לימודי משפטים לתואר ראשון, מה לומדים? איך מתקבלים? ומי רוצה להיות עורך דין?

רואה את עתידך במערכת הצדק? על מנת להנהיג שינויים במערכת ובשיטה, צריך לרכוש ידע במשפטים.

 

באתר שלנו ניתן למצוא מידע בנוגע לתנאי קבלה לתואר במשפטים, ללימודי ערב במשפטים ולאפשרות לשלב תארים כגון: משפטים וכלכלה ועוד.

 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף.

איפה ללמוד משפטים? לחצו כאן למוסדות המובילים 

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 
רוצה פרטים על
לימודי משפטים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי תואר ראשון במשפטים - כל מה שצריך לדעת

 

מאת: ד"ר ענת רפופורט

 

צדק, אתגר ויוקרה הם שלושת מאפייני הברזל של מקצוע המשפטים. עבור רבים, קבלת רישיון לעריכת דין הוא הגשמת חלום. המקצוע נוגע בכל תחומי החיים, ולכן הלימודים מגוונים, מקיפים ומעניינים.

 

האדם נזקק לייצוג משפטי, כתובע או כנתבע, במגוון מסגרות בחיים כגון בעסקים והשקעות, במעגל המשפחתי, במסחר גלובלי, בתחום זכויות היוצרים במחקר המדעי וביצירה האמנותית ועוד.

 

עבודתו בפועל של עורך הדין


עבודת עורכי הדין מתבצעת בתחומים שונים בהם פלילי, האזרחי, עסקי ובינלאומי. על פי רוב העבודה מתבצעת במשרד, כלומר לא מעט מן העבודה היא אדמיניסטרטיבית.


עבודתו של עורך דין המופיע בבתי המשפט שונה מעבודתו של מי שאינו מופיע. עבודה זו דורשת בטחון עצמי ואסרטיביות, לצד כשרון משחק. מי שלמד משפטים מכיוון שהוא מחפש את הצדק עלול להתאכזב, שכן התוצאות מוכרעות לעיתים על ידי מניפולציות. כמו כן יש מקרים רבים שבהם אי אפשר להוכיח את האמת.


עורכי הדין הפליליים עוסקים בפרשיות של פשע, נמצאים לעיתים במגע עם לקוחות שעברו על החוק. בתחום העסקי מלווים לעיתים עסקאות גדולות (למשל עסקאות של מכירת חברת הייטק או מיזוגה עם חברה אחרת) בהן האחריות גדולה ויש גם מרכיב של ריגוש. העוסקים בדיני המשפחה בין היתר מלווים זוגות בתהליכי גירושים וצריכים לתמוך רגשית בלקוח.


העבודה השוטפת קשורה גם במגע עם בני אדם ולכן לעורך דין רצוי שתהא מידת רגישות גבוהה ויכולת הכלה והקשבה. עורך הדין זוכה לרוב ביחס מכבד, שכן מדובר במקצוע יוקרתי ורווחי. בדרך כלל הוא עובד שעות רבות (יותר ממשרה מלאה) ובעבודתו יש לחץ ועומס רבים.


יכולות ותכונות הנחוצות במקצוע


עורך הדין צריך להיות בעל יכולת לימוד טובה, חד וחריף במחשבה ובעל זכרון טוב לחוקים השונים. עליו להיות בעל יכולת ביטוי מרשימה בעברית ולעיתים אף באנגלית (למשל בעבודה בהייטק). הוא נדרש להיות בעל קליטה מהירה, כדי ללמוד בכל פעם מקרה חדש. הוא צריך להיות גם מתוחכם.


המסלול של לימודי המשפטים אינו פשוט שכן הוא מצריך נוסף ללימודי התואר גם עמידה בבחינות הסמכה חיצוניות והשלמת סטאז’. לכן מי שפונה למסלול זה צריך להיות בעל עמידות טובה בלחצים, הן מקצועיים והן בינאישיים. יש תחרות רבה במקצוע, קשה להשיג התמחות במשרדים היוקרתיים, בפרט כשיש עודף של עורכי דין במשק.


