחידת לימודי המשך

רוצה לדעת על לימודים בנושאי רפואה משלימה? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על לימודי המשך חיפה - ליווי רוחני.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס ליווי רוחני ביחידת לימודי ההמשך של אוניברסיטת חיפה


טיפול, חמלה והבנה


רווחתו של האדם תלויה כמובן בבריאותו הפיזית, אך מחקרים הראו כי גם לממד הנפשי והרוחני ישנה השפעה רבה על איכות החיים. הפן הרגשי חשוב במיוחד כאשר נדרשים להתמודד עם מצבי משבר, מחלות או מוות של אדם קרוב. מלווים רוחניים הם אנשי מקצוע שמומחים בהענקת סיוע במצבי חולי או אובדן. הם מספקים אוזן קשבת לחולים ולבני משפחותיהם וכך מסייעים להם להקל ולו במעט על התחושות הקשות בפרק זה של חייהם.


יחידת לימודי ההמשך של אוניברסיטת חיפה מציעה קורס סיוע רוחני, בו מכשירים מדריכים לעבודה טיפולית עם חולים תוך שימת דגש על ערכים כחמלה, אמון וכבוד הדדי. בתכנית מאמינים כי רק לאחר שהמדריכים מבינים באופן אישי את מורכבותן של הדילמות עמן מתמודדים המסתייעים, הם בשלים להעניק סיוע ועל כן הקורס משלב עבודה יישומית מרובה במסגרות טיפוליות. המסלול הוא פרי שיתוף פעולה בין מוסד הלימוד לבין מרכז הליווי הרוחני "נתיבים משלימים".


תכנית הלימודים


לאורך ההכשרה, המשתתפים מכירים גישות הוליסטיות מעולם הרפואה המשלימה שונות לסיוע טיפולי, שמשלבות בין דתות ואמונות מגוונות מרחבי העולם. בהמשך, הם לומדים כיצד ניתן להיעזר במתודות אלה בעבודה עם מטופלים במצבי חולי ובריאות ובייחוד בעתות משבר או מוות. במקביל הם דנים בחשיבותם של עקרונות כהקשבה, חמלה והחלה במהלך הליווי ועוסקים בחיוניות של הממד הרוחני בענפי הטיפול. כך הם בוחנים סוגיות אתיות ודילמות מגוונות עמן מתמודדים המלווים הרוחניים ולומדים להתאים את ההנחיה שהם מעניקים לעולמו של כל אחד ממטופליהם.

 


מתכונת הלימוד


קורס ליווי רוחני כולל כ - 736 שעות אקדמיות והוא נמשך כשלוש שנים. בשנה הראשונה מתקיים מפגש שבועי אחד בשעות הבוקר ובשנים המתקדמות יותר נערכים שני שיעורים שבועיים בבקרים. בנוסף לשיעורים העיוניים ולתרגולים בכיתה, נערכים גם מספר סמינרים מרוכזים באורך של כיומיים וחצי, שנערכים בשפה האנגלית.


כמו כן, המסלול כולל כ - 320 שעות נוספות המוקדשות לפרקטיקום מעשי. המשתתפים מתחילים לבצע את הפרקטיקום בשנתם השנייה בתכנית, אשר מצווה גם בהדרכה קבוצתית ובליווי פרטני של מדריכים. במהלך ההתנסות בשדה, התלמידים משלבים במוסדות בריאות וטיפול כבתי חולים, הוספיסים ומרכזי שירות לקהילה ושם מתמודדים עם הדרכה בנושאי חולי, אובדן ומוות.


סגל הוראה


בראש המסלול עומדת עובדת סוציאלית, בעלת ניסיון רב בהדרכה ובסיוע הוליסטי במצבי אובדן. כמו כן, מנחה בקורס מדריכה ומומחית לאימון, בעלת ניסיון בעבודה קלינית עם מטופלים שכולים בגיל השלישי. כמו כן, היא עוסקת בהדרכה שיקומית בשילוב ענפי הפסיכולוגיה הבודהיסטית והמדיטציה.


תנאי קבלה


לקורס מתקבלים מועמדים בעלי ניסיון מקצועי בענפי הרפואה או התרפיה, כגון עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, אחיות, רופאים ותרפיסטים בגישות השונות. בנוסף, מתאים המסלול למטפלים בענפי הרפואה המשלימה כרפואה סינית, הומאופתיה או שיאצו. מוסד הלימוד יכול לשקול קבלתם של מועמדים מרקע אחר, כמו אנשי חינוך או פעילים קהילתיים, בכפוף למעבר ראיון קבלה ולבחינת הניסיון המקצועי הקודם.


תעודה


בתום הקורס, מקבלים משתתפים שעומדים בכל חובותיהם תעודת גמא, המוענקת מטעם אוניברסיטת חיפה - היחידה ללימודי המשך בפקולטה למדעי הבריאות והרווחה ותכנית "ריגפה" לסיוע רוחני. כדי לקבל דיפלומה זו הם צריכים להיות נוכחים ב - 80 אחוזים מהמפגשים ולהשלים את שעות ההדרכה הקבוצתית וההתנסות בשדה.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: היחידה ללימודי המשך - אוניברסיטת חיפה

כלים שיעזרו לך לבחור