תואר ראשון - לימודים אקדמיים בישראל

הגעת לפרק בחייך בו עלייך לבחור מסלול לימודים ולקבל החלטות חשובות שישפיעו על העתיד שלך! על מנת לעזור לך לקבל החלטה מושכלת, איגדנו לך שפע של מידע על מסלולי הלימוד שונים לתואר ראשון וחוויות הלימוד באוניברסיטאות ומכללות בישראל.

 

יש לך שאלה? אתה לא יודע מה הצעד הבא? ניתן להשאיר לנו הודעה או אפילו פרטי התקשרות בלבד ונציגינו ישמחו לחזור אלייך טלפונית עם טיפים והכוונה לקראת הלימודים!

 

 לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם שיחסוך לך הרבה זמן, כאב ראש וכסף!

 


המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:

רוצה פרטים על תואר ראשון?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך


לימודים לתואר ראשון: האקדמיה מחכה לך 

אם בעבר נאמר לנו כי תעודת בגרות הינה כרטיס כניסה הכרחי לתפקידים מקצועיים רבים, הרי שעם הזמן הדברים השתנו וכרטיס הכניסה המשמעותי הפך לתעודת תואר ראשון. תעודת בגרות היא בהחלט חשובה אבל מהווה רק מדרגה בדרך לתואר ראשון, כאשר לרוב ציוני הבגרויות מהווים תנאי קבלה הכרחי ללימודי תואר ראשון בצירוף עם ציוני פסיכומטרי.

 

לימודי תואר ראשון במדעי הרוח והחברה מקנים תעודת B.A - Bachelor of arts. בוגר תואר ראשון במדעים מקנה את התעודות B.S או B.Sc.‎.

 

משך הלימודים

 

רוב התארים הראשונים באוניברסיטה או במכללה אורכים בין שלוש לארבע שנות לימוד אקדמיות (בין שישה לשמונה סמסטרים סה"כ). תארים בתחומי ההנדסה, או האדריכלות יכולים לארוך בין ארבע לחמש שנים אקדמיות.

 

 

קורסים ונקודות זכות בדרך לתואר

 

הלימודים לתואר בוגר כוללים מגוון רחב של קורסי לימוד. כל קורס מקנה נקודות זכות לקראת קבלת התואר. הלימודים מתחלקים לקורסי חובה, שלרוב כוללים קורסי מבוא וקורסים הכרחיים ללמודי המקצוע הנבחר בנוסף, קיימים קורסי בחירה הכוללים בחירה בהתמחות, בחירה במסגרת חטיבת לימוד או בחירה בקורסים כלליים שאינם קשורים למקצוע הנלמד ומטרתם להעשיר את הידע ולהרחיב את האופקים.

 

האוניברסיטה או המכללה מציבה דרישות מקדימות לכל תואר וקובעת כמות נקודות זכות כוללת אותם יש לצבור במהלך הלימודים לקראת התואר. למשל, בתואר ראשון מתחומי מדעי הרוח, יש לצבור כ-120 נקודות זכות המורכבות מקורסים שונים.

 

מהפכת המכללות

 

בשנים האחרונות תחום ההשכלה הגבוהה בארץ עבר שינויים רבים, וזאת בעיקר בזכותה של "מהפכת המכללות". בעבר, לימודי תואר ראשון התקיימו רק במסגרת האוניברסיטאות בארץ. מאז שהוקמו המכללות הפרטיות כמו המכללה למינהל, וכן, מכללות ציבוריות כגון מכללת ספיר, המכללה האקדמית אשקלון ומכללת צפת, האפשרות לרכוש השכלה גבוהה הפכה לנגישה וזמינה יותר לסטודנטים מכל קצוות הארץ.

 

מלבד לכך, מאז שבירת המונופול שהיה מצוי בידי האוניברסיטאות גם תנאי הקבלה ללימודי התואר ירדו באופן משמעותי. רוב המכללות והאוניברסיטאות דורשות ציוני בחינה פסיכומטרית בשילוב עם ציוני בחינת הבגרות, אולם, קיימות מכללות ואף אוניברסיטאות שמקבלות לשורותיהם גם סטודנטים החסרים בציון של הבחינה הפסיכומטרית.

