רוצה פרטים על לימודי פוטותרפיה?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

לימודי פוטותרפיה

רוצה לדעת על לימודי פוטותרפיה? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


לימודי פוטותרפיה, קורס טיפול בצילום:

 

ברווח שבין האדם לתמונה

 

בעשור האחרון, במסגרת הגברת המודעות וההאצה בתחום לימודי הרפואה המשלימה בכלל, החלה להתפתח מגמה ענפה של טיפול באמצעות אמנות לסוגיו. אנשי מקצוע רבים מתחומי הטיפול השונים הבינו את הערך המוסף של טיפול המשתמש בטכניקות שונות של אמנות; אחד מתחומי הטיפול הללו הוא הפוטותרפיה – המשתמש באמנות הצילום.

 

השימוש בטכניקת הצילום מאפשר למטופלים רבים לתקשר באופן לא-מילולי ולפרוץ מגננות רבות. בכך שהוא מאפשר "להקפיא את המציאות" - הצילום מעניק לנו אפשרות נדירה להתבונן על עצמנו ממש מבחוץ בסיטואציות שונות, ולשחזר באמצעותן רגעים וזיכרונות מן העבר וכן להתמודד עם נושאים רגישים בתוכנו בהווה.

 

תרפיה זו מתאימה לכל האוכלוסיות, אך היא תשמש היטב באופן מיוחד בעבודה עם נוער בסיכון המתמודדים עם מציאות חיים מורכבת; באמצעות בחירת האובייקטים לצילום, הזוויות השונות, המסגור והקומפוזיציה, ניתן להחיות את תחושת האחריות והבחירה בקרב מתבגרים בעלי קשיי התמודדות רבים. מבוגרים יוכלו להיעזר בשיטת טיפול זו כדי לעבור חוויה רגשית סביב הצילום.

 

גישות טיפוליות

 

כמו בכל תחום טיפולי, גם בתחום זה קיימות מספר כגון גישות. ביניהן:

 

  • גישת השימוש בתמונה המצולמת – על פי גישה זו, התבוננות בצילום יכולה לעורר אצל המטופל חלקים שונים מסיפור חייו. בגישה זו המטפלים יכולים לעבוד עם המטופל באמצעות שימוש בספרי תמונות משפחתיים, שבהם קיים תיעוד של כל ההיסטוריה המשפחתית וכן של חוויות המטופל לאורך השנים.

 

  • שימוש בצילום פעיל אצל המטופל – לדוגמה, התבוננות בתמונות שצילם המטופל, התבוננות בפורטרט העצמי של המטופל, המשמש מראה לדימויו העצמי ולתפישה שלו את עצמו, או צילום שמצלם המטפל את המטופל ובו בעצם המטופל יכול לבחון את עצמו מבעד לעיניים חיצוניות.

 

על הלימודים

 

לימודי פוטותרפיה מיועדים לאנשי מקצוע מתחומי הטיפול השונים: פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, יועצים חינוכיים, מרפאים בעיסוק, פסיכותרפיסטים, מטפלים באמנויות, אחיות מוסמכות ואנשי הוראה – המעוניינים לשלב בטיפולם את גישת הפוטותרפיה. עם זאת, קיימים מוסדות לימוד המציעים לימודים אלה אף לקהל הרחב המעוניין להעמיק את הידע שלו בתחום טיפולי זה.

 

הלימודים מכשירים אנשי מקצוע מהתחום הטיפולי לשילוב הפוטותרפיה בעבודתם השוטפת. הקורס משלב לימוד עיוני תיאורטי ולימוד מעשיים ומעניק למשתתפיו ידע נרחב בפיתוח ובהעצמה של המטופל באמצעות מדיית הצילום. בסיום הלימודים תוענק לבוגרים תעודת לימוד ממוסד הלימודים שבו למד את הקורס, אשר תאפשר להם להשתמש בשיטת טיפול זו במהלך עבודתם השוטפת.

 

נושאי הלימוד

 

נושאי הלימוד בקורס משתנים בהתאם למוסד הלימודים הנבחר, להלן חלק מהם:

 

  • צילום קולנועי – מה בינו ובין פוטותרפיה
  • מהנסתר לגלוי – מהאישי לציבורי
  • לימוד מעשי סדנאי שבו מצלמים, מצטלמים ומתבוננים
  • שימוש בתצלומי עבר מהאלבום המשפחתי האישי ומקלסיקות תרבותיות מהעולם הוויזואלי

 

מוסדות לימוד אפשריים

 

  • מכללת אתגר (תל אביב, ירושלים, חיפה, באר שבע) - במכללה מתקיים קורס שבו יכולים מאמנים, יועצים, ואנשי חינוך ללמוד כיצד לשלב כלים מגישה זו בעבודתם השוטפת. חשוב להדגיש כי הקורס אינו מכשיר מטפלים מוסמכים בתחום!

 

  • המכללה האקדמית ספיר (שער הנגב) - במרכז ללימודי חוץ והמשך של המכללה האקדמית ספיר אפשר ללמוד בקורס פוטותרפיה, שכולל 22 מפגשים ומיועד למטפלים ולמחנכים מנוסים שמעוניינים לרכוש כלים חדשניים לשילוב בעבודתם.

 

  • המכללה האקדמית אחוה (סמוך לגדרה - דרום) - מוצע קורס פוטותרפיה צילום ככלי נגיש בעבודה עם ילדים ונוער, המיועד לאנשי הוראה ומטפלים מנוסים. הקורס מתקיים במתכונת אונליין.

 

  • מטאפורה – מציעים סדנאות של תרפיה בהבעה וביצירה, פעילויות וסדנאות המתמקדות בפוטותרפיה, וכן סדנאות קולנוע ווידאו תרפיה.

 

  • מוסררה (ירושלים) – בית ספר גבוה לצילום, מדיה, מוסיקה חדשה, אנימציה ופוטותרפיה – מקיים מסלול ללימודי פוטותרפיה בגיבוי אוניברסיטת European Graduate School בשוויץ; מסלול זה מאפשר לסטודנטים להשלים את תכנית הלימודים לקראת תואר שני בסמסטר לימודי קיץ בשוויץ.

 

  • אוניברסיטת תל אביב – היחידה ללימודי המשך בבית הספר לעבודה סוציאלית – מציעה קורס שנתי בפוטותרפיה המיועד לפסיכולוגים ולעובדים סוציאליים קליניים בעלי תואר שני.

  

  • המכללה האקדמית גליל מערבי (עכו): ביחידה ללימודי חוץ והמשך של המכללה מתקיים קורס טיפול באמצעות צילום המתאים במיוחד למטפלים ולאנשי חינוך. היקפו 120 שעות אקדמיות.

 

לסיכום

 

מי שמבקש להעשיר את ארגז הכלים הטיפוליים שלו בכלי נוסף, יעיל ובלתי-אמצעי למטופליו, ישמח לגלות את עולם הפוטותרפיה. כלי הצילום מאפשר מגוון שיטות לעבודה יצירתית עם המטופל, והלימודים מסמיכים אתכם באמנות נוספת – בהיבט אחר.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודי פוטותרפיה?

רוצה לדעת יותר על לימודי פוטותרפיה?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
דרישות קבלה - לימודי פוטותרפיה
לימודי פוטותרפיה - תכנית לימודים
לימודי פוטותרפיה לבעלי תואר בחינוך
למודי פוטותרפיה ללא רקע טיפולי
קורס פוטותרפיה בצפון הארץ
האם לימודי פוטותרפיה מוכרים לאופק חדש?
לימודי פוטותרפיה/וידאותרפיה בשנת שבתון