רוצה פרטים על לימודי פסיכותרפיה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

כל מה שחשוב לדעת על קורס פסיכותרפיה

רוצה לדעת על לימודי פסיכותרפיה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי פסיכותרפיה

 

נפש האדם

 

פסיכותרפיה היא מונח כללי המתייחס לטיפול פסיכולוגי על סוגיו השונים. שיטה זו מטפלת במקרים של חוסר איזון נפשי הנובע ממשברים רגשיים וממצוקות והיא עושה שימוש במגוון שיטות טיפוליות, כאשר בכולן מתקיימת אינטראקציה בין המטפל למטופל. עם התפתחות הרפואה ההוליסטית נוספו גישות ותיאוריות לטיפול במצבים שונים, ומהן צמחו שיטות טיפול נוספות.

 

כדי להיות פסיכולוג קליני יש ללמוד לקראת תואר ראשון ושני בפסיכולוגיה, לעשות התמחות ארוכה ולעבור את כל המבחנים הדרושים. לעומת זאת, כיום יש אפשרויות רבות ללימודי פסיכותרפיה שאינם אקדמיים, אלא במסגרות של לימודי תעודה או לימודי המשך, כחלק מלימודי רפואה משלימה; במסגרת זו מציעות המכללות השונות ובתי הספר העוסקים בתחום קורסים ומסלולים ללימודים בתחומי הפסיכותרפיה השונים כסוגים שונים של טיפול קוגניטיבי או התנהגותי, פסיכותרפיה הוליסטית, פסיכותרפיה רוחנית בהשראת הבודהיזם למשל, כפסיכודרמה ועוד.

 

תכניות הלימודים משלבות לעתים תחומים שונים באופיים, מה שיוצר פסיפס מרתק של ידיעות המשלימות אחת את השנייה ויוצרות סל מלא של כלים טיפוליים בעבור המטפלים.

 

גולשים שביקרו בעמוד זה קראו גם על:

 

 

המסלול שלכם

 

קיימים בארץ מסלולים רבים ושונים ללימודי פסיכותרפיה; כדאי לשים לב לתנאי הקבלה ללימודים, להיקף השעות שלהם, לרמתם ולנושאים הנלמדים בהם. חלק מהקורסים ניתנים כהעשרה או כהתמחות בעבור אנשי מקצוע בעלי תואר שני בלבד – דוגמת פסיכולוגים קליניים או אנשים מתחומי טיפול נוספים.

 

מבין הנושאים הנלמדים בקורסים השונים:

 

  • נשימה נכונה
  • גישות טיפוליות
  • גוף האדם
  • דמיון ומטפורות
  • יחסי מטפל-מטופל
  • זרימה אנרגטית
  • מבוא לפסיכולוגיה
  • ועוד


הקורסים המתאימים לאנשים חסרי רקע אקדמי בתחום נמשכים מספר חודשים בלבד – לרוב יימשכו ארבעה חודשים לפחות אך יש בהחלט מסלולים ארוכים יותר, הנפרשים על פני שנתיים או שלוש. מסלולי לימוד נוספים ומקיפים קיימים במסגרת לימודי רפואה אלטרנטיבית ואלה מעניקים לבוגריהם תעודת מטפל.

 

ההכשרות השונות

 

חשוב להדגיש כי בוגרי הקורסים והמסלולים הללו אינם נחשבים לפסיכולוגים ואין באפשרותם יכולים לעבוד או להציג את עצמם כפסיכולוגים; עם זאת, הם בהחלט יכולים לטפל באנשים במסגרת ההתמחות שלהם.

 

בוגרי הקורסים והמסלולים השונים יוכלו לעבוד כפסיכותרפיסטים בתחום ההתמחות שלהם במסגרות רבות ומגוונות; ניתן לעבוד במסגרת בתי חולים, קופות החולים, מרפאות פרטיות, במכונים לרפואה משלימה ועוד. אפשרות נוספת היא להנחות קבוצות (הנחיית קבוצות) העוסקות בפסיכודרמה ובנושאים נוספים בתחום זה. אם חלמתם להיות מטפלים, אפשר אף להפוך לעצמאיים בתחום הפסיכותרפיה.