העוסק בעבודת ייצוג בבית משפט צריך להיות תקיף ובטוח בדבריו. לעיתים עליו אף להקצין כדי לשכנע. מי שביישן או בלתי אסרטיבי ייתכן שיתאים פחות לתפקיד זה. לעומת זאת עבודת הניירת שמאחורי הקלעים מצריכה תכונות אחרות כגון סבלנות לאותיות הקטנות, יסודיות אך גם תקתקנות, כדי לעמוד בלוחות הזמנים.


יש בעבודה גם מרכיבים פסיכולוגים. הוא מהווה לא פעם משענת עבור לקוחו. עורך הדין צריך להיות הן בעל יכולת שירותית והן בעל יכולת שיווקית. בשל התחרות בתחום, עליו לדעת למתג ולשווק את עצמו ושירותיו, כך שהלקוח יבחר בו ולא במתחריו. עליו להיות שאפתן, אם ברצונו לטפס בסולם הדרגות ולהפוך לשותף במשרד או לשופט.


תנאי ההעסקה - כמה מרוויח עורך דין


אמנם בעת ההתמחות המשכורת נמוכה, אך לאחר מכן משכורתו של עורך הדין נחשבת גבוהה למדי. מנגד, יש לזכור כי מדובר בעבודה קשה, מבחינת שעות עבודה ולחצים במהלכה. ישנם גם תפקידים לחוצים פחות באופיים, למשל מרצים בתחום באקדמיה.
 

תחומים ונושאי לימוד במסלול ללימודי משפטים

 

בלימודי משפטים לתואר ראשון אפשר לרכוש ידע בתחומים האלה:

 

  • משפט מסחרי - תחום העוסק בכלכלה, בתעשייה ובמשק. הוא כולל נושאים הקשורים בהתקשרויות בין ובתוך חברות, חוזים תאגידיים, מיזוגים, שותפויות וכינוס נכסים.

 

  • משפט פלילי - תחום העוסק בענישה בכל מקרה שבו נעשו עבירות על החוק. בהליך פלילי, עורך הדין המייצג את התביעה נקרא קטגור, ואילו זה הממונה על ההגנה מכונה סנגור.

 

  • משפט אזרחי - תחום המסדיר את מערכת היחסים שבין אנשים פרטיים, ללא התערבות של המדינה בתהליך. תחום זה כולל דיני חוזים, דיני משפחה, דיני נזיקין, דיני קניין ועוד.

 

  • משפט בין-לאומי - תחום המחולק לשניים: פומבי - בו מוסדרים היחסים המשפטיים בין מדינות; ופרטי - המתייחס לדינים שבין אנשים או גופים ממדינות שונות.

 

  • נושאים נוספים הנכללים בלימודים: משפט חוקתי, יישוב סכסוכים, זכויות אדם, מימון, מגדר, שיווק, מקרקעין, אסטרטגיה ודיפלומטיה, טכנולוגיות מידע, טרור וביטחון, מנהל ומדיניות ציבורית, יישוב סכסוכים בין-לאומיים, ועוד. 

 

שלושה תנאים לקבלת הרישיון לעיסוק בעריכת דין

 

  • רכישת השכלה משפטית במוסד להשכלה גבוהה.
  • סיום שנת התמחות באחד המשרדים לעריכת דין.
  • מעבר של מבחנים חיצוניים מטעם לשכת עורכי הדין.

 

תנאי קבלה ללימודי משפטים ומוסדות הלימוד

 

אפשר לומר כי תנאי הקבלה שונים בין מוסד למוסד אך הם נחשבים מחמירים יותר בקרב האוניברסיטאות ומקלים יותר בקרב מרבית המכללות. תנאי הקבלה לתואר ראשון במשפטים מחייבים ממוצע משוקלל גבוה יחסית של ציוני הבגרות והפסיכומטרי. ציון ההתאמה המבוקש נע בדרך כלל בין 650 - 680 אולם עשוי להיות גבוה או נמוך מטווח זה. בדרך כלל יש צורך בפסיכומטרי 600 ומעלה. ישנם מוסדות שבהם יכולים להתקבל מועמדים על סמך ציוני הבגרות גם ללא פסיכומטרי, לבעלי ממוצע שנע בין 90 - 100.

