רוצה פרטים על תואר שני במדעי הרוח?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני מדעי הרוח

רוצה לדעת על תואר שני במדעי הרוח? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני מדעי הרוח

 

מדעי הרוח, כשמם, עוסקים בעניינים של "רוח", כלומר בכל מה שאינו חומרי, מוחשי או פיזי. משום כך, חוקרים רבים מתחבטים בסוגייה כיצד ניתן לקרוא לדיסיפלינות השונות הנלמדות במדעי הרוח מדעים, שהרי, לא ניתן למדוד או לחקור בצורה אמפירית עניינים שב"רוח". עם זאת, לכל דיספלינה במדעי הרוח קיימת דרך ייחודית לבחינה ולניתוח של מאפייניה.

 

ההיסטוריון למשל, עוסק בחשיפת "עובדות" היסטוריות שהתרחשו בתקופות מוקדמות יותר ולשם כך עליו לרכוש את הכלים המתאימים שבאמצעותם יוכל לכתוב לחקור את ההיסטוריה.

 

תחום מדעי הרוח עוסק בתיאוריות ובחקר מאפיינים שלא ניתנים להוכחה מדעית. המסלולים ללימודי תואר שני במדעי הרוח מאפשרים לסטודנטים להעמיק את ידיעותיהם ולהתמחות באחד מתחומי הרוח וביניהם: פילוסופיה, ספרות, מדעי היהדות, בלשנות, תאולוגיה, היסטוריה וארכיאולוגיה, גיאוגרפיה, תולדות האמנות ומוסיקה.

 

תוכנית הלימודים

 

ישנם מספר תחומים הנלמדים כתואר שני במדעי הרוח ביניהם:

 

  • לימודי תואר שני בספרות - בתוכנית לימודים זו לומדים הסטודנטים להעמיק ולהרחיב את ידיעותיהם הספרותיות תוך קריאה בקורתית ולמידת מתודולוגיות מחקר מגוונות בספרות. לימודים אלה מתקיימים בכמה מסלולים שונים המוצעים במוסדות השונים כשהמשותף לרוב המסלולים הוא העיסוק בהשוואה בין הספרויות השונות בכל תקופה.

    לימודי תואר שני בספרות כוללים תחומי לימוד וקורסים רבים, ביניהם: תרבות ישראל- ספרות מחשבה והיסטוריה, כתיבה יוצרת, שירה, תרבות ישראל, אסתטיקה של הספרות, טקסטואליות, ביקורת ספרות, חקר תרבות, יצירה, סיפורי אגדה, סיפורת, רטוריקה, אנתרופולוגיה, פואטיקה, ספרות ופילוסופיה ועוד.

 

  • תואר שני בפילוסופיה - התוכנית ללימודי תואר שני בפילוסופיה מעמיקה את הידע וההתבוננות של הסטודנט בטקסטים פילוסופיים אשר נכתבו לאורך הדורות. הסטודנטים רוכשים כלים להבנת עולם המושגים הפילוסופי מזוית ראייה בקורתית.

 

  • לימודי תואר שני בהיסטוריה - בתוכנית זו הסטודנטים רוכשים כלים להבנה וניתוח היסטורי של תהליכים חברתיים, כלכליים, מגדריים, צבאיים, תרבותיים ועוד.

    תוכנית הלימודים מציעה קורסים העוסקים בשיטות מחקר היסטוריות במטרה להכשיר חוקרים והיסטוריונים מוכשרים. ניתן ללמוד תואר שני בהיסטוריה מוצע במגוון מסלולים, ביניהם, תואר שני בהיסטוריה כללית, בהיסטוריה של עם ישראל, העת העתיקה, העת החדשה, היסטוריה של המזרח התיכון, ימי הביניים, העת החדישה המוקדמת, אירופה בעת החדשה, המזרח התיכון ואפריקה ועוד.

 

  • לימודי תואר שני בבלשנות - התכנית לתואר שני בבלשנות עוסקת באוריינטציה תיאורטית מוצקה ובחקר שאלות בתחומי הליבה של הבלשנות (תחביר, סמנטיקה ,פונולוגיה, מורפולוגיה) . במהלך הלימודים נבחנים גם הקשרים בין תחומי הבלשנות לבין אלה השייכים לנוירו-בלשנות ,פסיכו-בלשנות, ובלשנות חישובית.

    ההכשרה לתואר שני בבלשנות יכולה לתרום רבות למקצועות הדורשים חשיבה אנליטית ויצירתיות, ולכן בוגרי התכנית יוכלו להשתלב בחברות היי-טק העוסקות במחקר ופיתוח בלשני, כמו חיפוש חכם באינטרנט או תרגום ממוחשב. התוכנית מוצעת במסלול מחקרי (עם תזה) ובמסלול כללי (ללא תזה).

