מלגות להשלמת בגרויות בקורסים ובמכינות

מעל 1,000 מלגות, לא תמצא/י אחת בשבילך?

 

למעבר ללוח מלגות לחץ/י מלגות לסטודנטים 
המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מלגות להשלמת בגרויות

 

לכולם מגיע להתקדם

 

האם יש לך בגרות? ב – 2012 רק כמחצית מבוגרי התיכון בישראל קיבלו תעודת בגרות. חלק מאלה שלא קיבלו תעודה לא ניגשו כלל לבחינות, ואחרים ניסו ולא הצליחו. שיעורי הזכאות הנמוכים ביותר מצויים דווקא ביישובים בהם מתגוררת אוכלוסייה ממעמד חברתי כלכלי נמוך, שסיכוייה לצאת ממעגל העוני טמונים בהשכלה גבוהה ובבניית קריירה טובה. האבסורד הוא שכרטיס הכניסה לעולם האקדמיה, ובמידה רבה גם לשוק העבודה, הוא – בגרות מלאה.

 

לאחרונה, התקבלה במשרד החינוך החלטה שעשויה להקל על מועמדים לתואר ראשון, הנותנת משקל חשיבות נוסף לבגרות. זוהי ההחלטה לאפשר למועמדים בעלי ממוצע גבוה בבגרות להתקבל לאוניברסיטה ללא פסיכומטרי. על מנת לצמצם את הפערים בנקודת הפתיחה של עשירים ועניים, ולתת לכולם הזדמנות שווה לצמוח ולהתפתח, הוקצו תקציבי מדינה לשם חלוקת מענקים ומלגות. מלגות להשלמת בגרויות ניתנות על ידי משרד הביטחון, משרד החינוך וגופים ממשלתיים נוספים, על פי תנאי זכאות המתייחסים לרקע הכלכלי של המועמד, מקום מגוריו ומוצאו.

 

 

מלגות משרד הביטחון ותכניות מיוחדות

 

פרויקט בגרות ללוחמים

 

זוהי תכנית להשלמת בגרויות בזמן הצבא. הפרויקט משותף לחיל החינוך והנוער, משרד החינוך וקרן לב"י, ובמסגרתו הוכשרו בהצלחה למעבר הבגרויות כבר למעלה מעשרות אלפי חיילים. התכנית מיועדת ללוחמים ותומכי לחימה, הנמצאים לקראת שחרורם מהשירות הצבאי, ואשר חסרים להם עד ארבעה מקצועות בתעודת הבגרות.

 

ההכשרה מתקיימת בשלושה מחזורים בשנה, כאשר כל מחזור נמשך כחודשיים וחצי. הלימודים נערכים בתנאי פנימייה, חמש פעמים בשבוע החל משעות הבוקר עד הלילה. המקצועות הנלמדים בתכנית הם בגרות במתמטיקה (3 או 4 יחידות), בגרות באנגלית ובגרות באזרחות. בסיום המסלול מתבצעות בחינות הבגרות, אשר נכתבו במיוחד עבור הפרויקט, והן אינן תלויות במועדי הבחינה הארציים.

 

מימון בגרויות לחיילים משוחררים

 

הקרן והיחידה להכוונת חיילים משוחררים מעניקה מלגות לאלה המעוניינים לשפר ולהשלים בגרויות במסגרת מכינות קדם אקדמיות או במרכזי השלמת השכלה למבוגרים. המימון ניתן בהתאם לנתונים כלכליים וחברתיים של החיילים המשוחררים, ומוענק גם לבוגרי ובוגרות שירות לאומי.

 

לחיילים בודדים משוחררים ניתנת מלגה למימון לימודי מכינה, המוענקת בתשלומים של 1,000 ₪ בכל חודש. הכספים מועברים באופן ישיר למוסד הלימודים. בנוסף, אחת לחודש מועברת לחשבון הבנק האישי של הלומדים מלגת קיום בגובה 1,875 ₪.

 

פרויקט אופקים להייטק – מימון לימודי מכינה

 

התכנית מיועדת לחיילים משוחררים מיישובי הפריפריה המגיעים מרקע סוציו אקונומי רעוע. הפרויקט כולל מימון לימודי מכינה לתחומי ההנדסה והמדעים. בנוסף, הסטודנטים מקבלים סיוע כלכלי לאורך כל תקופת לימודי התואר, ובתום הלימודים מוענקת להם עזרה במציאת עבודה טובה וליווי בהקמת תכניות יזמות.

 

מוסדות הלימוד המשתתפים בפרויקט הם: אוניברסיטת תל אביב, הטכניון ואוניברסיטת בן גוריון בנגב. רשאים להגיש את מועמדותם חיילים משוחררים ובוגרי שירות לאומי, עד חמש שנים מיום השחרור, שהינם בעלי 12 שנות לימוד.

 

מלגת משרד החינוך ללימודי מכינה

 

מלגת משרד החינוך מיועדת לאנשים עד גיל 25, שרוצים לשפר או להשלים בגרויות. המלגות מאפשרות לקבל פטור מלא או חלקי משכר הלימוד במכינה קדם אקדמית, והן מוענקות בהתאם לתנאים הסוציו אקונומיים של המועמדים. מלגת קיום חודשית, המועברת ישירות לחשבון הבנק של הזכאים, מוענקת רק לחיילים משוחררים, לבוגרי השירות הלאומי או לאנשים שקיבלו פטור רפואי מהשירות.

