רוצה פרטים על לימודי גרונטולוגיה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני בגרונטולוגיה - לימודי זיקנה

רוצה לדעת על לימודי גרונטולוגיה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בלימודי זיקנה / גרונטולוגיה

 

הגרנטולוגיה מהווה ענף מתוך מדעי הביולוגיה והרפואה ומשמעותו חקר ההזדקנות והזיקנה. מטרתו של מדע זה הוא לחקור את הגורמים הביולוגיים המביאים לתהליכי ההזדקות, תוך התייחסות למאפיינים הפסיכולוגיים והסוציולגים של הזיקנה. חשוב להבחין בין לימודי הגריאטריה - חקר מחלות ההזדקנות, לבין גרונטולוגיה, חקר תהליכי ההזקנות.

 

לימודי תואר שני בגרונטולוגיה מיועדים לבוגרי תואר ראשון באחד ממקצועות הבריאות והסעד, כגון לחוקרי מדעי ההתנהגות, תחום הרפואה, תחום העבודה הסוציאלית וכדומה.

 

מטרת הלימודים

 

בתוכנית הלימודים שואפים להכשיר כוח אדם איכותי שיעסוק בטיפול וניהול שירותי הרווחה לדור המבוגר במדינת ישראל. מחקרים מוכיחים כי תהליך ההזדקנות בישראל הוא מהגבוהים בעולם. בישראל כיום חיים למעלה מ - 900 אלף קשישים.

 

אוכלוסייה זו, מאופיינת בקשיים של השתלבות במעגלי החיים ומצויה בתהליך של חשיפה גוברת לאובדנים בהיבטים השונים כגון בהיבט הפיזי, החברתי, הכלכלי, המנטלי- קוגנטיבי ועוד. עובדות אלו מצריכות היערכות באמצעות בנייה של מרכזי שירותים והכשרת כוח אדם מקצועי ומיומן על מנת שיוכל לעזור לטפל בצרכים המיוחדים של אוכלוסייה זו ולפשר את רווחתם של הקשישים ומשפחותיהם.

 

תוכנית הלימודים כוללת נושאי לימוד שונים, תיאוריות ומחקרים עדכניים מתחום הגרונטולוגיה ויישומן בהענקת תמיכה לפעולות והשירותים השונים בקהילות הקשישים בישראל, תוך התערבויות בנושאים חברתיים ובריאותיים שונים.

 

תוכנית הלימודים

 

קיימים שני מסלולים: מסלול עם תזה (מסלול מחקרי) ומסלול ללא תזה (מסלול עיוני).


בין קורסי החובה בלימודים אלה ניתן למצוא נושאים כגון: היבטים חברתיים-תרבותיים של הזקנה, ביולוגיה של ההזדקנות, פסיכולוגיה של הזקנה, מושגי יסוד באפידמיולוגיה, מערכת שירותים קהילתיים לקשישים, פתופיזיולוגיה של הזקנה ועוד.

 

בין קורסי הבחירה ניתן למצוא קורסים כגון: שואה וזקנה, התייחסות למוות, תזונה בגיל מבוגר, סוגיות בחיי דיירי בתי אבות ועוד.

 

 

תנאי קבלה

 

תנאי הקבלה לתואר שני בגרונטולוגיה כוללים הצגת תואר ראשון ברפואה, פיזיותרפיה, עבודה סוציאלית, מדעי ההתנהגות, מדעי החברה, סיעוד, ריפוי בעיסוק, חינוך, מדעי החיים וכלל מקצועות הבריאות.

 

בעל ציון ממוצע בתואר הראשון של 80 ומעלה. מעבר בחינה בהבנת טקסט באנגלית בציון 70 ומעלה ומכתבי המלצה ממרצים או מאנשי מקצוע מהתחום.

 

היכן לומדים? 

  • אוניברסיטת בן-גוריון (באר שבע) - תוכנית הלימודים של אוניברסיטת בן-גוריון כוללת שני מסלולים: מסלול עם תזה וללא תזה. המטרה המרכזית של תוכנית הלימודים הינה שיתוף פעולה עם גורמים בקהילה על מנת לפתח את המחקר בתחום הזיקנה. בתכנית ניתן ללמוד בכמה מגמות - מגמת ניהול הטיפול, ומגמת שירותים לקשישים.

