רוצה פרטים על לימודים בגיל 40?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודים לבני 40 פלוס - לימודים אקדמיים בגיל 40

רוצה לדעת על לימודים בגיל 40? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודים בגיל ארבעים - לעשות תואר בגיל 40


אף פעם לא מאוחר


שוק העבודה הישראלי עובר בשנים האחרונות מהפכות לא קטנות. רבים מעל גיל 40 מוצאים עצמם מחפשים כיוון חדש לתעסוקה, חלקם שואפים להעלות את השכר ואחרים איבדו ענין בעיסוק שלהם ורוצים לעבור לתחום חדש ומרתק. לכן ניתן למצוא היום לא מעט אנשים בשנות הארבעים לחייהם ואפילו מעבר לכך, שעושים צעד וניגשים ללימודים לתואר ראשון.


סטודנטים בגיל 40 מגיעים לאקדמיה כשכבר יש ברשותם ניסיון מקצועי לא מבוטל, הם מכירים את שוק העבודה וצברו כלים חשובים. הרוב המכריע של הסטודנטים בגילאים אלה הם כבר בעלי משפחות וילדים ורובם עובדים במשרה מלאה, מה שהופך את הלימודים לאתגר לא פשוט, עם זאת, מוסדות לימוד רבים באים לקראת הסטודנטים בני ה - 40 ומעלה, כדי לסייע להם ללמוד ולהתאים את הלימודים לצורכיהם האישיים.


למה זה כדאי?


למרות הקשיים שיכולים לעלות בפני מי שבוחרים ללמוד בגיל מאוחר, כמו למשל השילוב של עבודה עם לימודים והקושי להתחבר לסטודנטים שרובם צעירים בהרבה, לבחירה בתואר בגיל 40 ומעלה יש יתרונות משמעותיים. קבלת תואר אקדמי עוזרת לשדרג את המעמד בשוק העבודה ופותחת אפשרויות להתקדמות לתפקידים בכירים יותר, בחברות פרטיות וגם במגזר הציבורי, בהשוואה למבוגרים אחרים, שאמנם יש להם ניסיון אבל לא מחזיקים בתואר אקדמי. כמו כן, הסטודנטים המבוגרים מגיעים עם ניסיון מקצועי וחוכמת חיים, שיכולים להפוך את ההתמודדות עם הדרישות בתואר לקלות יותר לעומת סטודנטים צעירים יותר.

 


דרישות קבלה


מועמדים מעל גיל 40 לרוב זכאים להקלות בתנאי הקבלה. לפי החלטת המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה), מועמדים מעל גיל 30 יכולים להתקבל ללימודים גם אם אין בידיהם תעודת בגרות מלאה, בכפוף למעבר של מכינה קדם אקדמית (לרוב מכינת 30+) וכן הם צריכים להיבחן בפסיכומטרי. ישנם מוסדות שגם מקנים משקל לניסיון המקצועי הקודם של המועמדים בתחום הלימוד.

 


באילו תחומים כדאי לבני 40 ומעלה ללמוד?


לימודי רפואה בגיל 40


לימודי רפואה הם חלום של לא מעט אנשים והם כידוע מאתגרים במיוחד. עם זאת, ולמרות משך הלימודים הארוך, ישנם בני 40 ומעלה שבוחרים במסלול לימודי הרפואה. בגלל משך הלימודים הארוך בוחרים לא אחת סטודנטים מעל גיל 40 ללמוד בתכנית הארבע שנתית ברפואה, שמיועדת לבוגרי תואר ראשון. מסלול זה מתאים במיוחד לבוגרי מקצועות ראליים או מדעים או הנדסה.


יש להביא בחשבון שמתכונת התכנית היא אינטנסיבית למדיי וכוללת לימודים בחמישה ימים בשבוע, מה שמקשה על עבודה במהלכה. הקבלה ללימודי הרפואה כרוכה לא רק בציון פסיכומטרי גבוה במיוחד אלא גם במעבר של מבחנים נוספים, כמו למשל מבחני מו"ר ומרק"ם ובראיונות אישיים.


גולשים שואלים


שאלה: אני בת 40, לאחרונה יש לי חרטות שלא הלכתי ללמוד רפואה. אין לי בעיה עם הציונים, הבגרות שלי מעולה והפסיכומטרי שלי מעל 750, כבר סיימתי תואר ראשון ושני בענפים אחרים. אני עובדת היום במשרה טובה, אבל בעבודה שלא מספקת אותי. האם כדאי ללכת להגשים את החלום הישן, או שאולי מאוחר מדיי?


