רוצה פרטים על דוקטוראט ברפואה משלימה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

דוקטורט ברפואה משלימה - דוקטור ברפואה אלטרנטיבית

רוצה לדעת על דוקטוראט ברפואה משלימה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


דוקטור לרפואה משלימה - תואר שלישי ברפואה משלימה

 

תכנית לימודים במסלול לדוקטוראט ברפואה משלימה PhD / DAM

 
מה הקשר בין גוף לנפש? איך המזון שאנו אוכלים משפיע על בריאותנו? כיצד מגע יכול לעזור להתמודד עם כאב? אלה הן רק חלק מהשאלות שמטפלים וחוקרים בעולם הרפואה המשלימה שואפים לענות עליהן. הדיון אודות ההכרה המדעית ברפואה האלטרנטיבית מעסיק גם היום את האקדמיה וחוקרים רבים שואפים לבחון לעומק את התחום, את היעילות שלו ואת הרכיבים שבונים אותו.


מי שעולם הרפואה האלטרנטיבית נמצא בנשמתם ומעוניינים לחקור לעומק סוגיות מובילות ומשמעותיות יכולים לבחור בתכניות דוקטור לרפואה משלימה. תואר דוקטור, שידוע גם בשמו תואר שלישי, מעניק למחזיקים בו אפשרות לקדם את הקריירה שלהם ולהגדיל את קהל המטופלים שלהם. הוא גם מהווה הזדמנות להעמיק במחקר ולהשתלב בקהילה האקדמית העולמית ששואפת להשיב על שאלות בוערות בעולם הרפואה המשלימה.


חשוב מאוד לשים לב כי תחום הרפואה המשלימה אינו מוכר בישראל מבחינה אקדמית על ידי המל"ג ומוסדות הלימוד, מכאן שלא ניתן ללמוד לתואר שלישי ברפואה משלימה במוסדות בארץ אלא רק בחו"ל. כמו כן, תארים שהתקבלו בחו"ל אינם מוכרים בישראל לצורך הענקת טיפול או למטרות קידום מקצועי.


למי מיועדת התכנית


דוקטורט ברפואה משלימה מתאים למטפלים בגישות שונות בעולם הרפואה האלטרנטיבית, אשר מעוניינים לערוך מחקר ברמה מקצועית וגבוהה ושואפים לפרסם את תוצאות המחקר שלהם בכתבי עת בעולם.


תכנית הלימודים


כשם שעולם הרפואה המשלימה כולל בתוכו תחומים רבים ושונים, כך גם הדוקטורט יכול להתמקד בשלל ענפי תרפיה אלטרנטיבית. מוסדות שונים מאפשרים לשים דגש על תחומים כגון רפואה סינית, נטורופתיה, רפואת צמחים והומיאופתיה.


הסטודנטים בוחנים לעומק סוגיות שונות בטיפול ועוסקים במחקר אינטנסיבי של היבטים שונים בתרפיה תוך שהם מנסים למצוא פתרונות לבעיות ודילמות של מטפלים היום. נוסף על כך, הם דנים בענף הרפואה האינטגרטיבית ובשילוב של מתודות מן הרפואה המשלימה יחד עם טיפולים קונבנציונאליים המוכרים ברפואה המערבית.


מתכונת הלימוד


משך השלמת הדוקטורט משתנה בין המוסדות, לרוב הוא נע שלוש לחמש שנים. ישנם מוסדות שמאפשרים ללמוד במסלול ישיר לתואר שלישי, שבו אפשר ללמוד בפרק זמן שבין 4 - 5 שנים לתואר ראשון ולדוקטורט.


כתיבת עבודת הדוקטורט כרוכה גם בהשתתפות בהדרכה של מנחים אקדמיים. לאחר שהסטודנטים מגישים את הצעת המחקר שלהם ומקבלים אישור מטעם המוסד המלמד, הם יכולים להתחיל בכתיבה של עבודה רחבת יריעה שבה הם מתמקדים בנושא ספציפי בועלם הרפואה המשלימה אותו הם מעוניינים לבחון.


נושאי מחקר אופייניים

 

  • רפואה אינטגרטיבית
  • דיקור סיני - אקופונקטורה
  • רפואה סינית
  • שיטות לאבחון אלטרנטיבי
  • קשר בין גוף ונפש    
  • עשבי מרפא ותזונה בריאה    
  • ועוד


תנאי קבלה


במסגרת תנאי הקבלה לדוקטורט על המועמדים להיות בעלי תואר שני. חלק מהמוסדות דורשים תואר אקדמי בתחומים כגון רפואה, בריאות או מדעים ואחרים מבקשים מן המועמדים להיות בוגרי לימודים אקדמיים ברפואה משלימה. חשוב לציין כי תארים אלה מוענקים במוסדות לימוד בחו"ל בלבד ואינם ניתנים מטעם מוסדות בארץ.


לעיתים, יש צורך להציג ניסיון מעשי בתחום הטיפול האלטרנטיבי כדי להתקבל ולהציג המלצות שמציעות על רקע בתחום אותו מבקשים לחקור בדוקטורט. ועדות קבלה וראיונות אישיים גם הם חלק מתהליך הקבלה.

 


תעודה ומוסדות לימוד


חשוב לציין כי המל"ג ומוסדות אקדמיים רשמיים בישראל לא מכירים בתחומי הרפואה המשלימה מבחינה אקדמית ולכן תואר דוקטורט ברפואה משלימה אינו מוכר בישראל. מסלולי הלימוד עצמם אינם מתקיימים באוניברסיטאות ישראליות וכמו כן מוסדות בארץ אינם מכירים בתעודות ממוסדות בחו"ל בתחום הרפואה האלטרנטיבית. מוסדות הלימוד בישראל מציעים לימודי תעודה ברפואה משלימה בלבד.


מי שמעוניינים ללמוד את התחום יכולים לעשות זאת במוסדות לימודים בחו"ל. אוניברסיטאות שמלמדות לתואר שלישי ברפואה משלימה אפשר למצוא במדינות שונות בעולם כגון בארצות הברית, הודו, סין ומדינות אירופה. לאחר השלמת כל החובות לתואר במוסדות אלה, הגשת הדוקטורט וקבלת אישורו מקבלים הסטודנטים תואר שלישי מטעם המוסד המלמד, סוג התואר משתנה לפי המסלול הנלמד ולרוב מדובר בתואר PhD, ND או PhD AM.
 

אתם בטח שואלים היכן ניתן ללמוד את התכנית, האם מתקיימים ימים פתוחים ומה העלויות. נציגי השירות האישי נמצאים כאן כדי לענות על כל שאלה שלכם. אנו ממליצים לכם להיעזר בשירות שלנו חינם וכך לחסוך כסף וגם זמן יקר.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על דוקטוראט ברפואה משלימה?

רוצה לדעת יותר על דוקטוראט ברפואה משלימה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד דוקטוראט ברפואה משלימה
שאלות הגולשים בנושא
דוקטורט ברפואה משלימה - הכרה של המל"ג
דוקטורט בתזונה טבעית או רפואה משלימה
לימודי דוקטורט ברפואה משלימה
תכנית לימודים - דוקטורט ברפואה משלימה
האם בעלי תואר שני ללא תזה יוכלו לעשות דוקטורט ברפואה משלימה?
דרישות לדוקטורט ברפואה משלימה