רוצה פרטים על קורס שיווק מבוסס נתונים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

קורס שיווק מבוסס נתונים

רוצה לדעת על קורס שיווק מבוסס נתונים? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס שיווק מבוסס נתונים


שיווק מבוסס נתונים, או מבוסס דאטה, מאפשר לארגונים ולחברות לגבש אסטרטגיות שיווקיות על בסיס צרכי הלקוחות, לייעל ולדייק את הקמפיינים הפרסומיים, וכך בו בזמן למקסם את תוצאותיהם, וגם לשפר את חוויית הלקוחות אליהם מוכוונים הפרסומים.


מי שמתעניינים ברכישת הידע המקצועי והכלים הטכנולוגיים לצורך ביצוע שיווק מבוסס נתונים, יכולים להשתתף בקורסים ובהסמכות מקצועיות שמוצעות במספר מוסדות לימוד ברחבי הארץ. בקורסים השונים לומדים כיצד לערוך קמפיין שיווקי מבוסס נתונים, החל משלב איסוף המידע וניתוח הדאטה, המשך בהפצת הקמפיין ללקוחות הרלבנטיים דרך הערוצים המותאמים אישית, וכלה בניתוח תוצאות הקמפיין והפקת לקחים לקמפיין הבא.


מה זה שיווק מבוסס דאטה?


שיווק מבוסס מחקר נתונים, מאפשר לבצע אופטימיזציה לקמפיינים ולאסטרטגיות מעולם השיווק, על בסיס נתוני העתק הנאספים על לקוחות ועל משתמשים ברשתות החברתיות. כאשר מבססים את השיווק על נתונים אלו, מנהלי שיווק יכולים לנתח תוצאות של קמפיינים שיווקיים, וכך להבין אילו ערוצי פרסום אפקטיביים יותר ולהקצות להם משאבים: גוגל, אינסטגרם, ניוזלטרים, ועוד.


הכלים הטכנולוגיים בהם משתמשים לצורך ביצוע הקמפיינים השיווקיים, כולל אוטומציה בשיווק ולמידת מכונה, מאפשרים גם לייצר קמפיינים פרסומיים שפועלים על מגוון הערוצים הקיימים, תוך שמירת אחידות במסרים.


התהליכים שאותם ניתן לייעל באמצעות שיווק מבוסס נתונים הם רבים, וביניהם ניתן למנות פיתוח מוצרים חדשים על פי ביקוש הלקוחות, למקד את השיווק ולהתאים אותו אישית לכל לקוח, למצוא את ערוצי הפרסום הרלבנטיים ביותר עבור כל לקוח, ועוד.

 

משתמשים בשיווק מבוסס נתונים במגוון חברות וארגונים במשק: חברות כרטיסי אשראי שמאתרות הונאות באמצעות ניתוח דפוסי השימוש של לקוחותיהן, ארגונים רפואיים שיכולים לבצע אבחנות רפואיות על סמך מסדי נתוני עתק, גופים מסחריים שיכולים לשווק לצרכנים הספציפיים מוצרים בהתאם לדפוסי השימוש שלהם ברשתות החברתיות, ועוד.


תכנית הלימודים


תכניות הלימוד בקורסים השונים בניתוח מבוסס נתונים, נותנות למשתתפיהן כלים למחקר מבוסס ביג דאטה: שיטות מחקר שונות לביצוע מחקר כמותני או איכותני, ניתוח באמצעות אנאליטיקס, יכולות הסקה מתוך דוחות בינה עסקית, ושימוש במודלים של למידת מכונה עבור מטרות שיווקיות.


כמו כן, הסטודנטים בקורס לומדים כיצד לאפיין קהלי יעד, לבצע פילוח שוק עבור סקירת התחרות וכן עבור הבנת צרכי לקוחות שונים. חלק מתכניות הלימודים מתמקדות בתכנון וניתוח קמפיינים שיווקיים, כולל קבלת כלים לאופטימיזציה ולניתוח היעילות של תוצאות הקמפיינים.