תשובה: אם למדת מקצועות הנדסיים או ראליים, יכול מאוד להיות שלא כל כך מאוחר. את יכולה לנסות להתקבל למסלול הארבע שנתי ברפואה. אם זה חלום שלך, ואת יודעת שזה מה שתרצי לעשות בחיים, אל תוותרי. שווה לפחות לנסות ולהתקבל.


לימודי משפטים בגיל 40


לימודי המשפטים הם מבוקשים ביותר היום, גם בקרב בני ארבעים ומעלה שמתעניינים בעולם המשפט. חשוב להביא בחשבון שהגיל יכול להוות קושי בעת הקבלה להתמחות, או במציאת התמחות "יוקרתית", אולם למי שמשקיעים מאמצים לא אמורה להיות בעיה למצוא התמחות, לסיים אותה בהצלחה ולהפוך לעורכי דין.


רוב המוסדות מציעים מכינות (מכינות 30+) שמסייעות בדרך ללימודי המשפטים ומיועדות לחסרי תעודת בגרות. בני ארבעים ומעלה שעובדים במשרה מלאה יכולים ללמוד בתכניות לימודי ערב במשפטים שמרוכזות ביום או יומיים בשבוע. לחלופין ישנן תכניות משפטים לאקדמאים שהם כבר בעלי תואר ראשון, שרוצים לעבור הסבה לתחום המשפט. אלה מסלולים שלרוב מקצרים את משך הלימוד לשלוש עד שלוש שנים וחצי.

 

 

גולשים שואלים


שאלה: אני מעל גיל 40, ללא תעודת בגרות. אני מאוד רוצה לעשות תואר ראשון במשפטים. האם מכינה יכולה להספיק לי כדי להתקבל ללימודים?


תשובה: עקרונית יהיה עלייך לעבור מכינה לבני 30+ ופסיכומטרי, ממנו לא ניתן להתחמק. אם אתה מעוניין בלימודים במכללות הפרטיות, ייתכן שתוכל להתקבל גם בלי פסיכומטרי גבוה במיוחד. כדאי לברר, כל מוסד יציע את המכינה המתאימה ביותר.


לימודי הוראה בגיל 40


רבים ממי שבוחרים ללמוד חינוך בגיל מאוחר עושים זאת במסגרת תכניות הסבת אקדמאים להוראה. כך יכולים בעלי תואר ראשון ללמד את תחום הדעת שלהם ולקבל תעודת הוראה תוך כשנתיים.


למי שאין בידם תואר ראשון, יש צורך ללמוד בתכניות שמקנות תואר B.Ed. ותעודת הוראה. רוב המוסדות מאפשרים למועמדים מבוגרים להשתתף במכינת 30+ וכך להתקבל גם בלי פסיכומטרי או בגרויות.

 

גולשים שואלים


שאלה: אני מעוניינת לעשות הסבה להוראה וחוששת שתהיה בעיה בגלל הגיל. אני בת 43, יש לי תואר במשפטים וניסיון בתחום. האם הגיל יכול להוות בעיה במקומות העבודה הרלוונטיים?


תשובה: מבחינת גיל לא אומרה להיות בעיה. יכול להיות שיהיו מוסדות חינוך שיעדיפו להעסיק מורות צעירות יותר, אבל זה נדיר מאוד ולא חלק מהנחיות משרד החינוך. בעיקרון אין שום בעיה להתחיל ללמוד חינוך גם בגיל שישים. חשוב רק לזכור שצבירת נקודות לוקחת זמן, ככל שתתחילי מאוחר יותר כך תסיימי עם פחות וותק, וגם הפנסיה תיראה בהתאם.


לימודי סיעוד בגיל 40


לא מעט בני 40 ומעלה בוחרים לפנות לתחום הסיעוד ולהפוך לאחים ולאחיות בבתי החולים. בישראל ישנו מחסור באחיות ומכאן שישנו ביקוש רב לסטודנטים בתחום. למרות הלימודים התובעניים למדיי ושעות העבודה העמוסות, לא מעט אנשים בוחרים בענף הסיעוד בשל התעסוקה היציבה ואפשרויות ההתקדמות שהוא מציע לעוסקים בו.


בני ארבעים ומעלה יכולים ללמוד במסלול רגיל או לחלופין להשתתף במסלולי הסבת אקדמאים לסיעוד, אם בידם תואר ראשון. ישנן גם תכניות מיוחדות ללימודי סיעוד לאמהות. כדי להתקבל לסיעוד בדרך כלל יש צורך בפסיכומטרי גבוה בציון של החל מ - 520, תלוי במוסד הלימוד.

