תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית במכללה האקדמית תל חי

שירות אישי - צור קשר
תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית במכללה האקדמית תל חי

תואר שני MA בפסיכולוגיה חינוכית במכללה האקדמית תל חי


סיוע ותמיכה בבית הספר


פסיכולוגים חינוכיים פועלים בבתי הספר ומסייעים לילדים ולבני הנוער להתמודד עם קשיים רגשיים, אישיים, לימודיים ונפשיים. הם עורכים אבחונים ושיחות ויכולים לספק המלצות להתערבויות מתאימות בבית הספר ומחוץ לו. במערכת החינוך קיים בימינו ביקוש רב לפסיכולוגים אולם ישנו מחסור משמעותי באנשי מקצוע שיאיישו תפקידים אלה.


במכללה האקדמית תל חי מציעים תכנית לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית שמכשירה פסיכולוגים לתפקידי טיפול וייעוץ במוסדות חינוך. המסלול מספק כלים להתערבות פרטנית וקבוצתית עם תלמידים, מורים והורים והוא נוגע בשאלות ובדילמות עכשוויות שמעסיקות את מערכת החינוך בישראל.


תכנית הלימודים


הסטודנטים בתואר השני בפסיכולוגיה בהתמחות זו דנים במיומנויות שנדרשות מפסיכולוגים בעבודתם השוטפת במוסדות חינוך. הם מתוודעים למצבי פסיכופתולוגיה שונים אצל ילדים ובני נוער וכן למצבים של מצוקה, דחק, משבר והתמכרות ששכיחים בקרב תלמידים. לאחר מכן, הם לומדים על שיטות אבחון ותכניות התערבות מתאימות למצבים מגוונים וגם עוסקים בייעוץ למורים, למנהלי בתי ספר ולהורים שנועד להעניק לילדים את הסיוע המקיף ביותר.


מתכונת הלימוד


התואר השני בפסיכולוגיה חינוכית במכללת תל חי מתפרש על פני כשנתיים ומתקיים במסלול עם כתיבת תזה או בתכנית ללא כתיבת תזה, בה עורכים עבודת גמר. המפגשים נערכים במהלך יומיים בשבוע והם כוללים הרצאות עיוניות, קורסי בחירה, סדנאות והדרכות.


כמו כן, הסטודנטים צריכים לבצע פרקטיקום מעשי בבתי ספר, במהלכו הם מכירים את תפקידי הפסיכולוגים ולומדים על הדינמיקה הכיתתית. הפרקטיקום מתבצע ביום אחד בשבוע בשנה הראשונה וביומיים בשנה השנייה ומתלווה אליו גם סדנא במכללה בה הסטודנטים דנים בבעיות שעלו במהלך ההתנסות במוסדות החינוך.

 


נושאי הלימוד

 

  • דילמות אתיות למטפלים
  • התמכרויות התנהגותיות
  • מנטליזציה בטיפול
  • פסיכותרפיה לילדים
  • פסיכולוגיה ארגונית בבית הספר
  • מצבי פסיכופתולוגיה
  • פיתוח חוסן והתמודדות מוצלחת
  • פסיכו דיאגנוסטיקה לילדים ולנוער
  • הפרעות וליקויי למידה    
  • מצבי חירום ודחק במערכת החינוך    
  • ועוד


סגל הוראה


בין המרצים בתכנית ניתן למצוא: פסיכולוגית קלינית שמתמחה בטיפול בהפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים; חוקר בעל תואר פרופסור שמתמקד במחקריו באלטרנטיבות בחינוך, בוויסות למידה ובקליטה של תלמידים עולים; מטפל שפיתח שיטה להתמודדות עם מצבי משבר בקרב בני נוער; פרופסור לסוציולוגיה של החינוך שחוקר יחסים מגדריים ואתניים בחינוך ואפשרויות לקידום חברתי בקהילה באזור רמת הגולן; דוקטור שבוחנת מצבי פסיכופתולוגיה אצל ילדים והתפתחות רגשית של תלמידים עם לקות למידה; ועוד.


תנאי קבלה


לתואר השני במסלול זה במכללה האקדמית תל חי מתקבלים מועמדים בעלי תואר ראשון בתחומי הפסיכולוגיה ומדעי ההתנהגות, שברצונם להשתלב בעבודה טיפולית במוסדות חינוך. מתאימים מוזמנים לראיון בפני ועדת קבלה שדנה בקבלה לתכנית.

 


תעודה


סטודנטים שמסיימים בהצלחה את לימודיהם בתכנית זכאים לקבל תואר שני MA בפסיכולוגיה חינוכית, שמוענק מטעם המכללה האקדמית תל חי. כדי לקבל את התואר, הם צריכים לשמור על ממוצע של 75 ומעלה בקורסים, לעבור את הבחינות ולסיים בהצלחה את הפרקטיקום המעשי ואת כתיבת התזה. הענקת התואר מותנית באישור המל"ג.

עוד מסלולי לימוד - מכללת תל חי