רוצה פרטים על תואר שני בהנדסת מערכות ?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני בהנדסת מערכות

רוצה לדעת על תואר שני בהנדסת מערכות ? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בהנדסת מערכות

 

הנדסת מערכות היא תחום הנדסי מרתק העוסק במכלול הכלים המדעיים הדרושים לפיתוח הטכנולוגי. תפקידו של מהנדס המערכות הוא לתכנן ולנהל פרויקטים תוך שימוש בידע רב תחומי. בעשור האחרון, עולה וגובר הצורך באנשי המקצוע לשם הנהגת הפיתוח הטכנולוגי ולכן עלה גם הביקוש ללימודי תואר שני בהנדסת מערכות.

 

מהנדסי מערכות נדרשים להתמודד עם הצורך הגובר במתן פתרונות טכנולוגיים וניהוליים בפרויקטים מורכבים. ניהול הנדסת מערכות מתבסס על אוסף מאורגן של תהליכים וטכנולוגיות אשר מכוונים ליישום יעיל של מטרות בפיתוח מערכות הנדסיות.

 

מטרת הלימודים

 

מהנדס מערכות בכיר נדרש להתמודד עם אתגרים רבים בו זמנית. על מנת שיוכל למלא אותם במקצועיות ובמסגרת הזמן שהוקצב לו, עליו להיות בעל ידע רב ויכולות ניהוליות גבוהות. מסלול הלימודים לתואר שני בהנדסת מערכות נועד לתת מענה לאתגרים אלו.

 

מטרות לימודי תואר שני בהנדסה הינן רבות. בין היתר, הכשרה בתכנון לוחות הזמנים למימוש מערכות (פיתוח, ייצור ותחזוקה), הגדרת האמצעים לבחינת תפקוד המערכת, הבנת שיקולי התוכן של כל אחד ממסלולי המערכת, עיבוד ותרגום הצרכים לדרישות המערכת, ניתוח כדאיות כלכלית של מערכות, הבנת יחסי הגומלין בין האדם לבין המערכת ועוד.

 

 

תכנית הלימודים

 

בשל העובדה שמערכת הנדסית כוללת אוסף של מרכיבים, המופעלים במשולב במטרה משותפת, המהנדסים נדרשים להשקיע מאמץ רב-שלבי ובכללו, אפיון, תוכן, פיתוח, ייצור ותחזוקה בכדי ליצור מוצר כלשהו. עליהם להיות בעלי ראייה רחבה ורב תחומית ובעלי יכולת טכנית לטיפול בצרכי המערכת.

 

המהנדסים מתבקשים לבצע משימות רבות ומורכבות במסגרת עבודתם ובשל כך, עליהם לרכוש השכלה מקצועית בתוכנית לתואר שני בהנדסת מערכות. תוכנית זו תצייד אותם בידע ובכלים לביצוע פעילויות שונות, ובכללן:

 

  • אפיון מִמשקים בין מכלולים שונים
  • יחסי הגומלין בין המשתמש ובין המוצר
  • הובלה של פרויקט לפיתוח מערכת
  • מחזור חיי המוצר והשפעתו על הסביבה
  • התאמת הפיתוח לצרכי המשק ולהזדמנויות עסקיות
  • שיקולי התכן במכלולי המערכת
  • הגדרת כלים לבדיקת תפקוד המערכת [Certificate of Compliance]
  • ועוד

 

הלימודים מעניקים לסטודנטים את הבסיס העיוני והמעשי בתחום הנדסת המערכות, ומכשירים אותם להשתמש בכלי פיתוח ובקרה מקצועיים שיאפשרו להם להוביל ולנהל תהליכים טכנולוגיים. 
 

קהל יעד

 

התכנית לתואר שני בהנדסת מערכות מיועדת לבעלי מיומנויות הנדסיות ואנליטיות, ולבעלי בגרות הנדסית וניסיון תעשייתי. בוגרי התכנית יהיו מסוגלים לפתור בעיות מערכתיות - בהיבט הטכנולוגי, בהיבט התכנוני ובפן הניהולי.

 

תוכנית הלימודים מותאמת לבוגרי לימודי תואר ראשון בתחום המדעים מדויקים וההנדסה אשר סיימו את לימודיהם בהצטיינות ומעוניינים להרחיב את ידיעותיהם בתחום זה. 

