רוצה פרטים על התפתחות הילד לתואר שני?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי התפתחות הילד לתואר שני - יוצא לך לעבוד עם ילדים ומתבגרים?

רוצה לדעת על התפתחות הילד לתואר שני? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני בהתפתחות הילד
 
פרח שלי
 
לתחום התפתחות הילד יש כמה הורים; תחום זה יכול להיות קשור לפסיכולוגיה של האישיות, כלומר – לדרכים בהן מושפע גיבוש או עיצוב אופיו של האדם מגורמים הקשורים, למשל, לשכונה שבה גדל, לבית הספר שבו התחנך, למשפחה שלו וכן הלאה. התחום יכול לנבוע גם מן הדאגה לבריאות הילד, כאשר כאן נכנסים גורמים של התפתחות התפישה השכלית, יכולות הוויסות הרגשי, פיתוח בריא ותקין של חמשת החושים וכדומה. לבסוף, בגיל בית הספר יש חשיבות למחקר התפתחות הילד בפן החינוכי, הן בשל אספקטים של כישורי למידה וקוגניציה, הן בשל היבטים מוטוריים המתגלים בסדנאות יצירה, בשיעורי ספורט או בהפסקות פעילות, והן בשל הפן החברתי התנהגותי של הילד, בכיתה ובמגרש המשחקים. בכל מקרה, תכניות המוסמך בהתפתחות הילד פועלות, על פי רוב, במסלולים לקבלת תואר שני במדעי החברה
 
על הלימודים לתואר שני
 
מסלול לתואר שני בהתפתחות הילד מקנה לסטודנטים ידע תיאורטי ומחקרי בתהליכים גופניים, שכליים, רגשיים וחברתיים אצל ילדים ובני נוער. בחלק מן התכניות יכולים התלמידים לבחור להתמקד בתחומי התמחות ספציפיים, כגון: ילדים עם בעיות התפתחות, מסגרות אומנה ומצבי אימוץ, גירושין, התעללות בילדים ועוד. בתכניות אחרות היצע תחומי ההתמחות מוגבל יותר, מכיוון שמראש התכנית מוגדרת לתחום ספציפי באופן ממוקד.
 
 
מתכונת הלימוד
 
הלימודים נמשכים שנתיים, כשהלימודים מתקיימים ביום אחד או ביומיים בכל שבוע. קיימים מסלולים הכוללים תזה, ומסלולים עיוניים ללא כתיבת תזה, לבחירת התלמיד. במסלול תזה ייתכן שהלימודים יימשכו גם שלוש שנים. התכנית לתואר שני כוללת קורסי חובה בנושאי ליבה, כגון: פסיכופתולוגיה התפתחותית, מתודולוגיה מחקרית, שיטות תצפית על הורים וילדים, סטטיסטיקה במחקר התפתחותי, פרקטיקום מחקרי ועוד. בנוסף, הסטודנטים יכולים לבחור להשתתף בקורסים בנושאים נוספים. יתר על כן, הלימודים כוללים הגשת פרויקט מסכם, המתבסס על הניסיון המעשי משדה הפעילות המקצועית הספציפי של הסטודנט.
 
נושאי לימוד מרכזיים
 
  • יחסי גומלין בין מטפל לילד
  • ילדים מאומצים
  • התפתחות בגיל ההתבגרות
  • טראומות במשפחה
  • אוטיזם ולקויות התפתחותיות
  • רווחת ילדים ובני נוער
  • בקרת איכות של מעונות ומשפחתונים
  • ילדים במסגרות אומנה
  • התפתחות רגשית וחברתית אצל ילדים
  • תהליכי וויסות ועיבוד חושי     
  • השפעת גירושין והליכי גירושין משפטיים על ילדים
  • ועוד
  • יחסי הורים וילדים בתרבויות שונות ובמעמדות חברתיים שונים     
 