 

שכר לימוד

 

מחירו של תואר ראשון באוניברסיטה או המכללה ציבורית ינוע בין סכומים של כ-26,000 ₪. ברוב המקרים הלימודים מאפשרים לעבוד במשרה חלקית, אולם חשוב לציין שקיימים תארים שמצריכים לימודים במשרה מלאה ואינם מאפשרים עבודה במהלך התואר.

 

מחירו של תואר בוגר במכללות הפרטיות יכול לנוע בסכומים של כ- 60,000 ₪ לערך. רוב המכללות הפרטיות מאפשרות לעבוד במהלך הלימודים ומציעות לסטודנטים מערכת שעות גמישה בהתאם לצרכים האישיים של כל סטודנט.

 

יתרונות

 

היתרונות של לימודי תואר ראשון הינם רבים, בראש ובראשונה לימודים אקדמיים הם מרחבי אופקים, מעשירים, מפתחים את יכולת המחשבה הבקורתית ובמקרים רבים תורמים לתהליך ההתבגרות האינטלקטואלית והנפשית. בנוסף, הלימודים פותחים צוהר לעולם התעסוקה, בהתאם לתחום הלימודים הנבחר. למשל לימודי אדריכלות פותחים בפניך עולם של אפשרויות כלכליות, יצירתיות, תעסוקתיות, היכרות עם אנשים חדשים ועוד. גם לימודי תואר ראשון בתחומים כלליים יותר שאינם מקנים כלים מקצועיים מהווים כרטיס כניסה למגוון של אפשרויות תעסוקה במשק הציבורי והפרטי.

 

לדידם של מעסיקים רבים, התואר עצמו אינו מהווה את העיקר, כיוון שבכל מקרה יש ללמוד את העבודה במהלכה ולעבור הסמכה ספציפית בתחום ובחברה המעסיקה. התואר מציין בעיני רבים, את העובדה שעברתם בהצלחה את האקדמיה, שצברתם ידע וניסיון במקום שאין לזלזל בו, שיש לכם משמעת, רצון והתמדה. כל אלה בהחלט מהווים גורם משפיע.

 

תארים אקדמיים נחשקים ומקצועות מבוקשים

 

תוכניות הלימודים הפופלאריות ביותר הן בתחומי המשפטים, כלכלה, מנהל עסקים, לימודי הנדסה, מדעי המחשב ועוד. רוב תוכניות הלימודים הללו נלמדות באוניברסיטאות ובמכללות במקביל. בנוסף, לימודי רפואה מהווים גם הם תחום לימודים נחשק בקרב רבים, אולם לימודים אלו מתאפשרים רק באוניברסיטאות ותנאי הקבלה הם גבוהים במיוחד. בארץ קיימות שמונה אוניברסיטאות שמציעות מגוון של תחומי לימוד לתואר בוגר ועוד 80 מכללות הפרוסות ברחבי הארץ.

 

  

ראוי לציין, שלא משנה באיזה תואר תבחרו ללמוד, חשוב לבחור תחום אקדמי שקרוב ללבכם ושמעניין אתכם, זאת נקודת פתיחה מצויינת להצלחה בלימודים. באתר שלנו תמצאו עשרות סקירות על כל סוגי התארים הקיימים בישראל. בנוסף אספנו במשך השנים עשרות אלפי חוות דעת של סטודנטים על תארים ראשונים בכל האוניברסיטאות והמכללות, כך תוכלו לקבל מידע על התואר המעניין אתכם. 

 

 

מה ההורים רוצים שהילדים ילמדו?

 

בשנת 2017, ביצענו באתר "לימודים בישראל" סקר נרחב בקרב הורים, כדי לברר מהן ההעדפות הלימודיות שלהם לגבי תחום הלימודים של ילדיהם, או במילים אחרות – מהי פסגת ההגשמה הלימודית והתעסוקתית מבחינתם? לרגל פתיחת שנת הלימודים האקדמית 2022-2023, ערכנו סקר נוסף במטרה לבדוק האם חלו שינויים בהעדפותיהם של ההורים בישראל. האם לימודי המשפטים עדיין מהווים שאיפה ומשאת נפש עבור רבים מן ההורים? מהי עמדתם לגבי לימודי הרפואה? לפניכם התשובות.

