לימודי מכינה במכללה האקדמית נתניה

שירות אישי - צור קשר
לימודי מכינה במכללה האקדמית נתניה

מכינות אקדמית נתניה

 

המכללה האקדמית נתניה מאפשרת לסטודנטים ללמוד לתואר ראשון או תואר שני בתחומי לימוד מבוקשים ואיכותיים. מוסד הלימוד מקפיד להיות מעודכן במשק הישראלי, צרכיו ודרישותיו ובכך יוצר תוכנית לימודים מקצועית, המשלבת בין לימודים אקדמיים והבנת שטח נרחבת.

 

המכינה הקדם אקדמית מהווה מסגרת לימודים אשר מאפשרת למועמדים שאין ברשותם נתוני קבלה המתאימים לתואר הראשון בו הם חפצים. היא מאפשרת לרכוש השכלה, לשפר ציונים, להשלים בגרויות ולהגדיל את הסיכויים לעמידה בתנאי הקבלה ללימודים אקדמיים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל.

 

המכללה אקדמית מציעה מספר מכינות קדם אקדמיות, מכינות אלו מהוות מסגרת לימודים המתנהלת בתיאום ישיר עם המסלול לתואר ראשון אותו מעוניינים הסטודנטים ללמוד. המכללה האקדמית נתניה מבינה ומכירה בחשיבות הגדולה של הרחבת ההשכלה האקדמית בישראל ומתוך רעיון זה פותחו והוקמו המכינות.

 

מטרתן של המכינות להעניק הזדמנות שווה להשכלה גבוהה למגוון של אוכלוסיות ולשמש גשר לאקדמיה, דרך הקניה של ידע והיכרות מקדימה ללימודים. מכינות המכללה האקדמית נתניה פועלות בחסות של המל"ג ובשיתוף עם הקרן לחיילים משוחררים.

 

המכינות

 

המכללה האקדמית נתניה מציעה כמה מסלולים למכינה: 

  • מכינה שנתית - שמתאימה לבעלי תעודת בגרות מלאה
  • מכינה סמסטריאלית - לבעלי בגרות חלקית
  • מכינת 30+

 

תכנית הלימודים מותאמת אישית לכל אחד מהסטודנטים בהתאם למסלול הלימודים המבוקש בהמשך. ניתן לבחור בין מסלול ייעודי חברה, שמתאים למעוניינים בלימודי משפטים או לימודי מדעי ההתנהגות, לבין מסלול ייעודי כלכלה, שמתאים למועמדים ללימודי מנהל עסקים, לימודי ביטוח תואר ראשון, לימודי בנקאות ושוק ההון, לימודי ניהול מערכות מידע או לימודי מדעי המחשב.

 

קהל יעד למכינות

 

המכינות מתאימות למועמדים שברשותם בגרות מלאה או חלקית, שלא עומדים בתנאי הקבלה של המכללה וברצונם ללמוד בה במסלולים השונים. כמו כן, היא מתאימה למועמדים בעלי בגרות מלאה או חלקית שזקוקים למכינה ייעודית בכלכלה או במדעי החברה המוכרת על ידי מל"ג ומשרד הביטחון, שמעוניינים ללמוד במוסד אחר. יש לציין כי במקרה זה יש צורך לוודא מול מוסד הלימוד המבוקש כי המכינה מקובלת ללימודים בו ועומדת בדרישות שלו.

 

מכינה ייעודית שנתית


המכינה נפרשת על פני שני סמסטרים. בסמסטר הראשון לומדים מקצועות בסיס שבמתמטיקה, בעברית ובאנגלית וקורס אקדמי. בסמסטר השני לומדים נושאים מתקדמים במתמטיקה, באנגלית, באוריינות וכן משתתפים בשני קורסים אקדמיים.

 

במסגרת תנאי הקבלה למכינה, על המועמדים להיות בין הגילים 19 - 25, בעלי בגרות חלקית. הם נדרשים להציג ציון בפסיכומטרי או ציון בבחינת מימ"ד.

 

מכינה ייעודית סמסטריאלית

המכינה הייעודית הסמסטריאלית מתחלקת אף היא למסלול חברה ולמסלול כלכלה והיא נמשכת כשלושה חודשים - היקפה סמסטר אחד. נלמדים בה קורסים באנגלית, במתמטיקה ובאוריינות אקדמית וכן שני קורסים אקדמיים.

 

כדי להתקבל למכינה, המועמדים צריכים להיות בין הגילים 19 - 25, להציג ציון פסיכומטרי או מימ"ד ולהיות בעלי זאות לבגרות או חוסר של עד 5 יחידות לימוד לזכאות.


 

עוד מסלולי לימוד - המכללה האקדמית נתניה