רוצה פרטים על לימודים?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

רוית אסף בראיון על יזמות במקצועות היופי, רשתות חברתיות והחשיבות של טאצ' אישי

מחפשים לעשות את הצעדים הראשונים בעולם האיפור? בעיצוב שיער? סטיילינג? בניית ציפורנים? רוית אסף מאמינה שהשוק של היום, עם האינסטגרם והפייסבוק, פותח הזדמנויות נהדרות ליזמים מאפרים ואנשי מקצוע בתחום היופי בתחילת הדרך, אבל גם מחייב להצטייד בידע הנכון. בראיון איתה היא משתפת בכלים שחשובים לכל מי שרוצים לפרוץ דרך, להקים עסק משלהם ולהפוך ליזמים מצליחים בעולם הביוטי.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


יופי של קריירה: מהם הכלים של רוית אסף להצלחה בעולם האיפור והיופי?


כשרוית אסף מסתכלת היום על הקריירה שלה, היא מתמלאת בסיפוק רב. כמנהלת רשת בתי ספר למקצועות היופי, היא אומרת שהיא ניגשת כל יום לעבודה בכיף ובהנאה. את האהבה הרבה שלה למקצוע ניכר שהיא מטפחת עוד מהצעדים הראשונים שלה בתחום היופי והאופנה, עם זכייתה בתואר מלכת היופי של ישראל בשנת 1992, כשהיא בת 18 בלבד. "מתלמידת תיכון אנונימית הפכתי בן לילה לדוגמנית עסוקה מאוד." היא מספרת על תחילת הדרך ומתארת שמכאן פצחה בקריירת דוגמנות שהביאה אותה לרחבי העולם.


בסוף שנות התשעים החליטה להקים בית ספר משלה למקצועות היופי. "עולם האיפור תמיד קסם לי. העבודה האינטנסיבית עם אנשי מקצוע על הסט, הקשרים שיצרתי בתעשיית היופי ובעיקר הרצון להקים משהו משלי הביאו אותי להקים רשת בתי ספר. היה ברור לי שאני חייבת למנף את השם שלי ולהפוך אותו למותג בתחום שאני כל כך אוהבת."


היא החלה את הדרך עם סניף יחיד בירושלים, אחריו התווספו סניפים נוספים בבאר שבע, באשדוד ובתל אביב. עם הקריירה שהלכה וצמחה, הגיע גם הסיפוק. "הסיפוק הכי גדול בעבודה שלי הוא לפגוש כל יום תלמידים חדשים עם המון חלומות ורצון להיות הדור הבא, ולדעת שיש לי חלק בהצלחה המקצועית שלהם יחד עם הצוות שלצידי."


"הכשרות מקצועיות בונות קשרים שאין להם מחיר"


במקביל לעשייה המקצועית שלה, למדה כלכלה וניהול ובהמשך לימודי תעודה בשמאות מקרקעין. לדבריה, הלימודים סייעו לה מאוד לבנות את הקריירה. "הם תרמו לי בהבנה של מודלים לניהול עסקי וכלכלי על כל רבדיו, מניהול תזרים, דרך קבלת החלטות והעסקת עובדים ועד לשיווק ומכירות ללקוח הקצה."


היא מוסיפה ואומרת שבעיניה, אחד העקרונות החשובים להצלחה הוא שילוב של הידע האקדמי עם כלים וכישורים אישיים וכמובן ניסיון שנצבר בעשייה בשטח. "הניסיון הוא הגורם המשמעותי ביותר. אתה לומד את העסק תוך כדי תנועה. כמו כן, בעסק שבו תלויים בלא מעט עובדים, ההון האנושי הוא הפרמטר הכי חשוב להצלחה ולפיתוח עסקי בכל הפונקציות. מוכשרת ככל שאהיה, לא אוכל לעשות הכל לבד ולשמחתי אני מוקפת בצוות איכותי, מקצועי, יצירתי ואמין עם דרייב להצליח".


היא מציינת שהידע שנלמד בקורסים בתחום האיפור הוא מקפצה חשובה לקריירה, הן ברמת הכלים והטכניקות שנלמדות בלמידה פרונטלית, שבוודאי לא ניתן לרכוש אותם רק בצפייה ביוטיוב והן ביצירת קשרים בתעשייה.