 

 

תנאי הקבלה ללימודי תואר שני במשפטים מחייבים לרוב ממוצע שבין 85 ל-90 בציוני התואר הראשון וציון מסוים בעבודת גמר או בסמינריון, השונה בכל אחד ממוסדות הלימוד. לימודי התואר השלישי מחייבים ממוצע של 85 בציוני התואר השני וציון מסוים שנקבע על ידי ועדת הקבלה בעבודת התזה או בעבודה מסכמת אחרת מלימודי התואר השני.

 

היכן לומדים?

  • המכללה האקדמית ספיר (שער הנגב - דרום): במכללה האקדמית ספיר, הממוקמת בסמוך לשדרות, ניתן ללמוד במסלול יום או לימודי ערב.

 

 

  • אוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי הרצליה): ניתן ללמוד לתואר כפול עם מנהל עסקים, ממשל או פסיכולוגיה, מסלול ישיר לתואר שני במנהל עסקים או ממשל, תכנית מצטיינים Honors ועוד.

 

  • אוניברסיטת חיפה: ניתן ללמוד במסלול חד חוגי או בתכנית משולבת עם מקצועות כגון כלכלה, תקשורת, מערכות מידע, סוציולוגיה ועוד.

 

  • אוניברסיטת תל-אביב: הלימודים מתקיימים במתכונת חד חוגית, קיים מסלול למצטיינים המשלב חוג נוסף במדעי המחשב. ניתן לשלב חטיבה במקצועות כגון ניהול או כלכלה.

 

  • האוניברסיטה העברית (ירושלים): הקורסים כוללים מרכיב אינטרדיסציפלינרי ועוסקים בענפים כגון כלכלה, חברה, פילוסופיה ועוד. מצטיינים יכולים ללמוד במסלול מואץ לתואר שני.

 

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן): קיימות תכניות משולבות עם עבודה סוציאלית, מנהל עסקים, כלכלה, קרימינולוגיה ומדעי המדינה. ניתן ללמוד גם במסלול מואץ לתואר שני.

 

  • הקריה האקדמית אונו (קמפוסים בקריית אונו, חיפה, ירושלים): בקריה האקדמית אונו מציעים לימודי משפטים, המתקיימים במתכונת בוקר או מתכונת ערב. נוסף על כך, מציעים מסלולי לימודי משפטים במרכזי לימוד מקומיים בערים הבאות: באר שבע, אשדוד, ואילת - הלימודים מתקיימים במתכונת גמישה ומשולבת, במרכז הלימוד המקומי, במתכונת מקוונת ובקמפוס בקריית אונו.

 

  • המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט (הוד השרון): התואר כולל למידה היברידית ובה משולבים לימודים בקמפוס עם למידה אונליין מהבית. ניתן לבנות מסלול גמיש המותאם לשילוב עם עבודה. מושם דגש על HOTS - פיתוח מיומנויות למידה וחשיבה יצירתית ואנליטית.

 

  • המרכז האקדמי למשפט ועסקים (רמת גן): מוצעים מסלולים שונים ובהם תואר כפול עם מנהל עסקים או חשבונאות ואפשרות ללמוד חלק מן הקורסים בשפה האנגלית.

 

  • המכללה האקדמית נתניה: במכללה מציעים גם מסלול נוח לאנשים עובדים. סטודנטים מצטיינים יכולים לקחת חלק בתכנית הכוללת הרצאות של משפטנים מנוסים.

 

  • המרכז האקדמי פרס (רחובות): ניתן לבחור בין לימודי בוקר לערב, קיים גם מסלול "תואר פלוס" המשלב לימודי תעודה בתחום הגישור.

 

  • המסלול האקדמי המכללה למינהל (ראשון לציון): במסלול האקדמי מציעים מסלול יום, תכנית ערב וכן מסלול לתואר כפול עם כלכלה.

  

  • המכללה האקדמית צפת: מכללה המציעה לימודים באזור הצפון, שכר הלימוד אוניברסיטאי.

  

משך הלימודים, מלגות ושכר לימוד

 

הלימודים לתואר ראשון נמשכים ברוב מוסדות הלימוד שלוש שנים וחצי. ישנן מכללות המאפשרות מסלול של לימודי בוקר או לימודי ערב. לרוב, לימודי משפטים לתואר השני קצרים יותר - שנתיים בלבד. במרבית המקרים, לימודי התואר השלישי נמשכים שנה, וקיימת אפשרות להשתלב בסגל האקדמי של הלימודים מוסדות הלימוד.

