רוצה פרטים על פסיכולוגיה ומדעי החיים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי פסיכולוגיה ומדעי החיים

רוצה לדעת על פסיכולוגיה ומדעי החיים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


פסיכולוגיה ומדעי החיים לתואר ראשון

מדעי החיים מתמקדים בהיבטים שונים של הקיום הפיזי - הכימי והביולוגי. הלימודים בתחום זה עוסקים בתהליכים אבולציוניים המאפיינים תאים, יצורים (צמחים, בעלי חיים ואדם), אוכלוסיות וסביבות אקולוגיות, ובהשפעות ההדדיות הקיימות בין יצורים החיים בסביבה אחת, וגם בין התפתחויות מקומיות לתהליכים גלובליים.

 

מקצוע הפסיכולוגיה שייך לתחום מדעי החברה ועוסק בחקר הנפש וההתנהגות של בני האדם. על מנת להיות פסיכולוג קליני יש ללמוד תואר ראשון בפסיכולוגיה, תואר שני בפסיכולוגיה וכן לעשות התמחות. לימודים בתחום הפכו למבוקשים מאוד בשנים האחרונות ורבים בוחרים לשלב אותם עם חוג נוסף. אחד השילובים האפשריים הוא עם מדעי החיים, לימודים המכוונים את הסטודנטים לעסוק בין השאר בחקר המוח, אך גם בחקר הנפש באמצעות עבודה עם בעלי חיים ותצפיות בהתנהגות חיות וצמחים.

 

הפסיכולוגיה אמנם בוחנת התנהגויות, תפישות והלכי מחשבה ורגש - לכאורה היבטים שאינם קשורים לממלכת החי והצומח, אלא שייכים באופן בלעדי לאדם. אלא שבשנים האחרונות לימודי הפסיכולוגיה נעזרים יותר ויותר במודלים מחקריים ובהיבטים ביולוגיים. התנהגויות אופייניות לצמחים ולחיות מסויימים התגלו כמאפיינות גם את רובינו. רגשות אימהיים או רגש של קנאה ותחרות, וכן תכונות כשאפתנות ורכושנות משותפות לאדם, לחי, ובמקרים מסוימים גם לצומח. בהרכבים גנטיים, וכן במרכיבי מזון, נמצאו גורמים המשפיעים על התנהגות בני אדם ועל התפתחותם הרגשית והשכלית. אלה הם רק חלק מן הקשרים הקיימים בין התחומים.

 

מה לומדים?

 

לימודי מדעי החיים מספקים לסטודנטים את ההכשרה הנדרשת לביצוע מחקרים ברמה המולקולארית והתאית, ברמת האורגניזם וברמה האקולוגית, ומכסים נושאים רבים כגון ביולוגיה, כימיה, אבולוציה, גנטיקה ועוד.

 

 במהלך הלימודים בחוג לפסיכולוגיה הסטודנטים נפגשים עם מושגים בסיסיים ומרכזיים מעולם זה, ולומדים להכיר את הכלים המשמשים במחקר ובטיפול. הם נחשפים לתהליכי התפתחות, רכישת שפה, קבלת החלטות ולמידה ובוחנים שיטות התערבות ומחקר מקובלות.

 

נושאי לימוד

  • מדעי המוח
  • גנטיקה כללית
  • תהליכי למידה
  • מדעי ההתנהגות
  • ביולוגיה סביבתית
  • שיפוט אינטואיטיבי
  • מבחנים פסיכולוגיים
  • הבדלים בין תרבותיים
  • בוטניקה ומדעי הצמח
  • פיזיולוגיה של מערכות
  • ועוד

 

מהם תנאי הקבלה?

 

המועמדים נדרשים לעמוד בדרישות הקבלה של שני החוגים. בחלק מן המוסדות מדובר על מסלול מצטיינים שאליו מתקבלים מועמדים שברשותם ציון התאמה גבוה במיוחד, לרוב מעל 700. כמו כן נדרש ציון גבוה בחלק הכמותי של הפסיכומטרי ובבגרות במתמטיקה.
 

