רוצה פרטים על לימודי תרפיה במוזיקה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי תרפיה במוזיקה

רוצה לדעת על לימודי תרפיה במוזיקה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי תרפיה במוזיקה

 

תווים מנחים

 

תחומי הרפואה המשלימה כוללים ענפים רבים ושונים; ענף אחד בהם הוא התרפיה באמנות, והיא כוללת את התרפיה בתנועה ומחול, את התרפיה באמנות פלסטית, את הביבליותרפיה,  ואף את התרפיה במוזיקה. בתחום זה נערך תהליך טיפולי במסגרת של יצירה באמצעות כלי נגינה; המטפל והמטופל – שניהם אנשים שאוהבים מוזיקה ושהשימוש בכלי נגינה נגיש להם – נפגשים על ה"סט הטיפולי" ובאמצעות היצירה המוזיקלית והאלתור בכלי הנגינה השונים, עוברים תהליך טיפולי. התהליך משתמש בכלי הנגינה כמאפשרים למטופל לבטא רגשות ותחושות בלתי מודעים או כאלה שהוא מתקשה לבטאם באופן מילולי – על ידי כך שהוא מביע אותם באמצעות כלי הנגינה.

 

המטפל הוא האחראי להוביל את התהליך ולכוון את המטופל לגעת בנקודות הדורשות טיפול, ובאמצעות כלים כאלתור, כיצירה משותפת, חווית הנגינה בכלים חדשים ולא מוכרים ואף באמצעות האזנה למוזיקה – המטופל מודרך לבצע שינוי במקומות המקשים עליו בחייו. טיפול זה מתאים החל מגילאי 3 ומעלה, והוא הוכח כמועיל למגוון רחב של קשיים ושל בעיות, ביניהן: טיפול בבעיות התנהגותיות, בקשיי קשב וריכוז, בקשיים נפשיים, בעיות חברתיות ועוד. אפשר לטפל במוזיקה באופן פרטני או קבוצתי – זהו טיפול חווייתי ומהנה מאוד לכל מי שאוהב מוזיקה והוא אינו דורש מהמטופל להיות בעל ידע או הכשרה מוזיקלית רשמית.

 

על הלימודים

 

לימודי תרפיה במוזיקה מיועדים למי שהצלילים והנגינה הם שפה טבעית בעבורו ולכל מי שאוהב אותם וישמח לעסוק בהם על בסיס יומיומי – ולסייע באמצעותם לאחרים. מסלולי הלימודים מוצעים כלימודי תעודה מעמיקים והם נפרשים על פני שנתיים לפחות. במרבית המוסדות המוסמכים יתקבלו לתכניות הלימוד בעלי תואר ראשון בממוצע 85 ומעלה, מתחומי השכלה שונים.

 

עם זאת, בכל המסלולים נדרשים המועמדים להוכיח ידע רשמי ומעשי בתחום המוזיקה ושליטה בנגינה בכלי אחד לפחות והם נדרשים לרקע בתחומי הפסיכולוגיה – או להשלמות מתאימות. הלימודים כמובן נערכים באמצעות הרצאות ולימוד רב של חומר תיאורטי, והם משלבים גם התנסות מעשית וחווייתית ענפה, סדנאות, מקרי מבחן ופרקטיקום מונחה.

 

נושאי הלימוד

 

מבין תכני הלימוד במסלולי הלימוד השונים להכשרת מטפלים במוזיקה:

 

  • אבחון ובניית תיק מטופל
  • שיטות מחקר
  • טיפול פרטני וטיפול קבוצתי
  • אלתור מוזיקלי
  • פסיכופתולוגיה
  • פונקציות בשימוש בקצב לצרכי טיפול
  • האזנה טיפולית למוזיקה
  • התנסות מעשית ופרקטיקום
  • יחסי מטפל-מטופל
  • טכניקות מתחומי טיפול באמנות נוספים
  • גישות אבחון שונות
  • פסיכותרפיה וגישות טיפוליות מתחום הפסיכולוגיה
  • ועוד

 

מוסדות לימוד אפשריים

 

  • הקריה האקדמית אונו – מקיימת מסלול ללימודי תעודה בטיפול במוסיקה. הלימודים מיועדים לבעלי תואר ראשון בממוצע 85 ומעלה. תנאי הסף הינם: לפחות 300 שעות לימוד מוסיקה, ועוד 200 במהלך התכנית (ישנם לימודי השלמות). זוהי התכנית היחידה בישראל השמה דגש על טיפול במוסיקה במערכות הבריאות - בתי חולים, מוסדות פסיכיאטריים, ועוד.
     
