תואר שני - כל האפשרויות ללימודי תואר שני כאן

לנוחיותך סקירות על התכניות לתואר שני בכל האוניברסיטאות והמכללות במגוון מקצועות לימוד. רוצה לדעת יותר? באפשרותך לפנות אלינו לקבלת שירות והכוונה בלא תשלום.
 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף.


המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:

רוצה פרטים על תואר שני?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך


לימודים מתקדמים, תואר שני במכללות ואוניברסיטאות

 

לימודים לתואר שני הם המלצה אישית לכל מי שמעוניין להרחיב את אופקיו או להתמחות בתחום מסוים וכמובן עומד בתנאי הקבלה. תואר זה מכונה במוסדות האקדמיים גם בשם - לימודי מוסמך או תואר מתקדם. במגזרים מסוימים במשק התואר השני מקנה לבעליו אפשרויות קידום וזכויות לשיפור תנאי השכר וההעסקה. חלק מן האנשים שפונים לתכניות התואר השני עושים זאת דווקא כיוון שהם מעוניינים להמשיך באקדמיה, בלימודים לקראת תואר שלישי, מתוך שאיפה לקבל פרופסורה ומעמד של חוקר/ת ומרצה מן המניין באוניברסיטה.

 

אלו תחומים?


כמעט כל תחום לימודים כיום כולל לימודים לתארים מתקדמים, או לתעודות הסמכה. מקצת הנושאים הנלמדים:

 

תנאי לקיום לימודים לתואר שני בתחום מסוים נובע בעיקרו מצורך השוק וביקוש בהתאם, עם זיהוי הצורך יפעלו מוסדות הלימוד לבניית תוכנית לימודים ואישורה במועצה להשכלה גבוהה.יתכן שתוכנית הלימודים תחל בטרם יקבל המוסד את אישור התואר מהמועצה להשכלה גבוהה, במקרה שכזה, מחויבת הנהלת מוסד הלימודים ליידע את הסטודנטים בטרם הרישום.

 

 

מסלולי לימוד

 

מוסדות ההשכלה הגבוהה בארץ זיהו את צרכי השוק והחלו להציע תכניות לימודים שונות לבוגרי תואר ראשון. ביניהן מסלולים עיוניים (תואר שני ללא תזה), מסלולים מחקריים (כולל תיזה), מסלול ישיר לדוקטורט או מסלול אישי. להלן הסבר קצר על כל אחד מהמסלולים:

 

מסלול מחקרי

 

במסלול זה, הסטודנטים אמורים לבחור נושא למחקר ולאתר מנחה מתאים לליווי פרויקט מחקר עצמאי. במקומות מסוימים צריך למצוא מנחה כתנאי קבלה ללימודים, ובמקרים אחרים ניתן למצוא מנחה במהלך השנה הראשונה. משך הלימודים הוא לרוב שנתיים, כשבשנה הראשונה משלימים פערי מידע נדרשים ומתוודעים למצב המחקר היום בתחום ההתמחות הנבחר. בשנה השנייה עורכים את המחקר עצמו, לאחר שכבר הוגשה הצעת מחקר הכוללת, בין השאר, מתווה לפעילות המדעית בפרויקט. בסיום שנה זו מגישים את התזה, העבודה הכתובה המסכמת את הפרויקט שהתבצע, והמביאה מסקנות והמלצות עיקריות. על התזה נדרשים הסטודנטים "להגן" בעמידה מול ועדת מבחן. לעיתים, כולל המסלול המחקרי גם דרישה של מעבר בחינת גמר עיונית. בסיום התזה ניתן להמשיך ללימודי תואר שלישי.

 

מסלול עיוני

 

במסלול זה, לומדים נושאים מתקדמים ומעמיקים את ההבנה בתחום ידע מסוים באמצעות השתתפות בקורסים רבים, ובדרך כלל בשני סמינרים. דרישות התואר השני במסלול העיוני כוללות לרוב הגשת רפראטים ועבודות סמינר, ומעבר של בחינת בקיאות בחומר הנלמד במהלך התואר. ישנם גם מסלולים מעשיים, המשלבים פרקטיקום או תקופת התמחות, ולחילופין פרויקט גמר. לא ניתן להמשיך ללימודי דוקטורט ללא הגשת תזה מחקרית, ולכן יש כאלה המחליטים לאחר סיום מסלול זה להשלים לימודים לכתיבת תזה על מנת להתקבל לתואר השלישי. תמיד ניתן להירשם למסלול עיוני, ובסוף שנה ראשונה לנסות להתקבל למסלול מחקרי על סמך ציונים גבוהים, הצעת מחקר מעניינת והסכמת מנחה לליווי המחקר.

