רוצה פרטים על ייעוץ ארגוני?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תוכנית לימודים- לימודי ייעוץ ארגוני

רוצה לדעת על ייעוץ ארגוני? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי ייעוץ ארגוני - למי זה מתאים? כמה זה עולה? איך מתחילים?

אחד הגורמים המשמעותיים בפיתוח ארגונים עסקיים הינו פעילות משולבת ותקינה של כלל המערכות, התורמת להגשמת מטרות ויעדים. יועצים ארגוניים מאבחנים את הארגון, בודקים את מערכי השיווק, התפעול, הכספים, הייצור, ועוד. בהתאם לאבחון זה, מגישים תכנית מפורטת הכוללת ציוני דרך, מטלות, ומטרות, שיישומן יתרום להגשמת חזון הארגון. לעיתים ימליצו על גיוס והכשרת כוח אדם, ובמקרים אחרים על קיצוצים או שינויים במערכים מסוימים. בייעוץ יכול להיות נקודתי או לחלופין מתמשך, בתלות בצורכי הארגון.

 

לימודי ייעוץ ארגוני מכשירים יועצים שבאפשרותם לארגונים באופן שיוביל אותם להגשמת חזונם בדרך היעילה והנכונה ביותר. במהלך הקורס נלמדים מגוון נושאים הקשורים לארגון, כגון התנהגות ארגונית, ניהול משאבי אנוש, תיאוריות ארגוניות, דרכי התערבות, מודלים עסקיים, ועוד. משתתפי הקורס יכולים לפתח את כישוריהם בעריכת ראיונות לאבחון, במתן ביקורת בונה ובקבלת פידבק, בהגשת ייעוץ, בניתוח מצבים ומקרים, בניהול משא ומתן, בהובלת תהליכים משמעותיים בארגונים, וכן הלאה. כמו כן, ניתן להכיר את התהליכים המרכזיים בארגון, ולפתח כלים מקצועיים לאבחון ולתכנון ארגוני. לימודי תעודה אלו מקנים הכשרה לתפקיד מבוקש, שיש לו דרישה בארגונים ממגוון סוגים ומגזרים.

 


מהו משך הקורס?

משך הקורסים משתנה ממוסד למוסד, ונע על פי רוב בין ארבעה חודשים לשנה וחצי. קיימים גם מסלולים במתכונת דו שנתית. הלימודים מותאמים במתכונתם לאנשים עובדים, והמפגשים מתקיימים בדרך כלל בשעות הערב, אחת לשבוע.


כמה זה עולה?


מחיר הקורס משתנה ממוסד למוסד, ונע בין 4,000 - 11,000 שקלים, אולם עשויה להיות נמוך או גבוה מטווח זה, בהתאם לקריטריונים כגון משך הקורס, היקפה של ההתנסות המעשית (פרקטיקום), לימודים פרונטליים או מקוונים, וכן בהתאם לקהל היעד.

 
היכן לומדים?

  • מכללת גישות - המכללה מציעה קורס ייעוץ ארגוני וליווי מנהלים שמיועד לבעלי תואר ראשון או למנהלים ובכירים מנוסים. במהלך הקורס מכירים שלל מודלים יישומיים שמותאמים לעבודתם של יועצי פנים ויועצי חוץ בארגונים עסקיים. היקף הקורס כ - 90 שעות אקדמיות. 

 

  • מכללת יוזמות (קורס אונליין) - בקורס במכללת יוזמות ניתן להכיר היבטים תיאורטיים ומעשיים הרלוונטיים ליועצים ארגוניים. הקורס כולל פרקטיקום מעשי בארגונים.

 

  • תפנית האוניברסיטה הפתוחה (שלוחת תל אביב) -  תפנית הינו בית הספר למנהלים מבית מערך לימודי החוץ של האוניברסיטה הפתוחה. בבית הספר מתקיים קורס חד שנתי בייעוץ ארגוני, המיועד לבעלי תואר שני בתחומים רלוונטיים שברשותם ניסיון נרחב בעולם הארגוני. הקורס כולל פרקטיקום בארגונים.

 

  • אוניברסיטת חיפה - יחידת לימודי המשך ולימודי חוץ - היחידה ללימודי המשך ולימודי חוץ של אוניברסיטת חיפה עורכת שני קורסים בתחום הייעוץ הארגוני. האחד הוא קורס ייעוץ ארגוני יישומי מתאים לבוגרי תואר ראשון והיקפו 500 שעות. השני הוא קורס ייעוץ ארגוני שמתאים לבוגרי תואר שני או לבעלי ניסיון קודם בתחום ומעניק מיומנויות מתקדמות בתחום הייעוץ הארגוני.

 

  • המכללה האקדמית גליל מערבי - לימודי חוץ והמשך (עכו) - במכללה פועלת היחידה ללימודי חוץ ולימודי המשך. במוסד זה ניתן לקחת חלק בקורס ייעוץ ופיתוח ארגוני המתאים במיוחד לעובדי משאבי אנוש והדרכה.