 

שכר הלימוד מתחלק לשני סוגים: שכר לימוד אוניברסיטאי, הנהוג באוניברסיטאות ובכמה מן המכללות; ושכר לימוד הנהוג במכללות ובאוניברסיטאות הפרטיות. שכר הלימוד האוניברסיטאי נכון לשנת תשפ"ב (2021 - 2022) הוא 10,391 שקלים לתואר ראשון ו - 14,042 שקלים לתואר השני לשנה. במוסדות הפרטיים עומד שכר הלימוד לתואר כולו על סכום הנע בין 90,000 - 120,000 שקלים לכל התואר.

 

קיימות אפשרויות מימון באמצעות מלגות מסוגים שונים. במקרים מסוימים מוענקות מלגות למקדימים להירשם. ישנן מלגות הצטיינות כמעט בכל המוסדות האקדמיים. יחידות הרווחה של האוניברסיטאות והמכללות עשויות לתת מלגת קיום או מלגת סיוע כלכלי לזכאים. ישנן גם מלגות לקידום תלמידים מן הפריפריה וכן מלגות חיצוניות של גופים וארגונים חברתיים שונים, והן כרוכות בהשתתפות במיזמים חברתיים. מלבד זה, ישנם ארגונים שמטרתם לעודד השכלה גבוהה, והם מחלקים מלגות לפי הצטיינות, מצב סוציו-אקונומי או השתייכות עדתית ומוצא.

 

דרכים ומסלולים בעיצוב הקריירה האקדמאית

 

לממשיכים בלימודים מתקדמים יש אפשרות לבחור בלימודי תואר שני עיוני או מחקרי. קיימים מסלול ישיר וכן לימודי המשך לתואר שלישי.

  

קיימות תכניות המשלבות לימודי משפטים עם מקצועות אחרים כמו כלכלה, מנהל עסקים, חשבונאות, ממשל ותקשורת. ישנם מוסדות אקדמיים המשלבים בין השכלה תאורטית להתנסות מעשית בתחום. ככלל, הלימודים כוללים קורסי חובה ובחירה, סדנאות, סמינרים, סמינריונים אקדמיים ומעשיים ועוד.

 

 

אפשרויות תעסוקה לבוגרי משפטים

 

הבוגרים שסיימו את התמחותם ועברו בהצלחה את מבחני לשכת עורכי הדין יכולים לייצג אדם או גוף כלשהו בפני בתי משפט, בתי דין או גופי בוררות מוסמכים. הבוגרים יעסקו גם בעריכת מסמכים משפטיים עבור לקוחותיהם. עורכי דין משמשים גם נציגים של מרשיהם בפני גופים כמו מס ההכנסה, לשכת מרשם המקרקעין, ההוצאה לפועל, רשם החברות ורשם השותפויות.

 

 

אפשרויות תעסוקה נוספות הן איוש תפקידים שונים בפרקליטות המדינה או בפרקליטות הצבאית וכן כשכירים במשרד עורכי דין, כשותפים במשרד או לפתוח כעצמאים חברה המעניקה שירותים משפטיים, יועצים של גופים ציבוריים, ארגונים וחברות שונות בענייני משפט מחויבים גם הם להיות בעלי רישיון לעריכת דין.

 

נוסף על כך, ישנם בוגרים שבוחרים שלא לעסוק בעריכת דין אלא להשתלב באפיקים מקצועיים אחרים כגון בזירה העסקית, ביזמות, בתחום הנדל"ן, במקצועות הפיננסים, בשוק ההון ובמסגרות רבות נוספות. בוגרים אלה משתמשים בידע המשפטי הנרחב שרכשו ובמיומנויות החשיבה הביקורתית במסגרת עבודתם השוטפת באותן מסגרות.

 

 

בוגרי תואר ראשון במשפטים מספרים:

ערן מאיזור המרכז, למד במסלול האקדמי ועובד היום כמנהל חברת אינטרנט. "התחום לא עניין אותי כמקצוע אלא כפרקטיקה לעולם העסקים, הלימודים בהחלט מספקים בסיס טוב לעולם העסקים".

