חומוס וגולשות: סטודנטים מסבירים את ישראל בעולם

19/6/2016 מאת: אנאבל אדמסקי (2,457 צפיות)

קמפיינים של סטודנטים לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה פועלים לעשות הסברה קצת אחרת לישראל ברשתות החברתיות. עמודי האינסטגרם שלהם מראים את הצד הצעיר והכיפי של המדינה לגולשים מכל העולם וכבר הספיקו להפוך לשם דבר בחו"ל, אפילו במקומות לא צפויים.

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


יפים, יפות, חומוס וגלשנים: הקמפיינים היצירתיים של סטודנטים להסברה לישראל


בכל העולם מזהים את החומוס כאחד המאכלים הלאומיים של ישראל. פרופיל האינסטגרם הסטודנטיאלי "Hot Dudes and Hummus" (חתיכים וחומוס) בא להפוך את הצלחת והפיתה לעוד יותר אטרקטיביים ומחבר אותם עם מיטב בחורי ארצנו, כדי להראות תדמית יפה וטעימה של המדינה.


מאחורי הקמפיין עומדים ארבעה סטודנטים לתואר ראשון בתקשורת במרכז הבינתחומי: ישראל זרי, אורלי גדולד, אילה לסר ובטי אילוביץ. הארבעה התחילו את הפרויקט במסגרת קורס "מיתוג ערים ומדינות". יחד הם החליטו ליצור עמוד בו יוצגו תמונות של גברים ישראלים שמצולמים בערים ובמקומות שונים, כשכולם אוכלים חומוס.


"לחיבור של בחורים וחומוס הגענו מתוך מקום של קהל היעד. כיוונו את הפרויקט לאינסטגרם, כי היא רשת יותר גלובלית מפייסבוק שמובילה אותך בעיקר לחברים שלך. רוב הלייקים באינסטגרם הם עולמיים, ממדינות שונות." מסביר ישראל זרי, אחד הסטודנטים. "אנחנו יודעים שעובדות שם תמונות של אוכל, ושל אנשים שנראים טוב. אמרנו שאלה שני דברים חזקים ושאלנו, איך הופכים אותם יחד למשהו שמייחד את ישראל? בחרנו בבחורים מקומיים ובחומוס, מאכל מקומי ומוכר במזרח התיכון. כמובן שיש גם פן הומוריסטי לפרופיל הזה."


הסטודנטים מספרים שבתחילת הדרך, יצאו לרחובות כדי לצלם בעצמם את הגברים, ומעידים שזו הייתה משימה לא פשוטה בכלל ולעיתים אפילו קצת מביכה. אחרי שהעמוד התחיל לצבור פרסום, התחילו לקבל תמונות מהגולשים, שהחלו להוסיף האשטגים. היום הם אומרים שעדיין חשוב להם להמשיך לצלם בעצמם, למרות שהם מקבלים לא מעט תמונות.


מגיעים לכותרות בעולם ונכנסים ללקסיקון


אחרי זמן קצר, הקמפיין החל לצבור תאוצה וגם למשוך לא מעט תשומת לב מעבר לים. "הפרויקט מפורסם יותר בחו"ל מאשר בארץ, המון אנשים מכירים אותו שם ובארץ עדיין פחות." אומר ישראל. הוא מתאר שכחלק מעבודת יחסי הציבור שערכו למיזם, פנו למפורסמים מהעולם וביקשו מהם להביע את תמיכתם. ביניהם נמצאת גם מים ביאליק, שידועה בין היתר ככוכבת הסדרה "המפץ הגדול", וכתומכת נלהבת של ישראל. בטי אילוביץ, אחת הסטודנטיות, שלחה לביאליק הודעה באינבוקס. "היא לא ענתה אז לא ידענו אם זה יעבוד. פתאום, היא העלתה פוסט על הפרויקט שקיבל יותר מ - 17,000 לייקים, מה שהעלה את הצפיות בפרופיל שלנו." אומר ישראל.


אבל זה ממש לא היה השיא מבחינת הפרויקט. ישראל מתאר שכחלק מעבודת יחסי הציבור שלו, החל לעבור גם לעיתונות ולאתרי אינטרנט מקומיים. משם עלתה גם רמת הפרסום בחו"ל, כשהעמוד קיבל חשיפה באתרים כמו קוסמופוליטן, TMZ, ג'רוזלם פוסט ובאזפיד. "זה באמת עשה את השינוי. המון מקומות התייחסו ופרגנו. ממש לא ציפינו לממדים האלה."


לדבריו, הם מקבלים תגובות רבות מגולשים ורובן ככולן מפרגנות מאוד. "חשוב לנו לשמור על שיח נעים. אנחנו גם משתדלים שלא יהיה פוליטי מאוד. אין אצלנו אפליה, למשל על רקע מוצא. אם התמונה מתאימה לקריטריונים, זה זורם. יש מספר מועט של תגובות שליליות, או החפצה, אבל אלה בודדות מתוך מאות שאנחנו מקבלים. בדרך כלל מדובר בחיזוקים ובתגובות טובות."


