רוצה פרטים על לימודי ערב - הנדסה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי הנדסה ערב

רוצה לדעת על לימודי ערב - הנדסה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי ערב בהנדסה

לימודי הנדסה הם מגוונים ומבוקשים מאוד. בין התחומים המבוקשים במיוחד ניתן למנות את התחומים הבאים - בניין, אלקטרוניקה, מחשבים, מזון, כימיה, מכונות, תעשייה וניהול ועוד. המהנדסים למעשה עושים שימוש במדע ובטכנולוגיה המתקדמת לצרכי האנושות. הם אחראיים על ייצור פתרונות מקוריים ויצירתיים בתחום התמחותם ולכן נדרשים לחשיבה אנליטית ויצירתית.

 

מהם לימודי ערב?

 

בעידן של חידושים טכנולוגיים עולה הביקוש לאנשי מקצוע בתחומי ההנדסה השונים. בכדי להשתלב בתחום, יש צורך לרכוש השכלה אקדמית הנמשכת לרוב כארבע שנים וכוללת כחמישה ימי לימוד בשבוע. לרבים אין את הזמן הדרוש ואת היכולת להתחייב ללימודים כה אינטנסיביים. לפיכך, מוסדות הלימוד מספקים היום מענה לאוכלוסייה זו ומציעים מסלול לימודי ערב. לימודים אלה מאפשרים גם לאנשים עסוקים לרכוש מקצוע מבוקש ולשפר את אפשרויות התעסוקה שלהם.

 

ההבדלים בין לימודי ערב ללימודי יום

 

לימודי הנדסה במתכונת ערב כוללים לרוב את אותם תכנים לימודיים שנלמדים במסלול הרגיל. ההבדל בין מסלולי הלימוד הוא בשעות המפגשים ובמשך המסלול. הלימודים במסלול הרגיל מתפרסים על פני חמישה ימי לימוד בשבוע ומתקיימים בשעות הבוקר והצהריים, ולעומתם, הלימודים במסלול הערב כוללים שני ימי לימוד בשעות אחר הצהריים והערב ולעתים גם בימי שישי בבוקר. כמו כן, לימודי הערב מתפרסים על פני 5 שנים וכוללים בדרך כלל שלושה סמסטרים במקום שני סימסטרים.

 

עבודה ולימודים

 

מוסדות הלימוד האקדמיים, כאמור, מציעים מתכונת של לימודי ערב במטרה לאפשר לסטודנטים לשלב בשגרת יום העבודה לימודים מקצועיים, מבלי לוותר על פיתוח קריירה. לימודי הערב מיועדים בעיקר לאנשים עובדים וכן לאוכלוסייה נוספת כמו תלמידי תיכון, חיילים, אנשי עסקים, אמהות עם ילדים, אקדמאים, הנדסאים ועוד.

 

בנוסף, ארגונים רבים מודעים לחשיבות הרבה שיש בהכשרת עובדים לתחומי ההנדסה השונים, ולכן הם שולחים את עובדיהם ללימודים בשעות הערב. בדרך כלל ארגונים אלה מממנים לעובדים את עלות הלימודים או מבקשים השתתפות חלקית בלבד של העובדים.

 

לימודים אלה מאפשרים לעובדים להתעדכן בהתפתחויות החדישות בתחום ההנדסה ולהתקדם מבחינה מקצועית. מלבד אלה, ישנו גם ציבור העוסק במקצוע שאינו תואם את כישוריו. לימודי הערב נותנים הזדמנות לציבור זה לרכוש מקצוע מבוקש בשעות נוחות ולעשות הסבה מקצועית.

 

תחומי הלימוד:

 

לימודי ערב לתואר B.Sc. בהנדסה משולבים במערכת שעות גמישה ובשירות המתחשב בצרכים המיוחדים של ציבור הסטודנטים. לימודי ערב אפשריים בין השאר באחת מהמחלקות הבאות: הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, הנדסת תוכנה, הנדסה מכנית (מכונות), הנדסת תעשיה וניהול ועוד.

 

 

היכן ניתן ללמוד לימודי ערב בהנדסה?

הלימודים מוצעים באוניברסיטאות רבות בישראל וגם בלא מעט מכללות העוסקות בתחום. בחלק מהן, ניתן ללמוד גם במסגרת של לימודי ערב:
  

  • המרכז האקדמי רופין (עמק חפר) - אפשר ללמוד במתכונת של לימודי ערב בחוג להנדסת חשמל ואלקטרוניקה, הנדסת מחשבים והנדסת תעשייה וניהול. הלימודים מיועדים בעיקר לאנשים עובדים או להנדסאים המעוניינים להשלים ללימודי הנדסה. הלימודים נמשכים ארבע שנים (כולל סמסטר קיץ).

  

  • מכללת אפקה (תל אביב) - באפקה ניתן ללמוד חלק מהחוגים במסגרת של לימודי ערב במסלול שהיקפו 5 שנים, בתחומים חשמל, הנדסה מכנית, תעשייה וניהול, ותוכנה.

 

  • המכללה האקדמית כנרת (עמק הירדן - צפון) - במכללה האקדמית כנרת מתקיים תואר ראשון בהנדסת איכות ואמינות במסלול המותאם לאנשים עובדים.

 

  • האוניברסיטה הפתוחה (ערים שונות בארץ) - אפשרות נוספות ללימודי ערב בתחום ההנדסה הם לימודי הנדסה תעשייה וניהול במרכזים השונים של אוניברסיטה הפתוחה כמו מכללת רמת גן, מכללת רעננה, מכללת בת ים, מכללת פתח תקווה, מכללת רחובות, המכללה למדעים ראשון לציון ועוד.

    יש לציין כי הייחוד של האוניברסיטה הפתוחה הוא בכך שניתן לבחור את שעות הלימוד ואת הקורסים על פי הזמנים הנוחים לכל סטודנט ולצבור נקודות בדרך אל התואר הראשון. למידע מפורט יותר אודות שעות הלימוד בכל קורס ניתן לפנות למכללות עצמן.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי ערב - הנדסה?

רוצה לדעת יותר על לימודי ערב - הנדסה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
לימודי ערב לתואר בהנדסה מערכות מידע
לקיחת קורסים באוניברסיטה הפתוחה כדי להקל על הלימודים בהנדסה
יש בטכניון לימודי ערב בהנדסה אזרחית?
עלות שכר הלימוד אוניברסיטה הפתוחה - לימודי הנדסה
האם יש לימודי ערב בהנדסה אזרחית?
רופין או הפתוחה - הנדסת תעשייה וניהול
היכן נלמד באוניברסיטה הפתוחה הנדסת תעשייה וניהול?