רוצה פרטים על שיאצו?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי שיאצו

רוצה לדעת על שיאצו? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי שיאצו

 

תן לאצבעות לרפא במקומך

 

החיים במאה ה-21 לעתים רבות טומנים בחובם רגשות של ניכור ושל בדידות – לעתים נדמה כי הכול אמנם קיים בשפע אינסופי – הכול מלבד מגע – מצרך יסודי שלו האדם זקוק תדיר, לתפקוד פיזי ונפשי תקין. ייתכן ובכך יש להסביר רבות מן הבעיות הרפואיות, שכן רבות משיטות הרפואה המשלימה עושות שימוש במגע יד המטפל לצורך הריפוי.

 

השיאצו הוא כלי טיפולי בתחום הרפואה המשלימה שהגיע אלינו מיפן; התרגום המילולי לעברית של הביטוי "שיאצו" הוא - לחיצה באצבעות.   השיטה מבוססת על תורת ערוצי האנרגיה, המרדיאנים, שמקורה ביסודות הרפואה הסינית. לפי תורה זו, איברי הגוף השונים והמערך הרגשי של האדם מושפעים מזרימה של אנרגיה בערוצים בלתי נראים, שפעולתם ניכרת על ידי זיהוי של סימנים בנקודות שונות בגוף, המעידים על חוסר או עודף אנרגיה. המרדיאנים אחראים למעשה על האיזון בגוף ומחברים בין הגוף, האנרגיה והנפש. על פי תפישת הרפואה הסינית, חסימות בערוצים אלה וחוסר איזון אנרגטי בגוף הם הגורמים לרוב המצוקות הגופניות והמחלות. במהלך הטיפול בשיאצו מתבצע מגע בערוצים אלו במטרה להחזיר לגוף את האיזון האנרגטי ואת יכולת הריפוי הטבעית שלו .

 

הטיפול בשיאצו

 

הטיפול בשיטה זו מתבצע בביגוד מלא על מזרון. במהלכו משתמש המרפא במגע ידיו, בנשימות ובמתיחות שונות כדי להתמודד עם עודפים או עם חוסרים של "ין" או של "יאנג" – הכינויים לגורמים האנרגטיים ברפואה הסינית. הטיפול בשיאצו נחשב ליעיל מאוד והוא מאזן, מונע מחלות, מרגיע ומסייע בפתרון קשת רחבה של בעיות גופניות ונפשיות, וביניהן: כאבי גב, כאבי צוואר, כאבי ראש, עצירות, שלשולים, כאבי בטן, כאבי מחזור, עייפות, אסטמה, מתח, דיכאון ועוד.

 

על לימודי שיאצו

 

לימודי שיאצו חושפים בפני התלמידים עולם שלם ומרתק של פילוסופיה, של תרבות, של אומנות ואף דרך חיים; מעבר ללימוד טכניקת הטיפול, תלמדו עקרונות חיוניים של הרפואה הסינית – היא הבסיס התיאורטי והרוחני של השיאצו. כמטפלים מתלמדים תכירו את מכלול הגוף והנפש של האדם ואת הדרכים לרפאם כשהם יוצאים מאיזון. כמו כן, תוך כדי תהליך הלימוד תעברו תהליכים נפשיים ופיזיים בעצמכם וכמובן, תעברו טיפולים על ידי חבריכם לספסל הלימודים. הקורסים מכשירים ומסמיכים מטפלים בשיטת השיאצו שיהיו בקיאים בכל מערכות הגוף על פי התפישות המערביות וכן על פי התפישה הסינית ההוליסטית.

 

לימודי שיאצו מוצעים במספר מסלולים עיקריים וביניהם:

 

  • הכשרת מטפלים בשיאצו
  • הכשרת מטפלים בכירים בשיאצו
  • הכשרת מטפלים מומחים בשיאצו

 

המשתתפים יוכשרו לשלוט ברזי השיטה ולגרום למערך האנרגטי של המטופלים להגיע לאיזון מקסימלי, וזאת באמצעות עבודה על זרימת האנרגיה (הצ'י) בערוצי האנרגיה (המרידיאנים).