 

כמה זמן לומדים?

 

משך התכנית הוא כשנתיים וחצי. מסלול הלימודים מותאם בדרך כלל לעובדים במשרה מלאה כאשר הוא בנוי מלימודים בשעות אחר הצהריים או בימי שישי.

 

  

נושאי לימוד

 

הלימודים כוללים נושאי לימוד כגון:

 

  • תכנון מערכות בקרה
  • מבחני משך חיי מוצר
  • ניתוח והגדרה של דרישות במערכות מרובות תוכנה
  • היבטים ניהוליים הקשורים בניהול פרויקטים
  • שילוב בין מפעיל אנושי ומערכת הנדסית
  • מודולים כלכליים לקבלת החלטות
  • ניתוח ואמינות מערכות טכנולוגיות
  • ועוד

 

מלבד זאת, הסטודנטים נדרשים לבצע פרויקט גמר בהנדסת מערכות. פרויקט זה הוא אינטגרטיבי, והסטודנטים יעבדו במסגרת צוותים רב תחומיים כמקובל בתעשייה המודרנית. במהלך הכנת הפרויקט הסטודנטים זוכים להוציא לפועל את הידע שצברו בתכנית.

 

תנאי קבלה

 

תנאי הקבלה משתנים ממוסד לימודים אחד למשנהו. במרבית מוסדות הלימוד יתקבלו ללימודים בוגרי תואר ראשון בהנדסה או במדעים מדויקים עם ממוצע ציונים 80 לפחות. כמו כן, בחלק ממוסדות הלימוד תהיה דרישה לניסיון תעסוקתי של כמה שנים בעבודה טכנולוגית או הנדסית. מלבד זאת, על המועמדים לשלוט בשפה האנגלית ולעבור ראיון אישי בפני ועדת קבלה.

 

אפשרויות תעסוקה

 

בתום לימודיהם יוכלו מוסמכי התכנית להשתלב בחברות ציבוריות ופרטיות בתפקידי מפתח של ניהול פרויקטים מורכבים. בעקבות התפתחויות טכנולוגיות בתעשייה, שירותיהם של אנשי מקצוע אלה נדרשים במגוון רחב של ענפים כגון הייטק, תשתיות, טכנולוגיות רפואיות, התעשייה הביטחונית ועוד. ההערכות הן כי הצורך במומחים אלה רק ילך ויגדל בעתיד הקרוב.

 

היכן לומדים?

 

ניתן ללמוד במוסדות הלימוד הבאים:

  • אפקה המכללה האקדמית להנדסה (תל אביב) - באפקה ניתן ללמוד תואר שני בהנדסת מערכות, אשר פותח לאור הביקוש ההולך וגובר למקצוע זה בתעשייה. מושם דגש על הקניית בסיס מדעי נרחב, באמצעות לימודים הנדסיים בתחומים מתמטיקה, פיזיקה, וסטטיסטיקה.

 

  • אוניברסיטת בן-גוריון (באר שבע) - התכנים מותאמים לגוף הידע של האיגוד הישראלי והעולמי לתחום זה. הסטודנטים עוסקים בנושאים רלוונטיים כגון מפעילים רובוטיים, פיתוחים אוטונומיים, יזמות טכנולוגית ועוד.

 

  • המכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל - בתכנית זו שואפים להכשיר אנשי מקצוע בעלי חשיבה אנליטית מתקדמת ויכולת התמודדות עם אתגרים מורכבים.

 

  • הטכניון - המכון הטכנולוגי לישראל (חיפה) - בטכניון פועלת תכנית בין יחידתית לתחום זה, המשלבת בין מחלקות כגון מכונות, אווירונאוטיקה וחלל ותעשייה וניהול.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני בהנדסת מערכות ?

רוצה לדעת יותר על תואר שני בהנדסת מערכות ?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
איפה מומלץ ללמוד תואר שני בהנדסת מערכות - טכניון או אפקה?
תואר שני בהנדסת מערכות 2013
המשך לימודים לתואר שני בהנדסת מערכות
תואר שני בהנדסת מערכות מידע
האם ניתן להתקבל עם ממוצע 76 לתואר שני בהנדסת מערכות?
תואר שני בהנדסת מערכות לאחר תואר שני במדעי הניהול
מוסד לימוד לתואר שני בהנדסת מערכות בטכניון