תואר ראשון בחינוך והוראה לביה"ס העל יסודי במכללת אורנים

שירות אישי - צור קשר
תואר ראשון בחינוך והוראה לביה"ס העל יסודי במכללת אורנים

תואר ראשון בחינוך והוראה לביה"ס העל יסודי במכללה האקדמית אורנים


חינוך למען העתיד


תלמידי בתי ספר על יסודיים נמצאים על סף רגע מכונן בחייהם, סיום לימודיהם התיכוניים. תקופת התיכון היא מלאה בשינויים רבים, התפתחותיים, פנימיים וחיצוניים המקדמים את התלמידים אל עבר חייהם הבוגרים. מעבר לכך, מדובר בתקופה עמוסה במסגרת הלימודית, עליהם להתכונן לבחינות הבגרות וכן לעבור אותן בהצלחה. על כן, התמחות בהוראה בבתי ספר על יסודיים היא משימה לא קלה, הדורשת הכשרה מקצועית מתאימה.


כדי להשתלב בחינוך העל יסודי יש לרכוש כישורים מגוונים שיאפשרו למעוניינים בכך לעסוק בהוראה ולהוביל את התלמידים אל עבר הצלחה הן כתלמידים והן כצעירים שיוצאים אל העולם. מכללת אורנים מציעה מסלול לימודי חינוך על יסודי. מטרת התכנית היא להקנות לתלמידים את המיומנויות המקצועיות כדי להשתלב בתור אנשי הוראה המתמחים בחינוך העל יסודי.


תכנית הלימודים


במהלך הלימודים, הסטודנטים לומדים היבטים מגוונים של תחום החינוך, לרבות סוציולוגיה חינוכית, תהליכים התפתחותיים, חינוך דיאלוגי ועוד. בנוסף, הם בוחנים שיטות הוראה שונות, כולל חינוך לתלמידים עם צרכים מיוחדים, התנהלות במצבי לחץ וביצוע הערכה חינוכית. כמו כן, הסטודנטים מתעמקים בתחום הידע שבו הם בחרו ובגישות הוראה.


מתכונת הלימוד


הלימודים נמשכים כארבע שנים. הם מורכבים מהרצאות עיוניות ותרגול מעשי רב, הכולל סיורים לימודיים, סדנאות, התנסות בהוראה ולבסוף סטאז'. במסגרת החינוך העל יסודי, סטודנטים יכולים לבחור להתמחות באחד מתחומים אלה: הוראת לשון עברית, הוראת מתמטיקה, הוראת פיזיקה, הוראת ספרות, הוראת מקרא, הוראת אנגלית, הוראת היסטוריה, הוראת סוציולוגיה, הוראת אמנות, הוראת מדעי המחשב ועוד.


ניתנת אפשרות ללמוד לתעודת הוראה בשני תחומי דעת. עם זאת, על התלמידים להביא בחשבון כי שעות הלימוד יעברו את שעות הלימוד לפי דרישות התקן לקבלת תואר ותעודת הוראה.


נושאי הלימוד

 

  • תהליכי התפתחות
  • ניווט כיתה
  • סוציולוגיה חינוכית
  • שיטות מחקר
  • תהליכים חברתיים
  • חינוך דיאלוגי
  • ניהול מערכות חינוך
  • דילמות אתיות
  • מערכת החינוך בישראל
  • תהליכי למידה
  • פסיכולוגיה של האינטרנט
  • מוטיבציה ורגש
  • המורה בסביבה מתוקשבת
  • הערכה חינוכית
  • דידקטיקה של תחום הדעת
  • מחשבת החינוך
  • מצבי לחץ בסביבה חינוכית
  • פיתוח כלי הערכה
  • טכנולוגיות בחינוך ובהוראה
  • פדגוגיה ביקורתית    
  • תלמידים עם צרכים מיוחדים    
  • ועוד


על מוסד הלימוד


המכללה האקדמית לחינוך אורנים מציעה מגוון תכניות לתואר שני בהוראה. סטודנטים יכולים לבחור ללמוד לתואר שני M.Teach או לתואר שני M.Ed. מבין המסלולים המוצעים ניתן לציין מסלול לבתי ספר על יסודיים, תכנית להוראת מדעי הרוח בגישה רב תחומית, ייעוץ חינוכי, חינוך והוראה לנוער בסיכון, הוראת המדעים בעל יסודי, ניהול וארגון מערכות חינוך, מתמטיקה ומדעים ליסודי, חינוך בגיל הרך ועוד.


תנאי קבלה

 

  • ממוצע בגרויות או מכינה 93 ומעלה
  • ציון משולב - 540 ומעלה
  • ממוצע בגרות או מכינה 88 - 92 או משולב 525 - 539 - אחרי מעבר ראיון מסילה
  • בתכניות הבאות מתקיים ראיון קבלה - לשון, אמנות, אנגלית, חינוך מתמטי, ערבית, תכנית מל"ח, מצטיינים רג"ב
  • בוגרי לימודים שאינם בשפה העברית - ציון 110 במבחן יע"ל
  • ציון מיון באנגלית - בפסיכומטרי, אמי"ר או אמיר"ם
  • מועמדים שאינם עומדים בתנאי הקבלה הרגילים מוזמנים לפנות למרכז הייעוץ וההרשמה ולהגיש מועמדות ללימודים ולועדת חריגים


תעודה


סטודנטים העומדים בדרישות התכנית זכאים לתואר B.A או B.Ed., בהתאם למסלול שבו הם בחרו. כמו כן, מוענקת להם תעודת הוראה לבתי ספר על יסודיים.

 

עוד מסלולי לימוד - מכללת אורנים