רוצה פרטים על נטורופתיה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס נטורופתיה - לימודי נטורופתיה בישראל

רוצה לדעת על נטורופתיה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי נטורופתיה - כל מה שצריך לדעת

 

מניעה בדרך הטבע

 

תחום הרפואה המשלימה התפתח מאוד בעשורים האחרונים וכיום הוא כולל מגוון רחב של שיטות שונות טיפול; בד בבד, הביקוש למטפלים בעלי ידע וניסיון, מקצוענים בטיפול בשיטות השונות הולך וגובר. אחד התחומים המרכזיים והבסיסיים בעולם הרפואה המשלימה הוא תחום הנטורופתיה; מדובר בשיטה רפואית הוליסטית, שבסיסה העיקרי הוא שימוש חכם ומושכל בטבע, בעיקר באמצעות תזונה – הגישה הנטורופתית היא שתמיד עדיף למנוע מחלות מאשר לרפא אותן.

 

בייסודה של הנטורופתיה עומדת התפישה כי לגוף האדם יש היכולת לרפא את עצמו ממחלות; כך, כאשר מטופל חולה במחלה, ינסה הנטורופת למצוא את הגורמים המפריעים לגוף לרפא את עצמו, ולנטרלם. למרות התנגדותה של הגישה הנטורופתית לחיסונים, היא אינה מבטלת את גישתה של הרפואה הקונבנציונלית, אלא משלימה אותה ומשתמשת בה – באמצעות ידע מעמיק של הנטורופת באנטומיה, פיזיולוגיה ופתולוגיה של גוף האדם.

 

עקרונותיה המרכזיים של הנטורופתיה

 

  1. אין לפגוע במטופל – יש להעניק טיפול באופן שממזער את הסיכון למטופל
  2. יש לכבד ולקדם את כוח הריפוי המצוי בגוף האדם באופן טבעי
  3. יש לזהות ולטפל בגורם המחלה, ולהישמר מפני טיפול בסימפטומים שלה
  4. יש לחנך וללמד את המטופל לקחת אחריות על בריאותו האישית
  5. יש להתייחס לכל חולה בפני עצמו, כמכלול של גוף-נפש
  6. האבחון והטיפול נעשים באמצעות שימוש בכלים טבעיים

 

על הלימודים

 

מסלולי הלימודים בתחום אורכים כ-4 שנים. נטורופתים מקצועיים יודעים לשלב בצורה חכמה בין הרפואה המערבית לרפואה המשלימה תוך שימוש בידע ובניסיון שצברו ובמגוון שיטות אבחון, הכוללות בין השאר אבחון לפי כף הרגל, העין, אבחון בעיות בבטן, הבנה בשפת הגוף ועוד. השיטה משלבת למעשה בין הרפואה הטבעית המסורתית לבין הרפואה המערבית ועל פי תפישתה – כאמור – הדרך למניעת מחלות ולטיפול בהן מצויה אצל האדם. לפיכך, תפקידו של הנטורופת הוא לכוון את האדם חזרה אל הבריאות הראשונית של גופו, והוא משתמש לשם כך בכלים כתנועה, שימוש בשמנים מן הטבע, תזונה נכונה, טיפולי עיסוי ומגע, רמת היגיינה גבוהה, צמחי מרפא, נשימה הוליסטית ועוד.

 

השכלה רחבה

 

הנטורופת הוא מטפל רב-תחומי הנעזר במגוון שיטות ריפוי ואבחון המספקות טיפול מקיף ושלם לאדם. המטפלים בשיטה זו פועלים על פי התפיסה ההוליסטית הגורסת כי גוף, נפש ורוח אחד הם. הלימודים להכשרת מטפלים בנטורופתיה מקנים לסטודנטים כלי אבחון המאפשרים מתן טיפול כוללני וכן לימוד ופיתוח מיומנויות במגוון תחומי הרפואה המשלימה. לימודי נטורופתיה מקנים השכלה נרחבת ומגוונת ברפואה טבעית, בנטורופתיה ובטיפול אינטגרטיבי משולב.

 

תנאי קבלה


תנאי הקבלה משתנים ממסלול למסלול. במרבית המוסדות הדרישה היא לתעודת סיום 12 שנות לימוד או תעודת בגרות מלאה. כמו כן יש לעבור מבחני מיון או שאלוני התאמה פנימיים במוסדות ולעבור ראיון אישי לבחינת מידת ההתאמה לקורס.
 

תעודות

 

בוגרי לימודי מסלולי הנטורופתיה זכאים לתעודת גמר מקצועית בנטורופתיה – תעודת N.D המוכרת על ידי איגוד הנטורופתים הישראלי. במרבית מוסדות הלימוד ניתנות גם תעודות בתחומים נוספים ברפואה האלטרנטיבית כמו: תזונה קלינית, רפלקסולוגיה, פרחי באך ועוד.

