תורים בקפיטריה, בלגן במפגש עם חברים - אפליקציות של סטודנטים יעזרו לכם

28/12/2016 מאת: אנאבל אדמסקי (2,922 צפיות)

נמאס לכם מהתור בקפיטריה? רוצים לתאם פגישה עם חברים אבל בלי כל הבלגנים? ומה עם טיולים כדי להתאוורר קצת מהלמידה למבחנים? הסטודנטים במסלול הנדסאי תוכנה בהנדסאים באריאל באים לפתור את כל הבעיות האלה, ועוד רבות נוספות. שמענו מהם על כמה אפליקציות חדשניות שפיתחו במסגרת פרויקט הגמר.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


אילו פיתוחים מציגים בוגרי הנדסאי תוכנה בהנדסאים באריאל בפרויקט הגמר?


השבוע נפתחת תערוכת פרויקטי הגמר של הסטודנטים בלימודי ההנדסאים בהנדסאים באריאל. בתערוכה הם מציגים מגוון של פיתוחים עליהם עבדו במשך חודשים בדרך לסיום הלימודים ולקבלת הדיפלומה. שמענו על כמה פיתוחים יצירתיים, שבאים לענות על בעיות שמוכרות היטב לסטודנטים.


שמים סוף לתור בקפיטריה


הסטודנטיות שירה אליצור ואנאל שומראי מציגות את אפליקציית Time2eaT, שבאה לפתור בעיה של לא מעט סטודנטים - ההמתנה בתור לקניית אוכל בקפיטריות בקמפוס. "רצינו להפוך את ההמתנה בתור לקפיטריה ויעילה יותר. סטודנטים צריכים לעבור משיעור לשיעור, הזמן קצר וגם צריך לקנות משהו לאכול. כל ההפסקה 'נשרפת' על ההמתנה בתור בקפיטריה. הזמן של סטודנטים יקר וההפסקה מתבזבזת. זה תסכל אותנו וחיפשנו פתרון טכנולוגי לבעיה הזו." מספרת שירה.


שתי הסטודנטיות בתכנית הנדסאי התוכנה פיתחו אפליקציה שמאפשרת לסטודנטים להזמין אוכל מכל מקום בקמפוס, לבחור את הקפיטריה המבוקשת, לעיין בתפריט ולבצע הזמנה. כשההזמנה מוכנה, הם מקבלים התרעה. כך אפשר להזמין בזמן השיעור, או תוך כדי סידורים אחרים בזמן ההפסקה ולחסוך זמן יקר. 

 

במסגרת פרויקט הגמר הסטודנטיות פיתחו מערכת שלמה לטיפול בהזמנות בקפיטריה מקצה לקצה. מלבד האפליקציה לשימוש הסטודנטים, היא כוללת גם ממשק לניהול אינטרנטי ולבניית התפריטים עבור בעלי הקפיטריות ואפליקציה לניהול ההזמנות שממוקמת בקפיטריה עצמה ומציגה את ההזמנות למוכרים בקופות.


לדבריהן, קיימות אפליקציות בתחום המזון והמשלוחים, אבל לא מוצר אחד ייעודי לסטודנטים. "כשחקרנו את הנושא ראינו שיש אפליקציות ספציפיות לרשתות או למסעדות מסוימות, או לביצוע משלוחים אבל אין אפליקציה שמתייחסת למרחב מסוים ומאפשרת רק לבוא ולאסוף את האוכל." מסבירה שירה. "לא ראינו מוצר ייעודי לסטודנטים, משהו שמאגד יחד את כל הפונקציות שהם צריכים. המערכת שלנו מגישה את כל האפשרויות לסטודנטים בצורה קלה ונוחה כדי לענות על הצורך הספציפי שלהם."


כעת הן נמצאות בשלבים האחרונים בתהליך וכבר זכו לעניין מצד קפיטריות כדי להתחיל להפעיל את המערכת בשטח. "יצרנו קשר עם הקפיטריה באוניברסיטת אריאל והם מעוניינים להשתמש בה. אנחנו מתכננים להתחיל פיילוט באוניברסיטה שלנו, בתקווה להתרחב גם לעוד מוסדות בארץ." אומרת שירה.


גם הסטודנטים מתלהבים מאוד מהרעיון. "אנחנו יושבים עכשיו ועובדים בצורה אינטנסיבית על הפרויקטים ותמיד מגיע הרגע שנעשים רעבים ושואלים אותנו מה קורה עם האפליקציה ומתי תהיה מוכנה. זיהוי הצורך היה נכון, יש רצון מצד הסטודנטים למוצר כזה. עכשיו אנחנו עובדות כדי שנוכל לתת את המענה הכי יעיל. בתור סטודנטיות בעצמנו, זה קל לנו כי אנחנו מכירות את הצורך ממקור ראשון."


להזמין חברים בלי כאבי ראש


האפליקציה Calendario באה לענות על צורך אחר של סטודנטים ולסייע להם לארגן מפגשים עם חברים בקלות. את המערכת פיתחו נדב ועידן זלמן, שני אחים שלומדים יחד באותו המסלול והחליטו גם לערוך פרויקט גמר משותף.


