רוצה פרטים על תואר ראשון באנגלית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר ראשון באנגלית

רוצה לדעת על תואר ראשון באנגלית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי אנגלית לתואר ראשון

 


אנגלית הינה השפה הרשמית הנפוצה ביותר בעולם. השפה הגיעה לכל קצוות תבל בעקבות שליטתה של האימפריה הבריטית בכ-20% משטח העולם בתחילת המאה ה-20, והן בשל העוצמה הכלכלית של בריטניה וארצות הברית בחמישים השנים האחרונות. אי לכך, ידע בשפה זו ברמה אקדמית מהווה מפתח להצלחה ולהרחבת האופקים, הן במגזר העסקי והן במגזר הפרטי.

זוהי אחת מהשפות הבינלאומיות המדוברות ביותר בעולם והיא שפת האם בארצות רבות ובהן, ארצות הברית, אנגליה, אירלנד, קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד ועוד. בכל מדינה הסלנג, המבטא וההגייה הם שונים, אך בסיס השפה הוא זהה. השפה מהווה כלי שימושי בעולם המדעי, העסקי והתרבותי והיא באה לידי ביטוי בכל התחומים לרבות תחומים חברתיים, מדינתיים ותעשייתיים בעולם המודרני. ולכן לא בכדי רבים בוחרים ללמוד אותה במסגרת לימודי העשרה או כמקצוע עיקרי.

 

תוכניות לימוד

 

תוכניות הלימוד לתואר זה משתנות ממוסד למוסד וממסלול למסלול. במקומות מסוימים, כגון האוניברסיטה העברית, מקפידים להרחיב במהלך הלימודים על אנגלית אמריקאית ותרבות בריטית. בעוד שבמקומות אחרים - דוגמת אוניברסיטת בר אילן – עוסקים הלימודים גם בתחומים שונים כגון בלשנות וספרות.

 

כך או כך, לא מדובר בלימודים לשם הדיבור בלבד. הם כוללים שיפור הדקדוק והתחביר לצד התנסות בקריאה וניתוח של טקסטים תקשורתיים ברמות שונות. במהלך לימודי אנגלית לתואר ראשון נחשפים הסטודנטים לעולמה התרבותי של השפה ולשימושיה המעשיים בתרבות ובמסחר. הלימודים קושרים בין התפתחותן התרבותית של הארצות דוברות השפה, לבין התפתחות השפה האנגלית (לדוגמא, ההבדלים בין הניב האנגלי והאמריקאי).

 

מסלולי הלימוד

 

לימודי תואר ראשון בתחום זה מוצעים במגוון מכללות ואוניברסיטאות ברחבי הארץ. מוסדות הלימוד מפעילים מסלולים שונים להוראת התחום לתואר ראשון ובהם: תואר ראשון בשפה וספרות, תואר ראשון בהיסטוריה וספרות אמריקאית, תואר ראשון בתרבות ושפה אנגלית או תואר ראשון בהוראת האנגלית.

 

לימודים אלו משתייכים לפקולטה למדעי הרוח ומתאפשרים בדרך כלל במסלול חד חוגי ובמסלול דו חוגי. מסלול הלימודים החד חוגי מאפשר לסטודנטים להרחיב את השכלתם בתחום האנגלית ברמה גבוהה ביותר. מסלול הלימודים החד חוגי מעניק ידע נרחב בשפה האנגלית – החל מהחיבור והדקדוק, דרך הספרות והתרבות וכלה במונחים אקדמיים ועסקיים. הסטודנטים במסלול זה נדרשים להגיש עבודות סמינריוניות הכתובות בשפה אקדמית גבוהה.

 

* מסלול הלימודים הדו חוגי מאפשר לסטודנטים לשלב תחום לימודים נוסף. 
 

נושאי לימוד

 

תוכנית הלימודים מכסה נושאים שונים הנוגעים לשפה, לעולמה התרבותי ולשימושיה המעשיים ובינהם:

 

  • ספרות
  • לשון
  • שימוש בשפה
  • דקדוק אנגלי
  • סוגי השפה
  • בלשנות
  • כתיבה ועריכה אקדמית
  • מיומנויות שפה
  • התרבות והשפה
  • אוצר מילים
  • פונטיקה
  • ועוד...

 

תנאי הקבלה

 

תנאי הקבלה לתואר ראשון באנגלית משתנים ממוסד למוסד ומתוכנית לתוכנית. כאמור, הלימודים אינם מיועדים לחסרי ידע בשפה. בניגוד לשפות אחרות, כגון גרמנית או ספרדית, הלימודים לתואר אינם מיועדים ללימוד השפה על בוריה אלא לפתוח את עולמו של הסטודנט ולשפר את רמת השליטה שלו עד לרמה הגבוהה ביותר.

 

תנאי הקבלה במוסדות השונים מושפעים מתעודת הבגרות של המועמד ויכולותיו בבחינה הפסיכומטרית. כמו כן, לעיתים יידרש המועמד לעמוד בבחינת מיון המסווגת את הסטודנטים לרמות השונות. יודגש, כי תנאי קבלה עבור מועמדים בעלי רמת שליטה גבוהה במיוחד (לדוגמא, בעלי תעודת בגרות ממדינה דוברת השפה), עשויים לשנות את מסלול הלימודים. סטודנטים אלו ללמוד במסלולים ממוקדים של ספרות.

 

היכן לומדים?

 

הלימודים מתקיימים בכל האוניברסיטאות ברחבי הארץ: בחוג לספרות אנגלית של אוניברסיטת תל-אביב, באוניברסיטה העברית בירושלים, באוניברסיטת בר אילן, באוניברסיטת חיפה ובאוניברסיטת בן-גוריון וכן, במכללות הבאות: מכללת סמינר הקיבוצים, מכללת לוינסקי לחינוך, מכללת אורנים, ועוד.

 

לאחר הלימודים

 

בוגרי תואר זה נהנים ממגוון רחב של אפשרויות תעסוקה בסיום הלימודים. בוגרים רבים פונים לתחום ההוראה תוך שהם משלימים הסבה להוראה במסגרת אחת ממכללות החינוך. ישנם מסלולים המעניקים תואר ראשון בשילוב עם תעודת הוראה (כגון תוכנית הלימודים לאנגלית במכללת אחווה). בנוסף, יוכלו הבוגרים להשתלב בתפקידים נוספים בהם נדרשת ידיעת השפה ברמה טובה מאוד של כתיבה, קריאה ודיבור.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר ראשון באנגלית?

רוצה לדעת יותר על תואר ראשון באנגלית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
לימודי אנגלית לתואר - באילו מכללות יש?
אנגלית לתואר ראשון - אוניברסיטת תל אביב או סמינר הקיבוצים?
לימודי אנגלית לתואר ראשון