רוצה פרטים על תואר שני ביחסים בינלאומיים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

תואר שני ביחסים בינלאומיים

רוצה לדעת על תואר שני ביחסים בינלאומיים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


תואר שני ביחסים בינלאומיים

 

תחום היחסים הבינלאומיים עוסק בניתוח ובהבנת יחסי הגומלין שבין מדינות, ארגונים בינלאומיים, ויחידים בזירה הגלובלית, וכן בתהליכים המתרחשים בה. הענף בוחן כיצד מבנים ומוסדות בזירה הבינלאומית מתפתחים ומשתנים לאורך זמן, וסוקר את התופעות המתחוללות בזירה הבינלאומית. דוגמאות לכך הן תהליכי הגלובליזציה וירידת מעמדה של מדינת הלאום; סוגיות בביטחון בינלאומי, ההגנה הגלובלית על זכויות האדם, ועוד.

 

התוכנית ליחסים בינלאומיים במסגרת תואר שני במדעי החברה חושפת את הסטודנטים לידע העיוני והמחקרי הנרחב אשר הצטבר בתחום ומאפשרת לסטודנטים, כך שביכולתם ללמוד ולחקור את המציאות הבינלאומית, ולבחון נושאים כגון הגות פוליטית בינלאומית, כלכלה פוליטית, משפט בינלאומי, ביטחון בינלאומי ודיפלומטיה.

 

מטרת הלימודים

 

תואר שני ביחסים בינלאומיים מקנה לסטודנטים כלים, מיומנויות וידע בתחומי הביטחון ומדיניות החוץ. הלימודים עוסקים בניתוח יחסים בין מדינות וממשלים בעולם. מדובר בענף ידע רב תחומי, אשר שואב מדיסציפלינות כגון דיפלומטיה, אנתרופולוגיה, היסטוריה, מדע, סוציולוגיה, כלכלה, זכויות אדם, איכות הסביבה, ועוד. מטרת הלימודים להקנות ידע ויכולות מחקריות בהיבטים השונים (כגון: ביטחון, כלכלה) של יחסים בין מדינות. במהלך הלימודים יתנסה הסטודנט בניתוח סוגיות פוליטיות, ניתוח השוואתי של צורות ממשל בעולם, מהלכי בחירות, קמפיינים פוליטיים ועוד.

 

 

מה לומדים?

 

לימודי יחסים בינלאומיים לתואר השני נחלקים לשני מסלולי לימוד:

 

  • מסלול לימוד מחקרי שבו יש לבצע עבודת מחקר (תזה). מסלול זה מתאים למעוניינים להמשיך לתואר שלישי.
  • מסלול לא מחקרי (עיוני), שבסיומו יש לעבור בחינת גמר.

 

בשני המסלולים ישנן התנסויות מעשיות, עבודות, מבחנים ולימודים פרונטאליים.

 

בחלק ממוסדות הלימוד תתאפשר לסטודנטים האפשרות לבחור בין מסלולי התמחות. בין תחומי ההתמחויות המוצעות במוסדות, ניתן למנות ביטחון לאומי ואסטרטגיה, כלכלה פוליטית, תיאוריה של היחסים הבינלאומיים, דיפלומטיה, ועוד. עם זאת, יש לציין כי לא בכל המוסדות קיימת אפשרות לבחור התמחות משנה.

 

במסגרת התמחויות המשנה, הסטודנטים יכולים להתמקד בגישות ותיאוריות רלוונטיים, ולהרחיב את אופקיהם האקדמיים והמחקריים. את ההתמחויות מלווים חוקרים בעלי ניסיון מעשי ומחקרי מן השטח, והם מלווים את הסטודנטים הן במסגרת כתיבת המחקר, והן במסגרת סדנאות פרקטיות המגשרות בין העולם האקדמי לבין המשק והזירה הדיפלומטית.

 

למי מתאימים הלימודים?

 

התואר מיועד למעוניינים להתקדם ולהתפתח בתחום הדיפלומטיה, הפוליטיקה, והתקשורת תוך הבנת התיאוריות שבבסיסם של יחסים בין מדינות. כמו כן, הלימודים יכולים להתאים לעובדים במגזר הציבורי, כגון בשירות החוץ, המעוניינים להעמיק את הידע שברשותם כדי לקדם את הקריירה.

 

כמה זמן לומדים?