 
תנאי קבלה
 
מתקבלים בוגרי תואר ראשון במגוון תחומים בציון ממוצע מינימלי של 85. במקרים מסוימים ניתנת עדיפות בקבלה ללימודים לבעלי תואר ראשון בחינוך, מדעים קוגניטיביים, פסיכולוגיה ותחומים דומים. לעיתים, ישנה דרישה נוספת לניסיון של לפחות שלוש שנים בעבודה הנוגעת לילדים. קבלה ללימודים במסלול הכולל פרקטיקום, תמיד מחייבת ניסיון בעבודה עם ילדים. בנוסף, בחלק מן המקרים, המועמדים נדרשים לעבור גם ראיון קבלה ומבחן מיון באנגלית. דרישה אפשרית נוספת היא מכתבי המלצה מגורם אקדמי ומגורם מקצועי, והגשת קורות חיים.
 
 
שכר לימוד
 
במוסדות ציבוריים, שכר הלימוד הוא אוניברסיטאי. בשנת תשפ"ב עמד גובה שכר הלימוד האוניברסיטאי על 14,042 שקלים. הסכום משתנה משנה לשנה לפי קביעת המל"ג. במוסדות לימוד פרטיים, עשוי שכר הלימוד להיות גבוה יותר.
 
מוסדות לימוד
 
  • המכללה האקדמית הדסה (ירושלים) - במכללה האקדמית הדסה מציעים תכנית לתואר שני בהתפתחות הילד עם צרכים מיוחדים. מסלול זה ייחודי בהתמקדות בהתפתחות הילד מגיל לידה עד 18 שנים.
 
  • אוניברסיטת חיפה – באוניברסיטה זו פועלת תכנית בינתחומית, הפונה לקהלים מגוונים, ולא רק למטפלים ופסיכולוגים, אלא לאנשי מקצוע מנוסים העוסקים בנושאים הנוגעים לילדים, ובכלל זה גם: עורכי דין, שופטים בבתי דין לנוער, נציגי ציבור, אחיות, פיזיותרפיסטים ועוד.

 

  • אוניברסיטת בר אילן (רמת גן) – המגמה להתפתחות הילד באוניברסיטת בר אילן פועלת כחלק מבית הספר לחינוך, ולפיכך האוריינטציה של התכנית לתואר השני, גם היא – חינוכית. בנוסף, התכנית מתמקדת בתינוקות ובילדים בגיל הרך. 
 
אפשרויות תעסוקה

מטרת תכניות אלה היא כאמור לסייע לאנשי מקצוע לשדרג את הכלים שברשותם. בעזרת הידע הנרכש יכולים אנשי חינוך, עובדים סוציאליים, עובדים במקצועות פרא רפואיים כגון ריפוי בעיסוק או קלינאות תקשורת ליישם שיטות התערבות חדשניות הנוגעות לעבודה עם ילדים.

בחלק מן המוסדות כוללים הלימודים התמחויות שבעזרתן ניתן להרחיב את אפשרויות התעסוקה, בין היתר ניתן להשתלב בתחום הדרכת ההורים, או בהדרכה לגיל הרך וייעוץ לגנים ומסגרות טיפוליות.

מי שמשלימים תואר שני עם תזה יכולים להמשיך לתואר שלישי וכך לפתוח דלת לקריירה מחקרית במוסדות אקדמיים או גופי מחקר.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על התפתחות הילד לתואר שני?

רוצה לדעת יותר על התפתחות הילד לתואר שני?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד התפתחות הילד לתואר שני
שאלות הגולשים בנושא
האם תואר שני בהתפתחות הילד נחשב לפרקטי?
תואר שני בהתפתחות הילד - מבחן באנגלית כתנאי קבלה
תואר שני בהתפתחות הילד אחרי לימודי פסיכולוגיה
תואר שני בהתפתחות הילד לאחר תואר בחינוך
תואר שני בהתפתחות הילד לדיאטניות קליניות
לימודי תואר שני בהתפתחות הילד - סיכויי קבלה
מתי יש יום פתוח לתואר שני בהתפתחות הילד?