תואר שני בחינוך מיוחד אוטיזם
רוצה לדעת על תואר שני בחינוך מיוחד ואוטיזם? אנחנו רוצים לעזור לך!
דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד.
לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
עזרנו גם לך? דרג אותנו:
תואר שני בחינוך מיוחד עם התמחות באוטיזם ולקויות התפתחותיות
ספקטרום של גישות הוראה
חקר האוטיזם רק הולך ומתפתח מדי שנה ומנסה למצוא את הגורמים לתופעה מחד ולפתח גישות לקידום הצעירים המתמודדים אתה מאידך. במערכת החינוך שואפים להבין לעומק את המאפיינים של הלקויות על הספקטרום האוטיסטי, כדי להעניק לתלמידים טיפול שמתאים לצורכיהם הייחודיים. בין הסוגיות שעומדות בפני הצוות החינוכי וההורים נמצאת, למשל, בחירה בין לימוד בחינוך המיוחד או שילוב בחינוך הרגיל.
מי שמעוניינים לחקור ולהעמיק במאפייני הספקטרום האוטיסטי ובדרכים להוראת תלמידים עם לקויות התפתחות יכולים ללמוד בתואר השני בחינוך מיוחד בהתמחות באוטיזם. זהו מסלול התמחות שמציעים חלק ממוסדות הלימוד במסגרת תואר שני בחינוך מיוחד. התכנית מאפשרת לסטודנטים לרכוש כלים חינוכיים וטיפוליים לעבודה עם פעוטות, ילדים ובני נוער על הספקטרום, כדי לקדם את שילובם במערכת החינוך ובחברה.
למי מיועדים הלימודים
מסלול התמחות זה בתואר השני בחינוך מיועד למורים, למטפלים ולמחנכים שמתמחים בעבודה עם ילדים בספקטרום האוטיסטי ובלקויות קרובות. הוא יכול להתאים לאנשי הוראה בחינוך המיוחד והרגיל, לפסיכולוגים, ליועצים חינוכיים, לקלינאי תקשורת ולמדריכים לילדים ונוער עם אוטיזם שברצונם לרכוש כלים חינוכיים נוספים לפיתוח הקריירה.
תכנית הלימודים
במהלך התמחות זו, הסטודנטים מתוודים לתיאוריות פסיכולוגיות וחינוכיות שמתמקדות באוטיזם ובלקויות התפתחותיות נוספות כגון בעיות התנהגות או מוגבלות שכלית. כך הם דנים בהיבטים רגשיים, חברתיים, קוגניטיביים והתפתחותיים של תלמידים שמתמודדים עם אוטיזם ועל ההשלכות של מאפיינים אלה על תפקודם בבתי הספר.
כמו כן, הם מכירים שיטות התערבות מגוונות שניתן ליישם בעבודה עם ילדים ובני נוער על הספקטרום, בהתאם לרמת התפקוד שלהם. הם לומדים גם לפתח גישות פדגוגיות ותכניות לימוד שמותאמות לצורכי ילדים אלה ובמקביל מעמיקים את מיומנויות המחקר שלהם בתחום לקויות ההתפתחות.
מתכונת הלימוד
משך התכניות לתואר השני משתנה בין המוסדות, בדרך כלל היא כוללת בין ארבעה לחמישה סמסטרים ונמשכת בין שנתיים לשנתיים וחצי. במרבית המוסדות לסטודנטים יש אפשרות בחירה בין מסלול עם תזה (מחקרי) ומסלול ללא תזה, בתכנית המחקרית משך התואר הוא כשלוש שנים. המפגשים מרוכזים לרוב ביומיים או בשלושה ימים בשבוע.
הסטודנטים לוקחים חלק בשיעורים עיוניים ובסדנאות מעשיות שונות. כמו כן, הם מבצעים פרקטיקום שבו הם מתנסים בעבודה חינוכית וטיפולית עם ילדים עם הרצף האוטיסטי, שלרוב מתקיימת בבתי ספר של החינוך המיוחד או בכיתות משלבות.
נושאי הלימוד
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
תנאי קבלה
במסגרת תנאי הקבלה לתואר השני בחינוך מיוחד במסלול זה, יש צורך בתואר ראשון בחינוך מיוחד או בתחום משיק בממוצע שנע בין 80 - 87, בהתאם למוסד הלימוד. גם בוגרי מקצועות טיפוליים נוספים כגון לימודי פסיכולוגיה, לימודי ריפוי בעיסוק, לימודי מדעי ההתנהגות, לימודי עבודה סוציאלית ולימודי קלינאות תקשורת יכולים להתקבל בכפוף למעבר של קורסי השלמה בתחום החינוך.
ברוב המוסדות יש צורך בניסיון קודם בעבודה טיפולית או חינוכית עם ילדים או בני נוער אוטיסטים. לעיתים יש צורך להציג כמה המלצות מצד גורמים אקדמיים ומקצועיים שמעידים על הניסיון בענף. בחלק מהמקרים, מתאימים מוזמנים לבחינות מיון פנימיות ולראיונות אישיים.
תעודה
לסטודנטים שמסיימים את המסלול בהצלחה ניתן תואר שני בחינוך, לרוב תואר MA. ישנם מוסדות שמעניקים גם נספח שנוסף לתואר ובו מצוינת ההתמחות באוטיזם.
מוסדות
- אוניברסיטת חיפה: המסלול לתואר שני באוטיזם ולקויות התפתחותיות הוא רק אחד מבין תכניות ההתמחות המוצעות בתואר השני בחינוך באוניברסיטה. אלה כוללות תואר שני בחינוך בהתמחות חינוך מתמטי, תואר שני בחינוך בהתמחות לקויות למידה, תואר שני בחינוך בהתמחות הוראת אנגלית ותואר שני בחינוך בהתמחות הפרעות רגשיות.
- אוניברסיטת בר אילן (רמת גן): באוניברסיטה מאפשרים לסטודנטים לתואר השני בחינוך מיוחד לבחור בין התמחות באוטיזם להתמחות במוגבלות שכלית. בבית הספר לחינות מתקיימות עוד שלל תכניות, בהן תואר שני בהוראת מדעים, תואר שני בהתפתחות הילד, תואר שני בייעוץ חינוכי ותואר שני בתכניות לימוד והוראה.
תנאי הקבלה ללימודי תואר שני בלקויות למידה כוללים בין היתר:
ציון ממוצע של תואר ראשון 85 ומעלה, ראיון אישי, שתי המלצות ממרצים בתואר הראשון, מבחן מיון באנגלית בציון של 85 לפחות.
תנאי הקבלה משתנים ממוסד למוסד.
ההבדל העיקרי בין תואר שני במכללה בהשוואה לאוניברסיטה הוא מסלול עם תיזה (באוניברסיטה) לעומת מסלול ללא תזה (מכללה).
לימודים לילדים בסיכון-אנא פרטי מהי כוונתך
טיפול/חינוך ילדים בגיל הרך-אוטיזם, אספרגר ולקויות אחרות
או לימודי טיפול בתחום ילדים ונוער בסיכון-עבודה סוציאלית/חינוך בלתי פורמאלי/ייעוץ חינוכי
אשמח לתשובתך
בברכה
מיטל ווארפול