 
תואר בנטורופתיה


נכון להיום, לא מתקיימים בישראל מסלולים לתואר ראשון בנטורופתיה ובמקצועות הרפואה האלטרנטיבית. בוגרי הקורס מקבלים תעודת גמר מטעם המוסדות, שבחלק מן המקרים מוכרת על ידי איגודים בחו"ל. בשנים האחרונות נערכו מספר פניות לגורמים הרלוונטיים במל"ג, לרבות הצעות חקיקה בכנסת, לגבי הסדרת מעמד מקצועות הרפואה האלטרנטיבית תוך הצעה להעניק תואר אקדמי בתחום זה, אולם נכון להיום בקשות אלה נדחו ולא אושרו.


איגוד הנטורופתים


אחד הגופים הפועלים כיום בארץ לקידום מקצועי של תחום הנטורופתיה היא אגודת הנטורופתים בישראל. גוף זה מקיים רישום של אנשי המקצוע המורשים, רישום זה מעיד על השלמת הכשרות מקצועיות המוכרות על ידי האגודה והחזקה בידע המקצועי הנדרש לעיסוק במקצוע בהתאם לקריטריונים של האגודה. תפקידים נוספים של האגודה כוללים קידום המעמד המקצועי, קיום שיתופי פעולה עם ארגונים שונים מעבר לים, קיום מחקר נטורופתי ועוד.


מוסדות לימוד ותכניות

 

ניתן ללמוד נטורופתיה במספר גדול של מכללות בישראל, רובן מתמחות ברפואה משלימה. ביניהן:

 

  • המכללה האקדמית בוינגייט (שלוחת ירושלים) - במסגרת לימודי התעודה במקצועות הרפואה המשלימה מתקיים קורס נטורופתיה שהיקפו כארבע שנים.

 

  • מכללת מדיסין (חיפה, נתניה) - במכללה מתקיימת תכנית בנטורופתיה המתפרשת על פני כארבע שנים. במהלך הקורס רוכשים את כל הכלים המקצועיים הדרושים למטפלים נטורופתים וגם מתרגלים אותם באופן פרקטי דרך סטאז' ותרגילים מעשיים.

 

  • מירב - האוניברסיטה הפתוחה (תל אביב, מודיעין, חיפה, ראשון לציון, ירושלים ואונליין) - בבית הספר לרפואה משלימה "מירב" של לימודי החוץ באוניברסיטה הפתוחה מציעים קורס תזונה טבעית וצמחי מרפא, היקפו של הקורס סמסטר אחד.

 

  • מכללת רידמן – המכללה לרפואה משלימה ואינטגרטיבית (פרישה ארצית) – המוכרת הן על ידי הארגון האירופאי של המכללות לנטורופתיה, והן על ידי איגוד הנטורופתים הישראלי – מציעה תכנית לימוד בת 3,700 שעות על פני 4 שנים, הכוללת התמחות קלינית, ארומתרפיה, פרחי באך ועוד שיטות טיפול אלטרנטיביות נוספות – שגם בהן מקבלים תעודות הסמכה בסיום הלימודים.

  

  • מכללת מהות (תל אביב) – מציעה תכנית לימודים הכוללת רפלקסולוגיה, שיאצו או עיסוי בנוסף לתחומים פרחי באך, צמחי מרפא, אירידיולוגיה ועוד.

  

  • הקולג’ לרפואה משלימה (מספר ערים) – בית ספר בעל סניפים בחיפה, בקריית טבעון וברמת אפעל – מציע תכנית בת3,675 שעות, מהן כ-500 שעות של סטאז'.

 

לסיכום

 

תחום הנטורופתיה עושה שימוש רב בחומרים טבעיים, מניעת מחלות ומערכת החיסון הטבעית של הגוף. לימודי נטורופתיה הם לימודים מקיפים – בסופם מקבלים כלים רבים לטיפול ואבחנה מוצלחים – הקיימים במגוון מסלולים ומוסדות לימוד. הלימודים בתחום נמשכים בדרך כלל 4 שנים ובמכללות רבות הלימודים מתקיימים בשעות אחר הצהריים והערב כך שגם אנשים העובדים במשרה מלאה יכולים למצוא מסלול שיתאים להם. ישנם גם קורסים קצרים ומזורזים יותר, העוסקים בנושאים ספציפיים כמו למשל - דיאטה לפי סוג הדם. בוגרי הלימודים בתחום זה יוכלו להשתלב בשוק העבודה במגוון משרות בתחום הרפואה המשלימה בקשת רחבה של תחומי טיפול וכן לעבוד כנטורופתים פרטיים. ניתן גם להשתלב בקופות החולים השונות ובמוסדות טיפול פרטיים.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על נטורופתיה?

רוצה לדעת יותר על נטורופתיה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
נטורופתיה ותזונה לתואר ראשון
התלבטות מה ללמוד - תזונה קלינית או נטורופתיה?
לימודי נטורופתיה - שכר ואפשרויות תעסוקה
איפה כדאי ללמוד נטורופתיה?
תואר ראשון נטורופתיה או רפואה סינית
לימודי נטורופתיה בחו"ל - היכן מומלץ?
לימודי נטורופתיה או הומאופתיה?