במסגרת הקורסים, הסטודנטים מקבלים כלים טכנולוגיים מתקדמים, שמאפשרים להם לגבש הבנה רחבה של עולם השיווק תוך הסתמכות על כלים מעולם הביג דאטה. הם סוקרים נושאים רב תחומיים המגיעים ממגוון עולמות תוכן, ובאמצעות הבנה זו, הם רוכשים כלים לתכנון קמפיינים שיווקים בהתאמה אישית לכל לקוח; התאמת הקמפיין השיווקי לכל לקוח נערכת על בסיס המידע שנאסף מהערוצים השונים, שמאפשר גם להבין את מאפייניו של לקוח ואת העדפותיו.

 

שיווק מותאם אישית יכול להתבצע, למשל, באמצעות פרסום מוצרים או שירותים ספציפיים שיכולים לשמש את הלקוח. כך למשל, באמצעות ניתוח המידע, ניתן לראות שלקוח מסוים רוכש מוצרים לאחר שהוא צפה בהם באינסטגרם. החברה יכולה להמשיך ולשווק לו מוצרים דומים דרך ערוץ זה, וכך מרוויחים גם החברה וגם הלקוח, שממשיך לקבל פרסומים רלבנטיים ממוקדים במיוחד בשבילו.


מתכונת הלימודים


היקף הקורסים משתנה על פי החומר הנלמד בכל אחד מהם, ויכול לנוע בין 50 ל – 60 שעות לימוד בקורסים המיועדים למי שנמצאים בתחילת דרכם בשיווק מבוסס דאטה, והיקף שעות מצומצם יותר עבור מנהלים ואנשי מקצוע שרוצים להעשיר את ידיעותיהם ולהתמחות עוד בתחום.


לרוב מפגשי הקורסים נערכים אחת לשבוע, כדי לאפשר למשתתפים לשלב את הלימודים עם עבודה ביתר קלות.


הסטודנטים משתתפים בהרצאות ושיעורים פרונטליים כדי לרכוש את הידע התיאורטי, וכן מנתחים מקרי מבחן אמיתיים מהתעשייה ומגישים מטלות ותרגולים, במהלכם הם מקבלים כלים מעשיים לביצוע מחקרים ופילוח שוק, עריכת קמפיינים וניתוח תוצאותיהם.

 


נושאי הלימוד


הנושאים בהם מתמקדים בכל קורס משתנים על פי ההיקף והדגשים הספציפיים שלו. בין הסוגיות בהם עוסקים בקורסים השונים, ניתן למנות:

 

 

  • מחקרי שוק
  • גוגל אנליטיקס
  • ניתוח ביקושים
  • אוטומציה בשיווק
  • מחקר צרכי הלקוח
  • שימוש בבינה עסקית
  • יסודות עולם הביג דאטה
  • דרכים שונות לפילוח שוק
  • שיטות מחקר איכותניות וכמותניות
  • מודלים של למידת מכונה בתחום השיווק
  • ועוד


על סגל ההוראה


בחלק גדול מהקורסים, המרצים הם אנשי מקצוע המגיעים מתחומי השיווק, יועצים לתחומים כמו אנליזה דיגיטלית ושיווק דיגיטלי וכן מתחומי הביג דאטה והסטטיסטיקה.


המרצים, בעלי ידע מהתעשייה, מקנים לסטודנטים מניסיונם, סוקרים מקרי מבחן ודוגמאות מהשטח וכך מסייעים להם לפתח הבנה מעשית של יישום התיאוריה בשטח.

