רוצה פרטים על אפיק מעבר?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

מסלולי אפיק מעבר ללימודים באוניברסיטה

רוצה לדעת על אפיק מעבר? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


אפיק מעבר – מה זה?
 
ללמוד בלי להתקבל
 
אפיק מעבר הוא מסלול שבו מתחילים ללמוד במוסד אקדמי שאינו מציב תנאי קבלה, או שדרישות הסף בו הן נוחות, ולאחר מכן מצטרפים לשנה ב' בחוג רלוונטי באוניברסיטה. השנה הראשונה מתקיימת לרוב באוניברסיטה הפתוחה, אך יש גם אפיקי מעבר במכללת ספיר. המטרה היא לאפשר למועמדים שאין להם ציוני בגרות או פסיכומטרי מספיקים, להתחיל ללמוד לתואר ראשון מבלי שיצטרכו לחכות לפתיחת השנה הבאה ומבלי שייאלצו להשקיע משאבים נוספים בהשלמת בגרויות או בשיפור הפסיכומטרי. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שלעיתים האוניברסיטאות דורשות גם מתלמידי האפיק להיות בעלי זכאות לבגרות, ולהחזיק בציון מינימום מסוים במקצועות לבגרות כמתמטיקה ואנגלית.
 
אפיקי מעבר מבוססים על הסכמים מפורטים בין בתי הספר המקיימים את תכניות האפיק, ובין חוגי הלימוד באוניברסיטאות, ובהסכמים אלה מוגדרים אף תנאי הקבלה לשנה ב' באוניברסיטה. לפי תנאים אלה, התלמידים אמורים לעמוד בציונים מסוימים בקורסי יסוד שונים בשנה א'. המשימה לא בהכרח קלה יותר בהשוואה למאמץ הנדרש על מנת לשפר בגרויות ופסיכומטרי. מנגד, במסלולים אלה אתם כבר מתחילים לצבור נקודות לתואר. היות והתכנית היא חדשה יחסית, עדיין אין בוגרים רבים שיוכלו להעיד איזוהי הדרך הקצרה יותר אל התואר הראשון. במאמר זה סיכמנו עבורכם שיקולי בעד ונגד מרכזיים להצטרפות לאפיק מעבר.
 
שיקולי בעד
 
בחירה במסלול זה מאפשרת לכם להתחיל ללמוד מיד, בלי להשקיע זמן וכסף בשיפור בגרויות ופסיכומטרי. הלימודים באוניברסיטה הפתוחה הם גמישים מבחינת שעות הלימוד, כך שניתן לעבוד במקביל ולהתחיל לצבור גם ניסיון מעשי בתחום העניין שלכם. בשנה ב' תעברו לאוניברסיטה רגילה ותיהנו מרמת לימודים גבוהה ומחיי חברה עשירים. במקרה הגרוע, שבו לא תצליחו להשיג את ציוני המינימום הנדרשים למעבר לשנה ב' באוניברסיטה, תוכלו להמשיך ללמוד לתואר באוניברסיטה הפתוחה.
 
שיקולי נגד
 
המספר המצומצם של שעות ההנחיה הפרונטלית באוניברסיטה הפתוחה מצריך למידה עצמית מרובה, דבר שאינו מתאים לכל אחד. הסטודנטים מרכיבים לעצמם את מערכת השעות ותכנית הלימודים, ולעתים הם לא עושים זאת בצורה הנבונה ביותר. מהזווית הכלכלית, עלות הלימודים עלולה להיות גבוהה יותר בהשוואה להשתתפות בקורס פסיכומטרי, ויש לבדוק זאת בזהירות. בנוסף, בעלי ציון סכם גבוה יכולים לקבל מלגות על בסיס ציון זה, ולעומת זאת פחות מלגות מוצעות למסיימי לימודים באפיקי מעבר.
 
 
כמה זמן לומדים?
 
במרבית המקרים ניתן להשלים את כל החובות הנדרשים באפיק המעבר תוך פרק זמן של שנה אחת. כמו כן, ישנה אפשרות לפרוס את הלימודים על פני מספר רב יותר של שנים (לרוב עד ארבע או חמש שנים, בהתאם לדרישות בכל מוסד לימוד שאליו מתכוונים להמשיך).
 
