רוצה להשלים בגרות? לשפר ציון?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס הכנה לבגרות במתמטיקה

רוצה לדעת על בגרות במתמטיקה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


השלמת בגרות במתמטיקה - כל המידע על קורסי הכנה לבגרות

 

מִספרים זה (לא) הכול

 

כידוע, מבחן הבגרות במתמטיקה הוא אחד ממקצועות החובה להשלמת תעודת הבגרות. כיום, מעבר בחינה זו בהצלחה הינו מפתח להשתלבות במסלולים מבוקשים ללימודים אקדמיים, וגם במסלולי קריירה מגוונים. אמנם, ישנם מי שמתייחסים למתמטיקה כאל תחום מאיים, אלא שהדבר אינו חייב להיות כך. יותר ויותר מבינים היום כי שיטות לימוד מגוונות ויצירתיות, והוראה טובה המתאימה לתלמיד, הן המפתח להבנת התחום ולהצלחה בו.

 

עניין של חשיבה מתמטית

 

קורס הכנה איכותי לבגרות במתמטיקה יעניק ללומדים את הכלים לחשיבה עצמאית, לפתרון בעיות מתמטיות מסוגים שונים, וכן יכין אותנו לעבור בהצלחה את בחינת הבגרות.

 

מתמטיקה היא בהחלט לא רק מספרים; אמנם מטרתנו היא לעבור את בחינת הבגרות, אולם אם נבין כי מתמטיקה היא צורת מחשבה ונתייחס אליה בהתאם, נוכל להבין אותה ביתר קלות, לאתגר את עצמנו בצורות מחשבה חדשות לנו, לתפוס בקלות את החומר הנלמד, ללמוד ולתרגל, ולהצליח בבחינה בקלות.

  

היתרון בקורסי הכנה לבגרות בכלל ובמתמטיקה בפרט הוא שבמרבית המקרים, המורים בקורסים ממוקדים יותר בהתאמת שיטות ההסבר והלמידה לתלמידים לעומת הלימודים בבית הספר, ואף קיימים קורסים המותאמים לקהלים מסוימים, כך שגם מי שלא הצליחו בבגרויות בבית הספר, יכולים לחוות הצלחה במהלך השלמה או שיפור הציון.

 

הכנה או השלמת בגרות במתמטיקה ל 3, 4 או 5 יחידות

 

בחינות הבגרות מתחלקות למספר רמות: שלוש יחידות, ארבע יחידות וחמש יחידות לימוד. ההכנה לכל בחינה נערכת בקורס נפרד שכן נושאי הלימוד שונים ברובם וברמתם בין שלושת המסלולים. לפיכך, כדאי להבין את ההבדלים בין רמות הלימוד השונות, להתייעץ ולהעריך נכון את הבחירה המתאימה לכם – טרם ההרשמה ללימודים.

 

דבר נוסף שיכול להועיל מאוד טרם בחירת הקורס המתאים והיקף הלימודים הרצוי, הוא לדעת (במידת האפשר) לאיזה מסלול לימודים אתם מעוניינים להתקבל; מסלולי הלימוד האקדמיים מציבים דרישות סף שונות בתחום המתמטיקה, וכדאי לערוך את הבירור לפני כן כדי שלא תזדקקו להשלמות נוספות בעתיד. כך לדוגמה, במקצועות הכמותיים וההנדסיים, ישנה דרישה לציון גבוה בבגרות במתמטיקה, במסגרת תנאי הקבלה לתואר הראשון.

 

 

נושאי לימוד

 

בין הנושאים הנלמדים בבחינה בהיקף שלוש יחידות לימוד:

  • אלגברה.
  • הסתברות.
  • טריגונומטריה.
  • בעיות מילוליות.
  • הנדסה אנליטית.
  • סטטיסטיקה.
  • חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי.

 

נושאים בבחינה בהיקף ארבע יחידות לימוד:

  • סדרות.
  • חשיבה הסתברותית.
  • הנדסת המישור.
  • חזקות ולוגריתמים.
  • הסתברות קלאסית.

 

נושאים בבחינה בהיקף חמש יחידות לימוד:

  • וקטורים.
  • אינדוקציות.
  • מספרים מרוכבים.
  • פונקציות מעריכיות.
  • פונקציות לוגוריתמיות.
  • הנדסת המרחב.

