רוצה פרטים על תואר ראשון בערבית?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר ראשון בערבית

רוצה לדעת על תואר ראשון בערבית? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


ערבית לתואר ראשון

 

השפה הערבית הינה אחת השפות הנפוצות ביותר בתבל. מדובר בשפה הרשמית של עשרות מדינות ברחבי העולם אשר רובן ממוקמות במזרח התיכון, באסיה, בצפון אפריקה ובמזרח אירופה. ניבים רבים יש לשפה הערבית והשפה מתחלקת לשני סוגים עיקריים – ערבית מדוברת וערבית ספרותית.

 

השפה הערבית המדוברת- בה נכללים מספר רב של דיאלקטים שונים, ביניהם, ערבית לבנונית, ערבית מצרית או ערבית פלסטינית, ולערבית ספרותית- בה משתמשים לכתיבה, לתקשורת וללימודים אקדמים. חשיבותה של השפה הערבית הספרותית היא רבה מאחר וזו השפה של שפת הקוראן.

 

מדוע ללמוד לתואר ראשון בערבית?

 

לימודי תואר ראשון בערבית הינם לימודים אשר פותחים בפני הבוגרים דלתות רבות. ידע בשפה הערבית בישראל נחשב ליתרון משמעותי גם במקומות אשר אינם עוסקים ביחסים בינלאומיים. לדוגמא, ידע בערבית מאפשר מתן מענה בערבית ללקוחות הדוברים את השפה ואו ניהול עסקים עם תושבים ערבים בשפתם.

 

כמו כן, הערבית בישראל הינה השפה השנייה הרשמית של המדינה ומקומה בולט גם באמצעי התקשורת. לימודי ערבית משמשים כלי חיוני גם עבור אלו השואפים להשתלב בזרועות הביטחון.

 

מלבד היתרונות הרבים במסגרת התעסוקה העתידית, תואר בערבית הינו תואר מרתק. השפה הערבית הינה שפה עשירה ומעניינת אשר כתביה הפכו למשמעותיים עבור מילוני בני אדם ברחבי העולם. מדובר בשפה רומנטית אשר דרכה זוכה הסטודנט להכיר פסיפס תרבותי מורכב.

 

סטודנטים בקורס לערבית מפליגים במהלך לימודיהם לכתביהם של פילוסופים ערבים רמי מעלה. כמו כן, פילוסופים יהודים ורבנים חשובים כתבו אף הם את כתביהם בערבית. המפורסמים ביניהם הינם רבי יהודה הלוי והרמב"ם.

 

  • היכנסו לקבלת פרטים על מלגות

 

מבנה הלימודים

 

תואר ראשון בערבית ניתן ללמוד במגוון מוסדות לימוד כאשר ישנם הבדלים בין מוסד למוסד. לדוגמא, תוכנית הלימודים באוניברסיטת תל אביב עוסקת בלימודי ערבית לצד לימודי תרבות האסלאם. לעומתה, תוכנית הלימוד באוניברסיטת בר אילן הינה בעלת נגיעות רבות יותר ללימודי הערבית היהודית ומשמעותה של הערבית במסגרת העימות הישראלי-ערבי.

 

תוכניות לימוד

 

הלימודים יכולים להיערך הן במסגרת חד חוגית והן במסגרת דו חוגית. סטודנטים בתוכנית הלימודים החד חוגית זוכים להכיר את השפה הערבית על בוריה ובסופם של הלימודים נחשבים הם למומחים בתחומם. סטודנטים אשר לומדים ערבית במסגרת הדו חוגית משלבים את לימודי השפה עם תואר נוסף וזוכים בשילוב תארים מרתק (לדוגמא, יחסים בינלאומיים וערבית או משפטים וערבית).

 

מסלולי הלימוד

 

לימודי ערבית באקדמיה מוצעים במגוון מסלולי לימוד בהם: המסלול לתואר ראשון בשפה וספרות ערבית, המסלול לתואר ראשון בשפה ותרבות ערבית, תואר ראשון במזרחנות או תואר ראשון באסלאם. המעוניינים לעסוק בהוראת השפה יוכלו לשלב יצויין את לימודי התואר הראשון בשפה הערבית עם תעודת הוראה בערבית.