האפיקים האפשריים
 

האוניברסיטה הפתוחה

 

באוניברסיטה הפתוחה מתקיימים אפיקי מעבר למוסדות רבים ולמגוון של מסלולים.

 

האוניברסיטה העברית: בין המקצועות באוניברסיטה העברית שפועל אליהם אפיק מעבר נכללים מדעי הרוח, תקשורת, חינוך, סוציולוגיה, פסיכולוגיה, מתמטיקה, מדעי המחשב, סטטיסטיקה, חקלאות, פיזיקה, גיאוגרפיה, עבודה סוציאלית, ביולוגיה, הנדסת חשמל, מנהל עסקים.

 

אוניברסיטת תל אביב: מתקיימים אפיקים למקצועות כגון אמנות, פסיכולוגיה, קולנוע, כלכלה, מדעי המדינה, סוציולוגיה, מדעי המחשב, מדעי החיים, פיזיקה, כימיה, הנדסה, סטטיסטיקה, מתמטיקה

 

הטכניון: ניתן למצוא מסלולי אפיק מהאוניברסיטה הפתוחה לטכניון במקצועות הנדסה אזרחית, מכונות, חשמל, ביוטכנולוגיה ומזון, אווירונאוטיקה, תעשייה וניהול, מדעי המחשב, ביולוגיה, כימיה, מתמטיקה, פיזיקה ועוד.

 

אוניברסיטת בן-גוריון: ניתן ללמוד באפיקים מהאוניברסיטה הפתוחה לאוניברסיטת בן-גוריון במקצועות מדעי הרוח, כלכלה, ניהול, מערכות בריאות, פסיכולוגיה, חינוך, מדעי הטבע, מקצועות ההנדסה, סיעוד, סוציולוגיה ועוד.

 

אוניברסיטת חיפה: בין המחלקות שבהן מתקיימים אפיקים מהפתוחה לאוניברסיטת חיפה נכללות מדעי הרוח, חינוך, כלכלה, מערכות מידע, מתמטיקה, משפטים, פסיכולוגיה, סיעוד, עבודה סוציאלית.

 

אוניברסיטת בר אילן: מתקיים אפיק מעבר במשפטים מהפתוחה לאוניברסיטת בר אילן.

 

האקדמיה למוזיקה ומחול בירושלים: מוצע הסכם מעבר מהאוניברסיטה הפתוחה לתואר B.Mus באקדמיה למוזיקה ומחול.

 

המכללה האקדמית ספיר

 

במכללה האקדמית ספיר מציעים מספר תכניות מרכזיות:
 
  • אפיק מעבר לפקולטה לחקלאות של האוניברסיטה העברית, להצטרפות למגמות: מדעי הצמח, הגנת הצומח, ביוכימיה ומדעי המזון, מדעי בעלי החיים ומדעי הקרקע והמים. יש לסיים את הקורסים הנלמדים במכללת ספיר בציון ממוצע 70 לפחות.

 

  • אפיק כימיה ומדעי החיים, למעבר לאוניברסיטת בן גוריון בנגב, ולהצטרפות לאחת מן המחלקות: מדעי החיים, כימיה, מדעי הגיאולוגיה והסביבה, הנדסה כימית, הנדסה גרעינית, מדעי המעבדה, סיעוד, רפואת חירום, פיזיותרפיה ורוקחות.

 

  • שנה א' בהנדסה, למעבר לטכניון או לאוניברסיטת בן גוריון – על מנת להתקבל לטכניון נדרשים ציונים מסוימים (70 עד 80) בקורסי יסוד, ולאוניברסיטת בן גוריון מתקבלים על סמך ממוצע שנע בין 80 ל – 85.

 

קראו עוד על:

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על אפיק מעבר?

רוצה לדעת יותר על אפיק מעבר?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
אפיק מעבר לאוניברסיטת בר אילן
אפיק מעבר מהאוניברסיטה הפתוחה לבר אילן
מדעי המזון - אפיק מעבר, האוניברסיטה הפתוחה
אפיק מעבר מהמכללה למינהל לאוניברסיטת תל אביב במשפטים
בקשה לאפיק מעבר בלימודי משפטים
אפיק מעבר בתקשורת בין האוניברסיטה הפתוחה לעברית
אפיק מעבר מאונו למכללה למנהל