רוצה פרטים על לימודי ביבליותרפיה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי ביבליותרפיה

רוצה לדעת על לימודי ביבליותרפיה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס ביבליותרפיה

 

ספרות נפשית

 

טקסטים ספרותיים הם אמנות לכל דבר – כמו כל אמנות אחרת, גם הכתיבה והקריאה מעוררות רגשות בקורא – לכל אדם פרשנות שונה בנוגע לטקסט שאותו הוא קורא, לכל אדם מידת הזדהות שונה עם הטקסט וחשוב מכל – הטקסט נוגע בכל אדם במקום אחר בלבו. התחושות והרגשות הנובעים בעת הקריאה או הכתיבה מאפשרים הצצה אל התת-מודע של אותו האדם.

 

ביבליותרפיה היא שיטה טיפולית השייכת לתחום התרפיה באמנות, שאף הוא חלק מתחום רחב יותר – הרפואה המשלימה. הביבליותרפיה שמה דגש על מתן חשיבות נכבדת לרגשות ולמחשבות הנובעים מהמטופל כתוצאה ישירה מקריאה או מכתיבה של טקסט ספרותי; כמו בשיטות הטיפוליות הקלסיות – כפסיכותרפיה או כפסיכולוגיה, גם כאן המילים משמשות לביטוי, אלא שבשיטה זו המילים הספרותיות הן גם שער לנפשו של המטופל – ובאמצעותן מביע המטופל לסיפור האישי שלו.

 

השיטה מתאימה בהחלט לעבודה עם אנשים בגילאים מגוונים ולעבודה עם אוכלוסיות שונות. לכל אדם יותאם הטיפול על פי גילו ומאפייניו האישיים האחרים והיא מועילה במיוחד במקרים של אוכלוסיות שעברו טראומות או משברים קשים, ומתקשות להביע את עולמן הרגשי באמצעים ישירים יותר.

 

הביבליותרפיסט – ספרן הנפש

 

מטרת קורס ביבליותרפיה היא להכשיר את משתתפיו לתהליך של טיפול בשיטה – הן במבוגרים והן בילדים. בוגרי הקורס רוכשים שיטת טיפול יעילה הפותחת צוהר לתת מודע של האדם וחיבור לרגשותיו. הקורס מיועד לפסיכולוגים, לאנשי חינוך והוראה, למורים, ליועצים חינוכיים, לעובדים סוציאליים, למדריכים ולמטפלים בגישות שונות, המעוניינים להעמיק את ידיעותיהם ולרכוש ידע בשיטת טיפול זו.

 

השיטה מאפשרת לאתר בקרב המטופלים, באופן בלתי אמצעי, גורמים למצוקה נפשית, מתוך חיבור לרגשות בלתי-מודעים הנחשפים במהלך הטיפול והכתיבה. בטיפול הביבליותרפי יוזם המטפל שיח בין טקסטים פנימיים שכותב המטופל ובין טקסטים חיצוניים. המטפל למעשה מזמן תהליכים רב-רובדיים תוך שהוא מציע אסטרטגיות התערבות שהמטופלים מוזמנים להיעזר בה.

 

על הלימודים

 

לימודי ביבליותרפיה מקנים למשתתפים את המיומנויות שיסייעו להם להביא את המטופלים להכרה ברצונות ובמאווים הפנימיים שלהם, תוך שמירה על המרחב האישי והטיפולי. במהלך הלימודים נחשפים המטפלים לעתיד לטכניקות הנדרשות לעבודה עם אוכלוסיות שונות והם לומדים להתאים את שיטות העבודה לצרכים ולמטרות המסוימות של המטופל.

 

מסלולי הלימוד האפשריים בארץ הם לימודי תעודה המתפרשים על פני שלוש שנים ומוצעים ללימוד במכללות השונות ברחבי הארץ. למסלול זה מתקבלים בעלי תואר ראשון בחינוך, בחינוך מיוחד, בפסיכולוגיה, במדעי ההתנהגות או באמנות. לחסרי רקע באמנות נדרשות בדרך כלל שעות השלמה בנושא. ניתן גם ללמוד תחום זה במסגרת לימודי תואר ראשון באמנות וכן כמסלול לתואר שני, באוניברסיטת חיפה לדוגמה. תחום זה מושך אליו אף את חובבי הספרות המוצאים כי לימודים אלה מאפשרים להם התפתחות אישית.
 

 

מוסדות לימוד

 

בין מוסדות הלימוד שבהם ניתן ללמוד קורס ביבליותרפיה:

 

  • מכללת סמינר הקיבוצים.
  • מכללת אורנים.
  • המכללה האקדמית בית ברל.
  • המכללה האקדמית גליל מערבי.

 

תכנית הלימוד

 

הקורס מציע למשתתפים היכרות והתנסות אישית בשילוב עם היבטים תיאורטיים עיוניים ועם סדנאות קבוצתיות המעוררות למעורבות אישית.

 

תכניות הלימוד בקורס זה כוללות נושאים כגון:

 

  • פסיכופתולוגיה
  • פסיכותרפיה
  • פסיכולוגיה התפתחותית
  • בחירת טקסטים
  • ביבליותרפיה ויצירתיות
  • כתיבה יוצרת
  • כתיבה כמארגנת חוויות נפשיות
  • התנסות בכתיבה
  • אספקטים לא מילוליים של המילה
  • ועוד

 

בוגרי הקורס רוכשים שיטת טיפול יעילה המאפשרת גישה לרבדים של התת-מודע וחיבור בלתי אמצעי לרגשות לא-מודעים. בתום הלימודים מוכשרים הבוגרים לטפל בילדים ובמבוגרים באמצעות כתיבה וקריאה של טקסטים ספרותיים, הן במוסדות שונים והן כעצמאים.

 

סיפור הנפש

 

הביבליותרפיה היא שיטה חדשה יחסית; באמצעות הקריאה והכתיבה של סיפורים בדיוניים יכול המטופל לגלות בתוכו רגשות כפחד, חרדות, חששות, כעסים, רצונות, תסכולים או אי שביעות רצון ולהתחבר אליהם באופן מודע. מגיל צעיר כולנו אהבנו לשמוע סיפורים, ובגילאים מאוחרים אנחנו אוהבים לקרוא או אפילו לכתוב בעצמנו – ההזדהות עם סיטואציה המרוחקת לכאורה מחיינו הפרטיים, מסייעת בהתמודדות אובייקטיביות יותר עם קונפליקטים בתוך חיינו האישיים. לימודי ביבליותרפיה ילמדו אתכם לרתום את כוחן של המילה הכתובה ושל אותה הזדהות לצרכים טיפוליים שונים – ולטובת מטופלייך.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי ביבליותרפיה?

רוצה לדעת יותר על לימודי ביבליותרפיה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד לימודי ביבליותרפיה
שאלות הגולשים בנושא
לימודי ביבליותרפיה לאחר תואר בספרות אנגלית
מועד פתיחתם של לימודי ביבליותרפיה