רוצה פרטים על מכינה לפסיכומטרי?
שירות אישי חינם!

מלא/י פרטיך ונחזור אליך

מכינה ללימודי פסיכומטרי

רוצה לדעת על מכינה לפסיכומטרי? אנחנו רוצים לעזור לך!

דרכנו תוכל לקבל את כל התשובות לכל השאלות, לרבות איפה אפשר ללמוד, תנאי קבלה למסלולים השונים, מלגות, מה העלויות ועוד. 

לחץ/י כאן ותקבל/י שירות בחינם
שיחסוך לך הרבה זמן, כאבי ראש וגם כסף ...

המידע באתר הועיל ל89% מהגולשים.
 

עזרנו גם לך? דרג אותנו:


מכינות לפסיכומטרי  - קורס הכנה לפסיכומטרי


אתם יכולים להיות בעד או נגד, לאהוב אותה או לסלוד ממנה, להסכים עם חיוניותה או לחשוב שהיא בכלל לא מהווה מדד לפוטנציאל יכולת, זה ממש לא משנה. בלי בחינה פסיכומטרית, ועדיף עם ציון כמה שיותר גבוה, לא תוכלו להיכנס ללימודים אקדמיים ולקבל את קרש הקפיצה בדמות תואר או מקצוע שיפתח בפניכם אפשרויות תעסוקה רבות ומגוונות בחיים. לכן, אם אתם חושבים על תואר אקדמי, הבחינה הפסיכומטרית היא המדרגה הראשונה שלכם בדרך, בהנחה כמובן, שיש לכם כבר זכאות לתעודת בגרות.


בעבר, אמצעי העזר היחידי שהיה לנו לפני הבחינה הפסיכומטרית היה בדמות חוברת הכנה לבחינה. בהמשך, החלו לצוץ ולעלות המכינות הפסיכומטריות. מכינות אלה מתמחות בהכנת התלמידים לבחינה הפסיכומטרית.


מכינה טובה היא אחת שתוציא את המקסימום מהפוטנציאל שלך. מכללה כזו תדאג שתגיע לרגעי השיא המוחיים שלך בזמן אמת. שמענו הרבה דברים על המבחן הפסיכומטרי. חלקם נכונים יותר, חלקם נכונים פחות וחלקם מוטעים לחלוטין. לכן אתם כאן, כדי שנעשה קצת סדר בדברים.

 

מהו המבחן הפסיכומטרי ?

הפסיכומטרי בהגדרתו הוא מבחן מיון לחוגים והמסלולים השונים במוסדות האקדמיים בישראל, כמו המכללות לסוגיהן והאוניברסיטאות. המרכז הארצי לבחינות והערכה, הוא זה שמחבר את המבחן, מעביר אותו ובסופו של תהליך בודק אותו ונותן ציון סופי.


המרכז הארצי לבחינות והערכה אינו שייך למשרד החינוך, אלא גוף השייך לאוניברסיטאות בישראל, שהקימו אותו כדי לבצע תהליך מיון שלדעתם יהיה המתאים ביותר וימנע מצבים של חוסר התאמה בין סטודנטים לתחומי הלימוד בהם הם בחרו.


אם חשבתם שהמבחן הפסיכומטרי מודד אינטליגנציה, טעות בידכם. הבחינה הפסיכומטרית בודקת מסוגלות ויכולת בחשיבה מילולית , חשיבה כמותית ואנגלית – שלושה תחומים. על פי ממצאי הבחינה בנושאים אלה, נקבעת למעשה התחזית לסיכויי ההצלחה או הכישלון של הנבחן במסגרת האקדמית.


למרות ההשגות שיש לרבים על הבחינה הפסיכומטרית, בטענה כי אינה קובעת דבר על סיכויי ההצלחה של התלמיד, ועל כך שמי שקצרה ידו לממן קורס פסיכומטרי אינו מקבל סיכוי שווה לאלה שכן יכולים (טיעון נכון כשלעצמו), עדיין, מחקרים הראו שהצרופים שנקבעו, כלומר שילובי הציונים בבגרות ובפסיכומטרי, בהחלט נותנים מדד מדויק לגבי הצלחה או אי הצלחה של מועמד.


