תואר שני בניהול מערכות חינוך בהתמחות חינוך לא פורמלי באוניברסיטת בר אילן

שירות אישי - צור קשר
תואר שני בניהול מערכות חינוך בהתמחות חינוך לא פורמלי באוניברסיטת בר אילן

תואר שני במנהל מערכות חינוך בהתמחות חינוך בלתי פורמלי באוניברסיטת בר אילן


הצד החברתי של ההוראה


במערכת החינוך מבינים היטב שהוראה היא לא רק שיעורי בית, מבחנים ומורה שעומד ליד הלוח. תחום החינוך הבלתי פורמלי שואף לפתח את שלל היוזמות, הפרויקטים והתהליכים שמתקיימים מחוץ לשעות בית הספר ומטרתם להעשיר את העולם התרבותי, החברתי והאישי של ילדים ובני נוער. החינוך הבלתי פורמלי מקדם ערכים של יזמות, מעורבות, שוויון הזדמנויות ואחריות בדרך לבנייה של חברה אכפתית ומכילה יותר.


באוניברסיטת בר אילן אפשר ללמוד לתואר שני במנהיגות וניהול מערכות חינוך בהתמחות ניהול ופיתוח חינוך בלתי פורמלי. זוהי מגמת התמחות בתואר השני במנהיגות וניהול מערכות חינוך ששמה לה למטרה להעמיק את הכלים של אנשי הוראה בתחומי הניהול, הקהילה והנוער. דרך המיומנויות הנלמדות יכולים מורים, מנהלים ואנשי הוראה לפתח וליישם תכניות ויוזמות ייחודיות בתחום החינוך הלא פורמלי בקהילה, במסגרות כגון מתנס"ים, גופים וולנטריים ותנועות נוער.


תכנית הלימודים


הסטודנטים במסלול התואר השני בחינוך סוקרים שלל היבטים עיוניים ומעשיים של מערכות החינוך הבלתי פורמליות בישראל והצורכים הפרקטיים בשטח. הם לומדים כיצד לנתח צורכים של בני נוער ואנשי הוראה ולבנות תכניות ופרויקטים חברתיים בהתאם. במקביל הם מגבשים מיומנויות מנהיגות חינוכית שחיוניות לפיתוח המקצועי שלהם, לצד פיתוח של מיומנויות מחקר בעולם החינוך.


מתכונת הלימוד


אורכה של התכנית הוא שנתיים, השיעורים מרוכזים ביום שבועי אחד משעות הבוקר ועד הערב, לנוחותם של אנשי הוראה המעוניינים לשלב את התכנית עם קריירה. אפשר ללמוד במסלול עיוני או בתכנית מחקרית עם תזה.


נושאי הלימוד

 

  • חינוך לערכים ולאזרחות
  • מנהיגות נוער
  • יזמות, התנדבות ומעורבות
  • עתיד מערכת החינוך
  • מימון וניהול תקציבים בחינוך
  • עבודה עם נוער בסיכון
  • חקר החינוך הלא פורמלי והפנאי
  • קהילה וחברה אזרחית
  • חינוך אלטרנטיבי בעידן הדיגיטלי
  • ניהול פדגוגיה חברתית    
  • מנהיגות חינוכית בחינוך לא פורמלי    
  • ועוד


סגל הוראה


בין המרצים במסלול זה: פרופסור שמומחה לתחום האפקטיביות הבית ספרית; דוקטור שמומחיותו בביזור ובקבלת החלטות במערכת החינוך; דוקטור שחוקרת את תחום כלכלת החינוך וניהול התקציבים הבית ספריים; ומרצים נוספים.


על מוסד הלימוד


בבית הספר לחינוך מתקיימות תכניות התמחות מגוונות, אלה כוללות תואר שני בלקויות למידה, תואר שני בחינוך מיוחד, תואר שני בהתפתחות הילד, תואר שני בייעוץ חינוכי, תואר שני במדעי הלמידה וההוראה, תואר שני בהוראת מדעים ותואר שני בחינוך מיוחד בהתמחות אוטיזם.


תנאי קבלה


במסגרת תנאי קבלה לתואר שני בחינוך במסלול זה, על המועמדים להיות בוגרי לימודי ניהול מערכות חינוך בממוצע 80 ומעלה או בתחומי דעת קרובים, אשר ברשותם ניסיון משמעותי בתפקידי הדרכה, הוראה וחינוך. ישנה עדיפות לבעלי ניסיון מעשי קודם בחינוך לא פורמלי. כחלק מתהליך הקבלה על המועמדים להציג המלצות מקצועיות וקורות חיים.


תעודה


תואר שני בחינוך MA ניתן לבוגרי התכנית אשר עומדים בהצלחה בכל הדרישות, מטעם אוניברסיטת בר אילן.

למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת בר-אילן
עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת בר-אילן