 

 

תכנית סטארט לאקדמיה של עמותת יכולות

 

עמותת יכולות הוקמה לפני כעשור על ידי קרן רש"י, במטרה לצמצם את הפערים הלימודיים ולאפשר שוויון הזדמנויות לתלמידים בפריפריה. העמותה פועלת בשיתוף עם משרד החינוך, רשויות מקומיות ותורמים נוספים. מעבר לפעילותה בתיכונים למניעת נשירה של בני נוער מבתי הספר, העמותה מסייעת גם במימון קורס להשלמת בגרויות וקורס הכנה לבחינה הפסיכומטרית. בהמשך היא מציעה גם עזרה בתשלום שכר הלימוד לקראת תואר אקדמי. ניתן להגיש בקשות פרטיות לוועדת ההיגוי של העמותה.


מלגות מכינה לאתיופים מטעם משרד העלייה והקליטה

 

המלגות מטעם משרד העלייה והקליטה מוענקות לצעירים שנולדו באתיופיה ועלו ארצה אחרי שנת 1980, או לילידי הארץ ששני הוריהם עלו מאתיופיה לאחר שנת 1980. המועמדים המתאימים יקבלו מימון בשכר הלימוד של המכינה, מלגות קיום, שיעורי תגבור ועזר והכוונה אישית לבחירת מסלול לימודים אקדמי ומקצוע לחיים.

 

 

מלגות לבגרות ותכניות מכינה מטעם ביטוח לאומי

 

הביטוח הלאומי מעניק מלגות לאנשים הסובלים מנכות, להורים שכולים וליתומים ואלמנות המוגדרים כנפגעי פעולות איבה. המלגות מוצעות במסגרת תהליך שיקום, והן מיועדות ללימודי הכנה לבגרות ולהשלמת השכלה תיכונית. על התכניות של המוסד לביטוח לאומי ניתן למנות את תכנית "מרופין לקריירה", המתאימה למועמדים הסובלים מלקויות למידה והפרעות קשב וריכוז, המעוניינים להשלים את הבגרויות במסגרת אינטימית ותומכת.

שאלות הגולשים מהפורום: מלגה לבגרות
כניסה לפורום מלגות
נוי
איך להגיש בקשה לקבלת מלגה להשלמת בגרויות
465 צפיות
אפי כרמי
מלגות לחרדים בגיל 21 לתואר בפסיכולוגיה
408 צפיות
מיכאל
מלגה ללימודי הנדסאי חשמל
403 צפיות
ח
תואר שני מלגת הצטיינות
597 צפיות
נור אבו טאהא
מלגות לסטודנטים של תואר ראשון
427 צפיות
גלית
מלגה לאם חד הורית לקורס מזכירה רפואית
484 צפיות
מורן יוספי
מלגות ייעודיות להשלמת בגרויות
462 צפיות
רות
מלגות לבגרויות לעולה חדשה
515 צפיות
מיכאל מועלם
מלגה לבגרויות לחרדים ללא מקצועות ליבה
560 צפיות
פרח
מלגה להשלמת בגרויות לחרדית
614 צפיות
נמרוד
מלגות לקורסי השלמת בגרויות
748 צפיות
ליביו
מלגות להשלמת בגרויות ולימודי טיס
746 צפיות
עדי ללוש
מלגה להשלמת ושיפור בגרויות
716 צפיות
יעל אמויאל
מלגה להשלמת בגרויות לעולים חדשים
655 צפיות
צבי
מלגה למדעי המחשב בבר אילן
895 צפיות
חיה
מלגה ללימודי ביטוח לנשים חרדיות
919 צפיות
חיה
מלגה למכינה באוניברסיטת חיפה
925 צפיות
יאיר
מימון בגרויות לחרדים שלומדים בישיבה
1457 צפיות
הילה לוי
קבלת מלגת משרד החינוך לשנהל 2018-19
1333 צפיות
קרין טורגמן
מלגות להשלמת בגרויות לחד הוריות
971 צפיות
אברהם בלוך
מלגות לשיפור בגרויות לשנהל 2018-2019
1207 צפיות
שרה טל
מלגה עבור השלמת בגרויות למי שלא סיים תיכון
1393 צפיות
סנדרה חכם
מלגה להשלמת בגרויות לבני 50+
822 צפיות
לאה לונדון
לימודי עבודה סוציאלית וזכאות למלגה
812 צפיות
שלי
מלגת מחיה להשלמת בגרויות במסגרת אקסטרנית
915 צפיות
שאלות הגולשים בנושא
מלגת השלמת בגרות בודדה ע"י משרד החינוך
מלגה לבגרות ו/ או עזרה כספית בסבסוד
מלגה לנשים - השלמת תעודת בגרות מעל גיל 30
מלגה בגרות מתמטיקה
מלגה לתעודת בגרות
מלגה לחרדי המעוניין להשלים בגרות בבגרות בקלות
מלגה לבגרות ופסיכומטרי