רוצה פרטים על טכנאי רנטגן?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

הכל על טכנאות רנטגן ואולטרה סאונד, רוצה להתחיל?

רוצה לדעת על טכנאי רנטגן? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


הכל על קורסי טכנאות רנטגן, רדיוגרפיה ואולטרה סאונד

 
 
צילום הרנטגן הוא למעשה צילום האיברים הפנימיים בגוף והוא מתבצע באמצעות קרני רנטגן. הטכניקה נקראת כך על שם הפיזיקאי שגילה אותה ב-1895 , וילהלם רנטגן, ומשתמשים בה לצרכים רפואיים.

קרני הרנטגן עוברות דרך הרקמות הרכות בתוך הגוף - העור, השומן, השרירים והדם. בהמשך הן יוצאות מן הגוף ופוגעות בלוח הצילום הנמצא בסמוך לגוף. המקום בלוח הצילום, שהקרניים פוגעות בו באופן מלא - משחיר, ואילו קרניים שאינן מצליחות לחזור מותירות חלל לבן על גבי הלוח. החללים הלבנים מסמנים את העצמות, שבהן קרני הרנטגן פוגעות ולכן לא יכולות לחזור במלואן אל הלוח ולהשחירו.

 
את השימוש ברנטגן החלו רופאי השיניים כדי לקבוע תוכנית טיפול, ובהמשך התרחבו שימושיו, ובאמצעותו מוצאים הכירורגים שברים, פתולוגיות בעמוד השדרה ועוד. כיום, בתי הספר לרנטגנאות ודימות מכשירים את הסטודנטים לתת שירות רפואי, אבחוני וטיפולי, באמצעות מכשור רנטגני משוכלל ומכשור חדיש נוסף כמו C.T, אולטרה-סאונד (U.S), תהודה מגנטית (M.R.I), מכשור לצנתורים, פעולות פולשניות ועוד.

למה כדאי לי ללמוד?

תוכנית הלימודים במסגרת לימודי רנטגנאות שואפת להקנות ידע תיאורטי ומעשי בכדי להכשיר אנשי מקצוע בתחום הרנטגן שיעניקו שירות אבחוני וטיפולי לנבדקים במכוני הרנטגן השונים. במהלך הלימודים נחשפים הסטודנטים לטכניקות סריקות ופענוחן.
טכנאי הרנטגן אמונים על ביצוע צילומי הרנטגן הנחוצים להמשך הטיפול הרפואי. מלבד התפעול של ציוד הרנטגן, טכנאי רנטגן צריך להתמצא בפיתוח צילום הבדיקה ובפענוחה. לצורך כך, הרנטגנאים עוברים הכשרה מקיפה במסגרת לימודי טכנאי רנטגן שמסמיכה אותם לבצע בדיקות דימות ואבחון וללוות את המטופל בכל ההליך הרפואי עד שלב האבחון הרפואי המתבצע על ידי הרופאים הרנטגנולוגים.
 
תכנית הלימודים
 
לימודי רנטגנאות שואפים להקנות ידע תיאורטי וכלים מעשיים לאנשי מקצוע, שיעניקו שירות טיפולי ואבחוני למוטפלים במכוני הרנטגן והדימות השונים. במסגרת הלימודים נחשפים המשתתפים לטכניקות סריקות ולומדים כיצד לפענח אותן. הם מכירים את הציוד ומתנסים בפיתוח של צילומי בדיקה ובפענוח שלהם. כמו כן, הם רוכשים מיומנויות לליווי של מטופלים בכל שלב ההליך הרפואי, עד לאבחון הסופי שמבוצע על ידי הרופא. 
 
מסלולי הלימוד השונים
 
מוסדות הלימוד השונים מציעים הכשרה ללימודי רנטגן במגוון מסלולים.
 
תואר ראשון ברנטגן - מתקיים מסלול לתואר ראשון BA משולב למדעי החברה ומדעי החיים עם רנטגנאות ודימות. הלימודים כוללים לימודים עיוניים לתואר ראשון באוניברסיטת בר אילן יחד עם הכשרה קלינית בדימות באחד ממכוני הדימות בארץ. לימודי רנטגנאות נמשכים לרוב כשלוש שנים ובוגריו זכאים לתואר המסמיך אותם לעסוק כטכנאי רנטגן. אחת האפשרויות הנפוצות יותר הוא שילוב לימודי רנטגנאות והדמיה ולימודי מדעי החברה.
 