 

מבין כלל האפשרויות שהוצגו לנשאלים בסקר, המקצוע המועדף ביותר על ידי ההורים, שאותו היו רוצים כי ילדיהם ילמדו בבגרותם הוא מדעי המחשב, עם 24.20% מההורים בשנת 2022 לעומת 14.20% בשנת 2017 (כלומר עלייה של 70%). המקצועות הבאים שאותם העדיפו ההורים כי ילדיהם ילמדו הם מתמטיקה (11.70% מההורים בשנת 2022 לעומת 9.10% בשנת 2017), רפואה (7.50% מההורים לעומת 7.60% בשנת 2017), משפטים (6.50% מההורים בשנת 2022 לעומת 15.20% בשנת 2017), ראיית חשבון (6.20% בשנת 2022 לעומת 3.40% בשנת 2017), כימיה (4.60% מההורים בשנת 2022 לעומת 3.40% בשנת 2017), והנדסת חשמל (4.50% בשנת 2022 לעומת 2.90% בשנת 2017).

 

מקצועות שחוו עלייה משמעותית בביקוש בקרב ההורים היו ראיית חשבון (עלייה של 82%), מדעי המחשב (עליה של 70%), פיזיקה (עלייה של 63%), וביולוגיה וביוטכנולוגיה (עלייה של 65%). לעומת זאת, מקצועות שחוו ירידה משמעותית בביקוש לעומת שנת 2017 היו מדעי הסביבה (ירידה של 65%), משפטים (ירידה של 57%), כלכלה ומנהל עסקים (ירידה של 45%), מדעי ההתנהגות (ירידה של 27%), ואדריכלות (ירידה של 18%). ניתן להסביר מגמות אלה ברצונם של ההורים כי ילדיהם ילמדו מקצועות רווחיים בשוק, וכן ענפים בעלי ביקוש רב המתאפיינים ביציבות תעסוקתית.

שירות אישי חינם

צריך פרטים על תואר ראשון?

רוצה לדעת יותר על תואר ראשון?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
מוסדות לימוד תואר ראשון
חוות דעת של סטודנטים:
תואר ראשון
(24,453) 4.1
אור

אור

11/04/2024
5/ 3

אוניברסיטת חיפה

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

הנוף מעולה, הצוות האקדמי אדיב ומביע רצון לעזור. אישית בתור תלמיד חדש ללא עבר אקדמאי אני מרגיש קצת אב קרא עוד...

על הקמפוס

קמפוס עם נוף מרהיב ואנשים חברותיים, קשה לדמיין אוניברסיטה עם נוף יפה יותר מאוניברסיטת חיפה

טיפים

אל תתחילו בסמסטר ב׳, אני מקבל הרגשה שהמוסד לא כל לכך רגיל לסטודנטים שמתחילים בסמסטר ב׳ ולכן הרבה תוכ קרא עוד...

שרית

שרית

09/04/2024
5/ 4

אוניברסיטת חיפה

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

תכנים מעשירים, במזכירות של מערך אשכול יש מענה והקשבה, החברה מגוונת ונעימה. החיסרון: יקר מטד, אין התח קרא עוד...

על הקמפוס

אוירת לימודים טובה ומהנה, חברה טובים, סיפרייה עשירה

טיפים

ממליצה בחום על אוניברסיטת חיפה.. המרצים והקורסים מעשירים ומעניינים חיסרון: יקר מאד מאד

קארין

קארין

04/04/2024
5/ 5

אונברסיטת חיפה

מה אתה אוהב/לא אוהב במוסד הלימודים?

אווירה נעימה וגם הכי יפה את המקומות הנוף והכל זה משחרר לחץ ואני מרגישה בנוח יותר מאיזשהו מקום אחר

על הקמפוס

ואללה איזה נוף מדהים יש באוניברסיטה זה ממש משחרר לחץ בעיקר בתקופת המבחנים

טיפים

תאמינו בעצמכם אתם כן תגיעו לאן שאתם רוצים תהיו בטוחים

מעל 24,453 סטודנטים
המליצו והצביעו על תואר ראשון
חפשו חוות דעת על המסלול ומוסד הלימודים שמעניין אתכם
למשל: משפטים, פסיכולוגיה ...
חוות דעת של סטודנטים על מוסדות לימוד
  • 4.3
    המכללה האקדמית בוינגייט106 חוות דעת
  • 4.1
    המכללה האקדמית ספיר695 חוות דעת
  • 4.1
    האוניברסיטה הפתוחה1,304 חוות דעת
מחשבון תנאי קבלה תתקבל או לא?

לחיצה על חשב תוצאות
תציג בפניך מוסדות שעשויים להתאים