 

 

מסלול ישיר לדוקטורט

 

מסלול ישיר לדוקטורט פתוח בפני תלמידים מצטיינים בתואר הראשון, שסיימו את לימודיהם בממוצע שמעל 90, בדרך כלל. במקרים מסוימים, ניתן להשתלב במסלול ישיר לדוקטורט בסיום השנה הראשונה לתואר השני, ובלבד שציון הגמר המשוקלל של שנה א' גבוה במידה מספקת כדי לאפשר קבלה. ועדות החוגים מחפשות אחר סטודנטים עם פוטנציאל לביצוע מחקר עצמאי מקורי, שיש לו משמעות וחשיבות רבה, והוא עשוי לקדם את המדע העכשווי בתחומים שונים. האוניברסיטאות מעוניינות לפרסם מחקרים חדשים ופורצי דרך רבים ככל שניתן, בזמן קצר ככל שניתן.

 

זאת אחת הסיבות המרכזיות למוטיבציה שלהן לקדם בוגרים למחקר במסלולים מהירים וקצרים יותר. מבחינת הסטודנטים, משמעות הדבר היא מחויבות והשקעה בפעילות מדעית באוניברסיטה, עמידה בלו"ז שנקבע מראש להשלמת יעדים בפרויקט המחקרי, והגשה בזמן של העבודה המסכמת את הפרויקט. בתמורה, הסטודנטים זוכים במלגות לימודים, מחקר וקיום מרשימות, ולעיתים גם בפרסום מחקריהם בכתבי עת מדעיים בינלאומיים, ובצבירה מהירה של מוניטין בתחום התמחותם.

 

מסלול אישי

 

מסלולים אישיים נוצרו על מנת לאפשר לסטודנטים לבצע מחקרים בינתחומיים, שיוכלו לשפוך אור חדש על נושא מנקודות מבט מפתיעות ומגוונות. שילוב בין תחומי דעת במחקר ובמדע מוביל לגילויים מרתקים חדשים, ולרעיונות מדעיים הטומנים בחובם כלי מחקר ושיטות חקירה חדשים ויעילים, שעוזרים לנו להבין תמונה שלמה יותר ובהירה יותר של מציאות. במסלול אישי תלמידי התזה משתתפים בקורסים מחוגים מגוונים, ולעיתים אף מכמה פקולטות שונות, על מנת לצבור ידע משלים כדי לפתח רעיון חדש, כלים ומודלים מתקדמים, וכן הלאה. תכנית הלימודים מגובשת בהתאם לנושא ולהצעת המחקר שמגישים הסטודנטים.

  

תנאי קבלה

 

תנאי הקבלה לתואר שני משתנים בהתאם לחוג או לפקולטה בהם אתם מעוניינים ללמוד. תנאי הכרחי לקבלה הוא תואר אקדמי מוכר על ידי המל"ג. לרוב המקצועות האקדמאים נדרש ממוצע ציונים מסוים (לרוב מעל ממוצע 80) בלבד אך כמה מהחוגים/ פקולטות דורשים גם המלצות וכן ניסיון מקצועי רלוונטי (למשל: בפסיכולוגיה, בייעוץ ארגוני ועוד). יש לציין, כי אפשר להצטרף לכמה ממסלולי הלימוד גם מבלי לסיים תואר ראשון בתחום המבוקש, אולם הרישום מותנה בלימודי השלמה שנקבעים על ידי מוסד הלימודים והחוג הספציפי.

 

לבעלי ממוצע נמוך בתואר הראשון מומלץ לנסות לאתר תארים חדשים או לבצע השלמות. ככלל, מחזור ראשון של תואר מתקדם חדש מציג דרישות סף נמוכות בהרבה בשני המחזורים הראשונים לפעילותו. ללימודים מתקדמים יותר (תואר שלישי ואילך) ישנן דרישות נוספות כגון: הצגת עבודת תזה, פרסום מאמרים בתחום וביצוע מחקרים, כל אלו בהתאם לתואר אליו ברצונכם להתקבל.

 

משך הלימודים לתואר שני - כמה זמן לומדים?

 

משך הלימודים ומסלולי הלימודים לתואר שני נמשכים כשנתיים ומתקיימים לרוב פעם או פעמיים בשבוע. כיום ברוב האוניברסיטאות והמכללות קיימים מסלולים לתואר שני למנהלים, הנלמדים בשנה אקדמאית אחת, כולל לימודים בסמסטר קיץ. תוכניות אלו יקרות ועשויות להגיע לכדי 100,000 ₪ לשנת לימוד.