שילוב זה אינו אקראי והמחשבה העומדת מאחוריו היא העמדת האדם והחברה במרכז וניתוח תופעות שונות הקשורות להתנהגות בני האדם והחברה סביבם. כל מקצוע רפואי במהותו נוגע בבני אדם, לכן הצורך בשילוב. אחרי הכול, טכנאי הרנטגן אינו מתרכז רק בהפעלה מכאנית של מכשירים, אלא מבצע את הבדיקה, מלווה את המטופל, מבצע פיתוח של הצילום, מאבחן ואף ומעביר אותו לרופא המטפל. מקצוע טכנאי רנטגן מבוקש מאוד בארץ וגם בחו"ל.
 
קורס טכנאי רנטגן - נכון להיום כל התכניות להכשרת רנטגנאים מתקיימות במסגרת לימודים לתואר ראשון, כחלק מן ההכשרה הקלינית. עם זאת, אנשי מקצוע ותיקים יכולים למצוא קורסי רענון והשתלמויות במכוני הדימות השונים. בלימודי תעודה אלה ניתן להתמקצע בענפים כגון אולטרסאונד, MRI ורפואה גרעינית ולהכיר חידושים בתחום.
 
נושאי הלימוד
 
  • טיפולי הקרנות
  • כימיה
  • פסיכופתולוגיה
  • פיסיקה
  • רפואה גרעינית
  • פיזיולוגיה
  • התנהגות ארגונית
  • סוציולוגיה
  • גנטיקה ונזקי קרינה
  • פסיכולוגיה
  • אבחון באמצעות רנטגן
  • הדמיה על קולית (US)
  • פרמקולוגיה
  • טומוגרפיה ממוחשבת (CT)
  • סטטיסטיקה
  • ממוגרפיה, אנגיוגרפיה וצינתור
  • שיטות מחקר     
  • שימוש רפואי בתהודה מגנטית (MRI)     
  • ועוד
 
בתכניות הלימודים מאפשרים לכם לבחור בהתמחויות ספציפיות לבחירתכם. בין ההתמחויות העומדות לבחירתכם ניתן למנות את אלה הבאות: ממוגרפיה, אולטרה סאונד, MRI, רנטגן, רפואה גרעינית, כלי דם או צפיפות העצם.
 

לימודי טכנאי אולטרסאונד

 

לא מתקיימות היום הכשרות ייעודיות לטכנאי אולטרסאונד בלבד, אולם ניתן ללמוד תחום זה במסגרת לימודי רנטגן לתואר ראשון וזהו אחד המקצועות המרכזיים הנלמדים במסגרת התואר. הסטודנטים בתכניות אלה יכולים ללמוד לעומק על שיטות לשימוש במכשור אולטרסאונד לצד טכנולוגיות נוספות.

 

לימודי רדיולוגיה


תחום הרדיולוגיה נלמד היום במסגרת לימודי תעודה ייעודיים המיועדים לרופאים מנוסים. קורסים אלה מתקיימים לרוב במסגרת לימודי ההמשך של פקולטות מסוימות לרפואה ובבתי חולים, והם פתוחים לרופאים מתמחים ומומחים ברפואה גרעינית. מטרת אותן קורסים היא להקנות לרופאים ידע בדימות במחלות שונות, תוך היכרות עם בדיקות שונות עבור מכשור MRI ו - CT.
 

 מהו משך זמן הלימודים?
 
ההכשרה בתחום הרנטגן מתקיימת במסגרת תכנית לימודים אקדמיים שמשולבת עם לימודי מדעי החברה ומעניקה תואר ראשון. לימודים אלה נמשכים שלוש שנים. מרביתם מתבצעת במוסד הלימוד אך חלקם מתקיים במכוני רנטגן שם מתבצעת ההכשרה המעשית הקלינית.
 
חשוב להדגיש כי כדי להשתלב בצוות אגף הדימות של בתי חולים או של מרפאות ומוסדות טיפול, יש צורך להיות בוגר תכנית לימודים אקדמית לתואר ראשון ברנטגנאות ודימות מאחד מבתי הספר המוכרים לשם כך על ידי משרד הבריאות.
 