 

גולשים שואלים


שאלה: אני בן 39, לא אקדמאי. אני מעוניין לעבור לתחום הסיעוד וחושב שהוא מאוד מתאים לי. ממוצע הבגרויות שלי 85, אין לי פסיכומטרי. הייתי רוצה לדעת אם אוכל להתקבל על סמך הנתונים האלה, האם זה לא מאוחר מדיי? וגם - מה יחס הבנים לבנות במקצוע?


תשובה: אחרי גיל 30 אין חובה בתעודת בגרות, אבל פסיכומטרי הוא הכרח. הציון שנדרש ללימודי הסיעוד הוא כ - 530, זה לא ציון גבוה, אז זה שווה את המאמץ. חשוב שתדע שממש לא מאוחר מדיי, גם גברים מתקבלים בשמחה ללימודים. בתור אקדמאי יפתחו בפנייך אפשרויות לקידום אם תרצה. הגיל שלך הוא בסדר ואין שום סיבה שלא תיגש ללמוד.


לימודי הנדסה בגיל 40


בשוק העבודה של היום ישנו ביקוש רב למהנדסים בתחומים השונים, כגון הנדסת חשמל, הנדסת אלקטרוניקה, הנדסת תוכנה והנדסת בניין. מסיבה זו גם בני 40 ומעלה בוחרים לגשת ללמוד הנדסה ולהשתלב בתחום. לימודי ההנדסה נמשכים כארבע שנים, ניתן ללמוד במסלול לימודי ערב בהנדסה. היתרון המקצועי שנמצא ברשותם של סטודנטים מבוגרים יותר יכול להקל עליהם את הלימודים וגם לסייע להם להשתלב בתעסוקה בסיומם.

 

גולשים שואלים


שאלה: האם כדאי ללמוד הנדסת אלקטרוניקה בגיל 40? אני רוצה ללמוד הנדסת אלקטרוניקה ואני מבין שיש ביקוש בשוק העבודה, אך בהתחשב בגיל לי, שנושק לארבעים, האם יהיה לי קשה להיכנס לענף? האם כדאי בכלל להתחיל ללמוד בגיל כזה, מבחינת שוק העבודה?


תשובה: קשה לומר מה יהיה מצב השוק בעוד חמש שנים מהיום. השוק בארץ ובעולם עובר טלטלות מה שמשפיע על העסקת העובדים, בעיקר בתחום ההייטק. למרות זאת, אלקטרוניקה הוא ענף שבו נבחרים בעלי הידע המעמיק ולא דווקא צעירים כמו שמקובל בשוק. סביר להניח שעד היום עבדת בתחומים שונים וצברת ניסיון, זה אמור לספק לך יתרון כשתחפש עבודה בעתיד
.


לימודי אדריכלות בגיל 40


לימודי האדריכלות נמשכים כחמש שנים ונלמדים במסלול תובעני למדיי, שכולל גם תקופת התמחות. עם זאת ישנם בני ארבעים ומעלה שבוחרים ללמוד אדריכלות, לרוב מדובר במי שמגיעים מתחומי העיצוב ובעלי רקע יצירתי. אפשרות אחרת היא ללמוד במסלול הנדסאי אדריכלות, שאורכו כשנתיים וחצי - שלוש שנים ומקנה תעודת הנדסאים שמאפשרת גם היא לתכנו מבנים מסוימים.

 

גולשים שואלים

 

שאלה: אני בעלת תואר שני, בת 59, אני פורשת מתחום ההוראה. מה הסיכוי שלי להתקבל לתואר ראשון בארכיטקטורה? האם ישנן מגבלות גיל?


תשובה: אין מגבלות גיל, תנאי הקבלה כוללים מבחני מעבר וציונים, ככל הנראה יחשיבו את התארים האקדמיים שלך, למרות שאין זה בטוח. השאלה היא, ברשותך, למה להכנס למסלול באורך שבע שנים בגיל שלך? זהו מסלול עמוס מאוד ועד שהוא הופך מתגמל עוברות הרבה מעבר לשנים הראשונות. האם לא יהיה עדיף לך ללמוד בתכנית הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים? הוא קצר יותר ומאפשר עבודה מעת סיום הלימודים. תוכלי לפגוש שם לא מעט אנשים בוגרים, שבוחרים בענ, מתוך אהבה או רצון לקריירה שנייה, גם מאוחרת.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודים בגיל 40?

רוצה לדעת יותר על לימודים בגיל 40?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד לימודים בגיל 40
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
ייעוץ - בחירת לימודים בגיל 40
לימודים בגיל 40 ללא בגרות
כך נעזור לך לבחור לימודים ומקצוע לחיים...
כך נעזור לך לבחור לימודים ומקצוע לחיים...