רוצה פרטים על לימודי תואר שני בשנה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי תואר שני בשנת לימודים אחת

רוצה לדעת על לימודי תואר שני בשנה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי תואר שני בשנה אחת

 

קיצור דרך משמעותי ומועיל

 

לימודי תואר שני הפכו בשנים האחרונות למצרך מבוקש וכמעט בסיסי בשוק התעסוקה; תואר שני מאפשר לבעליו אפשרויות תעסוקה וקידום רבות יותר, פתיחה של אפשרויות מגוונות יותר ולעתים אף לתחומים נוספים שהיו סגורים בפניו קודם. בנוסף, התואר מקנה ידע נוסף ומאפשר להתפתח בתחום העיסוק הקיים. עם זאת, רבים אינם מוצאים את הזמן הדרוש ללימודים לתואר שני, וזאת אף על פי שהוא נפרש לרוב על פני שנתיים ומתכונת הלימודים בו מצומצמת בהרבה לעומת לימודי התואר הראשון.

 

תואר שני בשנה אחת

 

לשם כך בדיוק נועדו מסלולי לימוד מקוצרים – לימודי תואר שני בשנה אחת. מסלולי לימוד אלה נפרשים על פני שנת לימודים אחת – כאשר בחלק ממסלולי הלימוד הלימודים משתרעים על פני שלושה סמסטרים ברצף, כאשר ישנו סמסטר קיץ, ובחלק מהם – אינם כוללים אפילו את סמסטר הקיץ, אלא כוללים שני סמסטרים בלבד.

 

בנוסף לזמן ההכשרה הקצר שבו נלמד התואר השני במסלולים אלה, שעות הלימוד מותאמות במיוחד לאנשים שממשיכים לעבוד במשרה מלאה במהלך הלימודים, וזאת בניגוד למרבית תכניות הלימוד האחרות שעלולות להיות עמוסות עבור אנשים עובדים, מאחר והן כוללות לרוב יום לימודים אחד לפחות בשעות הבוקר. בהתאם, בתכניות לימוד אלה ניתן ללמוד לתואר השני בשעות אחר הצהריים והערב, ובתוספת של יום שישי בכל שבוע.

 

במסלולים המואצים לתואר מוסמך ניתן ליהנות מכל היתרונות של הלימודים ועדיין לשמור על שגרת החיים המקצועית והאישית. הסטודנטים יכולים להשלים את התואר בזמן קצר יותר, ללא הפסד משמעותי של שעות עבודה.

 

יש לציין כי בכל תכנית הלימוד הללו הלימודים נערכים במסלול ללא כתיבת תזה, ובנוסף – בחלק ממוסדות הלימוד מסלולים אלה יקרים באופן משמעותי ביחס למסלולי התואר השני הנפרשים על פני זמן ממושך יותר.

 

 

היכן לומדים? 

 

מסלולים אלה מתקיימים במספר מוסדות, והם מוצעים בתחומים מגוונים. הנה כמה מן המוסדות שבהם מוצעות תכניות אלה:

  

  • אוניברסיטת תל-אביב – מציעה תכניות רבות ומגוונות ללימודי תואר שני הנפרשות על פני שנת לימודים אחת. ביניהן נמצאות התכניות הבאות: מוסמך במדיניות ציבורית, מדעי המדינה – דיפלומטיה וביטחון לבכירים, תקשורת פוליטית, מנהיגות פוליטית וציבורית, פילוסופיה מדע ותרבות דיגיטלית, המזרח התיכון בן זמננו, מינהל ומנהיגות בחינוך, ניהול מצבי חירום ואסון, משפט מסחרי בשיתוף עם אוניברסיטת ברקלי, תואר שני במשפטים בשנה, ומנהל עסקים עם התמחות בניהול פיננסי.

  

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן) – מציעה מסלול ללימודי תואר שני בתלמוד ובתורה שבעל פה, הנפרש על פני שני סמסטרים בלבד, כאשר חלק מתכנית הלימודים מתבצע באמצעות קורסים מתוקשבים. בנוסף, אוניברסיטה זו גם מציעה מסלולי לימוד תואר שני בספרות עם ישראל, הנמשך שנה אחת בלבד, ותואר שני בייעוץ ארגוני בשנה במסגרת התואר השני בסוציולוגיה.

  
תואר שני בשני סמסטרים


מרבית התכניות כוללות שלושה סמסטרים, בהם גם סמסטר קיץ. עם זאת, קיים מספר מצומצם של מסלולים שבהם שני סמסטרים בלבד. מסלולים אלה מוצעים ללא כתיבת עבודת מחקר. בדרך כלל תכניות אלה מתאפיינות בעומד לימודי רב יותר מן המסלולים הארוכים יותר.

 

מסלול מואץ לתואר שני


בחלק ממוסדות הלימוד יכולים הסטודנטים ללמוד במסלול מואץ לתואר שני, שבו משלימים תואר ראשון ושני יחד בפרק זמן מקוצר של כארבע שנים, במקום חמש שנים. מסלולים אלה מיועדים לסטודנטים מצטיינים לתואר ראשון המעוניינים להתחיל מוקדם את לימוד הקורסים לתואר המוסמך. קיימים מסלולים מואצים לתואר עם תזה וכאלה לתואר נלמד (ללא תזה).
 

מהם תנאי הקבלה?

 

תנאי הקבלה לתכניות הלימוד משתנים בין מסלולי הלימוד השונים, ובין מוסדות הלימוד השונים. כך, בחלק מן המסלולים הדרישות הן כדרישות המקובלות לתואר שני – תואר ראשון בממוצע מסוים וכדומה, ובחלק מן המסלולים – מלבד תואר ראשון בממוצע מסוים, נדרש גם ניסיון מקצועי מקיף ומעמיק בתחום הלימודים המבוקש. לפיכך, יש לבדוק היטב את תנאי הקבלה לתואר השני מול מוסד הלימודים המבוקש, ובהתאם לתכנית הלימודים המסוימת.

  

לסיכום

 

מסלולים מרוכזים אלה יכולים להיות אפשרות יעילה בעבור אנשים שמבקשים פתרון לשילוב בין עבודה במשרה מלאה במקביל ללימודי התואר. מסלולי הלימוד מוצעים במגוון תחומים ובמוסדות לימוד לא מעטים, כך שכל אחד יכול לבחור את המסלול הייחודי המתאים לו ביותר ולהשלים את תואר המוסמך בתוך שנה אחת בלבד, וכך לאפשר לעצמו את כל היתרונות הטמונים בתואר שני, בשילוב עם היתרונות הטמונים בשמירה על קריירה ורצף תעסוקתי.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי תואר שני בשנה?

רוצה לדעת יותר על לימודי תואר שני בשנה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
האם ניתן ללמוד לתואר שני בשנה אחת?
תואר שני בהבעה ויצירה - קבלה לשנה הנוכחית
האם ניתן עדיין להירשם לתואר שני לשנה הקרובה?
תואר שני בתנ"ך בשנה אחת
תואר שני ביהדות בשנה
המשך לתואר שני לבוגרי פסיכולוגיה - תואר בשנה
תואר שני בלימודי סביבה - האם ניתן לסיים בשנה?