רוצה פרטים על לימודי מגדר?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי מגדר

רוצה לדעת על לימודי מגדר? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי מגדר לתואר שני

 

לימודי מגדר דנים בהוויה של הזהות המגדרית של נשים וגברים תוך התייחסות להבדלים התרבותיים בין המינים. המחקר העכשווי מכיר בהשפעה שיש לסוגיית המגדר על ארגון הסדר החברתי ועד כמה זו אחראית לשינויים החברתיים והתרבותיים בין המינים. בלימודי מגדר מכירים בכך שההבדלים בין נשים וגברים אינם רק ביולוגיים ומקורם בתהליכים מבניים חברתיים, תרבותיים ופוליטים.

 

 

לימודי מגדר הם רב- תחומיים ונוגעים בכלל המדעים: מדעי החברה, מדעי היהדות, מדעי הרוח, הטבע והמשפט. התוכנית מציעה למידה ומחקר של סוגיות המיגדר השונות תוך חשיפה לתיאוריות ביקורתיות ופמניסטיות. מטרת הלימודים היא לעודד חשיבה ביקורתית על יחסי הכוח החברתיים שהינם בבסיסם של היחסים בין המינים ולדון בהבדלים המגדריים בהיבטים חברתיים, תרבותיים, פיזיולוגיים ועוד.

 

מסלולי הלימוד

 

לימודי מגדר לתואר שני מוצעים בשני מסלולים: מסלול מחקרי, שכולל עבודת גמר: מסלול זה מכוון להכשיר אנשי מחקר בכל היבטי המחקר השונים תוך הקניית ידע מקיף על הנושא והתייחסות ליכולת המחקרית של הסטודנטים בתחומים השונים. המסלול הנוסף שמציעים מוסדות הלימוד הוא מסלול עיוני: שאינו מחייב בעבודת גמר ומשלב בין נושאים תיאורטיים ופרקטיים בתחום. בתוכנית זו נכללים קורסי ליבה, בחירה, סמינריונים וסדנאות.
 

 

נושאי הלימוד

 

לימודי מגדר כוללים את נושאי הליבה הבאים: תיאוריות פמיניסטיות, סוגיות אפיסטמולוגיות בחקר המגדר, ביולוגיה של הבדלים בין המינים, גבריות בתרבות הישראלית, ספרות ומגדר, היסטוריה ומגדר, אתגר הפמיניזם ביהדות ותרבות ומגדר. בנוסף נלמדים גם קורסי בחירה שכוללים את הנושאים הבאים: כלכלה מפרספקטיבה מגדרית, מדינת הרווחה ,הנחיית קבוצות נשים, מגדר ומדיניות ציבורית, חברה אזרחית ומגדר, אקטיביזם חברתי חינוך ומגדר, תנועות חברתיות מפרספקטיבה היסטורית של ארץ ישראל, מגדר וארגונים.

 

כמו כן, נדרשים הסטודנטים להשתתף בסמינרים הקשורים לחקר המגדר ולבצע תיזה שמבוססת על עבודת מחקר. הנושא המחקרי ייבחר על ידי הסטודנטים ותהליך העבודה ילווה בהנחיה אישית של המורים הקשורים לתכנית.

 

מוסדות הלימוד

 

לימודי מגדר לתואר שני ניתן ללמוד במוסדות הבאים: אוניברסיטת בן-גוריון, אוניברסיטת תל-אביב, אוניברסיטת בר-אילן, לסלי, מכון שכטר ליהדות ועוד.

 

אתם בוודאי שואלים את עצמכם היכן יש מוסדות לימודים נוספים, מהם תנאי הקבלה, האם יש יום פתוח בקרוב, כמה זה עולה ועוד. לנציגי השירות האישי שלנו יש תשובות לכל השאלות. כדאי לכם להתנסות חינם בשירות האישי שלנו, כך תוכלו לחסוך זמן, כאבי ראש וכסף.

 

תנאי קבלה

 

מועמדים בעלי תואר ראשון בציון 80 ומעלה. מקרים מסויימים שאינם עומדים בדרישות אלה ידונו בועדת קבלה. מועמדים ללימודי מגדר לתואר שני שאינם מתחום לימודים זה יידרשו להשתתף בלימודי השלמה שייקבע על סמך תכני הלימודים הקודמים של הסטודנטים.
תנאי קבלה ללימודי מגדר עשויים להשתנות ממוסד לימודי אחד למשנהו.

 

קהל היעד

 

לימודי מגדר מיועדים לבוגרי תואר ראשון במסלול נשים ומגדר, המבקשים להרחיב ולהעמיק את השכלתם בתחום ולבוגרי תואר ראשון בתחומים אחרים, שמתעניינים בלימודי המגדר.

 

מבנה התוכנית ללימודי מגדר לתואר שני

 

שלב ההכשרה כולל שלושה קורסים על פני 8 שעות סמסטריאליות . בשלב המתקדם של מסלול לימודי מגדר עם עבודת מחקר ילמדו הסטודנטים 20 שעות סמסטריאליות נוספות. ובמסלול העיוני ילמדו 24 שעות סמסטריאליות נוספות.
מבנה התוכנית עשוי להשתנות ממוסד לימודי אחד למשנהו.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי מגדר?

רוצה לדעת יותר על לימודי מגדר?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
תכנית הלימודים - תואר שני בלימודי מגדר
לימודי מגדר - קבלה לבעלי שני תארים
לימודי מגדר ולימודי תעודה בכלל
לימודי מגדר - באילו מוסדות ניתן ללמוד?
לימודי מגדר בתכנית שומעים חופשיים
קבלה ללימודי מגדר לבוגרי תואר בסיעוד
לימודי מגדר ונשים - אופציות השתלבות בתעסוקה