  

 

למי מיועדים הקורסים?


יש להדגיש כי מרבית הקורסים מיועדים לאקדמאים בלבד, וחלקם לבעלי תארים מתקדמים בלבד (תואר שני או שלישי). עם זאת, ישנם קורסים אשר עשויים להתאים גם למי שאינם אקדמאים, אך מחזיקים בניסיון ניהולי ועסקי משמעותי, כל מקרה נבחן לגופו. מסלולי הלימוד יכולים להתאים לאוכלוסיות הבאות:

  • בעלי תפקידים בעולם הארגוני, כגון מנהלי משאבי אנוש, מנחי קבוצות, ומנהלי הדרכה, שברשותם ניסיון מקצועי משמעותי.
  • מנהלים בארגונים, המעוניינים בשיפור יכולות הניהול ובהרחבת הבנתם בניהול תהליכי שינוי.
  • מסלולים מסוימים הינם ייעודיים לעובדים במגזר הציבורי (כגון במשרדי ממשלה וברשויות המקומיות).

 

מהם תנאי הקבלה?


כדי להתקבל לקורס, יש לעמוד בתנאי הקבלה הבאים (התנאים עשויים להשתנות ממוסד למוסד):

  • תואר שני ממוסד מוכר, בתחומים רלוונטיים.
  • או (במקרים מסוימים) תואר ראשון בתחום ניהולי וגם ניסיון ניהולי משמעותי.
  • הגשת קורות חיים.
  • שליטה טובה בשפה האנגלית.
  • ראיון אישי לבחינת ההתאמה לקורס.

 

נושאי לימוד

  • הנעת עובדים.
  • הנחיית קבוצות.
  • אסטרטגיה עסקית.
  • ייעוץ במצבי משבר.
  • ייעוץ אישי למנהלים.
  • פיתוח צוותים ארגוניים.
  • יישומי בינה מלאכותית בארגונים.
  • ועוד.

 

קורסים מוכרים לגמול השתלמות


עובדים במגזר הציבורי והשלישי (כגון במשרדי ממשלה, במערכת החינוך, ובעמותות) יכולים לקחת חלק בקורסים מוכרים לגמול השתלמות. בעלי תפקידים במערכת החינוך הנמצאים בשנת שבתון יכולים להגיש בקשות לגמול בהתאם לתנאי העסקתם, וכן לאחר בחינת זכאותם על ידי משרד החינוך. לשם כך עליהם להגיש מראש בקשות למשרד החינוך לגמול על בסיס אישי. חשוב להדגיש כי לא כל הקורסים מוכרים לגמול, וכי ההכרה בהם לקידום מקצועי עשויה להשתנות מעת לעת בהתאם לשיקולי משרד החינוך, או גופים נוספים.

 

מהן אפשרויות התעסוקה?


בוגרי הקורסים יכולים להשתלב בשוק העבודה כיועצים ארגוניים. בקורסים שמים דגש על עבודה פרקטית ועל פיתוח וגיבוש הזהות המקצועית של היועצים, כדי לתרום לבניית הקריירה. עובדים אשר עוסקים בפועל בתפקידי ייעוץ והדרכה בארגונים, יכולים ליישם את הידע הנרכש בקורס כדי לקדם ולייעל את העשייה המקצועית, ולהצעיד את ארגוניהם קדימה. כמו כן, באפשרות הבוגרים לפתוח עסק עצמאי לייעוץ, ולהציע שירותיהם למנהלים ולעסקים ממגזרים וסוגים שונים.

 

מהן רמות השכר בתחום?


שכר יועץ ארגוני נע בין 14,000 - 15,000 שקלים בממוצע. רמות השכר משתנות בהתאם לוותק, להשכלה, לגודלו של הארגון, ולקריטריונים נוספים. בתחילת הדרך המקצועית, יועצים ללא ניסיון יכולים להרוויח בין 7,000 - 10,000 שקלים לחודש, ועובדים בעיקר במשרות בהיקף חלקי. עם זאת, לאחר צבירת וותק של כחמש שנים מרוויחים בין 14,000 - 17,000 שקלים בממוצע. יועצים בכירים, ומנהלי מחלקות ייעוץ, יכולים להגיע למשכורות הנעות בין 18,000 - 23,000 שקלים לחודש.
 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על ייעוץ ארגוני?

רוצה לדעת יותר על ייעוץ ארגוני?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
האם קורס ייעוץ ארגוני מוכר על ידי משרד החינוך?
קורס ייעוץ ארגוני לבעלי תואר שני
קורס ייעוץ ארגוני - תכנית הלימודים
קורס ייעוץ ארגוני - מכון אדלר
איפה מתקיים קורס ייעוץ ארגוני?
קורס ייעוץ ארגוני - תנאי קבלה
דרישות לקורס ייעוץ ארגוני