רוצה פרטים על פסיכודרמה תואר שני?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי פסיכודרמה לתואר שני - מוסמכים לטיפול

רוצה לדעת על פסיכודרמה תואר שני? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בפסיכודרמה
 
פירוש המילה פסיכודרמה היא נפש בפעולה. הפסיכודרמה היא שיטה טיפולית הנשענת על פעילות דרמטית, המאפשרת לפתוח ולגעת במקומות מודעים ולא מודעים באמצעות משחק, לשחזר אירועים כואבים מהעבר שהודחקו, לפתור קונפליקטים ולתת לרגשות לצוף. כל זאת ועוד באמצעות משחקי תפקידים, בניית סצנות מאולתרות, כניסה לדמויות שונות - בתוך גבולות המקום המוגן של הבמה.
 
הטיפול בפסיכודרמה מתאים לילדים ולמבוגרים, ומתרחש בגני ילדים, במסגרות בית ספריות, במתנ"סים, בהוסטלים ומוסדות שיקומיים, ובקליניקות פרטיות. באמצעות הפסיכודרמה יכולים המטופלים להתבונן על עצמם מבחוץ, ולהציג את חייהם בדרכים קומיות או דרמטיות בפני קבוצה תומכת. המטופלים נכנסים ל"נעליים" של קרובי משפחה או אנשים משמעותיים אחרים, ויכולים להרגיש איך זה להיות במקומם במצבים אמיתיים. הם נותנים ביטוי לחלומות ולפחדים לא מודעים, ולומדים להשתחרר ממחסומים ומדפוסי התנהגות לא רצויים.
 
קהל היעד
 
התכנית לתואר שני בפסיכודרמה מתאימה לבוגרי תואר ראשון המעוניינים לטפל במסגרות חינוכיות, בריאותיות ושיקומיות, באופן פרטני וקבוצתי. בכדי להיות מטפל בפסיכודרמה בארץ נדרש על פי החוק להשלים לימודים לתואר שני, ולא מספיקה רק תעודת מטפל.
 
תכנית הלימודים
 
משך תכנית הלימודים הוא ברוב המוסדות כשנתיים אקדמיות, כאשר מגיעים למפגשים פעמיים או שלוש פעמים בשבוע. קיימים שני מסלולים, עם תזה וללא תזה. התכנית מורכבת מלימודים תיאורטיים בנושאי טיפול, פסיכולוגיה ויצירה, מתרגול והתנסות בכלים של הפסיכודרמה ומעבודה מעשית במוסדות חינוכיים ושיקומיים בליווי ובהדרכה מקצועית. הלימודים מקנים כלים וידע לטיפול באמצעות יצירה והתנסות אישית בכל שלבי הטיפול.
 
 
המשתתפים בתכניות לתואר שני בפסיכודרמה מתנסים בהנחיית קבוצות, לומדים על משמעות וחשיבות הקבוצה התומכת והמשקפת, יוצרים מונולוגים אישיים, מחליפים תפקידים ודמויות במטרה להקשיב ולבחון מזווית שונה את האחר, משקפים אחד לשני מצבים שונים הלקוחים מתוך החיים האישיים ועוד.
 
נושאי לימוד
 
  • אחריות היחיד בקבוצה
  • אגו מסייע 
  • ביטוי לחוויות הכאן ועכשיו
  • הצגת יחיד
  • מאלתור חופשי לסיפור אישי
  • חילוף תפקידים
  • תפקידו ומשמעותו של הכפיל
  • משחק תפקידים
  • דימויים פנימיים ודימויים חיצוניים
  • האחר המשמעותי     
  • הכיסא הריק בתפקיד אדם שאינו בחדר     
  • ועוד
 
תנאי קבלה
 
מועמדים ללימודי תואר שני בפסיכודרמה נדרשים להיות בעלי תואר ראשון בממוצע ציונים הנע בין 80 ל – 85, ולהציג מסמך על הצהרת כוונות. בחלק ממוסדות הלימוד יעברו המועמדים ראיון אישי לבדיקת התאמה לתחום. סטודנטים שאינם בעלי רקע רלוונטי קודם, יידרשו לעבור קורסי השלמה במקצועות הפסיכולוגיה והסטטיסטיקה. בנוסף, נדרש ניסיון בתחום התיאטרון והמשחק.
 
 
אפשרויות לימוד
  
  • מבח"ר - מכללת בני ברק האקדמית - מציעה תכנית המותאמת לנשים בלבד מן המגזר הדתי והחרדי בשיתוף עם אוניברסיטת חיפה. קיימת אפשרות להמשיך בשנה השלישית בהכשרה מעשית לצורך צבירת שעות ניסיון וותק.
 
  • אוניברסיטת חיפה – מציעה במסגרת בית הספר לטיפול באמצעות אמנויות תכנית דו שנתית לטיפול בפסיכודרמה, ומסלול מקוצר לתואר שני בטיפול באמנויות המיועד עבור מטפלים מנוסים ונמשך שנה אחת ללא הכשרה מעשית.
 
 
שירות אישי חינם

צריך פרטים על פסיכודרמה תואר שני?

רוצה לדעת יותר על פסיכודרמה תואר שני?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד פסיכודרמה תואר שני
שאלות הגולשים בנושא
תואר שני בפסיכודרמה
מחפשת מסלול של יום אחד בשבוע לתואר שני בפסיכודרמה
תואר שני בפסיכודרמה - תנאי קבלה
לימודי תואר שני בפסיכודרמה - תנאי קבלה
תואר שני בפסיכודרמה באזור ירושלים
האם תואר שני בפסיכודרמה למטפלים מוכר כתואר שני טיפולי?
תואר שני בפסיכודרמה בגיל צעיר