היא מסבירה שחלק נכבד מהיתרונות שמעניקים הקורסים טמונה בעשייה המעשית ובלמידה הפרונטלית שבמהלכם, הם מהווים פלטפורמה שעוזרת לתלמידים להיחשף לקשרים בתעשייה, במדיה ובעולם האופנה. "התלמידים שלנו יוצאים להפקות בשטח, צוברים ניסיון, יוצרים קשרים עם אנשי מפתח ונפגשים עם סלבס. לתלמידים חשוב לדעת מה יעשו כשיסיימו את הקורס, ואין מחיר לחשיפה שהם מקבלים דרך הקורסים."


קריירה ברשת איפור או כפרילנסר? צעדים ראשונים בדרך לעסק עצמאי


מלבד החלום להפוך למאפרים מצליחים, לא מעט מהלומדים בקורסים שואפים גם להתחיל בקריירה עסקית ולהיכנס לזירת היזמות הדינמית עם רעיונות חדשים ומקוריים משלהם. בעיניה של אסף, אחד היתרונות הגדולים של תחום היופי הוא האפיקים והמקצועות הרבים שכלולים בו, מה שפותח הזדמנויות עסקיות רבות.


"בעולם היופי יש מגוון גדול של תחומים, כגון איפור, סטיילינג, עיצוב שיער. רבים בתעשייה עוסקים בתחום אחד מרכזי ובתחומים נוספים 'ליד'. הצעירים מגיעים כשבידיהם כבר המון אהבה למקצוע ורצון להשתלב בתעשייה, והתחום פותח בפניהם קשת רחבה מאוד של אפשרויות לתעסוקה, גם כפרילנסרים וגם בחברות איפור."


"מאפרת שהיא גם מעצבת שיער, למשל, נהנית מיתרון כפול." היא ממשיכה ומדגימה. "הלקוחות מעדיפות לשכור שירות מקצועי ממאפרת שיודעת גם לעצב שיער, כך גם הלקוחה חוסכת כסף וגם המאפרת מרוויחה יותר על מתן מענה כולל. זו הסיבה שיצרנו מסלול לימודים רחב למאפרים שלומדים גם עיצוב שיער. בתחום שלנו, חייבים להיות כל הזמן יצירתיים, להבין את צורכי השוק ולתת מענה מהיר".


"אני ממליצה להתחיל בלצבור קהל לקוחות," היא ממשיכה ומתארת את הכלים שחשובים למי שנמצאים בתחילת הדרך המקצועית. "אפשרות מצוינת היא להתחיל לעבוד באחת מחברות האיפור הגדולות, שחושפות מהר מאוד לתעשייה. חלק מהתלמידות שלי מתפלאות ואומרות שבחיים לא יעבדו כמוכרות בחנות, אבל בעיני הניסיון וכמות הלקוחות שצוברים במקומות הללו היא אדירה ואסור להמעיט בערכה. האפיק הזה גם מסייע להתקדם למשרות ניהול חנויות, מה שנותן המון סיפוק. זו הסיבה שבבית הספר אני מקיימת שיתופי פעולה עם מותגים ומאפשרת לתלמידים שלי הזדמנות לעבוד בחנויות של המותגים הללו, בעיני זו מקפצה אדירה לקריירה."


לדבריה, אחד הצעדים החשובים ביותר לפיתוח הקריירה העצמאית הוא שליטה בכלים העסקיים והפיננסיים. היא מציינת שחשוב מאוד להיעזר בייעוץ עסקי מקצועי, לבנות תכנית עסקית נכונה ולהבין במושגים פיננסיים כדי לתכנן את ההוצאות ועלויות ההקמה מול צפי ההכנסות.


"לא כל אמן איפור או מעצב שיער יכול לפתוח עסק. צריך לבצע את הצעד הזה נכון. חייבים להבין בחשבונאות, בניהול פיננסי, אם מתחילים ללא הידע הזה, עלול להיווצר סיכון לעסק ולסיכויי ההצלחה שלו."