 

נושאי לימוד

 

בלימודים לתואר ראשון בערבית הסטודנטים רוכשים ידע ובקיאות ביסודות השפה הערבית וכן בספרות, בהיסטוריה ובתרבות הערבית. תוכנית הלימודים מפגישה את הסטודנטים עם השפה הערבית המדוברת והספרותית ומפתחת את יכולותיהם ואת שליטתם בשפה.

בין נושאי הלימוד הנלמדים בתוכנית:

 

  • פרקים בתולדות האסלאם
  • פרשנות הקוראן
  • היסטוריה של האסלאם
  • ערבית מדוברת
  • תולדות הספרות הערבית
  • טקסטים בקוראן
  • תרבות ערבית תרבות האסלאם
  • תחביר
  • ערבית שימושית
  • ועוד...

 

תנאי הקבלה

 

  • תעודת בגרות בציון ממוצע 80 לפחות
  • ציון פסיכומטרי 500 לפחות
  • ידיעת הלשון הערבית בהיקף של 4 יחידות לימוד או 5 יח"ל בבחינות הבגרות
  • מועמדים שלא למדו ערבית ברמת בחינת הבגרות יידרשו לעמוד בבחינת כניסה מחלקתית בערבית

 

קיראו עוד על: תנאי קבלה

 

היכן לומדים?

 

לימודי ערבית לתואר ראשון ניתן ללמוד במגוון מוסדות בישראל כגון:

 

  • אוניברסיטת תל-אביב: בחוג לשפה וספרות ערבית ניתן ללמוד לתואר ראשון שהיקפו 3 שנים, ומוצע במסלול דו חוגי, או במסלול חד חוגי מורחב. תחומי ההתמחות כוללים: דת האסלאם, לשון ערבית, ספרות קלאסית, וספרות מודרנית.

 

  • מכללת אורנים (קריית טבעון): במכללת אורנים מתקיימים לימודי השפה הערבית והוראתה לתואר ראשון, הלימודים משלבים תעודת הוראה לבתי ספר על יסודיים.

 

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן): הלימודים בחוג לספרות ושפה ערבית בבר אילן נוגעים במגוון סוגיות בספרות קלאסית ומודרנית, בבלשנות ערבית, ועוד.

 

  • המרכז האקדמי שלם (ירושלים): במרכז האקדמי שלם יכולים סטודנטים מצטיינים ללמוד תואר דו חוגי עם תכנית בלימודי המזרח התיכון והאסלאם, שבה מושם דגש על לימודי ערבית ועל תרגול השפה הערבית באופן מעשי עם דוברי השפה.

 

מה עושים עם תואר בערבית?

 

כאמור, השפה הערבית הינה השפה השנייה הרשמית בישראל. אי לכך, מועמדים לעבודה בתחומים העוסקים מול המגזר הערבי נהנים מיתרון משמעותי כאשר הם שולטים בשפה הערבית. ידיעת השפה הערבית מאפשרת גם קידום בזרועות הביטחון ובמוסדות ממשלתיים. בוגרים רבים בתחום פונים גם לאפיקים עצמאיים ומנהלים עסקים עם גורמים דוברי ערבית.

 

בנוסף, בוגרים הדוברים את הערבית על בוריה יכולים להשתלב באמצעי מדיה כגון פורטלי החדשות, העיתונאות הכתובה ועוד.

 

לימודי ערבית הינם לימודים לתואר ראשון המאפשרים גם המשך ללימודי תואר שני, אם בתחום הערבית ואם בתחומים אחרים. קיימות תכניות לתואר ראשון במסגרתן ניתן לשלב בין לימודי תחום זה, ובין לימודי תחומים נוספים, למשל לימודי חינוך לחברה הערבית, במסגרתם משלבים את התואר עם לימודי חינוך מיוחד.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר ראשון בערבית?

רוצה לדעת יותר על תואר ראשון בערבית?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר ראשון בערבית