איזו תעודה מקבלים?

 

הלימודים במסלול דו חוגי זה יזכו את בוגריהם בתעודת בוגר תואר ראשון B.A או B.Sc מטעם מוסד הלימוד.

 

 

היכן לומדים?

 

  • האוניברסיטה הפתוחה (פריסה ארצית): בין השילובים האפשריים שמתקיימים באוניברסיטה הפתוחה נמצא לימודי פסיכולוגיה ומדעי החיים. האוניברסיטה מתייחדת בתכניות גמישות שמאפשרות לשלב בין לימודים וקריירה.

 

  •  אוניברסיטת בר אילן (רמת גן): בבר אילן ניתן ללמוד במסלול מובנה דו חוגי ללימודי מדעי החיים ופסיכולוגיה ששם דגש על תחומי מדעי המוח והפסיכוביולוגיה. התכנית מאפשרת לחקור שלל סוגיות בהתנהגות ובפעילות המוח.

 

  • האוניברסיטה העברית (ירושלים): מסלול משולב זה מתאים למצטיינים ובו מתמקדים בתחומי ההתנהגות והמוח. הסטודנטים לוקחים חלק במחקרים שונים במעבדות האוניברסיטה.

 

  • אוניברסיטת תל-אביב: סטודנטים יכולים ללמוד במסלול משולב בתחומים אלה, עם הדגש מדעי המוח. הסטודנטים לומדים על תחומים כגון נוירוביולוגיה, פעילות עצבית ועוד.
     

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

בסיום הלימודים הבוגרים יוכלו לעסוק בתחומים רבים כמו ייעוץ תעסוקתי, כוח אדם ומשאבי אנוש או להשתלב בתחומי מדעי החיים כחוקרים ומפתחים במכוני מחקר בתחומי הביולוגיה, הבוטניקה, הכימיה והגנטיקה . הבוגרים יכולים להשתלב גם בענפים פרא רפואיים כטכנאים או עוזרי מחקר, לפנות לתחומי הפארמה וחברות התרופות או לעסוק בפיתוח של ציוד רפואי, תרופות או מוצרי מזון חדשניים. הידע והכלים שברשותם נדרשים כיום גם בחברות הייטק וביוטק.

 

בוגרי המסלול יוכלו גם להמשיך ללימודי תואר שני בפסיכולוגיה ולהתמחות בתחום.

 

רמות שכר


משכורות בתחום מדעי החיים נעות בקשת רחבה למדי, היות ומדובר בענף ובו תחומי עיסוק רבים. ביולוגים במעבדות ומכוני מחקר משתכרים בדרך כלל בין 7,000 - 14,000 שקלים לחודש ולאחר צבירת וותק משמעותי יכולים להמשיך לעלות את שכרם. אחת המסגרות שבה רמות השכר גבוהות במיוחד היא בתעשיית הביוטק. שכר בביוטק משתנה מתפקיד לתפקיד אולם במרבית תפקידי המחקר והפיתוח (מו"פ) ניתן להשתכר בין 12,000 - 17,000 שקלים לחודש. מנהלי פרויקטים ומנהלי ניסויים יכולים להגיע למשכורות גבוהות עוד יותר, שבין 18,000 - 25,000 שקלים לחודש.


בתחום התרפיה, שכר פסיכולוגים בתחילת הדרך נע בין 6,000 - 10,000 שקלים לחודש בממוצע (משתנה בהתאם לתחום ההתמחות). עובדים מנוסים וותיקים יותר יכולים להעלות את המשכורת. כך למשל בתחום ההתפתחותי או הקליני ניתן להשתכר בין 12,000 - 15,000 שקלים לחודש בממוצע.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על פסיכולוגיה ומדעי החיים?

רוצה לדעת יותר על פסיכולוגיה ומדעי החיים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד פסיכולוגיה ומדעי החיים