היא גם מסבירה כי יש אפשרויות רבות לקריירה עצמאית, וחשוב לשקול את ההיקף של המיזם לפני שיוצאים לדרך. "המיזם לא חייב להיות פתיחה של בית ספר לאיפור, הוא יכול להיות גם הקמת מכון קוסמטיקה קטן, או עסק לעיצוב ציפורניים שמעסיק כמה עובדות. אני רואה תלמידות רבות שלי שעושות חיל בעולם הקוסמטיקה. חשוב להתחיל בקטן ולעבוד בצורה נכונה, וכאשר העסק גדל נחוצה עזרה מתאימה של מומחים. ההמלצה שלי היא לדעת לאן הולכים. חשוב להבין שבשנה הראשונה לא תמיד נגיע לרווחים אבל אחר כך עם עבודה נכונה צומחים."

 

גולשים שאהבו את זה קראו גם:

 


האשטגים, טכנולוגיות והזדמנויות חדשות - מה צופן העתיד בתחום היופי?


אחד השינויים המשמעותיים בעולם האיפור והיופי, בדומה לתחומים נוספים במשק, נובע מצמיחתה של המדיה החברתית. בעידן שבו כמעט לכל עסק יש חשבון פייסבוק ואינסטגרם מקצועי, אסף אומרת שהשיווק ברשתות החברתיות הוא חובה כדי להצליח. "האשטגים ותיוגים הם לגמרי חלק מהמשחק. המדיה החברתית פותחת המון אפשרויות, אפשר לראות למשל המון יוטיובריות צעירות שיוצרות לעצמן שם. זאת תופעה שלא הייתה קיימת עד לפני כמה שנים. חשוב מאוד להשקיע בשיווק בפלטפורמות האלה, זה מצרך חיוני ליזמים, זמין ולא יקר".


יחד עם היתרונות הגדולים שבמדיה החברתית, אסף טוענת שהן לא מספיקות לבדן להצלחה. "אין ספק שהטכנולוגיה יצרה חשיפה מהירה ואינטנסיבית יותר, אבל אנחנו עדיין עוסקים בתחום שבו לטאצ' האישי ולתקשורת הפרונטאלית יש חשיבות עליונה. אפשר לקבל העשרה דרך צפייה בסרטונים, אבל לא במקום למידה ותרגול מעשי."


לא רק שינויים טכנולוגיים עוברים על עולם היופי. גם מבחינת הדרישה בשוק, אפשר לראות כיצד הביקוש לכישרונות רעננים רק הולך וגובר. היא אומרת שבוגרי ההכשרות המקצועיות ממש לא צריכים לחשוש מהתחרות מול מאפרים סלבריטאים וידועי שם, אולי אפילו להפך. "בשוק של היום יש המון מקום למאפרים לא מוכרים, שמעניקים שירות נגיש מקצועי ובמחיר הגיוני. יש מאפרים ידוענים שנותנים שירותים לחבריהם הסלבריטאים, אבל כלות, לרוב, מחפשות שירות מקצועי, איכותי ולא יקר."


מגמה נוספת שהיא מזהה בשוק היא התרחבות של האפשרויות שנפתחות בפני מאפרים מתחילים. "יש היום דרישה רבה מאוד לאיפור באירועים, עכשיו למשל ראינו זאת בריבוי מסיבות פרום לבוגרי תיכונים. המודעות גדלה כל הזמן ויש ביקוש גדול."


"בעבר, תחום הסטיילינג נחשב לשירות לסלבריטאים בלבד, היום זה מקצוע שפתוח לכולם ויש לא מעט נשים שדורשות שירותים של סטייליסט אישי בסיוע בקניות ובסידור המלתחה. זה מצרך שקיים בשוק ולא רק ליחידי סגולה." היא מציגה דוגמא נוספת.


ריבוי האפשרויות הללו, היא אומרת, מאפשר לבוגרים טריים רבים לפרוץ קדימה ולהצליח. "התחרות עושה רק טוב לענף. ככל התחרות גדלה, כך גם המחירים מתחילים להתאזן. חייבים להישמע לדרישות השוק ולבקשות העם, ולא בהכרח לסלבס ולידוענים."

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על לימודים?

רוצה ללמוד?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
שאלות הגולשים בנושא
לימודי קוסמטיקה לתואר במכללה רפואית לקוסמטיקה