רוצה פרטים על רפואה וטרינרית משלימה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס רפואה משלימה לחיות - לעזור לבעלי החיים

רוצה לדעת על רפואה וטרינרית משלימה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי רפואה משלימה לבעלי חיים
 
דוליטל הסיני
 
הרפואה הווטרינרית, כמו הרפואה הקונבנציונלית, מכירה בערך של שיטות טיפול מסוימות מן המזרח  הרחוק. השיטות העיקריות, המגיעות מן הרפואה המשלימה, ומיושמות ברפואת בעלי החיים הן: דיקור סיני, עיסוי, הומיאופתיה, צמחי מרפא ופרחי באך. אפשר בהחלט גם להזכיר את ההידרותרפיה.
 
ידוע לנו על אישה אחת בכל הארץ העוסקת בהידרותרפיה לכלבים. באמצעות השיטה היא מובילה בהצלחה תהליכי שיקום אורתופדיים, כשאת הטיפול היא מבצעת יחד עם הכלב או הכלבה בתוך מי הים. המרפאה מובילה את החיה הפצועה פנימה אל המים העמוקים, עוזרת לה בעדינות להניע את הגפיים, ומלמדת אותה לסמוך שוב על הגוף שלה.
 
בשיטות הרפואה המשלימה לבעלי חיים נעזרים לא רק במקרים של פציעות ונקעים. הטכניקות המזרחיות העתיקות יעילות אפילו במצבים שבהם האלטרנטיבה היחידה היא ניתוח או החדרה של חומרים או כלים לתוך הגוף. ויש גם בעיות שגרתיות יותר, שלהן ניתן למצוא פתרונות ברפואה הסינית. אם החתול, למשל, סובל מאלרגיות, או שהוא משאיר "מזכרות" רטובות בכל מיני פינות בבית, ייתכן מאד שהוא סובל, בדיוק כמו הבעלים שלו, מהסטרס של העידן המהיר, וגם מחוסר איזון ביולוגי. הידע של האדם בהומיאופתיה, בתוספת "סשן" מפנק של דיקור סיני, יכולים לעזור במצבים אלה במידה רבה.
 
 
מי הולך למטפלים משלימים? עד כמה התחום מוכר?
 
במחקר הווטרינרי מכירים, מקבלים ותומכים היום בשיטות הרפואה המשלימה לטיפול בבעלי חיים. מדענים כבר הוכיחו, שדיקור לחיות יעיל במקרים של שיתוק, פריצות דיסק וצליעות. הם מצאו גם שצמחי מרפא עוזרים לבעיות נשימה ולבעיות עיכול אצל חיות. באורוות סוסים, ברפתות ובחוות עיזים מכירים ביעילות של הטיפולים האלטרנטיביים ונעזרים בהם.
 
אנשים פרטיים, לאחר שנואשו מטיפול וטרינרי קונבנציונלי פונים לרופאי חיות הומיאופתיים, למדקרים, להידרותרפיסטים וליועצי התנהגות. גם במרפאות רגילות לחיות מחמד ישנם אנשי מקצוע מומחים לשיטות הרפואה המשלימה. בעולם קיימים ארגונים לתחום המקצועי הזה, כמו למשל: ארגון H.A.T.O האוסטרלי, ארגון ICAT באנגליה, המועצה האמריקנית לווטרינריה הוליסטית (A.H.V.M.A) ועוד.
 
איך מגיעים לעסוק בזה?
 
יש היום בארץ כמה וכמה מטפלים ברפואה משלימה לבעלי חיים. אנחנו בדקנו עבורכם – מה הם למדו על מנת שיוכלו לעבוד עם בעלי חיים? ובכן, מטפלת פעילה אחת שמצאנו, מעניקה טיפולים לא רק לכלבים ולחתולים, אלא גם לסוסים ולתוכים. היא עברה מסלול מקיף של לימודי רפואה סינית, ולאחר מכן השתלמה בקורס רפואה סינית לבעלי חיים ובקורס ייעוץ התנהגות לחיות מחמד. מטפל נוסף הוא בעל תואר בווטרינריה הוליסטית, תואר H.A.T, שסיים את לימודיו ברומניה. אישה נוספת במקצוע התחילה בתור מאלפת כלבים בצבא, ולאחר מכן עברה קורס מיוחד בנושא והתמחתה בדיקור סיני.
 
על הלימודים
 
לימודי רפואה משלימה לבעלי חיים אורכים בין שנתיים לשלוש שנים, בהתאם לתכנית ההכשרה במוסד הלימוד המסוים. הסטודנטים לומדים תיאוריות בווטרינריה וברפואה סינית, רוכשים כלי תקשורת עם בעלי חיים, עובדים על טכניקות מגע, לומדים שיטות לאבחון וטכניקות טיפול כגון: צמחי מרפא, דיקור סיני, פרחי באך, ארומתרפיה ועוד. בכל מוסד לימוד מציעים הכשרה בטכניקות שונות, ולכן אנו ממליצים לכם לוודא מול הגוף האקדמי המסוים – אלו שיטות נלמדות בקורס המוצע בו. כמובן, שתכניות ההכשרה כוללות גם עבודה מעשית עם חיות בכלביות ובמרכזים וטרינריים.
 
תנאי קבלה
 
לרוב, נדרשים המועמדים ללימודים לעבור ראיון אישי ולהציג קורות חיים.
 
 
איפה לומדים?

 

  • מכון וינגייט – בית הספר לרפואה משלימה – שם מוצעת תכנית של שנתיים, הכוללת סטאז' מעשי, ומקנה לבוגריה תעודה משותפת לוינגייט ולמרכז הישראלי לרפואה משלימה לבעלי חיים.
 
  • מכללת לבונה - נעמי דוד: במכללת מתקיימות תכניות תלת שנתיות ברפואה משלימה בבעלי חיים, עם התמחות בסוסים, בחיות בית או במסלול משולב. מתקיימות תכניות הסבה ללימודים מעשיים לאורך תקופת ההכשרה כולה. נוסף על כך עורך מוסד הלימוד השתלמויות, סדנאות וימי עיון. בוגרי המכללה מקבלים תעודה מקצועית מטעמה, אשר מוכרת בארגון המכללות לרפואה המשלימה בישראל.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על רפואה וטרינרית משלימה?

רוצה לדעת יותר על רפואה וטרינרית משלימה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד רפואה וטרינרית משלימה
שאלות הגולשים בנושא
היכן יש לימודי הידרותרפיה לכלבים?
רפואה משלימה לבעלי חיים
עלות קורס הידרותרפיה לכלבים