בבחינה הפסיכומטרית שלושה נושאים ושמונה פרקים. כל אחד מן הנושאים מקבל שני פרקים, ואתם מקבלים קינוח – עוד שני פרקי "פיילוט (נועד לצרכי ניסוי ובדיקת שאלות חדשות). פרקי ה"פיילוט" לא נכללים בציון, אך עם כל הצער שבדבר, לכם לא יהיה מושג באילו פרקים מדובר, לכן יש לפתור את כל המבחן והכי טוב שאפשר.

כמה זמן נמשך המבחן ?


כל פרק יקבל 25 דקות לפתרון. סך הכול, המבחן אורך... ? נכון, 3 שעות ו-20 דקות. הפרקים מופיעים בסדר שונה. הסדר משתנה ממבחן פסיכומטרי אחד למשנהו. השאלות הן כמובן אמריקאיות ואפשרויות התשובה הן 1-4. סדר הקושי הוא סדר עולה.

 

מועדים


המבחנים נערכים חמש פעמים בשנה: פברואר, אפריל (לפעמים מרץ), יולי, אוקטובר (לפעמים ספט’) ודצמבר.


איך נקבע הציון ?


הציונים לא תלויים במועדי המבחן, בנוסח שלו או בשפה. יש התפלגות קבועה שנמשכת קבועה לאורך כל השנים.


מה צריך לבדוק ?


יש לשאול במכינה לפסיכומטרי מה הם המועדים המתאימים לשנת הלימודים הקרובה. ברוב המקרים חובה להבחן עד אפריל. יש פעמים שימתינו עבור ציון פסיכומטרי ממועד יולי. בהמשך צריך לבדוק מי יהיה המורה שלכם ולשמוע חוות דעת עליו. הצלחה בפסיכומטרי תלויה הרבה מאוד בטכניקות הפתרון. מורה טוב יידע להסביר ולשנן לכם אותם היטב.

 

מי שמעוניינים ללמוד במכינה ובמקביל להתכונן לפסיכומטרי יכולים ללמוד בקורס פסיכומטרי לתלמידי מכינה. זהו מסלול ייעודי שבו מביאים בחשבון את לוח הזמנים בשתי התכניות ומציעים תגבורים ותרגולים בהתאם.


איפה יש מכינות ?


ובכן יש מכינות בכל רחבי הארץ. להלן הידועות שבהן.

 

  • קידום – לך תצטיין.
  • אנקורי – בגרות ופסיכומטרי.
  • High q - הכנה לבגרות ופסיכומטרי.
  • בית הספר לחמן - הכנה לפסיכומטרי
  • יואל גבע - הכנה לבגרות ופסיכומטרי.
  • Ez -  הכנה לפסיכומטרי.
  • !Smart - הכנה לפסיכומטרי.


חשוב לזכור: הוכח כי ממוצע הציונים של תלמידים שהתכוננו למבחן הפסיכומטרי דרך קורס פסיכומטרי במכינות השונות, עלה באופן משמעותי ומהותי.

 

 

שירות אישי חינם

צריך פרטים על מכינה לפסיכומטרי?

רוצה לדעת יותר על מכינה לפסיכומטרי?
רוצה שמוסדות הלימוד יחזרו אליך?

אנחנו באתר לימודים דואגים לך. נציגי השירות שלנו ישמחו לענות לך על שאלות בנושאי: תנאי קבלה, מלגות, עלויות, קורסים, משך הלימודים, הטבות וכו', אנו מזמינים אותך לנסות את השירות שלנו בחינם.

מתחייבים לא להעביר את פרטיך ללא אישור
עדיין לא בחרת מה ללמוד? יש לנו פתרון עבורך ...

כך נעזור לך לבחור מקצוע לימודים

שאלות הגולשים בנושא
לעשות קורס פסיכומטרי או ללמוד לבד?
קורס פסיכומטרי - דביר דואני, זיו כספי או קידום?
קורס פסיכומטרי בערבית בירושלים
קורס פסיכומטרי הכי טוב
קורס פסיכומטרי - אנקורי או קידום?
קורס פסיכומטרי במסגרת הצבא
מה העלות של קורס פסיכומטרי קידום?