 

מועדים - מתי מתקיימת הבחינה?

 

כדאי לדעת כי בחינת הבגרות במתמטיקה, ככל הבחינות, נערכת במספר מועדי בגרויות: במועד חורף – סביב חודש פברואר בכל שנה, ובמועד קיץ – בחודשים מאי - יולי. הקורסים מתחילים מספר חודשים לפני כל מועד, בהתאם, וכדאי לשים לב לכך בעת ההרשמה.

 

השאלונים - בגרות במתמטיקה

 

עד לשנת תשפ"ג (כולל), היו נהוגים השאלונים הבאים:

 

שלוש יחידות לימוד:

  • שאלון 35182 (לשעבר 801.
  • שאלון 35381 (לשעבר 802).
  • שאלון 35382 (לשעבר 803).

 

ארבע יחידות לימוד:

  • שאלון 35481 (לשעבר 804).
  • שאלון 35482 (לשעבר 805.

 

חמש יחידות לימוד:

  • שאלון 35581 (לשעבר 806).
  • שאלון 35582 (לשעבר 807).

 

ברמת 3 יחידות לימוד, מהווה שאלון 35182 25% מן הציון הסופי, שאלון 35381 מהווה 35% מן הציון הסופי, ושאלון 35382 מהווה 40% מן הציון הסופי.

 

ברמת 4 יחידות לימוד, שאלון 35481 מהווה 65% מן הציון הסופי, ושאלון 35482 מהווה 35% מן הציון הסופי.

 

ברמת 5 יחידות לימוד, שאלון 35581 מהווה 60% מן הציון הסופי, ושאלון 35582 מהווה 40% מן הציון הסופי.

 

החל משנת תשפ"ד, תיכנס לתוקפה התכנית החדשה, לכל בתי הספר בארץ. שמות השאלונים החל מתשפ"ד יהיו: 35371, 35372, 35471, 35472, 35571.

 

מהי זכות צבירה?

 

זכות צבירת נקודות מוענקת לנבחנים ברמה של שלוש יחידות בשני השאלונים הראשונים בשתי תכניות הלימוד – הצבירה והניסוי – ולפיה מוצעות 6 שאלות בבחינה. על התלמיד לבחור 4 שאלות למענה כאשר משקל כל שאלה הינו 25% מן הציון הסופי של השאלון. תלמיד יוכל לענות על שתי השאלות הנוספות ובמידה והוא אינו יקבל את מלוא הנקודות על ארבע השאלות שבחר הוא יכול לקבל השלמת נקודות משתי השאלות האחרות שאותן הוא פתר נכונה.

 

לדוגמה: תלמידה שבחרה 4 שאלות וענתה נכונה רק על שלוש מהן היתה אמורה לקבל 75% מציון הבחינה, אך מאחר ופתרה נכונה את שתי השאלות הנוספות היא קיבלה השלמה ל- 100%. לא ניתן לצבור יותר ממאה נקודות.

 

בונוסים

 

בונוסים במתמטיקה ניתנים לנבחנים ברמת 4 ו - 5 יחידות לימוד, בתנאי שקיבלו ציון מעל 60. לנבחנים ברמת 4 י"ל יש להוסיף 12.5 נקודות ולנבחנים ברמה של 5 י"ל יש להוסיף 25 נקודות לשקלול נקודות הבגרות הסופי.

 

בגרות במתמטיקה - מאתגר?

 

לסיכום, מי שמוצא שתחום המתמטיקה מאתגר בעבורו, ואף מי שהתחום קל לו - כדאי שילמד אותו במסגרת של קורס הכנה לבגרות; קורסים אלה מתאימים הן למעוניינים בהשלמה של הבגרות כולה, והן למי שנדרשים לשפר את הציון כדי להתקבל למסלול לימודים מסוים. קיימות בשוק אפשרויות רבות לקורסי הכנה, האפשרויות המרכזיות הן בתי ספר פרטיים ומכינות המתקיימות בתוך מוסד הלימודים האקדמי עצמו (אוניברסיטאות ומכללות).

 

היכן לומדים?  

