רוצה פרטים על מבחן מור?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

מבחן מור

רוצה לדעת על מבחן מור? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מבחן מו"ר ללימודי רפואה

 

מטרתו של מבחן מור הינה לבחון את התאמתם של מועמדים המעוניינים להתקבל ללימודי הרפואה. המבחן בוחן את כישוריו האישיים של המועמד, מידת המוטיבציה שלו להצליח בלימודים ובתפקיד, רמת התקשורת הבינאישית עם הסובבים אותו, ועוד.

 

מבחן מו"ר פותח במטרה להציב קריטריון בדיקה נוסף למועמדים ללימודי רפואה, מלבד ציוני הפסיכומטרי וממוצע הבגרויות, ולהגיע להערכה מדוייקת ואיכותית בנוגע להתאמתו של כל מועמד ללמודים. כאמור, מבחן הפסיכומטרי ובחינות הבגרות אינם בוחנים את הכישורים האישיים של המועמדים, כישורים אשר נחוצים לעבודתו של הרופא.

 

המבחן עונה על צורכי מוסדות הלימוד באיתור מועמדים בעלי כישורים בינאישיים גבוהים, לצד הצטיינות בלימודים. המבחן מתקיים במרכז הערכה ונמשך כשבע שעות. הוא מורכב מדינאמיקות קבוצתיות והדמיית מקרים לבחינת רמת התפקוד במצבים רפואיים ואישיים שונים, תוך בדיקת יכולת קבלת ההחלטות וכושר השיפוט. הבחינה מבצעת מטעמו של המס"ר- המרכז הארצי לסימולציה רפואית שהוסמך על ידי המרכז הארצי לבחינות והערכה.

 

 

למי מיועד המבחן?

 

מבחן מו"ר מיועד לכל מי שמעוניין להתקבל ללימודי רפואה בטכניון שבחיפה, באוניברסיטת תל אביב, ובאוניברסיטה העברית בירושלים.

 

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות נוספים ללימודי רפואה, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

 

מהו מבנה הבחינה?

 

שאלון אישי ביוגרפי: השאלון כולל 10 - 15 שאלות, שאותן יש למלא בטופס ייעודי בכתב יד. משך הזמן למילוי השאלון הינו שעתיים וחצי. השאלות מתייחסות לאירועים והתנסויות בעברם של הנבחנים, הרציונל הינו כי ניתוח אירועים מן העבר יכול לסייע לנבא דפוסי התנהגות של הנבחנים, ואת דרכי ההתמודדות שלהם בעתיד.

 

מרכז הערכה: מורכב משמונה תחנות המתחלקות למספר חלקים עיקריים:

 

  • סימולציות - הסימולציה מדמה סיטואציה מעולם הרפואה והמועמד מתבקש להתמודד עם בעיה או מקרה רפואי. בסימולציות כוללות שלוש תחנות, כל אחת מהן בערך 10 דקות, כאשר בסופן המועמד צריך לעבור לתחת "תחקור" הם יתבקש להסביר את תגובתו לאירוע ומדוע בחר לפעול כפי שפעל. קיימות שתי תחנות של תחקור.

 

  • דיון בסוגיה במקצועות הרפואה - המעריך מבקש מן המועמד הביע דעה על סוגיה בתחום הרפואה, על סמך מקרה המוצג בפניו.

  

  • ראיון אישי - תחנה נוספת שבה נשאל המועמד שאלות למשך עשר דקות.

 

  • שאלון שאו"ל - במהלך מרכז ההערכה יש למלא את שאלון האישיות הממוחשב - שאלון שאו"ל.

 

ציון הבחינה

 

בחינת מרכז הערכה פותחה ומבוקרת על ידי אנשי מקצוע מיומנים ובוחנים חיצוניים המתמחים בבדיקה והערכת ביצועי המועמדים בסימולציות השונות.השאלונים אף הם נבדקים על ידי אנשי מקצוע ופסיכולוגים מנוסים. כל חלק משוכלל לציון אחד הכולל את ממוצע הציונים בכל החלקים של הבחינה, החלוקה מתבצעת באופן הבא:

  • תחנות במרכז ההערכה - 55% מן הציון.
  • שאלון שאו"ל - 15% מן הציון.
  • השאלון הביוגרפי - 30% מן הציון.
     

