לימודי אימון אישי יהודי במכללת כוונה

רוצה לדעת על לימודים בנושאי לימודים לדתיים? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על לימודי קואוצ'ינג יהודי - מכללת כוונה.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס אימון אישי (קואוצ'ינג) בגישה יהודית במכללת כוונה
 
הריני מוכן ומזומן לקיים
 
מכללת "כוונה" נוסדה בשנת 2005 על ידי מתי וכסלר, מאמן אישי מוסמך בעל השכלה תורנית, מנחה קבוצות וסדנאות, ויזם בתחום העסקים. במכללה מלמדים אימון אישי ועסקי במסלול המשלב תכנים ומשמעויות השואבים מחכמת החסידות והקבלה, עם כוונה אמיתית להשגת תוצאות רצויות.
 
המקורות היהודיים בשיטה זו הם מקור השראה ומשאב מידע עיקרי לבניית כלים לעבודה פנימית ולהתפתחות אישית. המטרה של המאמן היא לכוון את האדם לזיהוי הנקודה הייחודית שבו, לגילוי רצונותיו האמיתיים, כך שיוכל להגשים את תכליתו האמיתית בעולם הזה. בתהליך זה מגדירים דרך מדויקת להבאת העצמי לידי ביטוי מלא.
 
על המסלול
 
קורס אימון אישי בגישה יהודית במכללת כוונה, מטרתו להכשיר "מכוונים", האמונים על כלי ההתפתחות האישית והפנימית, מתוך הבנת נקודת המבט של מקורות יהודיים העוסקים בנושא, ומתוך שליטה בכלי האימון. יעדים מובהקים אליהם שואפים בתהליך האימון היהודי הם - איחוד בין כוחות שונים, שמחה ומימוש העצמי השלם בחיי המעשה.
 
 
על השיטה
 
שיטת כוונה בנויה על בסיס ארבעה עקרונות. הראשון הוא עקרון של לימוד זכות, כלומר מציאת הכישרונות והיכולות הטובים החבויים בכל אדם. השני הוא האפשרות הנתונה לכל אדם ליצור את המציאות הרצויה לו, מתוקף היותו חלק מהאלוהות. העיקרון השלישי הוא שימת דגש על תהליך ההתפתחות האישית, כאשר התוצאה היא תוצר לוואי של טיב התפתחות זו. הכלל הרביעי הוא – שינוי אמיתי הוא שינוי פנימי.
 
תכנית הלימודים
 
במסגרת קורס אימון אישי זה, המשתתפים מתוודעים לכוחות הנפש האנושיים, ולגישות השונות הקיימות במקורות היהודיים באשר לשאלה "מיהו ומהו אדם". בנוסף, הם מקבלים כלים לפיתוח כוחות הנפש הייחודיים לכל אדם, ולרתימתם לפעולה נכונה וממוקדת, מתוך חיבור פנימי אמיתי ומתוך היכרות של האדם עם עצמו. הסטודנטים מכירים את המרכיבים – רצון, רגש, מחשבה, רוח ודמיון – ולומדים כיצד יוצרים תהליך שבו מזהים כל אחד מחלקים אלה, ומאפשרים להם לפעול מתוך סינתזה פנימית הרמונית.
 
לצורך יישום עקרונות השיטה בפועל, המשתתפים לומדים כיצד לבנות את התהליך ההתפתחותי של המאומן על בסיס שיחות, המאפשרות מבט מחודש על החלטות ועל תכונות אופי, ומציאת התשובות הנכונות, הכוחות ודרכי הפעולה המתאימות.
 
מתכונת הלימוד
 
משך הלימודים הוא שנה אחת, ובמהלכם משתתפים הסטודנטים בסמינר מעשי שבו מתרגלים עבודה פנימית בנושאים של זיהוי עצמי וגילוי הרצון הפנימי האמיתי. כבר במסגרת הסמינר מתחילים הסטודנטים להתנסות באימון, ומתרגלים את התהליך בזוגות. לאחר מכן, הם רוכשים מיומנויות של אימון אישי, ובכלל זה גם זיהוי נקודות צמיחה, הבנת הזולת, דרכי הנעה ובניית משימות הנעה ואתגר. בשלב השלישי של התכנית הם עובדים על מיומנויות מתקדמות בתחום האימון, שכוללות בין השאר גם תרגול של שיחות אימון מקצועיות, בניית תהליך המוביל לפריצות דרך ועוד.
 
בתום השלבים הללו משתתפים הסטודנטים בהכנה לסטאז', שבמסגרתו יכירו דרכים להגיע למאומנים חדשים וכלים לבניית העסק האישי. בשלב זה הם אף מבצעים תהליכי אימון והכוונה על שלושה עד חמישה לקוחות חיצוניים. השלב האחרון הוא סטאז' בתשלום, שקודמת לו סדנה קצרה לשיווק.
 
פרטים נוספים
 
תלמידי הקורס זוכים בתקליטור וידאו ובספר קורס, שבהם מרוכזים כל התכנים הנלמדים במסלול. בנוסף, בבית הספר מציינים כי למשתתפים ניתנת אפשרות לעבור את הקורס שוב ושוב, כרצונם וללא תשלום נוסף. הלימודים מתקיימים אחת לשבוע, בשעות אחר הצהריים והערב, בתל אביב ובירושלים.
 
קהל היעד
 
קורס אימון אישי יהודי במכללת כוונה מיועד לכל מי שמבקש לעצמו דרך מובנית וכלים מעשיים להתפתחות אישית, וכן יכולת לסייע לזולת באמצעות כלים אלה. כמו כן, הלימודים מתאימים למטפלים מכל התחומים, למנחי קבוצות ולמאמנים אישיים ועסקיים, שמעוניינים להרחיב ולהעשיר את ארגז הכלים המקצועיים שלהם.
 
 
דרישות המסלול
 
מלבד הדרישות במהלך השיעורים עצמם, על המשתתפים בקורס להקדיש לפחות ארבע שעות נוספות בכל שבוע לתרגול התכנים וליישום העבודה הפנימית. בנוסף, דרושה גישה לאינטרנט ולשימוש באימייל, שכן חלק מן הלימוד מתבצע באמצעים מקוונים, בעזרת סרטונים, פורומים פעילים של הסטודנטים ועוד. כמו כן, דרוש רצון לשתף ולהשתתף, ונכונות לעבור תהליך של צמיחה אישית. עם העמידה בכל החובות הללו, והשלמת התנסות מעשית בהיקף 100 שעות, יזכו בוגרי הקורס בתעודת מקצוע "מכוון מאמן מוסמך" מטעם המכללה. 
 


** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.