רוצה להשלים בגרות? לשפר ציון?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס הכנה לבגרות ללקויי למידה

רוצה לדעת על בגרות ללקויי למידה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


הכנה לבגרות ללקויי למידה - השלמת בגרויות לתלמידים עם לקויות למידה


הדרך לתעודת בגרות מלאה - ללקויי למידה


הדרך לקבלה ללימודים היא לא תמיד פשוטה, אולם היא מורכבת במיוחד לתלמידים עם לקויות למידה. בין אם מדובר בלימודים אקדמיים באוניברסיטה או במכללה, לימודי הנדסאים או מסלול הכשרה מקצועית, כמעט תמיד ישנה דרישה לתעודת בגרות מלאה כחלק מתנאי הקבלה. עם זאת, תלמידים עם דיסלקציה, דיסקלקוליה או הפרעות קשב וריכוז לא צריכים לחשוש מהדרך להשלמת תעודת הבגרות שלהם. קיימים מגוון מוסדות לימוד שמותאמים במיוחד לתלמידים עם קשיי למידה, שבאים לסייע להם להגיע לתעודת בגרות מלאה ואיכותית, שמתאימה למסלול הלימודים בו הם מעוניינים להמשיך.


סוגי התאמות ואבחונים


כדי לסייע לתלמידים עם לקויות למידה שניגשים לבגרויות, מציעים במשרד החינוך התאמות בחינה (שידועות גם בשם 'הקלות'). אלה נועדו להתאים את מבנה המבחן באופן אישי לנבחנים עם צרכים שונים, כדי לעזור להם להצליח בה עד כמה שניתן למרות קשיי הלמידה. קיימות הקלות מסוגים שונים, כמו למשל תוספת זמן לבחינה, בחינה בעל פה, הקראת שאלונים, שכתוב על ידי בוחנים חיצוניים, דף נוסחאות מורחב במתמטיקה או שימוש במילונית אלקטרונית בבגרות באנגלית.


לצורך קבלת ההתאמות לבחינות הבגרות, יש צורך לעבור תחילה אבחון דידקטי או אבחון פסיכו - דידקטי. את האבחונים הללו ניתן לערוך אצל מכוני אבחון מוסמכים ופסיכולוגים חינוכיים ולרוב הם כרוכים בתשלום. קיימים אבחונים לקריאה, כתיבה, חשיבה מתמטית והיבטים נוספים. את האבחונים ניתן לערוך בכיתה ז' ואז תוקפם הוא לרוב עד סוף כיתה י"ב. תלמידים אקסטרניים ואינטרניים שמעוניינים בהשלמת בגרויות זכאים לאותן הקלות אותן קיבלו בתקופת התיכון. כמובן ובמידה והם מעוניינים בהוצאת התאמות נוספות, הם רשאים לעשות זאת במכון מוסמך.

 


למי מיועדים הלימודים


קורסי הכנה לבגרות ללקויי למידה מיועדים לתלמידים עם מגוון קשיי למידה והפרעת קשב וריכוז, בעלי תעודת בגרות מלאה או חלקית שמעוניינים לשפר ציוני בגרויות כדי להתקבל ללימודים אקדמיים במסגרות שונות. כמו כן, הקורסים מתאימים גם למי שלא ניגשו כלל לבחינות הבגרות ומעוניינים להוציא תעודת בגרות מלאה לצורך הקבלה ללימודים.


מקצועות לימוד


במרבית מכוני ההכנה ללקויי למידה, מציעים קורסי הכנה לכל מקצועות החובה לקבלת תעודת בגרות, לרבות בגרות במתמטיקה, בגרות באנגלית, בגרות בהבעה עברית ומקצועות נוספים. התלמידים יכולים לבחור את רמת הלימוד באנגלית ובמתמטיקה, בין 3 , 4 או 5 יחידות לימוד, לפי צרכיהם. לעיתים ניתן להרחיב גם מקצועות כמו בגרות במדעי החברה או בגיאוגרפיה ברמת 5 יחידות.

 


מתכונת הלימוד


על מנת לספק סיוע איכותי עד כמה שניתן, מציעים במוסדות הלימוד להתאים את מערכת הלימודים באופן אישי לכל אחד מהתלמידים, בהתאם לקשיים שלהם. לתלמידים שמעוניינים להשלים את כל תעודת הבגרות, נמשך הקורס בין ארבעה לחמישה סמסטרים בדרך כלל. כמו כן, ניתן להשתתף בקורס קצר יותר ובו משלימים או משפרים רק חלק מהבגרויות. המפגשים נערכים בשעות הבוקר או הערב, לפי צרכי הסטודנטים, בהיקף של בין 7 - 10 שעות מדי שבוע.


בנוסף לשיעורים בכיתה, מציעים בקורסי ההכנה גם שלל מרתונים ותגבורים וכן סדנאות בהן משפרים אסטרטגיות למידה, לומדים לנהל נכון לוחות זמנים ואף מתמודדים עם חרדת בחינות. כמו כן, נערכות פגישות אישיות עם המדריכים.

 

 


מוסדות

 

  • רום פרט (תל אביב): מרכז ללקויי למידה שפועל זה למעלה מ - 25 שנים. ברום פרט נערכת מכינה קדם אקדמית שמותאמת במיוחד ללקויי למידה. בנוסף לקורס ההכנה לבגרות, ניתן גם להשתתף בקורס פסיכומטרי ללקויי למידה. בבית הספר ניתן להשלים את כל הבגרויות במקצועות החובה או לשפר ציון רק בחלקם. הלמידה מתקיימת בכיתות קטנות, של 20 תלמידים לכל היותר.

 

  • זינוק (פרישה ארצית): מכון הכנה לפסיכומטרי ללקויי למידה, שגם עורך מכינה להשלמת בגרויות בשיתוף עם בית הספר רום פרט. הקורסים נערכים בהתאמה אישית לצרכים של כל אחד מהנבחנים והם משלבים בהם עזרים רבים וסדנאות לעזרה להתמודדות עם קשיים בלמידה לבגרות. למרכז "זינוק" סניפים בחיפה, בירושלים, בתל אביב ובבאר שבע.

 

  • מרכז אלון (קיבוץ אלונים): מרכז למידה ללקויי למידה הממוקם באזור הצפון, שמפעיל מסלולים לבני נוער ולמבוגרים עם לקויות למידה. במרכז אלון יכולים צעירים שברשותם אבחון תקף ללמוד להשלמת בגרויות במתכונת בוקר או מסלול ערב לבגרות, בקבוצות קטנות של עד 10 תלמידים ואף באופן פרטני.

 

  • עמותת מרום (הכפר הירוק): עמותת מרום מציעה תכנית הכנה לבגרות ללקויי למידה וכן הכנה לפסיכומטרי בשיטה מותאמת ללקויי למידה. תכנית זו מתאימה לחיילים וחיילות משוחררים שברצונם להשלים בגרויות, יש אפשרות ללמוד על חשבון הפיקדון הצבאי. התכנית מכינה לכל מקצועות החובה לרבות מתמטיקה, אנגלית, היסטוריה, ספרות, לשון, גיאוגרפיה, אזרחות ומקצועות נוספים.

 

שירות אישי חינם

רוצה להשלים בגרות? לשפר ציון?

רוצה לדעת יותר על בגרות ללקויי למידה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
השלמת בגרות מלאה ללקויי למידה בירושלים
שיפור בגרות בלשון ללקויי למידה