הציון המתקבל בבחינה נע בין 150-250, כאשר כיום הציון הממוצע עומד על 200 עם סטיית תקן של 20 נקודות. ציוני הבחינה מועברים ישירות למוסד הלימודים שבו מעוניין המועמד ללמוד.

 

יש לציין כי הציונים תקפים למשך שלוש שנים. נבחנים הניגשים לבחינות יותר מפעם אחת, הציון הנחשב להם הוא הגבוה ביותר בתוקף.

  

מבחן מרקם

 

מבחן מרק"ם, בדומה למבחן מור, מהווה כלי לבחינת התאמתו של המועמד לקראת לימודים לתואר ברפואה. מטרתו לבדוק את האינטליגנציה הרגשית של המועמד, התמודדותו עם מצבים מורכבים, ויכולותיו האישיות. כאמור, יכולות אלו אינן באות לידי ביטוי במבחני הפסיכומטרי או הבגרויות ולכן מבחן מרק"ם, בדיוק כמו מבחן מור, עונה הצורך של מוסדות הלימוד להשכלה גבוהה למיון איכותי ומדוייק של המועמדים.

 

המבחן בנוי מסדרה של שאלונים, וראיונות אישיים (סה"כ 8 ראיונות) עם מאבחנים, הבודקים כישורים שונים ומדמים סיטואציות מן היומיום.

 

מועמדים אשר נרשמו רק לאוניברסיטה העברית, משובצים למבחן מרק"ם בלבד. מועמדים שנרשמו לשלוש האוניברסיטאות (העברית, תל אביב, והטכניון) מקבלים שיבוץ באופן אקראי בין שתי המערכות.

 

מהם מועדי הבחינות?


מרכז ההערכה והשאלון האישי נערכים בימים נפרדים, בדרך כלל בין החודשים מאי ליולי. נכון לשנת תשפ"ד, מועדי הבחינות הינם:

  • 19/7/2024 - שאלון אישי ביוגרפי.
  • 14-29/7/2024 - מרכז הערכה בירושלים (לא בהכרח בכל הימים).
  • 14-17/7/2024 - מרכז הערכה במס"ר תל השומר (לא בהכרח בכל הימים).
  • 15-31/7/2024 - מרכז הערכה בטכניון (לא בהכרח בכל הימים).

 

* שימו לב, המועדים משתנים משנה לשנה!

 

כמה פעמים ניתן להיבחן?


במערכת מו"ר או מרק"ם ניתן להיבחן פעם אחת בשנה בלבד.

 

היכן ניתן לצפות בציוני הבחינות?


במקביל להעברת הציונים למוסדות, יכולים הנבחנים לצפות בציונים באופן מקוון, במערכת האישית באתר המרכז הארצי לבחינות ולהערכה (מאל"ו). כדי להתחבר למערכת יש צורך להזין פרטים אישיים הכוללים מספר תעודת הזהות שעמו נרשם המועמד לבחינה, וסיסמה אישית. נוסף על כך, נשלח הציון לדואר האלקטרוני של הנבחן.

 

איך לומדים לבחינה?


מכונים וחברות שונות מציעים קורסי הכנה למבחן מור ומרקם. הקורסים מתקיימים במתכונת גמישה, ומשלבים סדנאות לתרגול המבחנים האישיותיים, הכנה לשאלון הביוגרפי, סימולציות המדמות את התחנות השונות ביום המבחן, ועוד. ניתן ללמוד במתכונת קבוצתית שהיקפה בין 4 - 5 מפגשים שבועיים, או במתכונת אישית המותאמת לצורכי הלומד. חלק מן הקורסים משלבים תכנים היברידיים, כדי לאפשר למידה גם בין המפגשים, וכן תרגול מהבית או מכל מקום.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על מבחן מור?

רוצה לדעת יותר על מבחן מור?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
האם מבחן מור הכרחי לקבל לארבע שנתי לרפואה?