 

קורס שיאצו - תכנית הלימוד

 

התכנים הנלמדים בקורסים להכשרת מטפלים בשיאצו משתנים ממוסד למוסד ותלויים כמובן בהיקף הקורס וברמתו, אולם על פי רוב, כוללים את הרשימה הבאה:

 

  • פיזיולוגיה סינית
  • מנחי גוף
  • תרגילי גמישות ותנועה
  • כניסה לצ'י
  • טכניקות לטיפול עצמי
  • עודף וחוסר
  • מבוא לתשאול ואבחון
  • יין, יאנג וצ'י
  • הכנת הגוף דרך הקשבה
  • נשימה ודו-אין
  • חמשת האלמנטים או הפאזות
  • שיטת נמיקושי
  • תיאוריה ועקרונות הרפואה הסינית
  • ועוד


במסגרת הלימודים להכשרת מטפלים בשיאצו מושם דגש על הנוחות של המטפל ועל פשטות הטיפול, מתוך התפישה כי אם למטפל נוח – אף הטיפול יהיה יעיל. לימודי שיאצו לקבלת תעודת מטפל נמשכים בין שנה לשלוש שנים, בהתאם לרמת ההסמכה ומחירו הממוצע של קורס נע בין 5,500 - 4,500 ₪.

 

מוסדות ללימודי שיאצו

 

לימודי שיאצו מתקיימים במקומות רבים בכל רחבי הארץ בין השאר במוסדות הבאים:

 

  • מכללת רידמן – המכללה לרפואה משלימה ואינטגרטיבית (ברחבי הארץ): במכללה מתקיימת תכנית הכשרת מטפלים בשיאצו, שנמשכת כשלוש שנים. מסלול זה מעניק כלים לסיוע לבעיות פיזיות ורגשיות אצל מטופלים.

 

  • מכללת מדיסין – מכללה הפועלת בחסות המכללה למנהל. למכללת מדיסין ארבע שלוחות ברחבי הארץ וניתן ללמוד בה לתעודה בכל שלושת הרמות: מטפל מוסמך, מטפל בכיר ומטפל מומחה – כאשר כל רמה דורשת שנת לימודים שלמה.

 

  • בית הספר לסייקי שיאצו – בניהולו של המאסטר צביקה קליסר – לימוד תעודה והשתלמויות למורים ומטפלים. בית הספר הוא המרכז של האגודה הבינלאומית לסייקי שיאצו ומנוהל על ידי צביקה קליסר, מייסד השיטה. קיימים מרכזי לימוד בתל אביב, בפרדס חנה ובקיבוץ ענבר. בבית הספר ניתן ללמוד בכל שלושת הרמות השונות, לאורך 3 שנים.

 

  • מכללת גבעת וושינגטון – המכללה האקדמית הדתית הראשונה בישראל ללימודי רפואה משלימה. במכללה קורס שיאצו דו-שנתי שבסיומו מקבלים תעודת מטפל בכיר.

 

  • המכללה לרפואה הוליסטית – בכרכור, באמצע הדרך בין צפון הארץ למרכז, באזור יפיפה ושקט מצוי המתחם ההוליסטי הכולל שפע פעילויות בתחום הניו-אייג’ והרפואה המשלימה, בתחום הרוח והנפש. במכללה ניתן ללמוד בכל שלושת רמות ההסמכה השונות – שנת לימודים אחת בעבור כל רמה.

 

לסיכום

 

שיאצו היא אחת משיטות הטיפול העתיקות והמוכרות ביותר; הטיפול משתמש במגע, בלחיצות, במתיחות ובנשימות כדי לאזן את זרימת האנרגיה בגופו של המטפל – וכך ליצור השפעה על גופו ועל נפשו של המטופל. קורסי השיאצו השונים יסמיכו אתכם להיות מטפלים ברמות שונות ולהתחיל לעבוד בתחום, במרפאות משלימות שונות; בוגרי המסלול להכשרת מטפלים בשיאצו משתלבים בדרך כלל בקליניקות שונות במגזר הפרטי והציבורי, במכוני ספא, במוסדות טיפוליים או במסגרות חינוכיות שונות.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על שיאצו?

רוצה לדעת יותר על שיאצו?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
לימודי שיאצו - מכללת תמורות או רידמן?
איפה מומלץ ללמוד שיאצו?
לימודי שיאצו - האם זה מקצוע מבוקש?
לימודי שיאצו בצפון (גליל עליון או רמת הגולן)
זן שיאצו - מה עלות הלימודים?
מה עלות השתתפות בקורס שיאצו?
לימודי ערב בשיאצו ורייקי באזור השרון