  • קידום (ברחבי הארץ): רשת ההכנה קידום מציעה קורס הכנה לבגרות במתמטיקה, ברמת 3, 4 או 5 יחידות לימוד. המשתתפים יכולים לבחור בין קורס בוקר לקורסים בשעות הערב וכך להתאים את התכנית לשילוב עם עבודה. הקורס כולל סימולציות בחינה, תרגולים ועזרים מעשיים וחווייתיים שונים בהם התלמידים יכולים להיעזר גם בין המפגשים.

 

  • הייקיו - HighQ (פריסה ארצית): בית הספר הייקיו עורך שלל תכניות הכנה לבגרות, בהן גם קורס הכנה לבגרות במתמטיקה. מסלול זה מותאם להנחיות משרד החינוך ובו שואפים להקנות לתלמידים כלים וטכניקות יעילות להכנה למבחן ולשליטה בנושאים המתמטיים השונים שנכללים בו.  הקורס מתקיים בסניפי מוסד הלימוד בערים: חיפה, תל אביב, ירושלים, באר שבע, ראשון לציון, קריות, כפר סבא, פתח תקווה, אשדוד, רחובות, עפולה, חולון, קריית אונו, חדרה ומודיעין.

  

  • יואל גבע (פריסה ארצית): קורסי ההכנה לבגרות במתמטיקה של יואל גבע מוצעים לתלמידי 3, 4 או 5 יחידות. בנוסף לשיעורים בכיתה, מציעים בבית הספר שיעורי תרגול ממוקדים וגם שיעורי הכנה מיוחדים בתחילת הקורס, לצורך ריענון החומר. לרשת זו סניפים להכנה לבגרות בערים ראשון לציון, הרצליה ותל אביב.

  

כמה זמן לומדים?

 

קורסים לבגרות במתמטיקה נפרסים על פני מספר חודשים (ארבעה חודשים בממוצע), אך משך הלימודים משתנה ממוסד למוסד וכן בהתאם להיקף יחידות הלימוד הנבחר, היקף החומר, לימודים במתכונת יום או ערב, ועוד.

 

מורה פרטי לבגרות

 

אפשרות נוספת היא הכנה לבגרות באמצעות לימודים אצל מורה פרטי; במקרה כזה הלמידה נערכת בקצב המתאים לכם, תוך התאמת שיטות הלימוד לצורכים האישיים. עם זאת, ההבדל בשכר הלימוד בין אפשרות זו ובין קורס שבו לומדים תלמידים נוספים עלול להיות משמעותי, ואף זה דבר שיש להביא בחשבון בעת בחירת הקורס.

 

לימוד עצמי


למרות שמרבית הניגשים להשלמת בגרויות לומדים במסגרת קורס מסודר, ישנם מי שמעדיפים להשלים בגרויות לבד. אותם נבחנים לומדים באמצעות ערכות ספרים, ומתנסים בעצמם בפתרון שאלות ממבחנים משנים קודמות. חשוב לציין כי דרך הכנה זו אינה מתאימה לכולם, ויש צורך במשמעת עצמית חזקה וביכולות ניהול זמן כדי להצליח בבגרות דרך למידה עצמית. היתרון של מסלול זה הינו הגמישות הרבה והיכולת להתאים את הזמנים וקצב הלמידה לצורכים האישיים.

 

מחיר - כמה זה עולה?


עלות הקורסים להשלמת בגרויות תלויה בגורמים שונים, ובהם היקף המבחנים שאותם מעוניינים להשלים (3, 4 או 5 יחידות) ומספר השאלונים אליהם ניגשים, מתכונת הלימוד (קבוצתי מול פרטני), ועוד. העלות הממוצעת נעה בין 3,000-10,000 שקלים, אולם עשויה להיות גבוהה מטווח זה.
 

 

 

שירות אישי חינם

רוצה להשלים בגרות? לשפר ציון?

רוצה לדעת יותר על בגרות במתמטיקה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
שקלול ציון בגרות במתמטיקה 3 יח"ל
חישוב ציון סופי בגרות במתמטיקה 4 יח"ל
מנ זה עיכוב בבגרות במתמטיקה?
ספרים מומלצים להשלמת בגרות במתמטיקה 5 יחידות
חשד בבגרות במתמטיקה
השלמת בגרות במתמטיקה 5 יח"ל באופן עצמאי
פטור מבגרות במתמטיקה והמרה לבגרות בביולוגיה