 

לימודי פסיכותרפיה מוכרים

 

חלק מתכניות הלימוד מוכרות על ידי ארגונים בתחום הטיפול בישראל. האיגוד הישראלי לפסיכותרפיה מכיר במספר תכניות לימוד תלת שנתיות הכוללות התנסות מעשית של לפחות שנתיים בבריאות הנפש ועומדות בכל התנאים הנוספים שמגדירים באיגוד. האגודה הישראלית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית מגדירה אף היא מספר מוסדות ותכניות שעומדות בקריטריונים של תקנון האגודה.

 

חשוב להדגיש כי התכניות אינן מיועדות להסמכה של מטפלים, אלא להקניית כלים למי שכבר עוסקים בטיפול וברשותם ניסיון מקצועי.
 

תכנית הלימודים

 

כמה דוגמאות להתמחויות אפשריות בתחום:

 

  • פסיכותרפיה באוריינטציה פסיכואנליטית – תכנית זו מקנה לסטודנטים ידע מקיף בפסיכותרפיה, כמו גם מיומנויות טיפוליות, והיא מוכוונת גישות פסיכו-דינמיות קלסיות בשילוב גישות עדכניות – החל מפרויד, דרך התיאורטיקנים של יחסי האובייקט ועד לפסיכולוגיית העצמי. התכנית מיועדת לעוסקים בתחום הטיפול המעוניינים להרחיב את ההשכלה וההבנה שלהם בתיאוריה ובפרקטיקה הטיפולית הפסיכודינמית.

 

  • פסיכותרפיה התייחסותית - גישה המניחה במרכז את העיסוק במערכות יחסים, החל מהילדות המוקדמת ועד להווה. הטיפול על פי הגישה מתרכז במערכת היחסים הנוצרת בין המטפל לבין המטופל, כאשר זו משמשת כמצע לעיבוד של חוויות אישיות. ההתמחות מתאימה לאנשי מקצוע בעלי ניסיון בפסיכותרפיה פסיכואנליטית.

 

  • פסיכותרפיה התנהגותית וקוגניטיבית – התמחות העוסקת בטיפול בהפרעות נפשיות ובלקויות למידה. במסגרת הטיפול הקוגניטיבי, נעשה ניסיון לשנות את דפוסי החשיבה הבלתי סדירים שלו.

 

  • פסיכותרפיה באמנויות – טיפול באמצעות עזרים אמנותיים. בבסיס הגישה כי הביטוי האמנותי מאפשר לתחושות המודחקות להיחשף.

 

תנאי קבלה

 

תנאי הקבלה לפסיכותרפיה משתנים בין המסלולים והמוסדות. בדרך כלל, מיועדות התכניות למטפלים מנוסים, בעלי תואר שני לפחות בפסיכולוגיה. לעיתים יכולים להתקבל גם בעלי תואר שני טיפולי בתחומים משיקים כגון עבודה סוציאלית, פסיכיאטריה, טיפול באמנות, קרימינילוגיה, קלינאות תקשורת, לקויות למידה, ריפוי בעיסוק ועוד.

 

כמו כן, נדרש ניסיון מקצועי של מספר שנים בתחום הטיפול במסגרות רלוונטיות. המועמדים נדרשים לעבור ראיונות קבלה לבדיקת התאמתם. במרבית המוסדות המועמדים נדרשים לעבור בעצמם טיפול פסיכותרפי כחלק מן ההכנה ללימודים.
 

מוסדות

 

הפסיכותרפיה נלמדת במסגרות שונות, בתוכניות לימודים שונות ובהיקפי שעות לימוד שונים:

 

בדרום

 

  • המכללה האקדמית אחוה (סמוך לגדרה) - ביחידה ללימודי תעודה של המכללה האקדמית אחוה מתקיים קורס מטפלים בפסיכותרפיה הומניסטית. זוהי תכנית דו שנתית המיועדת למטפלים מנוסים ולבוגרי תואר אקדמי במקצועות כגון פסיכולוגיה, קרימינולוגיה, חינוך מיוחד וטיפול באמנות.

