קורס מזכירות משפטית במכללה המשותפת

רוצה לדעת על לימודים בנושאי מזכירות? רוצה שנחזור אליך עם תשובות?

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...
 

הגעת לדף עם מידע על המשותפת - מזכירות משפטית.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


קורס ניהול לשכה ומזכירות בכירה בהתמחות משפטית במכללה המשותפת


יד ימינם של עורכי הדין


למזכירים ולמזכירות תפקיד חשוב במסגרת משרדי עורכי דין. כחלק משגרת העבודה יש צורך להקפיד על סדר במסמכים ובתיקים ולהעניק שירות איכותי ללקוחות. המזכירים מובילים את המערך האדמיניסטרטיבי של המשרד ומטפלים בהיבטים טכניים ותפעוליים, כמו למשל במערכות מידע ובמחשוב.


כדי לבצע את התפקיד כהלכה הם צריכים להכיר את המושגים המשפטיים ולהבין בתחומי החוק השונים בהם עוסקים במשרד. קורס מזכירות משפטית שמתקיים במכללה המשותפת מציע לתלמידיו כלים רב תחומיים לניהול משרד. במהלך המסלול לומדים לעומק על סוגיות מנהליות חשובות במערכת המשפט הישראלית, מה שיכול לסייע לבוגרים להשתלב בתפקידי מזכירות במשרדי עורכי דין, בלשכות בתי המשפט ובמסגרות נוספות. ניתן ללמוד קורס זה בשלוחות במכללה בנתניה, בסכנין, בחיפה ובחדרה.


תכנית הלימודים


התלמידים במסלול זה מתחילים ומכירים מושגים מרכזיים בתחום המשפטים ובוחנים את תפקידיהם של המזכירים במשרדי עורכי דין ואת הנושאים בהם הם נדרשים לטפל. בהמשך, הם לומדים על מבנה מערכת המשפט הישראלית ועל אופן התנהלות הליכים שונים. לאחר מכן, הם מתוודעים לשלל סוגי חוקים, צווים תקנות ומסמכים חוקיים בתחומים כמו נדל"ן, פלילים ופיננסים ועוסקים בשיטות לניהול המשרד המשפטי.

 


מתכונת הלימוד


תכנית זו היא אחת ההתמחויות במסגרת קורס ניהול לשכה. היא נפרשת על פני כשלושה חודשים וכוללת כ - 45 שעות לימוד אקדמיות. אלו מתחלקות ל - 11 שיעורים שנערכים פעם או פעמיים בשבוע, בשעות הערב לנוחותם של תלמידים עובדים. הקורס משלב הרצאות עיוניות עם תרגילים מעשיים שונים ולקראת סיומו עורכים המשתתפים גם פרויקט גמר יישומי מסכם.


נושאי הלימוד


מבין הנושאים הנלמדים במהלך הקורס:

 

  • מחלקות בבתי משפט
  • צווים זמניים ועיקול זמני
  • משפט פלילי ודיני עונשין
  • עקרונות בתורת המשפט
  • תפקידים במשרדי עורכי דין
  • מבנה מערכת המשפט הישראלית    
  • פיצויים ונזיקין
  • פתיחת הליכים
  • עסקאות מקרקעין
  • מסמכים משפטיים    
  • ועוד

 


על מוסד הלימוד


במכללה המשותפת, שפועלת מעל 30 שנה, מתקיימות הכשרות מקצועיות בתחומים מגוונים כגון חשבונאות, ביטחון, חינוך, פיננסים ומחשבים. בחטיבת הניהול והביטוח של מוסד הלימוד אפשר ללמוד בקורסים כגון קורס מזכירות רפואית, קורס ניהול המשרד הממוחשב, קורס ביטוח פנסיוני, קורס סוכני ביטוח אלמנטרי וקורס מנהל עסקים לתעודה. תכניות הלימוד מתאמות לדרישות שוק העבודה הישראלי ובאות להכין את התלמידים להשתלבות בתעסוקה בתום ההכשרה. מוסד הלימוד מפעיל שלוחות בפרישה ארצית, בין היתר בחיפה, בחדרה ובנתניה.


תנאי קבלה


לתכנית זו יכולים להתקבל בוגרי 12 שנות לימוד לכל הפחות, שעוברים ראיון אישי. מועמדים שהם בוגרי 11 שנות לימוד בלבד יכולים להתקבל במקרים מסוימים, בכפוף להחלטתה של וועדת הקבלה של המכללה.

 


תעודה


תלמידים שעומדים בכל חובות הקורס מקבלים בסיומו תעודת גמר "מזכירה בהתמחות משפטית" שמוענקת על ידי המכללה המשותפת. כדי לזכות בדיפלומה זו הם צריכים לעבור בהצלחה בחינות פנימיות, להגיש את התרגילים ואת פרויקט הגמר ולהיות נוכחים ב - 85 אחוז מהשיעורים לפחות.



** לתשומת לבך נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת. המידע המוצג כאן נכתב ונערך על ידי צוות האתר. למען הסר ספק בין האתר למוסד הלימודים לא מתקיים קשר מכל סוג שהוא.


למידע נוסף לחצו: המכללה המשותפת - קורסים מקצועיים, בואו לבחור קריירה

כלים שיעזרו לך לבחור