תואר שני בחינוך מיוחד בהתמחות הוראת לקויי שמיעה באוניברסיטת תל-אביב

תואר שני בחינוך מיוחד בהתמחות הוראת לקויי שמיעה באוניברסיטת תל-אביב

תואר שני בחינוך מיוחד עם התמחות בליקויי שמיעה באוניברסיטת תל-אביב

 

שמיעה אחרת

 

ילדים רבים סובלים מקשיים ומלקויי שמיעה, דבר אשר מפריע להם לרכוש מיומנויות לימודיות ויכולות לפתח שפה. ליקויי השמיעה משפיעים באופן מהותי על ההתפתחות הרגשית, החברתית, הקוגניטיבית והלימודית שלהם. מחקרים מצאו כי תלמידים עם לקויות שמיעה אינם מממשים את הפוטנציאל הלימודי שלהם, הם סובלים מביטחון עצמי נמוך וסקר משנת 2012 חשף כי 43% מאנשים עם ליקויי שמיעה בין הגילים 20 – 44 הם חסרי תעודת בגרות.

 

ילדים עם לקויות שמיעה צריכים מורים ומחנכים אשר מוכשרים לעבודה עם תלמידים עם צרכים אלה כדי שיוכלו לחשוף את הפוטנציאל הלימודי, לפתח את האינטליגנציה ולעזור להם לרכוש מיומנויות למידה וכישורים חברתיים. הבוחרים ללמוד תואר שני בחינוך מיוחד עם התמחות בליקויי שמיעה עוזרים לצמצם את הפער בין אותם ילדים לבין ילדים אחרים בני גילם ובין התלמידים למשפחות שלהם.

 

 

תכנית הלימודים

 

תואר שני בחינוך מיוחד עם התמחות בליקויי שמיעה באוניברסיטת תל-אביב מעמיק את הידע של הסטודנטים על המאפיינים הרגשיים, החברתיים והקוגניטיביים של תלמידים עם צרכים מיוחדים. תכנית זו לתואר שני בחינוך מיוחד מכשירה את הסטודנטים לחנך את אותם הילדים ולסייע לשיקום שלהם, כל זאת בדגש על יחסי הגומלין בין הידע התיאורטי והמחקרי לבין הצרכים בשדה החינוך.

 

הסטודנטים לומדים על הצרכים השונים של אוכלוסיית לקויי השמיעה בתשומת לב הן על הפרט והן על המשפחה והקהילה שלו והם לומדים דרכים להערכה ולהתערבות מערכתית. במהלך המסלול תלמידי התואר השני יכולים ללמוד בתכניות התמחות: תעודת הוראה בחינוך תלמידים עם ליקויי שמיעה ותעודת אבחון לקויות למידה בקרב אוכלוסיות עם לקויות שמיעה.

 

מתכונת הלימוד

 

התואר השני נמשך כשנתיים. השיעורים מתקיימים שלוש פעמים בשבוע. הסטודנטים בוחרים באחד ממסלולי הלימוד – עם עבודת גמר או ללא עבודת גמר. מתכונת הלימוד כוללת קורסי חובה מתודולוגיים, קורסי תיאוריה ויישום, קורסי בחירה, קורסי סמינר ומעבדות.

 

 

נושאי לימוד

 

  • נוירופסיכולוגיה של קריאה ושפה
  • מודלים בלשניים
  • תיאוריה ומעשה בהערכה בחינוך
  • לקויות כתיבה וזיכרון
  • הורות לילדים עם צרכים מיוחדים
  • שפות, זהויות ואמנויות
  • התפתחות שפה כמערכת דינאמית
  • שיקום תקשורתי במערכות חינוכיות
  • נוירופסיכולוגיה של ליקויי קשב    
  • הפקה ותפיסה של דיבור בקרב תלמידים לקויי שמיעה    
  • ועוד

 

תנאי קבלה

 

לתואר שני בחינוך מיוחד עם התמחות ליקויי שמיעה מתקבלים מועמדים בעלי ממוצע ציונים 85 בתואר בוגר שהתקבל מטעם מוסד אקדמי מוכר. הקבלה ללימודית מותנית ברקע הלימודי, בריאיון אישי ובשיחה על מאמר נבחר.

 

 

תעודה

 

הסטודנטים אשר עומדים בכל המטלות הנדרשות מקבלים תואר מוסמך בחינוך מיוחד עם התמחות בליקויי שמיעה מטעם אוניברסיטת תל-אביב.

 

אפשרויות תעסוקה

 

בוגרי התואר ממלאים תפקידים בכירים בתחום המחקר, ההדרכה וחינוך ושיקום של אוכלוסיות עם ליקויי שמיעה. כמו כן, הם משתלבים ויוזמים תכניות של מנהיגות חינוכית ושל קביעת מדיניות במערכת החינוך ובמוסדות הציבור.

למידע נוסף לחצו: אוניברסיטת תל אביב
עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת תל אביב