  • אוניברסיטת בר-אילן – מקיימת מסלול לימודי תואר שני להכשרה לטיפול במוזיקה. המסלול מתקיים במסגרת החוג למוזיקה של האוניברסיטה; על המועמדים לתכנית להיות בעלי תואר ראשון וכן לדעת לנגן בשני כלים. התכנית מתמקדת בתחומים כמוזיקה בטיפול רגשי, מוזיקה בעולם הרפואה ותרפיה במוזיקה קהילתית.

 

  • המכללה לחינוך דוד ילין – מקיימת מסלול ללימודי תעודה בתרפיה במוזיקה, במסגרת המחלקה לטיפול באמנויות שונות. הלימודים מיועדים לבעלי תואר ראשון בממוצע 85 ומעלה, ותנאי הקבלה הנוספים לתכנית הם קורסים מסוימים בפסיכולוגיה, ועדת קבלה ו- 300 שעות לימודי מוזיקה מוכרות ומאושרות והשלמה של 200 שעות נוספות במהלך הלימודים. משך הלימודים הוא שלוש שנים.

 

  • מכללת לוינסקי – מציעה מסלול לימודי תעודה להכשרה בטיפול במוזיקה לבעלי תואר ראשון בכל התחומים. ייחודו של המסלול הוא השילוב שהוא מציע בין התרפיה במוזיקה בשילוב כלים מתחום התרפיה בתנועה – מתוך תפישה כי השניים משתלבים ומשלימים זה את זה, ומעניקים למטפל כלי שלם ונכון יותר לסייע למטופליו. מי שאינם בעלי תואר ראשון במוזיקה יידרשו ללימודי השלמה בתחום. משך התכנית הוא שנתיים.

 

  • אוניברסיטת חיפה – מציעה מסלול חדש יחסית ללימודי תואר שני בתרפיה במוזיקה. הלימודים מיועדים לבעלי תואר ראשון בממוצע 85 ומעלה העומדים בדרישות קדם נוספות כ-500 שעות נגינה מאושרות רשמית, קורות חיים, המלצות מגורמים אקדמיים ועוד. התכנית בנויה בהיקף של שנתיים – ללא תיזה, ושלוש שנים – למבקשים לכתוב תיזה בתחום.

 

הצליל הנכון

 

תחום הטיפול במוזיקה הופך נפוץ ונמצא בשימוש יותר ויותר בשנים האחרונות, והוא מיושם לא רק במוסדות טיפוליים או בקליניקות פרטיות, אלא אף במוסדות חינוך שונים ובסדנאות פרטיות. זהו תחום טיפולי מושלם בעבור כל מי שאוהבים מוזיקה ושמחים להיות מוקפים בה – המוזיקה ידועה כמרוממת נפש וכמשמחת והיא נמצאת בשימושים מקודשים וטיפוליים עוד מזמנים עתיקים ובתרבויות שונות ברחבי העולם; זוהי שפה בלתי אמצעית המדברת ישירות אל הנפש ואיתה, והיא בעלת השפעה עמוקה ומתמירה על רגשותינו. מסלולי הלימודים המוצעים בתחום נועדו להכשרה מעמיקה ומקיפה של מטפלים מקצוענים בתחומם, והבחירה באחד מהם תאפשר לכם להיות מתואמים עם הצליל הנכון לכם, לנשמתכם – ולמטופלים שלכם.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי תרפיה במוזיקה?

רוצה לדעת יותר על לימודי תרפיה במוזיקה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד לימודי תרפיה במוזיקה