 

  • המכללה האקדמית נתניה - במכללה האקדמית נתניה מתקיימת תכנית לתואר שני MA בניהול בגרונטולוגיה, שבה ניתן לרכוש ידע וכלים להתמודדות עם אתגרי העתיד הנוגעים לאוכלוסיית העולם המזדקנת. אורך התכנית שנתיים והיא מתאימה לאנשים עובדים.

 

  • המסלול האקדמי המכללה למינהל (ראשון לציון) - ניתן ללמוד תחום זה כהתמחות, במסגרת תואר שני בלימודי משפחה. כמו כן, מתקיימת תכנית לימודי תעודה שאותה ניתן לשלב במסלול ה - MBA במימון.

 

  • אוניברסיטת חיפה - תוכנית הלימודים כוללת התמחויות כגון מדיניות ומינהל, שבה מכשירים סטודנטים לתפקידי ניהול בארגונים ובמוסדות המטפלים בזקניםומקנים כלים לשפר את השירותים לאוכלוסיית הזקנים. סטודנטים אשר יבחרו בהתמחות זו זכאים לתעודה ממשרד העבודה לניהול מעונות לזקנים. כמו כן מתקיימת התמחות טיפול בזקן ומשפחתו,  מטרת התוכנית הינה להכשיר את הסטודנטים למחקר ולטיפול בזקנים. התמחות בטיפול בזקן ובמשפחתו תרחיב ותעמיק את הידע של הסטודנטים בתחום הטיפול ובתחום העבודה עם זקנים.

 

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן) - התואר השני בתחום זה  באוניברסיטת בר אילן הוא פרי שיתוף פעולה בין החוג המשולב למדעי החברה עם הפקולטה למדעי החיים. ניתן ללמוד במסלול בדגש מדעי החיים או במסלול בדגש במדעי החברה.

 

  • המכללה האקדמית עמק יזרעאל (סמוך לעפולה) - התואר השני בגרונטולוגיה קהילתית במכללה האקדמית עמק יזרעאל נפרס על פני שנתיים ומתקיים במתכונת נוח לשילוב עם עבודה. ניתן לבחור בין מסלול מחקרי למסלול ללא תזה. הלימודים כוללים התמחות ייעוץ גרונטולוגי.

 

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות לימודים נוספים, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

 

אפשרויות תעסוקה

 

קיימות אפשרויות מרובות לתעסוקה במגוון רחב של עיסוקים, לדוגמה בטיפול ובניהול בבתי אבות, מרכז יום, קופות חולים, עיריות, לשכות רווחה, עמותות הדרכות לגיל השלישי ובעוד אפשרויות תעסוקה מרובות. מי שמשלימים תואר מחקרי יכולים להמשיך לתארים מתקדמים (דוקטורט) וכך לפתוח דלת לתפקידים במכוני מחקר בתחום הזיקנה. אפשרות נוספת העומדת בפניהם היא הקמה וניהול של חברות ומיזמים פרטיים לשירותים לרווחת אנשים בגיל השלישי.

רמות שכר


מכיוון שקיים היצע תפקידים נרחב בתחום זה, גם המשכורות בו נעות בקשת רחבה למדי. השכר הממוצע בתחום נע בין 9,000 - 10,000 שקלים לחודש, עובדים סוציאליים העוסקים בתחום הסיוע לקשישים משתכרים לרוב בין 7,000 - 8,000 שקלים. מנהלים רפואיים בבתי אבות מגיעים למשכורות שבין 18,000 - 25,000 שקלים, עובדים ותיקים ובעלי ניסיון יכולים להגיע למשכורות גבוהות אף יותר.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי גרונטולוגיה?

רוצה לדעת יותר על לימודי גרונטולוגיה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
תואר שני בגרונטולוגיה - האוניברסיטה העברית או בן גוריון?
לימודי גרונטולוגיה במוסד לימודים דתי
הרשמה לתואר שני בגרונטולוגיה
תואר שני בגרונטולוגיה - תנאי קבלה
תואר שני בגרונטולוגיה - מהם תנאי הקבלה?
לימודים לתואר שני בגרונטולוגיה - תנאי קבלה
לימודי תואר שני בגרונטולוגיה - איפה יש?