 

בירושלים

 

  • מכון מגיד – מכון ללימודי המשך מיסודה של האוניברסיטה העברית בירושלים: מציע שתי תכניות לימוד המיועדות לאנשי מקצוע בתחומים הטיפוליים בעלי תואר שני. תכנית הלימודים תועבר על ידי אנשי אקדמיה ובעלי מקצוע בכירים מתחומי הפסיכולוגיה הקלינית, הפסיכיאטריה, הפסיכואנליזה, הטיפול המשפחתי, הטיפול בילדים והפסיכותרפיה. התוכנית מוצעת לתלמידים בהיקף של שנתיים או של שלוש שנים.

 

במרכז 

  

  • מכללת רותם - במכללת רותם להכשרה מטפלים בנפש האדם והמשפחה מתקיימת הכשרה תלת שנתית בתחום הפסיכותרפיה, אשר מתאימה למטפלים מנוסים משלל גישות וכן למי שמעוניינים להשתלב בתחום הטיפול.

 

בצפון

 

  • אוניברסיטת חיפה - בפקולטה למדעי הבריאות והרווחה של אוניברסיטת חיפה ניתן למצוא תכנית בתחום הפסיכואנליטי, שמיועדת לפסיכולוגים ופסיכיאטרים מנוסים.

  

בשרון

 

  • מכון אדלר – בדומה למכון מגיד מיועדת התוכנית לאנשי מקצוע מהתחום בעלי תואר שני. מציע תכנית לימודים הנמשכת שלוש שנים באווירה מעודדת ובאמצעות תרגולים אינטנסיביים. היקף התוכנית הוא 730 שעות לימוד והם מתקיימים לאורך שלוש שנים. לעומדים בתנאי הקבלה לקורס ייערך ראיון.

 

בפרישה ארצית

 

  • מכללת רידמן – מציעה תכנית מלאה ומקיפה ללימוד פסיכותרפיה גופנית-הוליסטית. משך התוכנית כחמש שנים והיא פתוחה לכולם. המגמה מעמידה מטפלים בעלי ערך מוסף, היודעים לזהות אלמנטים מכריעים במערכת היחסים שבין נפש, רוח וגוף, תוך שימת לב לאופי שגרת יומם של מטופלים, המשפיעים על מצבם הכללי הבריאותי. בתכנית לומדים עקרונות יסוד בפסיכולוגיה, ומתוודעים לגישות חדשניות בפסיכותרפיה גופנית. התכנית שמה דגש על התפתחות אישית, על לימוד תיאוריות פילוסופיות בתחום, על הקניית טכניקות ומיומנויות טיפוליות ועל התנסות קלינית. בשנים האחרונות של המסלול יתמחו התלמידים בבתי חולים ומוסדות ממשלתיים ופרטיים. המכללה מקיימת סניפים ברחבי הארץ.

 

לסיכום

 

תחום הפסיכותרפיה הוא תחום מרתק ביותר, ענף מאוד, ומציע שיטות שונות להתמודדות עם מצבים נפשיים רבים. היצע מסלולי הלימוד וההתמחות בתחום זה בארץ שופע במיוחד ולכן חשוב לבחור את המסלול המתאים לכם בצורה נבונה.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי פסיכותרפיה?

רוצה לדעת יותר על לימודי פסיכותרפיה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
שילוב בין לימודי רפואה משלימה לעבודה במשרד החינוך
לימודי פסיכותרפיה בחיפה
לימודי פסיכותרפיה גופנית
לימודי רפואה משלימה ברחובות - מה מומלץ?
לימודי פסיכותרפיה הוליסטית
הבדל בין לימודי פסיכותרפיה הוליסטית לגופנית?
לימודי רפואה משלימה לבעלי תואר בסיעוד