 

  • לימודי תואר שני בתולדות האמנות - התכנית לתואר מוסמך בתולדות האמנות ותרבות חזותית מתמקדת בלימודי תיאוריה (בעיקר תיאוריה מודרנית ותיאוריה בת-זמננו) ובנושאים הקשורים בתרבות החזותית על גווניה השונים. בין המגמות המוצעות בתוכנית נכללות המגמה העיונית ומגמת האוצרות התורמות לקירוב תלמידי תולדות האמנות לתחומי העשייה האמנותית והמוזיאלית לסוגיה.

 

  • תואר שני בלימודי ארץ ישראל - בתוכנית הלימודים לתואר שני בלימודי ארץ ישראל, הסטודנטים מעמיקים את ידיעותיהם בהיסטוריה של ארץ ישראל, מפתחים חשיבה ביקורתית ורוכשים כלים ושיטות עבודה למחקר ולעשייה בתחומים של לימודי ארץ ישראל וארכיאולוגיה. בכל המסלולים ללימודי ארץ ישראל, הסטודנטים מתמחים בתקופה מסוימת, כאשר בדרך כלל מתקיימת חלוקה למסלול העת החדשה ולמסלול העת העתיקה.

 

  • לימודי תואר שני ביהדות - תוכנית הלימודים לתואר שני ביהדות היא רב תחומית ומשלבת בין נושאי התמחות רבים הקשורים להיסטוריה, לדת ולתרבות היהודית. הסטודנטים רוכשים ידע עשיר בתחומים אלה, מפתחים חשיבה עצמאית וביקורתית ומפנימים את המשמעות הערכית של הנושאים הנלמדים.

    בין תחומי ההתמחות הנלמדים בתוכנית: מחשבת ישראל, תולדות עם ישראל, לימודי האישה, לימודי יהדות ואמנויות, לימודי ארץ ישראל, מקרא, תלמוד והלכה, מדרש ואגדה, תרבות ומרחב, חינוך יהודי, חינוך חברתי, מקצועות היהדות : תכנון, הוראה והדרכה, לימודי משפחה וקהילה, יהדות זמננו וספרות עברית ויהודית.

 

 

תנאי קבלה

 

תנאי הקבלה ללמודי תואר שני במדעי הרוח הינם: תואר ראשון מתחום מדעי הרוח (בוגרים של תארים ממדעי החברה יידרשו בקורסי השלמה, בהתאם לדיסיפלינה הנבחרת) בממוצע 80 ומעלה, פטור מאנגלית ולעיתים פטור משפה זרה נוספת עד סוף שנה א' של הלימודים.

 

משך לימודים

 

תוכנית הלימודים לתואר שני במדעי הרוח לרוב אורכת כשנתיים אקדמיות (לא כולל קורסי השלמה) כבסופם מוענקת תעודת מוסמך אוניברסיטה (M.A) במדעי הרוח.

 

שכר לימוד

 

שכר הלימוד לתואר שני במדעי הרוח הינו שכר לימוד אוניברסיטאי העומד על סכום של בין 9,000 ל 14,000 ש"ח לשנה אקדמאית.

 

סטודנטים בתחום זה המעוניינים לקבל סיוע במימון עלויות שכר הלימוד יכולים להסתייע במלגות מדעי הרוח המוענקות במוסדות שונים. המלגות ניתנות בדרך כלל על סמך הצטיינות מחקרית או למשתתפים בפרויקטים מחקריים מיוחדים.

 

מוסדות לימוד

 

קיימים מספר מוסדות בארץ המציעים תואר שני במדעי הרוח ביניהן:

 

  • אוניברסיטת תל אביב - בפקולטה למדעי הרוח ניתן ללמוד תואר שני במספר דיסיפלינות ביניהן: היסטוריה כללית, היסטוריה של עם ישראל, ספרות, פילוסופיה, ההיסטוריה של הרעיונות, ספרות השוואתית ועוד.

 

  • אוניברסיטת בר אילן - בפקולטה למדעי הרוח של אוניברסיטת בר אילן מציעה מגוון תארים שניים בחוגים לספרות, היסטוריה, היסטוריה של עם ישראל, פילוסופיה ועוד.

 

  • האוניברסיטה העברית - הפקולטה של מדעי הרוח באוניברסיטה העברית ניתן ללמוד לתואר M.A בתחומים מגוונים: פילוסופיה, היסטוריה, אומנות ועוד.
     

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות נוספים ללימודי מדעי הרוח, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני במדעי הרוח?

רוצה לדעת יותר על תואר שני במדעי הרוח?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר שני במדעי הרוח
שאלות הגולשים בנושא
תואר שני במדעי הרוח - בלשנות גנרטיבית
דרך מהירה לתואר שני במדעי הרוח
מקדמה לשכר לימוד לתואר שני במדעי הרוח
היכן כדאי ללמוד תואר שני במדעי הרוח?
תואר שני במדעי הרוח לבוגרי פסיכולוגיה