יואב מאשקלון, למד בקריה האקדמית אונו ואינו עובד במקצוע. "בחרתי ללמוד כדי לשפר היכולות שלי בעולם הביטוח בו אני עובד שנים, להיות גם עורך דין וגם שמאי בהחלט משדרג את שכר טרחה שלי כבעל מקצוע"

אילן מהרצליה, למד משפטים ומנהל עסקים באוניברסיטת רייכמן (המרכז הבינתחומי) סמוך לביתו. לאחר קבלת הרישיון השתלב במשרד מסחרי גדול העוסק בעיקר בחוזים ובדיני אינטרנט. אילן: "החלטתי ללכת לכיוון המסחרי כי שם נמצא הכסף הגדול.

ב - 3-4 השנים הראשונות אני אעבוד לפחות 12 שעות כל יום אך בעתיד זה ישתלם לי. אני לומד כאן המון כל יום על נושאים כמו חוזים, קניין רוחני, דיני אינטרנט ועוד ורוב העבודה היא מרתקת. התכנית שלי היא להפוך לשותף תוך 6 שנים ואז אני גם אתחיל לקצור את הפירות מבחינה כלכלית".

אביב מראשון לציון למד במסלול האקדמי המכללה למינהל. "התחלתי ללמוד את התחום כדי לחזק את היכולות שלי בעולם הנדלן. כמתווך תמיד רציתי להפוך להיות יזם מה שאומר לפעול מול בעלי קרקעות, משקיעים ולקוחות. הלימודים  תרמו משמעותית לקידום הקריירה שלי. התחום מאפשר ללמוד איך להתנהל מול רשויות, להבין חוזים, לדעת מה מגיע וכו'.

 

עידן מתל אביב לעומת זאת עשה את ההתמחות שלו במשרד המשפטים והשתלב בעבודה במשרד עם קבלת הרישיון. עידן: "התלבטתי מאוד עם לעבוד במגזר הפרטי שם נמצא הכסף הגדול או במגזר הציבורי, אך חודשיים בלבד אחרי תחילת ההתמחות שלי במשרד המשפטים, ידעתי שאעשה הכל על מנת להישאר כאן.

שרי המשפטים מתחלפים כל כמה שנים אבל עורכי הדין שעובדים כאן נמצאים במערכת שנים ארוכות ויש לי הרבה מאוד מה ללמוד מהם. העבודה היא מעניינת מאוד ואני מתעסק כל יום עם עניינים המשפיעים על כולנו וזה נותן לי סיפוק גדול.

 

רונה מבאר שבע בחרה להצטרף עם קבלת הרישיון לעסק המשפחתי של אביה שיש לו משרד קטן בבאר שבע העוסק בדיני משפחה. רונה: "אני מתעסקת כל היום עם אנשים שמתגרשים, חוזי ממון והסכמי גירושין. זה נשמע לא משהו אבל למעשה זהו תחום מעניין מאוד שיש בו הרבה רגשות ואמוציות. אולי בעתיד אפתח משרד משלי".

 

לסיכום ניתן לראות כי אפשרויות העבודה בתחום זה הן רבות ומגוונות וכל אחד יכול למצוא את דרכו בין אם כעורך דין במשרד עורכי דין גדול, כעורך דין במגזר הציבורי, כעורכת דין במשרד משפחתי קטן או אפילו כיועץ משפטי בחברה פרטית. חלק מהסטודנטים אינם נשארים במקצוע ומשתמשים בלימודים כקרש קפיצה לעולמות אחרים לגמרי.

עזרנו לך? דרג אותנו:

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי משפטים?