 
חלק מתוכניות הלימודים למנהלים אף כוללים תואר משולב של מוסד הלימודים בארץ עם תואר מתקדם ממוסד אקדמאי בחו"ל. לימודים אלו יכללו שהות של חודש עד חודשיים במוסד אקדמי בחו"ל על חשבון הסטודנט כחלק מתוכנית הלימודים.

 
ישנם רבים המעדיפים לעשות את התואר השני והשלישי בחו"ל, כיום הדבר אפשרי וקבלתו ללימודים במוסדות אלו יצריכו מעבר מבחני התאמה בלבד. ללימודים לתואר שני לרוב יש שני מסלולים- מסלול עם תזה (עבודת מחקר מסכמת) ומסלול ללא תזה, מסלול יישומי. מסלול עם תזה הכרחי, למעט מקרים בודדים, כדי להמשיך לתארים מתקדמים יותר כגון תואר שלישי דוקטורט ופרופסורה.

 

עלות הלימודים

 

לימודים לתואר שני כרוכים בעלות גבוהה יותר באופן ניכר בהשוואה לשכר הלימוד הנהוג בתואר ראשון. ההפרש בסכומים יכול לנוע בין פי 2 לפי 3. הסיבה העיקרית להפרשי המחירים בין התארים נעוצה בדרך כלל באיכות התואר ובבכירות המרצים. גם המוניטין של המוסד האקדמי משפיע רבות על גובה שכר הלימוד. יחד עם זאת, קיימות מלגות לבוגרי תארים שהוכיחו הישגים גבוהים בלימודים לתואר הראשון.

 

 

דרישות עיקריות


תואר מתקדם בדרך כלל מצריך מהסטודנט משמעת עצמית ויכולת ריכוז. כיוון שהלימודים מתקיימים ברוב המוסדות להשכלה גבוהה רק יומיים בשבוע, הסטודנט נדרש ללמוד את רוב החומר לבדו. בתחומים מסויימים חלק חומר הלימוד מוגש בשפה האנגלית ולכן נדרשת מהסטודנט שליטה בשפה זו. מרבית הפקולטות נוקטות בגישת היומיים בשבוע, יום חול ויום שישי. ניתן לאתר תוכניות לימודים מתקדמות שמפעילות גם לימודי ערב.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני?

רוצה לדעת יותר על תואר שני?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר שני
חוות דעת של סטודנטים:
תואר שני
(2,090) 4.1
עדן

עדן

05/04/2024
5/ 5

אוניברסיטת בר אילן

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

רמת לימודים וסביבת לימודים מיקום האוניברסיטה מאד נוח כיוון שהאוניברסיטה במרכז הארץ

על הקמפוס

איכות הוראה, סביבת לימודים וספריה מאד מרשימה ומגוונת

טיפים

לסדר את לוז הלימודים ולהכין את החומר הנלמד טרם השיעור

שנהב

שנהב

03/04/2024
5/ 5

האקדמית עמק יזרעאל

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אני לא אוהבת את זה שצריך לשלם עבור חנייה למרות שיש מספיק חנייה לכולם. אני אוהבת את הנופים הירוקים מה קרא עוד...

על הקמפוס

המבנים עצמם חלקם חדשים וחלקם מאוד מאוד ישנים. המקום גדול ובנוי מ 7 בניינים

טיפים

לחסוך הרבה לפני תחילת הלימודים, להבין שזה תהליך שבסופו של דבר יגמר ונכנס לחיים האמיתיים

רעות

רעות

18/03/2024
5/ 4

אוניברסיטאת חיפה

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אוהבת שיש סיוע לימודי, פחות מתחברת לצורך שבה לומדים עכשיו בתקופה מורכבת

על הקמפוס

אוניברסיטת חיפה היא מקום מאוד יפה, אני אוהבת ללמוד פה, כמובן יש קורסים אני יותר מתחברת ויש כאלה שפחו קרא עוד...

טיפים

הלמידה היא חוויה שמפתחת, יש מרצים שאני מאוד אוהבת את הדרך שבה הם מעבירים את השיעור ויש כאלה שפחות, א קרא עוד...

מעל 2,090 סטודנטים
המליצו והצביעו על תואר שני
חפשו חוות דעת על המסלול ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: משפטים, פסיכולוגיה ...
חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד
  • 4.1
    מכללת אורנים231 חוות דעת
  • 4.3
    המכללה האקדמית בוינגייט106 חוות דעת
  • 3.9
    האקדמית רמת גן106 חוות דעת
מחשבון תנאי קבלה תתקבל או לא?

לחיצה על חשב תוצאות
תציג בפניך מוסדות שעשויים להתאים