 


על מוסדות הלימודים


מוצעים מסלולי לימוד בשיווק מבוסס נתונים במספר מוסדות לימוד בארץ, וביניהם:


אוניברסיטת חיפה לימודי חוץ: במרכז ללימודי חוץ ניתן להשתתף בקורס שיווק מבוסס נתונים שהיקפו כ – 60 שעות לימוד, ומתקיים פעם בשבוע. במהלך הקורס, הסטודנטים לומדים תוך השתתפות בהרצאות, ניתוח מקרי מבחן ותרגול החומר הנלמד. הם רוכשים ידע מקצועי בתחומי איסוף וניתוח המידע, ביצוע מחקרים כמותניים ואיכותניים, וכן עריכת מחקרי שוק, מחקרי צרכי לקוחות וביקושים, ומחקר תחרותי.


המכללה לניו מדיה (תל אביב): במכללה ניתן להשתתף בקורס אסטרטגיה ושיווק מבוסס דאטה, שמונה 54 שעות לימוד הנפרשות על פני 10 מפגשים. השיעורים מתחילים בשעות הבוקר ונמשכים כ – 4 שעות לימוד כל אחד. קורס זה מתמקד בהקניית שליטה בכלים כמו גוגל אנליטיקס ואוטומציה בשיווק.


נוסף על כך, במכללה מוצע גם קורס שיווק דאטה למנהלים, במסגרתו הסטודנטים מתכוננים לקראת מבחן ההסמכה של גוגל אנליטיקס. הקורס משלב תכנים מעולמות הבינה העסקית, למידת המכונה, ובמסגרתו הסטודנטים רוכשים גם כישורים מעשיים לנתח ולתכנן קמפיינים.


תנאי קבלה


הקורסים השונים מתאימים לאנשי עסקים, יועצים, יזמים, מנהלי מוצר, מנהלי דיגיטל ומנהלי פרויקטים שרוצים לרכוש יכולות מחקר וכלי עבודה נוספים לארגז הכלים המקצועי שלהם.


כמו כן, יכולים להשתתף בקורס אנשי מקצוע שמעוניינים להתקדם בקריירה ולקחת אותה לכיוון בשיווק, טכנולוגיה, ניהול מוצר או ניהול מחקרי שוק.


קיימים קורסים ייעודיים למנהלים בארגונים ובמחלקות שונות שרוצים להרחיב את ידיעותיהם כדי לגבש אסטרטגיות ניהולית, עסקית ושיווקית חדשות. כמו כן, חלק מהקורסים מיועדים למי שאין להם רקע מוקדם ורוצים לעשות את צעדיהם הראשונים בתחום.


ברבים מהקורסים, תנאי הקבלה הם ידע מוקדם והיכרות עם עולם הפרסום, השיווק והדיגיטל, וכן זיקה טכנולוגית ושליטה טובה ביישומי מחשב.

 


תעודה


ברבים מהקורסים, המסיימים בהצלחה זכאים לתעודת גמר קורס שיווק מבוסס דאטה.


כמו כן, בחלק מתכניות הלימוד משלבים גם הכנה לקראת מבחן גוגל אנליטיקס, שמהווה הסמכה לעבודה עם כלי מוכר שנמצא בשימוש נפוץ בתעשייה.


אפשרויות תעסוקה


בימינו, קיים מערך שיווק ופרסום דיגיטלי בכל חברה, גוף עסקי וכן מוסדות ציבוריים, עמותות וארגונים מהמגזר השלישי. בעידן הקדמה הטכנולוגית בו אנו חיים, מנהלי מוצר, מנהלי פרויקטים ומנהלי שיווק נדרשים להתעדכן כל העת בפיתוחים חדשים ולרענן את מיומנויותיהם המקצועיות.


קורס שיווק מבוסס נתונים יכול לתת למסיימיו את הכלים הנחוצים להתחלת הקריירה בעולם השיווק והפרסום, ולהעמיק את ידיעותיהם של מנהלים שכבר עוסקים בתחום כדי לסייע להם להתמודד עם האתגרים של העולם העסקי התחרותי כיום.

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על קורס שיווק מבוסס נתונים?

רוצה לדעת יותר על קורס שיווק מבוסס נתונים?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד קורס שיווק מבוסס נתונים