תואר שני בממשל בהתמחות שיווק פוליטי באוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי)

שירות אישי - צור קשר
תואר שני בממשל בהתמחות שיווק פוליטי באוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי)

תואר שני בממשל MA בהתמחות שיווק פוליטי באוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי)


עין שיווקית בפוליטיקה


בין אם מדובר במסע בחירות של מפלגה או במגעים דיפלומטיים בין מדינות, למדיה יש תפקיד חשוב בהתפתחות המהלכים ובעיצוב דעת הקהל של אזרחי המדינה. אופייה של הזירה התקשורתית והפוליטית משתנה בקצב מסחרר בשנים האחרונות, כאשר מנהלי השיווק נדרשים לפעול גם בפלטפורמות דיגיטליות, כמו הרשת והמדיה החברתית, כדי להעביר בהצלחה את המסרים.


במסגרת התואר השני בממשל באוניברסיטת רייכמן, הסטודנטים יכולים לבחור במסלול התמחות בשיווק פוליטי. תכנית זו היא פרי שיתוף פעולה בין בית הספר לממשל ובית הספר לתקשורת באוניברסיטת רייכמן ובה מקבלים כלים להובלה ולניהול מהלכים פוליטיים דרך עולם השיווק והתקשורת, בדגש על תקשורת דיגיטלית וניו מדיה. בפני בוגרי ההתמחות ניצבות אפשרויות מגוונות לקריירות בשדה הפוליטי והציבורי ובענפי השיווק השונים.

 


תכנית הלימודים


הסטודנטים בהתמחות זו בתואר השני בוחנים שינויים שהתחוללו לאורך השנים בתחום התקשורת ועוסקים בשימוש במדיה וכלים מעולם השיווק בפוליטיקה, בזירה המקומית והבין לאומית. בהמשך, הם לומדים לבנות קמפיינים שיווקיים עבור מפלגות, מועמדים פוליטיים ואף מדינות לצורך מיתוג וקידום במגוון אמצעי תקשורת, מעיתונות כתובה ומשודרת ועד למדיה חדשה ורשתות חברתיות. כמו כן, הם דנים בסוגיות כמו ניהול משברי פוליטיים ותקשורתיים והובלת מהלכים דיפלומטיים מדיניים וציבוריים דרך פלטפורמות שיווקיות.


מתכונת הלימוד


תואר שני בממשל בהתמחות שיווק מתקיים בתכנית נוחה לאנשים עובדים ומתפרש על פני שנה אחת בת שלושה סמסטרים רצופים, כולל סמסטר קיץ. זוהי תכנית ללא כתיבת תזה, בה כותבים פרויקט גמר או ניגשים למבחן מסכם. המפגשים מתקיימים פעם בשבוע בשעות הערב ובימי שישי בבקרים.


בנוסף לקורסים עיוניים ולשיעורי בחירה, הסטודנטים בתואר השני משתתפים במגוון של סדנאות מעשיות בתחום השיווק הפוליטי. תרגולים אלה כוללים סימולציות של בניית קמפיין בחירות, ניהול אסטרטגיה, מיתוג וסקרי דעת קהל, דיפלומטיה ושיווק במדיה החברתית. לסטודנטים קיימת גם אפשרות לבצע התמחות מעשית בכנסת.

 


נושאי הלימוד

 

  • בניית קמפיינים פוליטיים
  • מיתוג מדינות
  • ניהול משברים בתקשורת
  • מנהיגות פוליטית
  • מדיניות חברתית וכלכלית
  • ניהול ציבורי חדש
  • דיפלומטיה ציבורית בעולם
  • פסיכולוגיה פוליטית
  • כלכלה פוליטית בין לאומית
  • שיווק פוליטי בישראל
  • קבלת החלטות ואסטרטגיה
  • פוליטיקה ואסטרטגיה    
  • תקשורת פוליטית במדיה החדשה    
  • ועוד


סגל הוראה


ראש ההתמחות הוא פרופסור שמומחה לפוליטיקה ולממשל וחוקר גם היבטים בניתוח מדיניות חוץ, בקבלת החלטות ובפסיכולוגיה פוליטית. בין המרצים במסלול זה אפשר למצוא: יועץ אסטרטגי ותקשורתי ששימש בעבר שותף במשרד פרסום גדול; חוקר בעל תואר דוקטור שמתמקד במדיה חדשה ובצרכנות מקוונת; ד"ר מומחה לתקשורת שיכנועית, אשר ניהל בעבר קמפיינים פוליטיים למספר מפלגות וכן משמש פרשן פוליטי באמצעי התקשורת; דוקטור בשיווק ויועצת תקשורתית שמחקריה עוסקים בפסיכולוגיה חיובית ובהנעת צרכנים; ועוד.


תנאי קבלה


לתואר השני בממשל בהתמתחות שיווק מתקבלים מועמדים בוגרי תואר ראשון שלהם ממוצע ציונים של 80 לפחות. יכולים להתקבל בוגרי לימודים במגוון רחב של תחומים כגון מדעי המדינה, לימודי מנהל ציבורי, לימודי ממשל, לימודי סוציולוגיה, לימודי יחסים בין לאומיים, לימודי כלכלה או מקצועות דומים נוספים.

 


תעודה


סטודנטים שמסיימים בהצלחה את הלימודים במסלול ועומדים בכל הדרישות מקבלים תואר שני MA בממשל בהתמחות שיווק פוליטי, שניתן על ידי אוניברסיטת רייכמן.

עוד מסלולי לימוד - אוניברסיטת רייכמן (הבינתחומי)