מוסדות לימוד מסוימים מציעים תכניות לימודי תעודה בתחומים משיקים וקרובים, כגון קורס טכנאי מכשור רפואי. משך תכניות הכשרה מקצועית אלה קצר יותר ונפרש לרוב על פני כמה חודשים. חשוב לציין כי תכניות לימודי התעודה השונות אינן מכשירות לתחום ההדמיה והרנטגן, אלא לתחום המכשור הרפואי בלבד והן אינן מהוות מסלולים להכשרתם של רנטגנאים או עובדים בתחום הדימות.
 
 
תנאי קבלה
 
דרישות הקבלה למסלול טכנאי רנטגן הן - בגרות מלאה בממוצע של מעל 85, ציון פסיכומטרי שמעל 550, ציון בפרק האנגלית בפסיכומטרי - 100 לפחות. בנוסף, על המועמדים לעמוד בריאיון קבלה אישי.
 
כמה זה עולה?
 
מחיר הלימודים הוא כ-11,000 ₪ לשנת לימודים אקדמית. 
  
היכן לומדים?
  
  • המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט (הוד השרון): במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט מתקיים תואר ראשון B.Sc בדימות רפואי. היקף התואר הראשון 3 שנים וחצי. הלימודים מכשירים למקצוע פרא רפואי מבוקש, וכוללים התנסות מעשית בבית החולים הדסה ובקופות חולים.
 
  • המרכז הרפואי קפלן - בית הספר לרנטגנאות ודימות (רחובות) - בבית הספר מתקיימים לימודי רנטגנאות אשר נערכים בשיתוף אוניברסיטת בר אילן, הבוגרים זכאים לתואר ראשון B.A במדעי החיים במסלול דימות ותעודת "רנטגנאי מוסמך". הלימודים העיוניים נערכים במרכז הרפואי קפלן ובקמפוס בר אילן וההכשרה הקלינית נערכת במכוני דימות ורנטגן ברחבי הארץ. משך הלימודים הוא 3 שנים.
 
  • בית הספר לרנטגנאות ודימות – רמב"ם - בית הספר נמצא בבית החולים, עם כל היתרונות המשתמעים מהעניין. תוכנית הלימודים כוללת לימודים עיוניים והכשרה מעשית ונמשכת שלוש שנים, בהם מתמחים התלמידים במגוון הפעילויות של עבודת טכנאי הרנטגן ומכשור מתקדם יותר.
 
  • בית הספר לרנטגנאות ודימות אסף הרופא - בית הספר לרנטגנאות ודימות תל אביב, ע"ש סוראסקי - מכון הרנטגן הינו חלק מאגף ההדמיה של המרכז הרפואי ת”א. במקום מתבצעות בדיקות רנטגן כלליות, ומגוון בדיקות נוספות וקיים בית ספר ללימודי רנטגנאות. בית החולים נמצא סמוך לעיר ראשון לציון.
  
  • שיבא תל השומר - בית הספר לרנטגנאות והדמייה רפואית - בבית הספר מתקיימת תכנית ללימודי רנטגנאות ודימות שמתקיימת בשיתוף עם החוג המשולב למדעי החברה באוניברסיטת בר אילן. התכנית כוללת מגוון רחב של סימולציות ותרגולים מעשיים וכן התנסות קלינית בה מכירים מקרוב את תהליכים העבודה בתחום הרנטגן.
 
לסיכום
 
טכנאות הרנטגן הוא תחום פרא- רפואי העוסק בהפעלת מכשור רנטגן משוכלל ובאבחון בדיקות דימות של טיפולים שונים כגון טיפולים רדיוטרפיים לחולי סרטן. לימודים לתעודת טכנאי רנטגן הם מקיפים וכוללים נושאי לימוד מעולמות ידע שונים כגון: קרינה אלקטרומגנטית ומייננת, רפואה, מדעים ועוד.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על טכנאי רנטגן?

רוצה לדעת יותר על טכנאי רנטגן?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד טכנאי רנטגן
שאלות הגולשים בנושא
טכנאי רנטגן ודימות ללא פסיכומטרי
הסבה לרנטגנאות - האם יש מסלול לאקדמאים לתואר?
לימודי רנטגן מעל גיל 40, האם נדרש פסיכומטרי?
תואר שני ברנטגן - היכן יש?
מה ללמוד - רנטגן או הנדסאי מכשור רפואי?
האם יש הגבלת גיל בטכנאי רנטגן?
קורס רגולציה של מכשור רפואי