תואר ראשון בתקשורת במכללה האקדמית נתניה

תואר ראשון בתקשורת במכללה האקדמית נתניה

תואר ראשון בתקשורת - המכללה האקדמית נתניה

  

מסלול זה אינו פעיל, למסלולים נוספים של המכללה האקדמית נתניה לחצו כאן

 

שוק התקשורת הישראלי והעולמי הוא דינמי במיוחד בימינו ועל כן אנשי המדיה צריכים לשלוט בשלל פלטפורמות כדי להישאר רלבנטיים, במיוחד המדיה הדיגיטלית הכוללת אינטרנט, מובייל ורשתות חברתיות. הדרך לתפקידים בערוצי המדיה היא לא פשוטה ומאתגרת, אולם תחילת הדרך אליהם עוברת בתואר הראשון בתקשורת.

 

הסטודנטים בתכנית לתואר ראשון בתקשורת במכללה האקדמית נתניה רוכשים כלים תיאורטיים ומעשיים הפותחים בפניהם את הדרך לעבודות נחשקות בשוק הפרטי בתחום הטלוויזיה, העיתונות, הרדיו, האינטרנט, יחסי הציבור, הפרסום ועוד. מדובר במסלול המשלב עבודה מעשית רבה ומאפשר להתנסות בסוגים מגוונים של עשייה תקשורתית.

 

תכנית הלימודים

תכנית התואר הראשון בתקשורת של המכללה האקדמית נתניה שמה דגש על הבנה מעמיקה של עולם התקשורת העשיר והדינמי. הסטודנטים רוכשים ידע והכשרה בכלל תחומי המדיה המגוונים - הן בעולם התקשורת האלקטרונית, התקשורת המודפסת, והתקשורת המקוונת וכמובן גם בענפי הפרסום, הדוברות ויחסי הציבור. בנוסף, דנים הסטודנטים בהיבטים תרבותיים, פוליטיים, כלכליים וחברתיים של המדיה ובהשפעותיה על חיי הפרט והקהילה.

 

בין הנושאים הייחודיים שבהם הסטודנטים דנים במהלך התואר, נכללים קריאה ביקורתית של תכניות מציאות, ניהול קמפיינים במדיה החברתית, ספורט ומדיה, פיתוח ובנייה של אתרים ואפליקציות וכן לימוד של שימוש בתוכנת פוטושופ ושימוש ביישומי הפרסום בגוגל של גוגל אדוורדס.


מתכונת הלימוד

 

לימודי התקשורת במכללה האקדמית נתניה נמשכים כ - 3 שנים. השיעורים מתקיימים בשלושה ימים במהלך השבוע, כך שניתן לשלב עבודה ולימודים. הסטודנטים יכולים לבחור בין לימודי ערב בתקשורת לבין מסלול בוקר.

 

בנוסף לקורסי חובה ובחירה עיוניים, חלק נכבד מהלימודים מוקדש לעבודה מעשית בענפי המדיה השונים. הם לוקחים חלק בעבודה מעשית באולפני הטלוויזיה והרדיו, נפגשים עם עיתונאים ואישי ציבור ומשתתפים בסדנאות מקצועיות שבהם הם מכירים מקרוב שלל סוגי מדיה כגון פרסום ומודלים חדשניים בקריאייטיב, פודקאסט ורדיו, הופעה מול קהל, הפקה של תכנים בדיגיטל, תקשורת בין אישית ועוד שלל תחומים. הסטודנטים גם יוצרים קמפיינים חברתיים שמלווים שמלגות הצטיינות. באפשרותם לצבור ניסיון פרקטי ומקצועי כבר בזמן הלימודים, דרך סטאז' שנערך בחברות פרסום ומדיה מובילות.

 

נושאי הלימוד

 

 

סגל הוראה

 

דיקן בית הספר לתקשורת היא פרופסור ענת פירסט, חוקרת תקשורת ועיתונאות. בין תחומי המחקר שלה אפשר למנות את מקום המדיה בהבניית מציאות, ייצוגי קבוצות מיעוט במדיה וכן השתקפות רב תרבותיות בסוגות טלוויזיוניות שונות.

 

סגל המרצים בחוג לתקשורת כולל גם: פרופסור שחוקרת ייצוגי מגדר ואתניות במדיה ועוסקת גם בחקר התהוות זהות יהודית דרך פרסומות; מנהל תחנת רדיו שעוסק גם בייעוץ להקמת אולפני קולנוע וחדשות; חוקרת בעלת תואר דוקטור, מומחית למדעי המדינה ולתקשורת, שמחקריה עוסקים בהיבטים פוליטיים במדיה המקוונת; עיתונאי ועורך טלוויזיה ששימש בעבר עורך חדשות החוץ של אחד הערוצים הגדולים בארץ; ועוד.

 

תנאי קבלה

 

ללימודים בחוגים השונים (ובהם גם תקשורת) מתקבלים בעלי תעודת בגרות ישראלית אשר יש להם ציון משוקלל של לפחות 90. גם בעלי תעודת "בוגר" או תעודת "מוסמך" מאוניברסיטה ישראלית או מכללה מוכרות או בעלי תעודת סיום של מכינה קדם אקדמאית יוכלו להגיש את מועמדותם. אין חובה להציג ציון בפסיכומטרי כדי להתקבל למסלול, אולם ציון גבוה בבחינה יכול לשפר את סיכויי הקבלה.

 

תעודה


סטודנטים שעומדים בכל חובות הלימודים ומסיימים אותם בהצלחה מקבלים תואר ראשון BA בתקשורת שניתן על ידי המכללה האקדמית נתניה.

עוד מסלולי לימוד - המכללה האקדמית נתניה