"חיפשנו דרך לפשט את תהליך קביעת הפגישות או האירועים. היום כשרוצים לתכנן מפגש פותחים קבוצה בווטסאפ ואז מתחיל בלגן שלם של תגובות והודעות. רצינו להקל על התסבוכת הזו וליצור מוצר נוח וידידותי למשתמש, שלא יהיה עמוס מדיי." מסביר נדב.


השניים יצרו לוח אירועים שיתופי שאליו ניתן להזין אירועים וגם לקבל התרעות על אירועים של משתמשים אחרים באפליקציה, שנמצאים ברשימת אנשי הקשר שלנו. ניתן לבחור בין תצוגה חודשית, שבועית או יומית או לראות רשימה של עשרת האירועים הקרובים. האפליקציה מאפשרת להזין אירוע ולהגדיר לו שעה, מקום ותיאור קצר ואז לבחור למי מרשימת אנשי הקשר לשלוח אותו.


"קיימות בשוק אפליקציות דומות," מסביר נדב. "אפליקציות אחרות נותנות מענה לצורכים דומים אבל הן יותר מסורבלות ומצריכות הורדה של חבילות שלמות כדי לתת מענה לצורך פשוט אחד. אצלנו הרעיון המרכזי הוא הפשטות. בתהליך הפיתוח עברנו על המגוון שקיים היום, והמוצרים עמוסים מדיי לטעמנו, זה יכול להיות מייגע לפעמים. רצינו להציע אפשרות להזמין אנשים בלי כאבי ראש."


נדב מתאר שהעבודה עם אחיו עם פרויקט הגמר בלימודי ההנדסאים הייתה אינטנסיבית למדיי ובמסגרתה ישבו כמעט כל יום משעות הבוקר המוקדמות ועד הערב כדי לפתח את המערכת. "בכלל, כל מסלול הלימודים אינטנסיבי מאוד אבל אני מרגיש שאחרי שנתיים של לימודים רכשתי המון כלים ואני יודע שזה ימנף אותי בעתיד. בלימודים הכרנו שפות תכנות רבות וטכנולוגיות שנותנות בסיס טוב לכל מתכנת, והעולם הזה רק הולך ומתפתח כל הזמן."


האחים מקווים שהאפליקציה תהיה זמינה להורדה תוך זמן קצר מאוד. "אנחנו מבצעים שיפורים אחרונים כדי להגיע למצב הטוב ביותר. ככל שאנחנו עובדים אנחנו מגלים עוד דברים. אנחנו מאמינים שיש לנו מה להציע לשוק. אין לנו ספק שהשקענו הרבה וגם יצאנו עם הרבה מהלימודים."

 

גולשים שאהבו את זה קראו גם:

 


לעזור למטייל בשביל ישראל


ליאור בוינג'ו החליט להשתמש בפרויקט הגמר בניסיון האישי שלו כחייל משוחרר. לאחר תום השירות הצבאי, החליט להשלים את שביל ישראל ברצף מההתחלה ועד הסוף ונתקל בכמה בעיות שלא מצא להן מענה. "בתור מי שטייל ועדיין מטייל בשביל ישראל, הרגשתי שהיו חסרות המון אפשרויות למטיילים. גם לא ראיתי אפליקציה דומה שהציעה מידע ואפשרויות למטיילים בשביל." הוא אומר ומסביר שהחליט להשתמש בידע הטכנולוגי שברשותו כסטודנט כדי לעשות משהו בנידון.


האפליקציה 'בשביל ישראל' באה לעזור למטיילים ב - 44 מקטעי השביל ומציעה להם ריכוז של כל המידע שנחוץ להם במקום אחד. ליאור מתאר שבאפליקציה אפשר למצוא מידע על כל המקטעים והמרחקים ביניהם וגם תמונות ותצוגת 360 מעלות של השביל כולו. בין האפשרויות הנוספות ניתן להגדיר עוקבים שיקבלו התרעות כשהמטיילים מגיעים לנקודה מסוימת, מה שיכול לעזור להורים מודאגים או לקבוצות אנשים שמטיילים יחד.


"קהל היעד של האפליקציה הוא כל מי שמטיילים בשביל ישראל, אבל לא רק," הוא אומר ומסביר שהיא יכולה לסייע גם למטיילים באזורים ובאתרים אחרים. בינתיים, המרצים והחברים לספסל הלימודים הספיקו להתרשם מאוד מהפיתוח וכעת האפליקציה פעילה וכבר זמינה בחנות היישומים, ויש לה לא מעט משתמשים.


ליאור מדווח שלאפליקציה יותר מ - 2,000 הורדות מתוכן כ - 500 משתמשים רשומים שיכולים להתחבר אליה דרך הרשתות החברתיות. "פילוח המשתמשים הוא מעניין, ממבוקרים שמחלקים את הטיול ועושים בכל סוף שבוע מקטע אחד ועד לחיילים משוחררים וצעירים שמשלימים את כל השביל ברצף, כמו שאני עשיתי."


בימים אלה הוא מקבל פידבקים חיוביים רבים ממשתמשים. "זאת אפליקציה מאוד חברתית באופן כללי, בכל אחד מהמקטעים יש צ'אט בו אפשר לקבל תגובות מאנשים אחרים שעברו אותו. יש לא מעט אנשים שמשתמשים באופציה הזו כדי לתאם טיולים ביחד וגם לקבוע מפגשים בנקודות מסוימות."