לפי התגובות, נראה שהפרופיל משיג את מטרתו, כשרבים בחו"ל כבר מכירים היטב את הפרויקט שהפך לתופעה של ממש. "זה הגיע למקומות שאנשים כותבים דברים כמו 'אני חייב לבוא לחפש את הגבר הזה.' או 'אני חייבת לטוס עם חברות שלי לישראל'." מדגים ישראל.


"אנחנו עוקבים אחרי התיוגים, ראינו שגולשת אחת מארצות הברית שמה האשטג כשעשתה צ'ק אין בשדה התעופה JFK עם חברות שלה, וכתבה 'טסות לפגוש את הבעלים שלנו עם חומוס'. זה באמת נכנס ללקסיקון." הוא אומר. "ממש השבוע אני וחברים פגשנו כמה תיירים אמריקאים, שאמרו לנו שכולם מדברים על זה שם, הפיד שלהם מלא בהתייחסויות לקמפיין." הסטודנטים מעידים שאמנם סיימו את קורס המיתוג רק השבוע, אך שהם שואפים להמשיך לתפעל את העמוד עד כמה שיוכלו בעולם הטרנדים המהירים של המדיה החברתית. "כל עוד יש עניין, לייקים ווייבים חיוביים, אנחנו ממשיכים."

 

גולשים שקראו את זה אהבו גם:

 


הגולשות הישראליות שסוחפות את הגולשים ברשת


במקביל להצלחת פרויקט החומוס, שתי סטודנטיות לתואר שני בתקשורת החליטו להביא את הכוח הנשי להסברה ולשלב בה את שתי אהבותיהן הגדולות, הים והגלישה. אפרת סער מחוברת לים כבר מילדותה באילת והיא גולשת קייט סרף כבר כ - 14 שנה, מאז תקופת מגוריה במאווי, הוואי. היא משמשת מדריכת קייט ולאחרונה החלה גם לחתור על סאפ לפחות פעמיים בשבוע ואף זכתה לפני כחודש במקום הראשון בתחרות. כשהיא לא בים, אפרת עובדת בתחום הצילום ובשיווק במדיה דיגיטלית.


שותפתה לפרויקט ליאת מנשה, שעובדת היום בהייטק, מספרת שגדלה ליד החוף בנתניה אך חששה במשך שנים להיכנס לים. לפני כמה שנים התגברה על הפחד והתחילה בחתירת סאפ במכמורת. לפני כשנה, נכנסה גם לעולם גלישת הגלים ומאז, לדבריה, היא מכורה.


כשהשתיים באו לבחור נושא לפרויקט המיתוג שלהן, הבחירה בגלישה הייתה טבעית. בפרופיל שלהן "Hot Surfer Girls TLV" עולות תמונות של נשים גולשות בחופים השונים ברחבי הארץ. היום יש לפרופיל יותר מ - 1,800 עוקבים.


הן אומרות שבחרו להציג דימוי של ישראל שהפוך מזה שרואים במהדורות החדשות בעולם, שמתרכז בדרך כלל בסכסוך ובפעולות אלימות. במקום זאת, הן מראות צד צעיר ותוסס יותר, דרך הים. באשר לבחירה בנשים, הן מתארות שנמצאים מאחוריה היבטים שיווקיים וערכיים, כשהמטרה היא להציג העצמה נשית, במעיין "גירל פאוור".


לדברי אפרת, התדמית שמוצגת בדף היא של נשים ישראליות עצמאיות, בטוחות בעצמן שנמצאות בשליטה, מה שהפוך מהתפישה שיש לעיתים בעולם לגבי נשים באזור, לפחות מצד אנשים שלא כל כך מכירים את ישראל. "אנחנו חלק מהמזרח התיכון, זה דיי נדיר לראות בחורות מהאזור הזה מגיעות להישגים כאלה בספורט הימי, זה משהו שאנשים אוהבים לראות." היא אומרת.


אהבה ותמיכה בחופים בארץ - וגם בחו"ל


השתיים אומרות שהן מקוות שדרך הפרופיל יצליחו לשנות את התדמית של ישראל בעולם ובמקביל גם לחשוף את הפעילות המרשימה של הגולשות הישראליות. בינתיים, הן זוכות ללא מעט תגובות מפרגנות ולדבריהן עד היום לא זכו אפילו לתגובה אנטי ישראלית אחת. התגובות החיוביות מגיעות לפעמים גם ממדינות שלא תמיד נתפשות כאוהדות את ישראל. "יש דף שנקרא 'קייט דובאי', של גלישת קייט מדובאי, הם עוקבים אחרינו ועושים לנו הרבה לייקים. לפני כמה ימים, שיתפו תמונה שלנו בעמוד קייט של מצריים." אומרת אפרת.


גם מצד גולשות בארץ ממשיכה להגיע תמיכה ואהבה, מה שמדרבן אותן להמשיך להפעיל את הפרופיל גם בעתיד. "שתינו מאוד מאמינות בפרויקט הזה. שתינו גולשות, ואנחנו יודעות שלמרות שזה פרויקט של הלימודים שאנחנו הולכות לנהל אותו גם אחרי. שתינו נמצאות כל הזמן בחופים ואנחנו שומעות מהרבה בחורות שגם הן רוצות להופיע בעמוד. גברים באים ושואלים איך החברה שלהם יכולה להיכנס ולהופיע גם. אנשים מאוד מבסוטים מהפרויקט הזה." אפרת מסכמת.