רוצה לדעת יותר על לימודי משפטים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
חדש מוסדות לימוד לימודי משפטים
טיפים ממומחים בנושא משפטים - עריכת דין
דליה דורנר
השופטת דליה דורנר, שברשותה קריירה של עשרות שנים בעולם המשפט הישראלי וכהונה כשופטת בבית המשפט העליון, חושבת שאחד הכלים המרכזיים להצלחה בלימודי המשפטים היא אהבה גדולה למקצוע - לבחור תחום התמחות פרקטי מצד אחד, אך קרוב ללב מצד שני.
"אדם צריך לדעת מה הוא רוצה לעשות אבל גם צריך לאהוב את התחום. הוא חייב לגלות בו עניין. אני מקווה שמי שהולך ללמוד משפטים עושה זאת כי הנושא מושך את ליבו... אם אתה רוצה להצליח באמת בעולם המשפט, אתה חייב לאהוב את התחום באמת."
דליה דורנר
שופטת בית המשפט העליון בדימוס
ד"ר תמי אמיר
הכישורים הנדרשים מסטודנט/ית למשפטים הם כישורים אנליטיים לוגיים ברמה גבוהה (הבנה טובה של חומרים ומשמעותם) לצד יכולת מילולית גבוהה הן בקריאת טקסטים מרובים, והן בהתנסחות בכתב ובע"פ הן בעברית והן באנגלית. לצורך עיסוק בתחומים כמו שוק ההון, הייטק וקניין רוחני נדרשת גם יכולת כמותית טובה ורצויה גם מידה של הבנה טכנית סבירה.
בתחומי העניין, עניין במדע (חקר, ירידה לפרטים) לצד עניין בתחומי תרבות (ערכים, תקדימים) וחברה. נטייה עסקית וארגונית מהוות יתרון.
תכונות האישיות הנדרשות הן בראש וראשונה שיקול דעת, רצינ קרא עוד...
ד"ר תמי אמיר
מנהלת המדור לייעוץ לימודי באוניברסיטת ת"א
מחשבון תנאי קבלה תתקבל או לא?

לחיצה על חשב תוצאות
תציג בפניך מוסדות שעשויים להתאים

חוות דעת של סטודנטים:
משפטים - עריכת דין
(1,513) 4.1
אושי

אושי

12/09/2023
5/ 5

הקריה האקדמית אונו - קמפוס ירושלים

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

מרצים מעולים, חומר אינטנסיבי המעניין שירות מזכירות מקסימה

על הקמפוס

חרדי ובאווירה של עזרה הדדית חומר לימוד בצורה ברורה ומאוד מסודרת

טיפים

לימודים יכול להיות קושי של שנתיים שלוש ואף ארבע שנים, אבל המקצוע הוא להרבה יותר, לעשרות שנים ולחיים. קרא עוד...

איליסא

איליסא

09/05/2023
5/ 3

המכללה האקדמית נתניה

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אוהבת שניתן להשיג את המזכירות בקלות, המרצים משתפים פעולה עם הסטודנטים - לא אהבתי הכנת הלוז ביומי ול קרא עוד...

על הקמפוס

קמפוס נעים ומושקע ותמיד מחדשים כדי לתת לסטודנטים להרגיש בנוח

טיפים

תמיד ללמוד מבחנים משנים קודמות ולהכין מחברת לימודים מתחילת השנה

עידו

עידו

09/09/2021
5/ 4

הקריה האקדמית אונו

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

את האווירה והקמפוס יש חנייה השיעורים מעולים . יש באתר של מכללת אונו סיכומים שעוזרים ללמוד למבחנים.

על הקמפוס

קמפוס לא גדול אשר מאפשר למידה יותר פרטנית וקבוצות קטנות יותר יש הרבה קבוצות שלומדות למבחנים ביחד וזה קרא עוד...

טיפים

אם מבצעים את ההרשמה מראש ללימודים מקבלים הנחה בדמי רישום ההנחה משתלמת. כמו כן ממליץ על מסלול בוקר המ קרא עוד...

שאלות הגולשים בנושא
בחירת מכללה למשפטים תואר ראשון
תנאי קבלה למסלול משפטים במוסדות שונים
איפה מתקיימים לימודי משפטים בשעות הערב?
שומע חופשי בפקולטה למשפטים
הכנה לראיון קבלה למשפטים
לימודי משפטים במסלול דו חוגי
האם ניתן ללמוד משפטים באוניברסיטה הפתוחה?
התאמה לתפקיד עורכ/ת הדין
מאת: ד"ר ענת רפופורט

לפנייך מספר אמירות, יש לדרג אותן בסולם של אחד עד שלוש. כאשר 1 מדורג כנמוך ביותר (האמירה לא מאפיינת אותך) ו - 3 כגבוה ביותר (מאוד מאפיינת אותך).
נותרו לך עוד 20 שאלות
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)
  • (מ: 1 - במידה מועטה, עד 3 - במידה רבה)