 

משך הלימודים הינו שנתיים. עם זאת, במוסדות מסוימים ניתן להשלים את המסלול המחקרי (עם תזה) בפרק זמן הנע בין שנתיים וחצי (באוניברסיטה העברית) לשלוש שנים (באוניברסיטת חיפה). כמו כן, באוניברסיטת בר-אילן, משך הלימודים במסלול ללא תזה במגמה זו הינו שנה אחת.

 

נושאי לימוד

  • כלכלה פוליטית.
  • חברה וצבא בישראל.
  • פוליטיקה טריטוריאלית.
  • אסטרטגיית ניהול תפוצות.
  • אנרגיה וביטחון לאומי בעולם.
  • מדיניות חוץ כמדיניות ציבורית.
  • אתגרים בדיפלומטיה המודרנית.
  • משברים פיננסיים וכלכליים בין לאומיים.
  • שחקנים לא מדינתיים בפוליטיקה העולמית.
  • ועוד.
     

מהם תנאי הקבלה?

 

תנאי הקבלה ללימודי יחסים בין לאומיים לתואר השני משתנים ממוסד לימודים אחד למשנהו. במרבית מוסדות הלימוד יתקבלו מועמדים העומדים בדרישות הבאות:

  • תואר ראשון ביחסים בינלאומיים או במדעי המדינה, בממוצע ציונים אשר נע בין 80 - 85 (משתנה ממוסד למוסד).
  • למסלול המחקרי תנאי קבלה גבוהים יותר ואליו מתקבלים בעלי תואר ראשון ביחסים בינלאומיים עם ממוצע ציונים של 85 לפחות.
  • בוגרי תואר ראשון מתחומים אחרים יידרשו ללימודי השלמה, בהתאם ללימודיהם הקודמים ולפי קביעת מוסד הלימוד.
  • יש לצרף מכתבי המלצה אקדמיים ומקצועיים, המעידים על הישגי המועמד.
  • ראיון אישי או ועדת קבלה. 

 

היכן לומדים?

  • אוניברסיטת חיפה: המחלקה פועלת במסגרת בית הספר למדעי המדינה של אוניברסיטת חיפה, ניתן ללמוד במסלול מחקרי או במסלול שאינו מחקרי, ניתן להתמקד בהתמחויות כגון מדיניות חוץ וביטחון, או תיאוריות ביחסים הבין לאומיים. משך הלימודים במסלול המחקרי עד שלוש שנים, ובמסלול הלא מחקרי שנתיים.

 

  • אוניברסיטת בר-אילן (רמת גן): זוהי מגמת התמחות המוצעת במסגרת התואר השני במדעי המדינה באוניברסיטת בר-אילן. ניתן ללמוד במסלול עם תזה או במסלול ללא תזה. משך הלימודים שנתיים במסלול המחקרי, ושנה במסלול ללא תזה.

 

  • האוניברסיטה העברית (ירושלים): הלימודים מתקיימים במסלול עם תזה או במסלול עיוני. כמו כן, על הסטודנטים לבחור בין מגמת ביטחון בין לאומי ודיפלומטיה, למגמת כלכלה פוליטית. את המסלול העיוני יש להשלים תוך שנתיים, ואת המסלול המחקרי ניתן להשלים עד שנתיים וחצי.
     

מהן אפשרויות התעסוקה?

 

בוגרי הלימודים משתלבים במגוון אפיקים, הן בשוק הציבורי והן בשוק הפרטי. כבר במהלך הלימודים הסטודנטים יוכלו להשתלב בתפקידים כגון עוזרים פרלמנטאריים של חברי כנסת או במשרדי הממשלה השונים. במגזר הפרטי, יוכלו המוסמכים להשתלב במחלקות לקשרים בינלאומיים ובמחלקות השיווק של חברות במשק בארץ ובחו"ל. סטודנטים המשלימים בהצלחה את לימודיהם במסלול המחקרי, לרבות הגשת התזה, יכולים להמשיך לתואר שלישי ולהשתלב במחקר באקדמיה ומחוצה לה.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר שני ביחסים בינלאומיים?

רוצה לדעת יותר על תואר שני ביחסים בינלאומיים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר שני ביחסים בינלאומיים
שאלות הגולשים בנושא
עבודה במשרד הביטחון - תואר שני ביחסים בינלאומיים וממשל
מתקשורת לתואר שני ביחסים בינלאומיים